הרשמה

ביקורת - NBA 2K16

אחרי שירד מהדשא, דניאל לברן שם סניקרס ועולה על הפרקט כדי לבדוק אם NBA 2K16 הצליח להתעלות על קודמו

כמו כל שנה, 2K משיקה עוד משחק בסדרת NBA. האם הוא טוב מקודמיו, או שהסדרה מתחילה לאבד את זה?

כרגיל כמו כל שנה, אני מקבל את אחת המטלות הקשות ביותר - הביקורת על NBA 2K החדש. למה שביקורת של משחק ספורט תהיה לי כל כך לא נעימה וקשה שאני אצטרך להכין את עצמי מנטלית לכך שאני הולך לסבול? כי אני רוצה ליהנות. הרצון הגדול ביותר שלי הוא שאני אתחיל לכתוב את הביקרות על 2K16, אשאב פנימה, אתחיל להבין ולהנות מעולם הכדורסל ואמצא לעצמי משחק ספורט אהוב שהוא לא Fifa. אפילו היו שנתיים שבהן שיחקתי NBA Jam ל-PS3 ונהנתי מכל רגע. לצערי, כל פעם שיוצא לי להרים את המשחק החדש של 2K, אני נתקל באותו קיר - המשחק לא נגיש וזורק עלי כל כך הרבה נתונים שאני פשוט לא מצליח להבין מה קורה סביבי.

האם NBA 2K16 הוא המשחק שיגרום לי להנות מכדורסל ולסחוף אחרי אנשים לספורט הלאומי החדש שלי, או ששוב אני אפול לעולם של נתונים ומשחקיות עמוקה שלא טורחת להסביר את עצמה מספיק?

היכנסו למסיבה הכי שווה בשכונה

כבר מההתחלה אפשר לראות ש-NBA 2K16 ממשיך את מסורת ההגשה המצויינת ומציג לנו תפריטים ראוותניים ומוזיקה קצבית. האווירה ש-2K מנסה להביא לשולחן תואמת מאוד לאווירה של משחקי NBA אמיתיים. התפריטים עובדים מעולה ואפשר לראות שנעשה שינוי קל בהכוונת השחקן למקומות אליהם הוא רוצה להגיע. משחקים נראים טוב מתמיד. האלמנטים המצוינים של הגשת המשחק, סטטיסטיקות וסרטוני מעבר נשארו מצוינים כמו שהיו ב-2K15, אבל הכל פשוט מרגיש יותר מלוטש. המשחק לא מפסיק לירות על השחקן נתונים ומאפשר לשחקנים שמכירים את המשחק ליהנות ולהיכנס לעומק האסטרטגי שהרבה אנשים בכלל לא יודעים שקיים בכדורסל.

הגרפיקה של 2K16 נשארה הגרפיקה הטובה ביותר שתמצאו במשחק ספורט - הכל פשוט נראה כל כך טוב! בין אם זה באנימציות פנים המדוייקות של שחקנים, הזיעה, הכדור, המגרש, שידורי המשחק עצמו או אפילו הקהל, NBA 2K16 הוא ממתק לעיניים. תשומת הלב לפרטים הקטנים גרמה לי לא מעט פעמים להבין שהגרפיקה של Fifa לא תתקרב לזה בחיים - בין היתר כי בכדורגל יש יותר שחקנים על מגרש הרבה יותר גדול. העובדה שהמשחק מתמקד בליגת ה-NBA וטורנירים שונים, אומרת שיוצרי המשחק יכלו להשתמש ביותר משאבים כדי ליצור משחק שפשוט נראה יותר טוב כמעט מכל דבר אחר. אם חיפשתם פוטוריאליזם במשחק ספורט, תמצאו אותו ב-2K16 יותר מבכל משחק אחר בשוק כיום.

לצערי, החלק של המוזיקה הוזנח מעט. בניגוד ל-2K15 שבו כמעט כל השירים היו מדויקים, 2K16 הלך לכיוון יותר כללי עם המוזיקה שלו. המשחק החדש אולי מציג מגוון רחב יותר של סגנונות בשירים ואפילו מצליח להביא כמה הברקות, אבל לא מצליח לשמור על פלייליסט יציב ומגניב. חסרון נוסף שהמשחק סובל מנו הוא זמני טעינה לא אחידים. את המשחק בדקתי על ה-Xbox One ולפחות על הקונסולה של מיקרוסופט, זמני הטעינה משתנים בצורה לא מוסברת ונעים בין טעינה קצרצרה שבקושי מרגישים לטעינה של דקה ומעלה המעודדת ייאוש ואף גרמה לי לא פעם לאבד סבלנות וריכוז במשחק.

ספייק Fucking לי?

הכותרת A Spike Lee Joint לא נמצאת על עטיפת המשחק סתם. אחרי שבשנה שעברה הביאו את Jay-Z שיפיק את המשחק, הפעם הלכו לאייקון הכי שחור אחרי מרטין לות'ר קינג, ספייק לי. במאי הסרטים האפרו אמריקאי נבחר במטרה להביא את סיפור ה-MyCareer המוכר של הסדרה אל הרמה הבאה. ספייק לי שידוע בשיטת הבימוי המגניבה, העריכה המהירה והטקסטים המצוינים, מנסה להביא את החותם שלו לסדרת הכדורסל. האם הוא מצליח? בקושי. למרות שהטקסטים מרגישים אמינים ותואמים את האווירה שלי כל כך אוהב, החזרה לשורשים של השחקן שלוקחת אותו לימי התיכון וההתמקדות בעיר הנעורים של הדמות הראשית, פריק, כל השאר נעשה בצורה זולה ולא אמינה. קצת קשה לי לאמין אפילו שלי אכן היה חלק פעיל במשחק מעבר לפשוט להיות על הסט. מה שאנחנו מקבלים בסוף הוא סיפור דבילי כמו בשנה שעברה שנעשה בצורה מאוד שטחית. כתיבה חמודה ומצחיקה לפרקים לא יכולה להציל את סיפור הקריירה הזה.

יותר מזל משכל

המשחק החדש בסדרה לא מוסיף יותר מדי כשזה מגיע לרמת השחקן על המגרש, אך מפצה על כך עם ספר המהלכים של המשחק. מערכת הזריקה אולי נשארה כמו שהייתה בשנה שעברה על הנייר, אבל השליטה עליה גרמה לי להרגיש שאני לא באמת אחראי על הזריקות שלי כמו בעבר. בעוד שבשנה שעברה היתה תחושה של אחדות בין התנועה שלי עם הג'ויסטיק לבין השחקן הזורק, ב-2K16 מצאתי את עצמי לא מעט פעמים מבולבל מכך שסנטר (Center) לגיטימי מפספס זריקות שגם כוונו לפי תחושה נכונה וגם קלות להפליא. העובדה שלא הצלחתי למצוא את הנקודה הטובה ביותר לשחרר את הכדור דווקא במצבים הקלים ביותר, מראים שהתחושה של מערכת המשחק פשוט לא מרגישה לי טבעית מלכתחילה - וזה ממישהו שהשקיע לא מעט שעות ב-NBA 2K15.

חוץ מהבעיה הזו, השליטה של המשחק הוגנת מאוד. תנועת השחקנים מרגישה נכונה ואפשר להרגיש פערים שונים בשחקנים המשחקים בתפקידים שונים. גם בתור מישהו שלא מכיר את חוקי המשחק ולא מבין בעמדות של שחקנים, לאחר כמה משחקים עם קבוצה מסוימת היה קל לי להבין איזה שחקן עושה מה. מערכת התנועה מצוינת וטבעית. שחקנים מנוסים יותר יכולים ליהנות ממערכת "נעילת השחקן" שמאפשרת לכם לבחור שחקן נוסף שאיתו תרצו לבצע מהלך מסוים כדי להתקרב אל הסל. תוכלו לבחור או לרענן את התרגילים שלכם בעזרת ספר המהלכים של המשחק ובכך לנסות להתמקצע על מהלכים מתקדמים. למרות שהמצב החדש נשמע נחמד, הוא לא נגיש בכלל לשחקנים חדשים וכאן נמצאת הבעיה הגדולה ביותר של NBA 2K16 - נגישות.

מצבי האונליין של המשחק חוזרים גם השנה. NBA 2K16 מאפשר לכם לצאת ולשחק באינטרנט מול חברים, אנשים רנדומליים, להשתתף בליגות, לקחת את השחקן שלכם למגרשים ואפילו לשחק כדורסל רחוב. מצבי המשחק מהנים ברובם, אך אף אחד לא משך אותי בצורה יוצאת דופן. מה שכן נחמד זה ש-2K באמת משקיעה במי שאוהב כדורסל. המשחק משקיע במגוון מצבי המשחק הזמינים לשחקנים. מעבר לניתוקים רנדומליים לא חוויתי משהו רע או בעייתי עם מצב האונליין של המשחק.

רוצה ללמוד כדורסל? בעיה שלך

למרות שהמשחק מציע ספר מהלכים והרבה מהלכים להיכנס ולהתעסק איתם, שחקנים חדשים כמוני ילכו לאיבוד בהתחלה ואם הם לא חדורי מוטיבציה גדולה מספיק, הם יצטרכו לחכות לשנה הבאה כדי לזרום למשחקי כדורסל קלילים מול המחשב וחברים שלא חיים ונושמים כדורסל. המבחר הקטן של סרטוני הדרכה ומצבי אימון מסורבלים גרמו לי להבין שלמרות שברגעים אלה אני משחק ב-NBA 2K16, אני לא אלמד יותר מדי או אצליח לשפר את המשחק שלי. הדרך היחידה להיכנס למשחק הזה ברמה של הבנה אמיתית היא כנראה עם חבר שמשחק את הסדרה כבר כמה שנים טובות. בשנה שעברה לעומת זאת, הרגשתי שיש ניסיון יותר כנה לגרום לשחקנים חדשים ליהנות מהמשחק.

השורה התחתונה

NBA 2K16 הוא משחק הכדורסל הטוב ביותר שקיים כיום בשוק לשחקנים שאוהבים כדורסל ומבינים את עולם הכדורסל על מגוון מימדיו. שחקנים ותיקים יהנו ממצב הקריירה החדש שמחזיר את השחקן האישי שלכם אפילו עוד אחורה אל תחילת הקריירה שלו וממצבי האונליין המגוונים. למרות זאת, שחקני כדורסל שאינם מבינים בספורט יותר מדי יצטרכו לוותר על המשחק הזה גם השנה או להקדיש זמן רב מדי כדי ללמוד אותו - זה לגמרי שווה את זה אבל הדרך לא קלה בכלל.

NBA 2K16 זמין עבור ה-Xbox One, Xbox 360, PS3, PS4, וה-PC.

*המשחק נבדק על Xbox One. תודה להד ארצי NMC שסיפקו לנו עותק לביקורת.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:29 13.10.2015 | בר בר (אורח)

    ג'יי זי הפיק את 2k13 לא את 15...

  2. 2

    21:21 20.10.2015 | כדורסל כדורסל (אורח)

    זה לא ספורט קשה כל כך ללמוד, יש אינטרנט ומגרשים בחוץ

  3. 3

       | פורסם ע"י