הרשמה

ביקורת - Battleborn

גיא דהן יצא לבדוק את משחק ה-MOBA של Gearbox וחזר עם תובנות על שילוב ז'אנרים

זה לא סוד שהחברה שיצרה את סדרת Borderlands יודעת להביא אותה כשזה מגיע למשחקי RPG ממכרים, השאלה האמיתית היא האם הכשרון הזה מצליח לעבור אל עולםה-MOBA

כשזה מגיע לשילוב ז'אנרים, המפתחת Gearbox Software יודעת מה היא עושה. קחו את סדרת Borderlands לדוגמה. אולי העיצוב הגרפי וההומור הקורע הוא מה שתפס אתכם, אבל מכניקות היריות מגוף-ראשון עם אופציה לקו-אופ של עד 4 שחקנים ומערכת שלל שלא תאכזב אף משחק RPG הן מה שגרמו לכם לחזור שוב ושוב, ולהתחיל משחק חדש עם דמות אחרת כדי להתנסות עם שלל היכולות שלה ואולי לנסות אתגר קצת יותר קשה. Battleborn לוקח את כל מה שאהבתם בבורדרלנדס. היריות, הקו-אופ, ההומור, והוא גם מוסיף את אלמנט ה-MOBA, שמאפשר לכם להילחם נגד שחקנים אחרים. מה יש שלא לאהוב במשחק הזה? אז בתור התחלה, יש לא מעט.

לא תתגעגעו למצב הקמפיין

בקמפיין המשחק אתם בכל פעם תגלמו דמות מתוך מגוון רחב (25 ליתר דיוק) של דמויות שונות. כל דמות משתייכת לאחת מתוך 5 קבוצות שונות, כשכל קבוצה צריכה להילחם נגד רובוטים הרסניים שפלשו לכוכבי לכת שונים והשמידו אותם. לבסוף נותר כוכב לכת אחד בלבד, ו-5 הקבוצות התאחדו על מנת להגן עליו. רעיון העלילה מצליח להיות מקורי ולבלוט משאר משחקי ה-"רק אתם יכולים להציל את העולם", אלא ש-8 משימות הקמפיין שיש במשחק לא מספקות יותר מדי תוכן וחוזרות על עצמן יותר מדי. אתם יכולים לשחק לבד (אל תעשו את זה לעצמכם) או עם עוד 4 שחקנים אחרים במשימות האלו, וכל משימה תארוך לכם קרוב ל-45 דקות שבמהלכה תרוויחו שלל שתוכלו להשתמש בו במצב המולטיפלייר. לצד חוסר התוכן והחזרתיות, למשימות האלו אין מערכת שמירות! אם נכשלתם, זהו זה. אתם חייבים להתחיל מההתחלה. בסופו של דבר השתמשתי בקמפיין רק כדי ללמוד את היכולות של הדמויות החדשות שלי ולהבין איך הן פועלות. אבל בכל זאת, הקמפיין הוא לא איפה שתשקיעו את רוב הזמן שלכם במשחק הזה. הוא יכול לשמש כהכנה טובה למצבי המולטיפלייר, אבל אל תצפו לקרבות ירי מותחים או אפילו סוף מספק. אם יש לכם עוד חבר או שניים תמצאו את עצמכם משתמשים בטקטיקות כדי להערים על ה-AI הלא כל כך מוצלח של האויבים ולהנות מהדיאלוגים השנונים וההומוריסטיים בין הדמויות, אבל כשאתם משחקים לבד כל מה שתעשו זה לבהות במסך ולחכות כבר שהשלב ייגמר.

יש רופא באולם?!

למולטיפלייר של המשחק יש 3 מצבים - יש את Incursion שזה ה-MOBA הקלאסי לו אתם מצפים. ב-Incurison יהיה עליכם להרוס שני רובוטים ענקיים בכך שתעברו נקודות מפתח במפה שם תלחמו נגד רובים אוטומטיים, מיניונים וכמובן שחקנים אחרים. ב-Domination עליכם להשתלט על אזורים מסוימים במפה ולהחזיק אותם עד שהמד של הקבוצה שלכם יתמלא עד הסוף. ולבסוף, ב-Meltdown עליכם להעביר כמה שיותר מיניונים אל תוך מכונות להרחיק את השחקנים האויבים מלהרוג אותם ותוך כדי גם לוודא שהקבוצה השנייה מכניסה כמה שפחתו מיניונים. לכל מצב משחק שתי מפות שונות שייחודיות רק לו, והייתם מצפים שחוסר הגיוון יוביל בסופו של דבר לשיעמום, נכון? אבל זה לא המצב, תמיד הרגשתי שאני רוצה לשחק עוד משחק, והפעם לנסות עם דמות חדשה ולראות איך הולך לכם איתה, או אולי להישאר עם הדמות שאתם הכי חזק איתה ולהראות לכולם מה אני שווה. הכי כיף לשחק במולטיפלייר, איך לא, עם חברים. תכנון הטקטיקות וביצוען מביא המון סיפוק לכל הקבוצה והידיעה שיש על מי לסמוך מביאה לכם ביטחון לנסות דברים חדשים ושונים. אבל יהיו מקרים שתשחקו לבד, ורוב הפעמים שתשחקו לבד אתם עלולים למצוא את עצמכם עם קבוצה לא מאורגנת שלא מתקשרת אחד עם השני. אני לא יכול לספור כמה פעמים הלכתי בתור דמות טנק כשמאחורי הולך מיקו(Miko) - דמות היכולה לרפא שחקנים אחרים. רצתי אל עבר הקרב בידיעה שיש מי ששומר עליי רק כדי למצוא את עצמי עומד מול שני שחקנים שהרגו אותי בזריזות יתרה, בגלל שההילר שלי נטש אותי. אתם עלולים למצוא את עצמכם בהרבה סיטואציות מעצבנות כאלה שכנראה יורידו לכם את החשק לשחק לזמן הקרוב, אך כאשר הצטרפתי לקבוצה שלכולם היו מיקרופונים ושחקנים שנתנו פקודות, שאותן מילאתי ברצון וראיתי שעבודת הצוות משתלמת. אחרי הניצחון הראשון שהגיע דרך תיאום ותכנון ידעתי שאני לא רוצה להפסיק.

לא תוכלו שלא להתאהב בדמויות

הגיבורים שתוכלו לגלם במצב הקמפיין והמולטיפלייר הם מגוונים, צבעוניים ומיוחדים. החל מרובוט מנומס עם כובע בריטי עם אקדח שמשתנה לרובה צלפים וטוקסידו מהודר ועד לפינגוין בחליפת רובוט ענקית ורובה לייזרים. ככל שתשחקו איתם יותר תעלו איתם רמות מה שיפתח לכם סקינים חדשים, Taunts ואפילו מעט פרטים על העבר שלהם ואיך הם הגיעו למה שהם היום. לאט לאט תלמדו לשלוט ביכולות שלהם וללמוד בעל פה את הבדיחות שלהם, וכאשר גיבור אחד ימאס עליכם, יש עוד 24 גיבורים שונים לבחור מהם. אבל הדבר הכי חשוב הוא, שעם כולם כיף לשחק. נכון, יש דמויות שמצריכות קצת יותר ניסיון במשחק ושקשה ללמוד אותן, אבל כאשר אתם מצליחים לעשות זאת, מדובר בחוויה מספקת מאוד. לכל דמות שתי מתקפות ראשיות ו-3 יכולות מיוחדות. בכל משחק אתם מתחילים ברמה 1, וכל פעם שתעלו רמה תוכלו לבחור בין שני שיפורים שונים, בין אם זה שיפור נזק למתקפות, העלאת כמות החיים שלכם, כיוון יותר מדוייק לנשקים ועוד, לצד שיפורים ספציפיים ליכולות שלכם כמו להוסיף לרובה מיניגן של מונטאנה (Montana) תוספת נזק של אש, או לתת לאל דרגון (El Dragon) את האפשרות להאט אויבים כאשר הוא משתמש במתקפה מסוימת. תוכלו להשיג דמויות חדשות ע"י השלמת אתגרים ספציפיים, מה שנותן לכם אל מה לשאוף אליו במשחק ומעודד אתכם להשתמש בדמויות שאחרת, לא הייתם מנסים.

השורה התחתונה

לשילוב הז'אנרים החדש של Gearbox יש את הבעיות שלו, והן עלולות להרגיז אתכם מאוד בשעות הראשונות. אבל אם תתגברו עליהם, תצאו וותיקים ומצולקים אל עבר הקרב הבא עם הדמות האהובה עליכם והחברים הטובים שלכם. אין מספיק תוכן למצב הקמפיין והמולטיפלייר עלול להיות מבולגן, אך עדיין תוכלו למצוא בו הנאה רבה עם גיבורים מעניינים ומערכת התקדמות שתגרום לכם לרצות לחזור כל פעם מחדש, למרות כל הכאב ש-Battleborn גרם לכם בתחילת דרכם. 

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:14 17.05.2016 | Itay Itay (אורח)

    ביקורת טובה מאוד ומקצועית! מחכה לביקורת על Overwatch (תהיה ביקורת, נכון?!!)

  2. 2

    14:16 17.05.2016 | דניאל לברן דניאל לברן

    כמובן!

  3. 3

    17:49 17.05.2016 | פעם הייתי פה פעם הייתי פה (אורח)

    רוצה להבין משהו בקשר לקמפיין לשחקן יחיד: אני לא יכול לחוות את השנינות וההומור של הדמויות אם אני משחק לבד?
    וכדי לחוות את האישיות של כל (כ-ל) דמות, אני צריך לחזור על הקמפיין מההתחלה שוב ושוב?

  4. 4

    18:44 17.05.2016 | . . (אורח)

    קדימה, מה עם דום? :)

  5. 5

    01:01 18.05.2016 | גיא דהן - עורך ראשי גיא דהן - עורך ראשי

    ל-3, אתה יכול, אבל יהיה מדובר רק בשיחות בין הדמות שלך לדמויות אחרות שמתקשרות איתך מרחוק. כאשר אתה עם חברים, הדיאלוגים משתנים וכמובן הופכים למהנים יותר להאזנה.

  6. 6

    01:05 18.05.2016 | גיא דהן - עורך ראשי גיא דהן - עורך ראשי

    ל-3, אתה יכול, אבל יהיה מדובר רק בשיחות בין הדמות שלך לדמויות אחרות שמתקשרות איתך מרחוק. כאשר אתה עם חברים, הדיאלוגים משתנים וכמובן הופכים למהנים יותר להאזנה.

  7. 7

       | פורסם ע"י