הרשמה

רשמים מהבטא: Star Wars: Battlefront

האם משחק היריות החדש של DICE הוא בסך הכל Battlefield בעתיד? אור מנטש יצא לגלות

אור מנטש התחמש ברובה לייזר ויצא לשדה הקרב העתידני של Battlefront. איך נראה משחק היריות החדש של DICE?

אם אתם אוהבים משחקי יריות ברשת או פשוט כל מה שקשור ל"מלחמת הכוכבים", קשה להתעלם מ-Battlefront - המשחק השלישי בסדרת היריות המתרחשת ביקום המקורי (פרקים 4-6) של "מלחמת הכוכבים". המשחק יגיע אלינו עוד חודש ובינתיים קיבלנו הצצה למשחקיות בצורת הבטא הפתוחה והזמנית שתיסגר מחר (יום שני, 12.10). לא לכולם יצא לשחק ולמצות את הבטא כמו שצריך אז למזלכם צללתי פנימה למרות הפחד והסלידה שלי ממשחקי יריות ברשת, ודווקא די נהניתי מהחוויה!

לפני שאנחנו נכנסים לגיימפליי עצמו, בואו נתחיל מהמובן מאליו - באטלפרונט נראה מ-צ-ו-י-ן. את הסרטון צילמתי על ה-Xbox One ואין בכלל ויכוח - זה המשחק הכי יפה ומרשים גרפית שתוכלו לשחק על ה-Xbox One כשמתחשבים בגודל העצום של המפות ומספר הדמויות על המסך בכל זמן נתון. המשחק רץ ב-60 פריימים לשניה על שתי הקונסולות ברזולוציה של 720p לאקסבוקס ו-900p לפלייסטיישן. על המחשב אתם תצטרכו חומרה די רצינית כי מתחת ל-60 פריימים לשניה אתם תהיו בחיסרון טקטי מול השחקנים האחרים. אגב, הסיבה שבגללה בחרתי לשחק על האקסבוקס ולא על המחשב זה כי אני מרגיש יותר בנוח לשחק עם שלט מאשר עם מקלדת ועכבר (הזכרתי כבר שאני גרוע במשחקים האלה?).

הבטא הגיעה עם שני מצבי משחק ברשת ועוד מצב לשחקן יחיד (או שני שותפים) אותו אפשר לשחק גם במסך מפוצל (רק על הקונסולות). הבעיה היא שמפת ה-Survival הגיעה רק עם 6 גלים של אויבים מתוך 15, מה שהופך אותה לחוויה די משעממת של כ-5 דקות. לפחות בשלב הבטא, המצבים החשובים הם מצבי הרשת והבסיסי מבין השניים שנחשפו בבטא הוא Drop Zone, שזה בעצם Team King of The Hill. מצב זה מפגיש שתי קבוצות של 8 (המורדים נגד האימפריה כמו בכל שאר המצבים) במפת Sollust המורכבת ממצוקים וואדיות שנותנים אחלה מחסה ויכולים גם לתקוע אתכם במצבים בכלל לא נעימים מול שחקני היריב. בניגוד למפות של Black Ops 3 (גם כאן - בהסתמך על הבטא בלבד), כאן תוכלו להגיע לכל נקודה נראית לעין בדגש על צוקים שיכולים לשמש כנקודות צליפה מצוינות. ההמלצה של המפתחים היתה להתחיל עם Drop Zone ורק אז להיכנס למצב המורכב יותר -Assault Walker.

אז אחרי כמה סיבובים ב-Drop Zone נכנסתי למצב ה-Assault ושם העניינים בהחלט הופכים למעניינים יותר. מצב זה מתרחש על מפות עצומות (במקרה של הבטא - במפת Hoth על הכוכב המושלג) עם 20 שחקנים בכל קבוצה והפעם יש רכבים, חלליות ומטרה א-סימטרית מעניינת: לאימפריה יש שני מהלכי AT-AT עצומים שזוחלים ליעד במהירות איטית עד כאב. הם אוטומטיים לגמרי ועל שחקני האימפריה להגן עליהם בכל מחיר. בדרך הם יספגו 3 מתקפות אוויריות של המורדים ובמידה והם שרדו את שלושתן - הניצחון הולך לאימפריה. המורדים, כמו שבטח ניחשתם, צריכים להשמיד את שני המהלכים אבל זו לא משימה כל כך פשוטה. על מנת להפוך את המהלכים לפגיעים, הם יצטרכו לקרוא להתקפות האוויריות ורק בזמן ההפצצה תהיה להם הזדמנות לעשות נזק למהלכי האימפריה. ההפצצות מתרחשות כל 3 דקות בערך, ובין לבין על המורדים להשתלט על תחנות ממסר ולשמור עליהן לכ-30 שניות. אם הם הצליחו - מפציץ נוסף יתווסף להתקפה הקרובה. בקיצור, מה שקורה זה ככה: שתי תחנות הממסר הופכות לנקודות העימות המרכזיות במפה וכל סיבוב תלוי בכמות המפציצים שהמורדים הצליחו להשיג. מה שיפה במצב הזה הוא שזה באמת מרגיש כמו שדה קרב עתידני - המפה ענקית, האקשן נמצא בכל פינה, יש המון צלפים בכל צד והפחד ממוות קיים בכל צעד.

האקשן במשחק מרגיש די טוב אם כי לוקח זמן להתרגל לשורה של רובי לייזר במקום נשקים מציאותיים. האתגר הכי גדול הוא שפתאום צריך לחשב את הזמן שלוקח לכל יריה להגיע ליעד, ולהתרגל לנשקים שעובדים בלי שום סוג של מחסנית או תחמושת מוגבלת. הדבר היחיד שצריך להקפיד הוא לא לחמם את הנשק יותר מדי, וגם אז תוכלו לקרר אותו מיידית על ידי לחיצה מתוזמנת על מקש הטעינה. מפתחי המשחק מנסים לשכנע אותנו כבר חודשים שבאטלפרונט הוא "לא באטלפילד עם סקין עתידני" אבל לעיתים זה בהחלט מרגיש ככה! השאלה האמיתית היא - האם זה בכלל דבר רע? DICE יודעים איך לעשות משחקי יריות ואין לי שום בעיה לשחק ב"באטלפילד העתידני" כל עוד הוא מהנה ועובד כמו שצריך  - מה שהיה חסר ל-Battlefield 4 במשך יותר משנה לאחר ההשקה, מה שמביא אותי לנקודה הבאה: ביצועי הרשת. גם כשמדובר ב-40 שחקנים בתוך השרת, החוויה שלי הרגישה נטולת לאג לחלוטין! הפעם האחרונה שהייתי מרוצה כל כך מביצועי ה-Xbox Live היתה כששיחקתי Call of Duty 4 ב-2009.

מערכת ההתקדמות במשחק לא ממש הגיעה מהעתיד, ולמרבה הצער היא עוקבת אחר אותה שיטה משעממת שיצאה לכולנו מהווריד: השיגו הריגות בתוך המשחק, קבלו ניקוד, עלו ברמות, קבלו גישה לנשקים וכלים חדשים בכל רמה וכו' וכו'. מה שכן, מצאתי בבטא שהזמן שלוקח לעלות רמות ולפתוח ציוד קצר משמעותית ממה שחוויתי במשחקים אחרים בז'אנר (כן, כולל הבטא של Black Ops 3) אז בואו נקווה שהגישה הזו תמשיך גם למשחק הסופי. את החייל שלכם, בין אם הוא שייך למורדים או לאימפריה, תוכלו להתאים אישית עם נשק ראשי, שני אמצעי לחימה ובונוס חד-פעמי. הבטא כללה 4 נשקים וכולם הרגישו די דומים אחד לשני, אבל העניין הגיע דווקא מכיוון אמצעי הלחימה המגוונים. לצד רימונים נגד אנשים או נגד רובוטים תוכלו להתחמש עם ה-Cycler Rifle, נשק משני בעל יריה אחת בלבד המשמש ככלי צליפה מצוין; או ב-Jump Pack, המאפשרת לכם לזנק לשמיים כדי להתחמק ממצבים דביקים או להתמקם על עמדת צליפה שאי אפשר להגיע אליה ברגל. כל אמצעי הלחימה נטענים שוב לאחר השימוש כך שגם כאן לא תצטרכו לדאוג לגבי תחמושת אלא רק לגבי ה-Cooldown, הזמן שלוקח לכל יכולת להתחדש. הבונוסים הזמניים כוללים מגן כוח אישי, יריות מחוזקות וכו', והם כן מוגבלים בתחמושת שתצטרכו לאסוף ולשמור לזמן המושלם.בסך הכל יש ארבעה אלמנטים שתוכלו לעצב בדמות שלכם: נשק ראשי, שני אמצעי לחימה ובונוס חד פעמי. יש שיגידו שזה הופך את המשחק לבסיסי ומשעמם יותר ואולי הם צודקים כשמסתכלים על הטווח הרחוק, אבל אני דווקא אהבתי את השיטה ומצאתי אותה מתאימה והולמת ליקום המשחק.

Star Wars: Battlefront יושק ב-17 בנובמבר לקונסולות ה-Playstation 4, Xbox One ולמחשב האישי. מה ההתרשמות שלכם מהבטא של Battlefront עד כה?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:18 11.10.2015 | NikoH NikoH (אורח)

    שיחקתי בבטא והיא הייתה מדהימה פשוט אין מילה אחרת לתאר את זה, אומנם אני משחק במחשב אבל אתה צודק לגמרי גם במצב האונליין עם 20 שחקנים לא היו לאגים בכלל. בקיצור עכשיו אני עוד יותר רוצה כבר שהמשחק יצא

  2. 2

    00:53 12.10.2015 | MrStereo MrStereo

    חייב להגיד שזאת הייתה בטא מושלמת !
    כמובן שזה לעומת כל המשחקים האחרים שיצאו....
    לא נתקלתי בבאג 1 ושיחקתי מלא

  3. 3

    15:36 12.10.2015 | שלום שלום (אורח)

    אהבתי מאוד את הבטא אבל עדיין אומר זו תהיה התלהבות חולפת המשחק הזה

  4. 4

    16:09 12.10.2015 | B B (אורח)

    מזכיר לי מדי את bf ואני לא אוהב bf
    צריך לעשות balace וזה יהיה יותר טוב

  5. 5

    20:32 12.10.2015 | עופר עופר (אורח)

    שיחקתי בבטא ולדעתי זה לא מספיק דומה לבאטלפילד. אם יש משהו שאני אוהב במולטי פלייר של באטלפילד זה מגוון של נשקים ואפשרויות אבזור וכולי. אני לא רואה איך זה יכול להתקיים במשחק של מלחמת הכוכבים. יש מגוון, אבל לא גדול. עוד דבר, לא מצאתי את הספוטין. בבאטלפילד אני מסמן את היריב כל הזמן, ככה גם אם אני לא בטווח, מישהו אחר יזהה את האוייב. לא פה. גרפיקה מצוינת ויש אוירת מלחמת הכוכבים במיוחד כשהמוזיקה המקורית מהסרט מגיע כל כמה דקות. מישהו עדיין אוהב מלחמת הכוכבים? אולי בארהב..

  6. 6

    10:25 13.10.2015 | Spell Touch Spell Touch

    בטא מעולה.
    משחק מדהים (אני עוד חיכיתי לו מהיום שביטלו אותו והחזירו מחדש).
    הוא לא אמור להיות דומה לבאטלפילד בכלל וזה מצוין.
    בקיצור, אני קניתי ומחכה שיצא כבר :)

  7. 7

    13:38 21.09.2016 | גיגי גיגי (אורח)

    סטאר וארס זהבאטלפילד בחלל אבל זה לא רע זה 5וב מדר פאקרס

  8. 8

       | פורסם ע"י