הרשמה

ביקורת גולשים ל-Rock Band

מאת: ירין סגל (yarin_sg)

Rock Band - שווה את זה?

הרמוניקס הביאו לעולם את רוק באנד עם כמה פטנטים נחמדים שנותנים לכם להרגיש כמו להקה בדרכים, אך גם ב"חלום המתוק" הזה, נראה שיש כמה מגבלות שפוגעות בחווית המשחק. שווה את ההוצאות הכספיות? עבדכם הנאמן קנה את המשחק (גם) כדי לספק את התשובות.

יש אנשים שאין להם כוח להקים להקה. יש אנשים שאין להם עם מי להקים להקה. בשביל אנשים מהסוג הזה, Harmonix פיתחו את רוק באנד (Rock Band) – משחק מוזיקלי שנותן למשחקים בו להרגיש חוויה של אמני רוק גם אם אין להם ניסיון בכלי נגינה (בדומה לסדרת Guitar Hero המפורסמת).

בשונה מסדרת גיטר הירו, ב-Rock Band מצטרפים לחוויה מלבד הגיטרה גם תופים, מיקרופון ובאס שעליו ארחיב בהמשך. יחד עם גיטריסט, באסיסט, מתופף וסולן, אתם אמורים להקים להקה משלכם, ו"להשתלט" על העולם עם המוזיקה שלכם. Harmonix, אגב, פיתחו את Guitar Hero 1, 2 ושנות ה-80', לפני ש-Activision לקחה את המשחק השלישי בסדרה למפתחת אחרת...

בלהקה כמו בלהקה

בעקרון, המשחק נועד ללהקה שלמה של 4 כלים שעוברת בסיבוב הופעות בינלאומי. אפשר לעשות קריירה לבד, עם חלק מכלי הנגינה (חלק מהלהקה) או כל הלהקה. בכל מדינה שבה מופיעים, יש 5 שירים והם נעשים קשים יותר ויותר ככל שאתם עוברים יותר מדינות.

יש לציין שאתם יוצרים את אמן הרוק שלכם עם רקע כללי (מאיזה מקום בעולם הוא הגיע), זכר/נקבה, כלי הנגינה עליו הוא מנגן, מראה חיצוני ועוד... בהמשך, ניתן לקנות בכסף שאתם מרוויחים מהופעות פרטי לבוש, שדרוג לכלי הנגינה ועוד.

זהירות! להקה בדרכים!

הנגינה בגיטרה עובדת כמו בגיטר הירו, עם שינויים קוסמטיים קלים והבדל משמעותי אחד- בנוסף לחמשת הלחצנים על צוואר הגיטרה, מתווספים עוד 5 לחצנים בחלק הנמוך יותר של צוואר הגיטרה. שימוש בלחצנים של החלק התחתון של צוואר הגיטרה מאפשר לכם להימנע מפריטה כשאתם לוחצים על הלחצנים (Tapping), מה שעוזר בסולואים מהירים.

יש לכם גם ידית שיוצרת מעין אפקט "ווא-ווא" כמו בגיטרות של גיטר הירו. מתווסף גם כפתור נוסף מפלסטיק שעושה אפקטים כשאתם מנגנים סולו או כשמופעלת האנרגיה. אגב, קשה מאוד (או שזה רק אצלי) להפעיל את הכוח המיוחד באמצעות הרמת הגיטרה ל- 90 מעלות.

הנגינה על הבאס זהה לשיטת הנגינה של הגיטרה ופועל על אותה הגיטרה שבאמצעותה אתם משחקים כגיטרה חשמלית, רק התפקיד שהיא מנגנת שונה.

מהקופסה יוצאת גם מערכת של 4 תופים עגולים בצבעים: ירוק, כחול, צהוב, אדום. בנוסף להם, יש פדאל באס שמופיע על מסלול התווים כמעין קו כתום. על התופים אתם מתופפים באמצעות מקלות תופים לכל דבר – משמע, עשויות מעץ ובגודל שלא יבייש תיפוף בתופים אמיתיים עם מקלות אלו.

חסרון מסויים בתופים הוא שישנם שירים מעטים שברמות הקשות, יש למתופף (האמיתי) דאבל באס ואתם מתבקשים לדמות דאבל באס במהירות עצומה של תיפוף ופשוט אי אפשר לעשות זאת עם פדאל באס אחד(!). אבל מבחינתי, לא יכולתי לבקש יותר – התופים מהנים ומהווים פיתרון נהדר לאלו שלא רוצים ללמוד תיפוף.

גם השירה עובדת בדומה ל-Singstar ומשחקים דומים- יש מסלול הממוקם בחלק העליון של המסך שבו המילים "זורמות" מצד לצד. בחלק העיקרי של המסלול (באמצע המסלול), יש קו מתמשך (בהתאם למילים של הסולן) אשר אמור לדמות את הטונים בהם הסולן שר. אם אתם לא מצליחים לקרוא מספיק מהר את המילים על המסלול של הסולן, אתם יכולים פשוט לזמזם את השיר, אבל חשוב שתהיו בטונים הנכונים – אחרת תיפסלו.

רבים שואלים אם יש רמות לשירה ואיך זה בא לידי ביטוי בשירה עצמה. אז כן, יש רמות והן מתבטאות ברמת הדיוק הנדרשת בשירה (בטונים ובמילים). ככל שהרמה תהיה קלה יותר, כך תצטרכו לדייק פחות. נשמע קל? לא כ"כ. את המיקרופון מתפעלים באמצעות שלט ה-PlayStation 3 / XBOX 360 למי שתהה. אתם יכולים לשנות את הגדרות המיקרופון ככה שאם יש לכם קול "עבה" או "דק", המיקרופון יקלוט את זה בטונים הנכונים.

 

התופים מהנים. הגיטרה מעוצבת. המיקרופון משעמם.

מנגנים ברשת

ישנן שלל אופציות של אפשרויות משחק מקוון: לנגן כלהקה עם אנשים מכל העולם, לנגן במלחמה נגד מישהו שמנגן על אותו כלי, לעשות השוואה מול מישהו- מי מנגן יותר טוב את השיר שבחרתם, ועוד. אחר כך נכנסים לחדר המתנה ומחפשים ברשת שחקן(נים). התהליך יכול לקחת במקרים מסויימים יותר מ- 5 דקות(!), קצת מסורבל, הייתי אומר. נתקלתי בקצת דיליים ולאגים אבל זה לא תלוי בהרמוניקס, אלא בטלוויזיה שלכם ובמהירות האינטרנט.

הרבה עיכובים. האינטרנט.

הפתעה נעימה

אם יש לכם טלוויזיית HD, איכות התמונה והסאונד מקבלים פה צל"ש! נהנתי מהבדל ניכר בין אופציית ה-HD ב-PlayStation 3 שלי (נכון גם לגבי XBOX 360) לבין איכות ה-SD. איכות התמונה נהדרת, והסאונד ממש נקי מזמזומים ובעיות למיניהן. מעניין עד כמה נקי זה אם יש לכם מערכת רמקולים שעושה את העבודה...

להקה במגבלה

חשוב! למי שיש את גרסת ה-40 ג'יגה של ה-PlayStation 3 חסרות כניסות USB והוא יאלץ לקנות מפצל. חבל שהרמוניקס לא דאגו להפנות את הלקוחות שלהם לקנות מפצל או שפשוט היו פותרים את הבעיה אם היו עושים את התופים והמיקרופון אלחוטיים כמו הגיטרה (היו שמועות שאפשרות זאת על הפרק).

כאמור, ניתן לשחק עד 4 שחקנים – גיטריסט, באסיסט, מתופף וסולן. בפועל, בחבילה, מגיעים התופים, מיקרופון ו(רק) גיטרה אחת – תצטרכו עוד גיטרה בשביל לנגן בלהקה מלאה עם עוד גיטריסט/באסיסט.

העניין המוזר פה הוא שלא ניתן להשיג כלים של רוק באנד בנפרד! כך שלא ברור איך בדיוק תנגנו 4 חברי להקה. יכול להיות שניתן לנגן עם גיטרה של גיטר הירו 3 ברוק באנד אבל אני עדיין לא יכול לאשר את האפשרות הזאת.. אל תבנו על זה כ"כ מהר.

הערת העורך: אתר Gamespot פרסם טבלת תאימות, אבל ב-PS3 אין כל כך אופציות. ה-Xbox 360 לעומת זאת יכול להשתמש בגיטרות של לא מעט משחקים קודמים, רק בלי כפתור האפקטים שלא קיים בהן. ב-Amazon אפשר למצוא גם גיטרות נפרדות וגם משומשות. וכמובן אפשר לרמות את Harmonix כמו שמתואר פה, מסוכן.

אם אתם ממש נואשים, חברת הציוד ההיקפי לקונסולות- נייקו (Nyko) השיקה בחו"ל בתחילת חודש אפריל גיטרה שמתאימה גם לגיטר הירו (כל סדרת גיטר הירו) ולרוק באנד – שזה חיסכון מסויים לצרכנים מאחר ואתם לא תוכלו לנגן בגיטר הירו עם גיטרה של רוק באנד, כנראה. אני משוכנע שבעוד כמה חודשים כבר יפיצו כלים לרוק באנד בנפרד.

גיטרה של גיטר הירו. אפשר לשחק איתה ברוק באנד???

לנגן על העצבים..

אז נהנתי? כאן זה כבר עניין של טעם וריח – מאחר ואני מטאליסט ששומע כל היום מטאליקה, איירון מיידן, פנטרה, סלייר, ואן היילן, AC/DC, לאמב אוף גוד (טוב, אני שומע גם פינק פלויד ולד זפלין אבל זאת לא הנקודה) וכאלה להקות אז, אפשר לומר שסבלתי כי יש מחסור חמור בשירי מטאל. יש אולי אחד או שניים שהם מטאל שאני אוהב. אך, כל שאר השירים הם פאנק, רוק, אלטרנטיב ועוד סגנונות שהם לא מסוג הדברים שאני שומע.

לפחות יש להורדה שירים של מטאליקה ואיירון מיידן אבל, איפה להקות הרוק הטובות משנות ה-70' וה-80'?... גם המחיר הוא בעיה בפני עצמה כי לא זכור לי אי פעם שהייתי צריך לשלם 1500 ש"ח (כפי שהיבואן הרשמי הצהיר) על משחק. אך הבעיה הפעם לא נובעת מהיבואן הרשמי- המשחק עולה באירופה סכום דומה. בכל זאת, מחיר קצת (הרבה) מוגזם.

השורה התחתונה

המשחק הצליח להעסיק אותי חודש (כאשר סיימתי את רמות ה-Expert בגיטרה ובתופים). נותרו עכשיו הבאס והמיקרופון, למרות שאני בספק אם אני אגע באלה כי זה לא כ"כ מעניין אותי לשיר או לנגן על הבאס.

יש אנשים שהמשחק היה מעסיק אותם לפחות חודשיים, יש כאלה ששבוע... מאחר והז'אנר של המשחק הוא מוזיקלי, זה יותר עניין של טעם וריח ממשחקים אחרים, כל אחד לפי בחירתו ושיקוליו. אז ציון שיענה לכלל האוכלוסיה, אני בספק אם אספק פה אבל, עפ"י מה שכתבתי, תנסו לתת ציון למשחק כפי שהוא עונה על הדרישות שלכם.

ציון סופי: 6

גרפיקה וסאונד – 10. מדהים כמה חדה התמונה, סאונד מעולה.

אורך חיים – 6. נמאס לנגן אותם שירים... במיוחד כאשר אתם במולטיפלייר עם החברים שלכם - תצטרכו להרכיב set list של כמה שירים ותמיד נבחרים השירים המגעילים. אבל בהתחלה, המשחק כיף. אם אתם מחפשים משחק שיעסיק אתכם חודש, זה המשחק בשבילכם.

משחקיות – 8. אין מה לעשות, כיף.

אונליין – 6. מעצבן לחכות עד שתמצאו מישהו שיכנס לחדר שיצרתם. גם כל הקטע של ה-Matchmaking לא מלוטש.

עלילה – 7 ממכר בהתחלה. אח"כ מתחיל לשעמם.

יתרונות: תמונה חדה, סאונד מעולה, התופים והגיטרה כיפים.

חסרונות: המחיר בשמיים, שירים "לא רציניים" (לדעתי), משעמם אחרי חודש.

העיקר שתהנו!

לנושא הכתבה בקהילת פלייסטיישן

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:42 21.04.2008 | Dusk Dusk (אורח)

    סתם לא קשור....

    Tapping זה לא נגינה מהירה
    זה סתם טכניקה
    Shredding- נגינה מהירה

    ובכללי אני שונא את כל
    המשחקי סימולציה רוק
    תעברו לדבר האמיתי

  2. 2

    10:48 21.04.2008 | Spitted Spitted

    במחיר כזה אורך החיים הוא האלמט הקריטי ביותר

    אם הבאת ציון 6 לאורך חיים של
    משחק בשווי 1500 הוא נכשל טוטאלית
    בכל מקרה אני לא סובל את
    המשחקים האלה, בחיי, תלכו ללמוד
    לנגן ברצינות, אי אפשר להשוות בכלל

    וגם אני כמובן מתלונן על רשימת
    השירים, אבל שמע הם לא יכולים
    לעשות את כולם מרוצים... אפשר
    גם להתלונן שהבאס זהה לגיטרה,
    ולמה אין סלאפינג...

  3. 3

    10:57 21.04.2008 | [N2] [N2]

    המשחק מעולה

    יתווספו עוד שירים
    בהמשך .. יש אופציה כזאת.
    בכל מקרה ההשקעה על יצירת
    חוויה אמיתית זה המטרה של
    המשחק . וממש לא אורך
    חיים כמו שרשמו פה
    מעליי... גם גיטר הירו
    ימאס תוך חודש , חודש זה
    פול זמן כל דבר נמאס תוך
    חודש , אולי חוץ ממשחקי
    רשת. הרעיון זה שכל פעם
    שיבואו אליך חברים אתה
    תוכל להוציא את המשחק הזה.

  4. 4

    10:58 21.04.2008 | Dezaster Dezaster

    ביקורת מצוינת רק ש...

    ביקורת מצוינת כל הכבוד!
    רק שטעות בידך, כן ניתן לקנות
    את הכלים בנפרד (לא בארץ כמובן).

  5. 5

    12:37 21.04.2008 | Raver Raver

    בקשר לשירים...

    לא טרחתי לקרוא על זה..
    אבל חבר שלי אמר שהוא
    וחבר שלו ניגנו ת'שיר של
    סאות' פארק ככה שהבנתי
    מזה שאפשר להוריד שירים
    או משהו ?

  6. 6

    13:46 21.04.2008 | yarin_sg yarin_sg

    הייתי צריך לציין בכתבה ש..

    ..שלמצב רשת
    ולמולטיפלייר, אין בעיה
    לשחק חצי שנה בלי
    להשתעמם. הבעיה העיקרית
    (בשבילי) היא השירים. כי
    כפי שהבנתם, אני מטאליסט
    ויש פה הרבה (מידי) רוק
    ופאנק.לפחות יש להורדה
    שירים של מטאליקה. אני
    מקווה שהרמוניקס יחדשו את
    שירי ההורדה.

  7. 7

    16:38 21.04.2008 | Baruh'sBoots Baruh'sBoots

    Rock On!!

    קודם כל, סוף סוף אנשים
    ששומעים מוזיקה... Rock
    On!
    באמת חסרים שירי מטאל?
    ראיתי כמה שירים של
    מטאליקה ושל אירון מידן
    ביוטיוב... וגם ראיתי של
    פינק פלויד ולד זפלין.
    בכל מקרה, חבל שאין
    למחשב, אם היה הייתי 100%
    קונה.

  8. 8

    20:27 21.04.2008 | yarin_sg yarin_sg

    למגיב מס' 8..

    כמה שירים של מטאליקה
    ואיירון מיידן (חוץ מאלה
    שיש כבר במשחק), ניתן
    להוריד מהחנויות של
    הקונסולות...

    מאיפה ראית פינק פלויד
    ולד זפלין ברוק באנד? אין
    מצב..

  9. 9

    16:47 22.04.2008 | NoNaMe2007 NoNaMe2007

    אורך חיים - 6?!!!?!?!

    יש מלא שירים להורדה
    במרקטפלייס, מלא אלבומים,
    תגיד לי איפה אתה חי?!

  10. 10

    23:51 22.04.2008 | yarin_sg yarin_sg

    10, לא חסרים שירים להורדה אבל..

    זה לא אומר שאני אוריד את
    כולם - כי אני לא אוהב את
    כל השירים.

  11. 11

    16:43 05.07.2008 | רן רן (אורח)

    גיטרה הירו 4לוקח!!!

    בקרוב יצאה גיטרה הירו 4 וזה יקח את כולם

  12. 12

    11:27 01.01.2009 | דרור דרור (אורח)

    המיקרופון משעמם?! א-ת-ה משעמם אולי

  13. 13

    22:34 22.07.2009 | איתי איתי (אורח)

    איך משחקים בגיטרה חשמלית שמחוברת לפלייסטן שלוש

  14. 14

    19:27 18.06.2010 | r r (אורח)

    משחק מגניב,

    אני מתלבט אם לקנות ל-ps3 שלי, גיטר הירו או רוק בנד,
    בבקשה תמליצו איזה יותר טוב!

    ביקורת אחלה, אבל ציון 6 זה נמוך מאוד, אפשר להוריד המון שירים כוללל מטל ולדעתי צריך לתת ציון 8 לפחות

  15. 15

       | פורסם ע"י