הרשמה

ביקורת גולש: DMC4

נכתב ע"י sabotageangel8

שוב נפרץ המחסום בין עולם השדים לעולם בני האדם, כת דתית מתכננת ליצור אל שיביא גאולה לעולם בני האדם ויחסל את כל השדים שחדרו, וכמובן שבסופו של דבר אנחנו מוצאים את עצמנו נלחמים בטוב, ברע, ומה שבינהם.

אנחנו משחקים בתחילת המשחק את נירו (Nero) שניחן ביד שדית, חרב ענקית וכמובן איך אפשר בלי אקדח מטורף? במשחק נפגוש גם את דנטה, גיבור המשחקים הקודמים בסדרה, גם לו יש חרב עצומה, שני אקדחים ורובה ציד.

מראה עינים ומשמע אזניים

אין ספק שהמשחק פשוט נראה מדהים, אפילו הלבוש של הדמויות מרשים, דרך האויבים והסביבה, הכל פשוט נראה מדהים וברמת פירוט מהטובות שראיתי. יש כאלה שלא יסכימו איתי בנוגע לגראפיקה אבל אני אהבתי, אולי זה לא Assassin's Creed אבל זה עושה את העבודה. גם סרטוני המעבר מדהימים, הוליווד, לא פחות.

מה יותר טוב מלרצוח עשרות שדים כשמוזיקת רוק כבד מתנגנת ברקע? הדבר היחיד שקצת אכזב אותי זה שהדיבוב של הדמויות בסרטים הרבה יותר חלש מהמוזיקה מה שמכריח אותך לקרוא את התרגום הרבה פעמים או להגביר את הטלוויזיה ממש גבוה.

אחת הבעיות הגדולות במשחק היא המצלמה הדינמית. קשה לפעמים לראות את הקרב ולהגיב כמו שצריך. מצד שני, נתקלתי במצלמות הרבה יותר גרועות, ואני גם מבין למה זה קורה- כי בזירה דינמית עם שדים שרצים בלי הפסקה ודמות עם חרב ענקית שרק חותכת דברים וקופצת בלי הפסקה די קשה לשמור על המצלמה במקום.

משחקיות שלוטשה לאורך שלושה משחקים

השליטה לא מסובכת בכלל, עם האנלוג השמאלי זזים, האנלוג הימני משנים את זווית המצלמה, עם Y נותנים מכות עם החרב, עם A קופצים, B עושים תרגיל מיוחד (עליו אפרט בהמשך), X יורים בנשק, RB ננעלים על המטרה, LB מפעילים כוח מיוחד, ועם BACK מתגרים במפלצות בשורות "שנונות" כמו Wanna Have a little dance?

היד הדימונית של נירו מייחדת אותו ומאפשרת שילובי מכות לא נגמרים. בעזרתה אפשר לתפוס את השד ולהביא אותו קרוב לחרב אחרי שהטסנו אותו לקיבינימט עם מכה אדירה, אפשר גם לעשות אחיזות על כל סוג של מפלצת, ועל כל סוג מפלצת האחיזה שונה (זה התרגיל המיוחד שעושים עם מקש B).

לנירו יש גם את ה-Devil trigger שאותו מפעילים עם מקש LB (בשלב יותר מאוחר של המשחק אחרי שאנחנו מקבלים את הכוח המיוחד) שהוא בעצם מכפיל את כוחנו בעת הפעלתו. לחרב של נירו יש ידית שדומה לידית של אופנוע שמזיזים כדי להעביר הילוך, אותו דבר כאן, לחיצה ארוכה של LT ואז הרבה לחיצות קטנות תגביר את הכוח של החרב עד 3 פעמים.

לדנטה אין את אותה יד כמו לנירו אבל הוא מחפה על זה בכך שהוא יותר מורכב ומגוון: אצל דנטה ניתן לבחור 4 סגנונות לחימה שונים: Sword Master , Gunsmith , Trickster , Royal Guard. את הסגנונות בוחרים עם מקשי החיצים, וכלאחד מהם נותן תרגיל מיוחד אחר כשאנחנו לוחצים על מקש B.

אצל דנטה אפשר לבחור גם בין שני אקדחים לבין רובה ציד, וככל שנתקדם במשחק דנטה יקבל גם עוד כמה סוגי נשקים קטלניים לא פחות אבל מידע עליהם תצטרכו לגלות לבד.

מערכת הקרב: סרטון אחד שווה אלף מילים

[vod]http://vgamers.vgames.co.il/FLV_Video/080417/Devil_May_Cry_4_Mini_Vid-1.flv[/vod]

כשראיתי את הסרטון הבנתי כמה לא גיליתי חצי ממה שהמשחק מציע ויש מצב טוב שאחזור לשחק בו ברמה יותר קשה.

פיתוח דמות מגוון

במהלך המשחק אנחנו אוספים סוגים של ORBS שמשמשים אותנו לקניית חפצים בחנויות שאפשר למצוא מפוזרות במשחק או להרחבת נקודות החיים או הקסם שלנו. ה-ORB הנפוץ ביותר הוא האדום, איתו אנחנו קונים חפצים כמו כוכבי חיים (שמוסיפים לנו חיים) ORB כחול (שמעלה את נקודות החיים שלנו).

המטבע המשמעותי השני הוא נשמות אותן אנחנו מקבלים בסוף שלב או אחרי שלב בונוס ותמורתן אפשר לרכוש קומבואים מטורפים או שדרוגים קבועים כמו קפיצה כפולה או התקפות חדשות שמשתלבות לרצפי המכות. מי שלא ירכוש את השדרוגים הנכונים ימצא את המשחק קשה אפילו יותר מהרגיל.

משחקיות חוזרת

המשחק בעצם בנוי על זירות קרב: נכנסים לחדר, הדלתות נחסמות, מופיעים מלא שדים ואנחנו צריכים לחסל אותם כדי שנוכל לעבור לזירה הבאה. ככה זה בעקרון עד שמגיעים לבוס, וכמובן שישנן עוד כל מיני חידות, מקומות לגלות ושלבי בונוס אבל העקרון הבסיסי נשאר..

למשחק שתי רמות קושי בהתחלה- Human ו-Devil Hunter. כמובן ש-Human זו הרמה הקלה וה-Devil Hunter היא הקשה יותר המומלצת לאנשים שכבר שחקו בסידרה. אני שחקתי ב-Devil Hunter וסוף סוף מצאתי משחק שהאויבים אשכרה מנסים להרוג אותי בלי הפסקה ולא בוהים בי עד שאני אחסל אותם עד שהם יעשו לי טובה וינסו להתחמק.

גם הבוסים יחסית קשים וצריך לתפוס את השיטה של איך להרוג כל אחד ואחד מהם אבל אחרי שתופסים את העניין ומתים כמה פעמים בדרך עוברים אותם בלי הרבה בעיות. כל פעם שמסיימים את המשחק ברמת קושי מסוימת נפתחת עוד רמת קושי ויש עד 6 מהן (!).

Devil May Cry 4 הוא אחד המשחקים הכי טובים ששחקתי השנה, ואולי ה-Hack & Slash הכי טוב שיצא אי פעם. ביליתי איתו שעות של הנאה, ועם כל הריגה שעשיתי הבנתי עד כמה המשחק הזה טוב. האפשרויות הבלתי מוגבלות בקרב ושילובי הנשקים השונים מונעים מהקרבות לחזור על עצמם, וכל מפלצת תגרום לכם לסגל סגנון לחימה שהכי יעיל נגדה.

לנושא בפורום XBOX

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:24 15.04.2008 | HeavenTear HeavenTear

    סיקור מעולה,אולי אקנה

  2. 2

    16:45 15.04.2008 | http://www.play-asia.com/SOap-23-83-amd9-49-en-15-rock+band-84-p-43-99.html http://www.play-asia.com/SOap-23-83-amd9-49-en-15-rock+band-84-p-43-99.html (אורח)

    play-asia.co.il

  3. 3

    17:05 15.04.2008 | Blue&Black Blue&Black

    משחק מדהים

    לי יש את המשחק לps3
    ובגרסא הזאת בכלל לא
    הרגשתי כיווני מצלמה
    מרגיזים המשחק הזה ארוך
    ומדהים ופשוט היה חוויה
    לא נורמלית לשחק בו!!!:)

  4. 4

    18:15 15.04.2008 | Patron Patron

    יש את זה גם למחשב?

    יש את זה גם למחשב?

  5. 5

    23:54 15.04.2008 | Blue&Black Blue&Black

    לא

    צר לי יש את זה רק לps3
    ואקס בוקס

  6. 6

    04:55 16.04.2008 | V1rus V1rus

    YES

  7. 7

    10:27 16.04.2008 | Sgt.DonnyDonowitz Sgt.DonnyDonowitz

    המשחק מאמד מהנה

    אבל המפה שם די מעצבנת
    והדבר העוד יותר מעצבן
    שקיבלתי את ME אחרי ומאז
    אין לי הרבה זמן לשחק ב
    dmc!!!

  8. 8

    09:52 02.01.2009 | רועי רועי (אורח)

    יש את זה למחשב וזה ממש כיף גם שם, ולא העכבר לא הורס רת המשחק כי לא משתמשים בו, זה רק אם המקלדת

  9. 9

    15:23 09.12.2009 | DMC Project DMC Project (אורח)

    שכחת לציין כי בגרסת ה-PC קיימות 7 רמות קושי שונות,
    התוספת היא רמת הקושי Legendary Dark Knight, כאשר ברמה הזו נוכל להעמיד את עצמנו מול כמות עצומה של יצורים, כמות שהקונסולות לא מסוגלות להריץ.

  10. 10

    15:30 28.12.2009 | ghsi ghsi (אורח)

    זה המשחק הכי אדיר בהיסטוריה אין עליו שום דבר לא מבאס או מעצבן בו devil may cry 4!!!

  11. 11

       | פורסם ע"י