הרשמה

ביקורת - Batman: Arkham Knight

האם המשחק האחרון בסדרה הוא גם הטוב בסדרה? גיא דהן יצא לגלות

גיא דהן חזר לגות'האם כדי לצוד עוד כמה נבלים, לעשות סיבוב בבאטמוביל ולהציל שוב את היום. האם המשחק האחרון בסדרה שווה את ההייפ?

שנת 2009. הסטודיו Rocksteady, שלא היה כל כך מוכר באותה תקופה, שיחרר את Batman: Arkham Asylum שהתברר להיות משחק המחשב הטוב ביותר המבוסס על גיבור מספרי קומיקס. שנתיים לאחר מכן, אנחנו מקבלים את Arkham City, שהתרחב לעולם פתוח ועשיר והשתפר בכל מובן מקודמו. כאשר התחילה העבודה על המשחק הבא בסדרה, Rocksteady הייתה צריכה זמן נוסף כדי לעבוד עליו וכדי שלא נצטרך לעבור יותר מדי שנים בלי באטמן קיבלנו את Arkham Origins מהמפתחת Warner Bros Games Montreal, שזכה לתגובות לא נלהבות במיוחד כיוון שלא הציג שום חידוש למשחקיות ועלילה צולעת. והנה אנחנו ב-2015, עם המשחק המצופה, הגדול והמבטיח ביותר בסדרה: Batman: Arkham Knight. הכותר החדש הביא איתו את מספר השינויים והתוספות הגדול ביותר עד כה, אבל האם משחק גדול ומגוון יותר אומר משחק טוב יותר? במקרה של Arkham Knight, זה תלוי.

ברוכים השבים לגות'האם

Arkham Knight מתחיל כשנה לאחר אירועי Arkham City. שלטון הטרור של הג'וקר נגמר ולשם שינוי שקט שורר ברחובות. אבל העיר גות'אם רוצה לשמור לעצמה את תואר "העיר הנוראית ביותר שתרצו לגור בה" ונמצאת תחת איום חדש. Scarecrow (הדחליל) מאיים להציף את העיר ב"גז פחד" שגורם לאנשים להשתגע ולתקוף את כל מי שבסביבתם. כשהוצגתי לראשונה לעלילה הזו הרגשתי מבולבל מאוד. הדחליל שלח אזהרה לתושבי העיר ונתן לכולם מספיק זמן לברוח משם, כך שאין איום ממשי על חייהם של חפים מפשע, רק על חייהם של כנופיות פשע, ביניהם אנשים שעובדים בשביל הדחליל. מהר מאוד אנחנו נפגשים עם נבל חדש ומסתורי, שקורא לעצמו, ומכאן שם המשחק - Arkham Knight. מסתבר שיש לו טינה כלפי באטמן, וביחד עם הדחליל הוא אסף צבא גדול של חיילים מיומנים כדי לחסל את באטמן אחת ולתמיד. כבר במפגש הראשון איתו תלמדו שהוא יודע את כל החולשות, הטקטיקות והסודות של באטמן, מה שרק גורם לנו לתהות מי הוא יכול להיות? את הגילוי הזה אני אשאיר לכם. בזכות הסופר-נבל הצבאי שלנו, העיר מתמלאת בטנקים לא מאויישים, מזל"טים קטלניים ועוד מכונות שיהפכו את החיים שלכם להרבה יותר קשים.

אני מניח שפינוי האזרחים מהעיר היה הדבר החכם לעשות, כי ככה יש מספיק מקום... לבאטמוביל! בלחיצת כפתור תוכלו לזמן את רכב-הטנק של באטמן ולנסוע במהירות ברחובות העיר, מה שנותן לכם לנוע בזריזות למרחקים גדולים. אם אתם משתעממים מהנסיעה, תמיד תוכלו לעוף מחוץ למכונית לשמיים הפתוחים כאילו ירו אתכם מתותח. אם להיות כנה, בכלל לא השתמשתי בבאטמוביל בשביל להגיע ממקום למקום, ולטעמי הדרך הכי מהירה לעבור מקצה אחד של המפה לקצה השני תמיד הייתה ותהיה וו התפיסה של באטמן, שעם השדרוגים הנכונים יכול לתת לכם את האפשרות לעוף ולכסות מרחקים עצומים בזמן קצר. כשהעניינים מתחממים, הבאטמוביל יכולה להפוך לטנק עם נשקים אוטומטיים, טילים מתכווננים ועוד שדרוגים שתקבלו במהלך התקדמותכם במשחק. כאשר תתמודדו נגד אנשים, תוכלו לירות כדורים משתקים, או לחשמל אותם במגע עם הרכב. אחרי הכל, באטמן לא הורג, אבל אני די בטוח שלדרוס מישהו במהירות-על עם רכב משוריין יכול לגרום לנזק רציני - עם או בלי החשמול.

בניגוד לבאטמוביל, הקרב עובד מצוין

בהתחלה זה כיף אדיר להשתמש ברכב האייקוני של באטמן ומעלה הרבה נוסטלגיה, אך עם הזמן תגלו שהדבר כפוי עליכם למשך כל המשחק. אני מבין שמדובר בפיצ'ר חדש שמוצג במשחק וש-Rocksteady רוצה שנראה את כולו, אבל כשזה מגיע למצב שאני מחוייב להשתמש ברכב בכמעט כל משימה אפשרית, ראשית או צדדית, זה כבר הופך עובר את גבול הטעם הטוב. הקטעים הרבים בהם תשתמשו בבאטמוביל יכולים להיות ארוכים עד כדי יאוש, והקרבות פשוט יותר מדי קלים. הטנקים האויבים מסומנים בקו אדום וברור לאן הן מתכננים לירות, ועד שהם כבר יורים אני מסוגל לחסל חצי מהטנקים הנותרים. בשלבים מאוחרים יותר זה הופך למאתגר יותר, אבל רק בגלל שיש כמויות לא נורמליות של טנקים שתוקפים אתכם, שעדיין קל לחסל אבל לוקח יותר מדי זמן לבצע. אולי זה היה יכול לעבוד עם מגוון גדול יותר באויבים המשוריינים ובבחירות הנשק שיש לנו עם הבאטמוביל, אבל זה לא המצב כאן.

למזלי הדבר לא קרה במערכת הקרב של באטמן, שהביאה השראה לכל כך הרבה משחקים ועדיין הצליחה לשמור על מקומה כזורמת והמלוטשת ביותר שתמצאו במשחק מהסוג הזה. המערכת חוזרת ובגדול, והמשחק הוא תזכורת פנטסטית לכך שאף משחק אחר לא הצליח להשתוות לה. הקרבות מרגישים מהירים ומותחים, עם אויבים שונים שדורשים אסטרטגיות שונות ובניית קומבואים שנותנת גישה למתקפות חזקות במיוחד. כל מכה מרגישה משמעותית ואנימציות התנועה של באטמן נעשו בצורה מושלמת. אז מה חדש תחת השמש? לבאטמן יש את האפשרות להשתמש בסביבת הקרב שלו לטובתו, כמו לדוגמה להרים מחבטי בייסבול מהרצפה ולהשתמש בהם נגד האויבים, או לרסק ראשים של אויבים בלוח חשמל (שוב, לא הורג בכלל), אבל השינוי הגדול ביותר שהמשחק מציג הוא קרבות משותפים. בקטעים מסוימים במשחק, תקבלו עזרה מדמויות כמו רובין, נייטוינג וקאטוומן מה שהופך את הקרבות להרבה יותר מעניינים. כאשר תגיעו למספר מכות מסוים, תוכלו לבצע מתקפה מיוחדת שמציגה את באטמן ושותפו שוברים כל עצם בגוף של אויב אחד מסכן. מדובר במערכת שעובדת חלק ובלי בעיות, אך לטעמי, להחליף בין הדמויות בזמן קרב גורם לבלבול ולרוב שבר את הקומבו שבניתי כך שהמשחק לא ממש מתגמל על החלפת דמויות. כמו כן, בנקודה מסוימת במשחק באטמן מקבל חליפה חדשה ומשודרגת שמאפשרת לו לבצע מהלך בשם Fear Takedown. מהלך זה מאפשר לבאטמן לתקוף ולחסל במהירות 3 אויבים (בתור התחלה, בהמשך ניתן לשדרג ל-5), ומיד להיכנס לקרב. זו מערכת שאף פעם לא נמאסת ותמיד משמשת התחלה טובה לעוד קרב מהנה, וחוץ מזה היא נראית פשוט מצוין!

יש דרך טרחנית יותר לתפוס את הנבל?

ב-Arkham Knight באטמן יתמודד מול נבלים רבים שפגש במהלך הסדרה ביניהם Penguin, Two-Face, Firefly, Harley Quinn ועוד רבים, ולרובם יש משימות צדדיות שבאטמן צריך להשלים כדי לשים את נבלי-העל מאחורי סורג ובריח. מישהו כאן מכיר את הביטוי "עדיף איכות על כמות"? אז Rocksteady כנראה לא מכירה אותו. נכון שזה מספק מאוד לכסח לנבלים האלה את הצורה, אבל זה קורה רק במשימה הצדדית הסופית של אותו נבל, ומה שמוביל למשימה הזו הוא שורה ארוכה מאוד של משימות עם אותו עיקרון שעליכם להשלים שוב, ושוב, ושוב. לדוגמה, המשימות הצדדיות של הפינגוין כוללות את באטמן עוקב אחרי רכב אל מיקום מסוים בו האנשים שעובדים בשביל הפינגוין מחזיקים בנשקים רבים אותם הם מוכרים לנבלים אחרים. המשימה של באטמן היא להיכנס פנימה, לכסח את כולם ולפוצץ את הנשקים. אתם צריכים לעשות את זה 5 פעמים נוספות לפני שתגיעו לסוף, וזה הרגיש לרוב יותר כמו מטלה מאשר משימה צדדית. למרות שזה הכי בנאלי, הייתי מעדיף פשוט להילחם בנבלים כחלק מהעלילה בתור בוסים.

ישנן משימות ארוכות יותר, ישנן קצרות יותר, וכולן היו יכולות להיות מושלמות אילולא החזרה הכואבת בכל סדרת משימות. משימות אחרות יקחו את באטמן לגגות העיר שם יצטרך להרוס מכשיר שמתקשר עם נשקים אוטומטיים בקרבת מקום. חסלו את המכשיר ובכך תצמצמו את השליטה של המכונות על העיר. במשימות הספציפיות האלו לא מצאתי את החזרתיות שהזכרתי, כי שם היה קצת יותר גיוון וחופש בחירה, כמו איך לגשת לכל קרב ומה לעשות בכל סיטואציה. אבל, הדבר שאהבתי במיוחד במשימות הצדדיות הוא שהן לא גלויות. אתם צריכים להיות אלו שמחפשים את המיקום הבא של המשימה, ורק אם תהיו באיזור קרוב למשימה תדעו שהיא שם, מה שנותן תחושה של בלש אמיתי כיאה לבאטמן.

בואו נדבר רגע על הביצועים

אבל רגע, לא דיברנו על האויב הגדול ביותר של באטמן במשחק הזה - 30 פריימים לשנייה! חשבתם שאני לא אדבר על הפורט הנורא שיצא למחשב האישי? אז כן, לצערי הרב הביקורת הזו מבוססת על גרסאת המחשב האישי בה שמתי כל כך הרבה אמון שתעבוד כמו שצריך. כבר בדקות הראשונות של המשחק הבחנתי בכמות פריימים ירודה, אז הורדתי את הגרפיקה לרמה הנמוכה ביותר וביטלתי את כל האפקטים המיוחדים של Nvidia. עכשיו אתם בטח מצפים שאני אגיד שהביצוע היה חלק יותר מהפרצוף השזוף של רובין. זה גם מה שאני ציפיתי, אבל מסתבר שלהוריד את רמת הגרפיקה לא עזר במיוחד, אז נאלצתי לשחק את שארית המשחק עם כמות פריימים של 25 ומטה. ושלא תבינו לא נכון, המחשב שלי מסוגל להריץ את המשחק על High לפחות, אבל מישהו כאן (אני מסתכל עלייך Rocksteady) מינה 12 אנשים בלבד לעשות את הפורט למחשב, ועל זה אין מחילה [הערת העורך: בעיות הביצועים קיימות רק בגרסת ה-PC. גרסת ה-Xbox One שניסיתי נראית ועובדת מצויין, אם כי גם שם יש ירידת פריימים בנסיעה מהירה בבאטמוביל].

אז אם מתעלמים מכמות הפריימים, המשחק הוא היפה והמרשים ביותר גרפית בכל הסדרה. הגשם, הירח שמשתקף מגלימתו של באטמן, האפקטים, הכל מושך אתכם פנימה לאווירה הקודרת שהמשחק רוצה להציג. הדיבוב של הדמויות יוצא מן הכלל ונעשה בצורה הטובה ביותר, וביחד עם האנימציות המושקעות למדי והיחס לפרטים הקטנים בכל דמות - בהחלט ניתן להגיד ש-Rocksteady לא חסכה בחלקים האלו.

השורה התחתונה

Batman: Arkham Knight יהיה המשחק האחרון בסדרה, והוא המשחק הגדול ביותר בסדרה, עם הכי הרבה תוכן ועם העלילה הכי מרתקת. אם סטודיו אחר ינסה לעשות משחק באטמן אי פעם, יהיה להם קשה מאוד להשתוות לאיכות של המשחק הזה. גם עם החזרתיות, הבעיות עם הבאטמוביל והפורט (הנוראי!) למחשב, סדרת Arkham קיבלה את המשחק הסופי הטוב ביותר שיכלה לבקש, ואת משחק הבאטמן הטוב ביותר בעשור הקרוב. אם בא לכם לחוות משחק עולם-פתוח מצוין עם מערכת הקרב הטובה ביותר שאתם יכולים לבקש, אי אפשר לטעות עם Batman: Arkham Knight.

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:50 14.07.2015 | עזרא עזרא (אורח)

    אחלה ביקורת. אני לא לא שיחקתי במשחק מקווה שיתקנו אותו בהקדם. תמשיכו כך כיף לקרוא

  2. 2

    13:24 16.07.2015 | itay1691 itay1691

    רק שתדעו, יש אפשרות לשנות את המשחק במחשב ל-60 פריימים לשנייה, תוכלו לראות איך ב-IGN

  3. 3

    20:39 16.07.2015 | fuck russia fuck russia (אורח)

    לא יכול לחכות and fuck moldavaians and ukrainians

  4. 4

    17:18 21.07.2015 | ליאור ליאור (אורח)

    שהביקורת לא תגרום לכם לא לשחק במשחק.
    אחלה של משחק ! אני עושה בו את כל המשימות עד 100% (קרוב לסיום המשחק) ואני נהנה מכל אחת ואחת מהן.
    הבאטמוביל אדירה.
    נכון יש קצת חזרה על משימות אבל הן עדיין שונות וכיפיות.
    מרגישים במשחק הזה את האוירה האמיתית של באטמן יותר מכל משחק אחר ובעיני הוא הטוב מבין הארבעה.

  5. 5

       | פורסם ע"י