הרשמה

ביקורת - Fifa 17

דניאל יצא לבדיקה השנתית שלו של כותר הכדורגל של EA Sports וחזר מואר

האם המנוע ומצב הסיפור החדשים יכולים להוציא עוד מסדרת הכדורגל המוצלחת?

נתחיל מגילוי נאות. אני לא סתם אוהב את סדרת Fifa, אני מת עליה! בכל שנה שיוצא משחק חדש בסדרה (מאז Fifa 14), אני לוקח הפסקה מהחיים הבוגרים שלי ונותן לעצמי לשקוע לתקופת הסתיו/חורף, כשאני פותח עונות עם הקבוצות האהובות עלי, מנסה את מצבי האונליין השונים, מנצח משחקים וזוכה בתארים וגביעים, וכמובן, נותן לכל פסקול המשחק לחדור אלי לתת מודע. השנה ציפיתי ל-Fifa 17 יותר מכל משחק אחר בסדרה בגלל דבר אחד; מצב המשחק החדש - The Journey. מצב משחק זה מאפשר לכם לחוות ולא רק לשחק בנעליו של שחקן כדורגל צעיר ומבטיח. אז האם מצב המשחק החדש והמעבר למנוע ה-Frostbite עשו את העבודה שלהם, או של-EA פשוט נגמרו הטריקים והם זרקו עלינו גרסה קצת יותר יפה של המשחק עם מצב משחק לא מפולש?

הכדור במגרש שלכם

Fifa 17 מציע מגוון רחב של מצבי משחק שונים אשר ינסו לגרום לכם להתמכר אליו. אך בניגוד למשחקים הקודמים בסדרה שלא הוסיפו מצבי משחק חדשים, אלא רק שיפרו מצבים קיימים כמו Ultimate Team ו-Seasons שהפך גם להיות זמן מצב Co-op ברשת, Fifa 17 התהדר במצב משחק חדש לגמרי אשר נקרא - The Journey. המצב החדש יאפשר לכם לצאת למסע בתור הכדורגלן הצעיר, המבטיח והפיקטיבי - אלכס האנטר (Alex Hunter), כשחלומו הוא להפוך לשחקן הכדורגל הטוב בעולם ולקדם את הקבוצה שלו לתהילה. 

השליטה שלכם בהאנטר תהיה גם במגרש וגם מחוצה לו. כשזה מגיע למגרש, שחקנים שיצרו בעבר שחקן כדורגל לא ירגישו כי הם עושים משהו שזר להם. אתם תוכלו לשחק בתור האנטר או בתור הקבוצה השלמה ולנסות להתמקצע עם השחקן ועם הקבוצה גם יחד, כשתנסו לשמור על ציון גבוה לשחקן שלכם ותקדמו את האינטרס הקבוצתי (כמובן שאפשר אחרת, אבל איפה הכיף בכל העניין?). אתם תתאמנו מחוץ למגרש ולמאמן שלכם יהיו דרישות מסוימות ממכם והוא יעיר לכם עליהן במטרה שתשפרו את המשחק שלכם, כדי להיות בסגל הפותח. עד עכשיו הכל נשמע לא כל כך יוצא דופן. אז למה אני בעצם קורא ל-The Journey מצב משחק חדש? או! כמה שאני אשמח לספר לכם.

כל הערך המוסף של The Journey נמצא דווקא מחוץ למגרש. EA החליטה השנה לאמץ את השיטה של NBA 2K ולהכניס קצת אופי אל מצב הקריירה של השחקן. אתם לא רק תשחקו על המגרש בתור אלכס האנטר, אתם תחיו את החיים שלו. המשחק שנעזר במערכת דיאלוגים המזכירה את משחקי סדרת Mass Effect, יעזור לכם לעצב את האופי של האנטר ויחד עם זאת את הבחירות השונות שהוא יעשה במהלך הקריירה שלו, ואיך הסובבים אותו יתחסו אליו; החל מחבריו לקבוצה ועד למעריצים העוקבים אחריו בחשבון הטוויטר שלו.

הסיפור של אלכס האנטר הוא דיי בנאלי. הוא עוקב אחרי ילד להורים גרושים, כשאביו מתעלם ממנו וכועס עליו על כך שהוא הופך להיות שחקן כדורגל בעוד שהקריירה שלו נגדעה בגלל פציעה. סבו היה שחקן כדורגל מקצועי שנחשב לאגדה, ויש לו חבר ילדות קרוב שהשניים חולמים יחד להפוך להיות כדורגלנים מקצועניים. למרות הסיפור הלא מקורי בעליל, The Joureny מצליח לרגש דווקא בגלל הקרבה שיש לו לעולם הכדורגל, שיכול להיות מרגש ואכזרי בדיוק באותה מידה. חלומות מתפוצצים לבועת אוויר עוד לפני שהם התחילו להתממש והתהילה כה זוהרת, שהיא יכולה לסנוור את האנשים הצנועים ביותר. כאן טמון הקסם האמיתי של The Journey.

את מסעי עם האנטר התחלתי דווקא ברגל ימין. לא יכולתי לבקש להתחלה יותר מעולה מעולה, אך כמה משחקים בהם לא הייתי חד, גרמו לי לאבד את המקום שלי בקבוצה, ובסופו של דבר, ולרדת לליגת המשנה. במהלך כל הזמן הזה, הצלחתי להתרחק מחברי לקבוצה בליגה הראשונה, הסתכסכתי עם חבר הילדות שלי שתפס את מקומי בקבוצה ואף הגדיל ללכלך עלי בקבוע בחשבון הטוויטר שלו, והייתי צריך להוכיח את עצמי מחדש בליגת המשנה. הכל פתאום היה נראה בלתי אפשרי, אך נחישות והרבה זמן מול המסך העלו אותי חזרה לליגה הראשונה, כשתחושת הגאווה והניצחון החלקי הם רק שבריר מעוד תחושות מרגשות שהמצב הצליח להעביר בי.

מה שאני מנסה לומר זה ש-The Journey הוא לא סתם מצב קריירה כמו שאנחנו היינו רגילים לראות במשחקי Fifa, אלא אכן מסע כמו שהשם של המצב אומר. אתם תוכלו לעצב את הכודרגלן שלכם בצורה מיוחדת שתאפשר לכם לקדם אותו במגרש וגם מחוצה לו. אתם תיצרו את הפילוסופיה שלו שתשתקף על הפעולות שלכם ותשפיע על סביבתכם. לא האמנתי שאמצא את עצמי כל כך נקשר אל אלכס האנטר, ואני ממליץ לכל חובב כדורגל שהיה לו את החלום להפוך להיות שחקן מקצועי לנסות את זה מתישהו גם. 

כדורגל אכזרי וחסר פשרות

כמו קודמיו, Fifa 17 מנסה גם השנה להפוך את המשחקיות לאמיתית יותר. המשחק החדש נעזר במנוע ה-Frostbite ובכך מכנס אל עצמו כוח סוס רב יותר מבעבר. התנועה של השחקנים מרגישה דומה בבסיסה, אך במהירות מתגלה כאיטית ומדויקת יותר. הורדת מהירות המשחק במקצת מצליחה להוסיף פאן חדש של עומק לתנועת השחקנים ובכך לגרום למשחק להרגיש יותר אגרסיבי ונכון. בעוד שב-Fifa 16 הייתי מרגיש כי אני יכול לנצל את התנועה והכוח הלא אותנטים במקצת כדי לעשות דברים שלרוב יהיה קשה יותר לבצע (בעיטה מרחוק היא דוגמה מצוינת), המצב ב-Fifa 17 שונה. אולי אני עדיין לא רגיל לגמרי למערכת החדשה, ואולי אלמד לנצל אותה לטובתי בעתיד, אך אין ספק שהיא מרגישה יותר כמו כרודגל אמיתי ופחות כמו משחק מחשב. אני מברך את הצעד הזה שהופך משנה לשנה את Fifa לפחות משחק כדורגל ויותר סימולטור.

בנוסף לכך נעשה שינוי מהותי בכדורים חופשיים, פנדלים וקרנות. בעוד בעיטות חופשיות ופנדלים נפרדו מכל סימון כלשהו המציין להיכן תבעטו, הם קיבלו מעין גימור אותנטי אשר משנה את התמונה ונותן הכוונה תנועתית לאן הכדור ישלח. המערכת אולי מרגישה ריקה מתוכן בהתחלה, אך התנועות של השחקנים ללא הכדור לפני מצבים אלו לאט לאט יגרמו לכם לראות את החץ הבלתי נראה.

חלק מהבעיטות החופשיות, כמו הקרנות במשחק, יכולות להיבעט בעזרת השמת מטרה על המגרש. כאן המשחק נעזר במטרה ובעוצמת הבעיטה של השחקן כדי לקבוע לאן הכדור יגיע. אפשרות זו מאפשרת לשחקנים להרים כדורים מוקשתים וארוכים אל המטרה, או להפציץ כדור גובה שינצל את עוצמת הבעיטה, ואולי פדחת או כף רגל של חבר לקבוצה, כדי להיכנס לשער בעוצמה. האפשרות החדשה נוחה לניסיונות הבקעה בעזרת חבר לקבוצה הנמצא ברחבה, אך אינה יעילה לבעיטות ישירות.

תוסיפו למערכת המשחק המשופרת את הגרפיקה החדשה שאיתה מביא המנוע החדש ויש לכם סיבה למסיבה. היתרון הגדול ביותר מהבחינה הגרפית של המנוע החדש חבוי באורות ובצללים. מערכת התאורה וההצללה של המשחק עברה שדרוג מסיבי ובכך גורמת לשחקנים, מגרשים, אוהדים, ובעצם כל דבר שנמצא בסביבת המגרש להיראות אמיתי יותר מבעבר.

כמו שנה שעברה, גם השנה הפסקול של Fifa 17 לא עשה עבודה מצויינת בלמלא את חלל הסלון שלי במוזיקה מגניבה בזמן שאני רב עם חבריי על מי טוב יותר ואילו הרכבים נבחר למשחק הבא שלנו. למרות הייצוג הישראלי של בלקן ביט בוקס, לא נראה כי יוצרי המשחק מכוונים לסגנון מוזיקלי רציני, אלא יותר למוזיקה קליטה שתישאר לכם בראש במהלך השנה. כמובן שגם השנה אני משער שאוכל לזמזם את כל השירים של הפסקול של Fifa, אך זה לא יגיע ממקום שמח.

בחרו את הרעל שלכם

מעבר ל-The Journey אין הרבה חדש תחת השמש. שחקנים עדיין יוכלו להנות ממגוון מצבי המשחק שהיו קיימים עד כה. אתם תוכלו להתמודד ראש בראש מול המחשב או חבר, לפתוח קריירה של שחקן או מאמן  מותאמים אישית, להתמודד במצב ה-Seasons עם קבוצה אחת יחד עם חבר ברשת או לבד, לצאת למגרש האימונים ולהנות ממגוון מצבים תיאורתיים (שמעכשיו יאפשר לכם להתמודד עם החבר שיושב לידכם, ובכך להעביר את זמני טעינת המשחקים באווירה קצת יותר תחרותית), וכמובן Ultimate Team. החידוש המשמעותי היחיד שהרגשתי שנעשה במצבי המשחק הגיע בגזרת ה-Ultimate Team. אתגרים חדשים נוספו למשחק כדי לאפשר לשחקנים ללמוד יותר על Ultimate Team ובסופו של דבר לקבל חבילות בהן מסתתרים שחקנים שווים במיוחד. האתגרים עוזרים ללמוד את הטכניקה העומדת מאחורי בניית הקבוצה האולטימטיבית, תוך כדי קבלת פרסים שיעזרו לכם להתחיל את מסע הבנייה שלכם ברגל ימין. כמובן שכמו שנה שעברה, תוכלו לעקוב אחרי כל מה שחם ב-Ultimate Team דרך האפליקציה החינמית של המשחק.

השורה התחתונה:

Fifa 17 מצליח לשפר את עצמו באספקטים רבים, אך השינוי הגדול נמצא בתוך The Journey. אני מבין את הנוחות של הבחירה בליגה האנגלית, אך הייתי שמח לראות את המצב הזה מתרחב לליגות שונות ואף למאמנים. השינוי במשחקיות אינו משמעותי, אך הוא מסמל את הדרך שבה EA מאמינה כי הכותר צריך להתקדם. להפוך ממשחק כדורגל לסימולטור לכל דבר. אם אתם חובבי כדורגל אתם תמצאו את מה שאתם מחפשים ב-Fifa 17, ואם עד היום לא מצאתם עניין במשחק הזה, אני לא חושב שהמשחק החדש בסדרה ישנה זאת. מומלץ לכל חובב כדורגל באשר הוא (אפילו אם אתם אוהבים PES).

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:02 14.10.2016 | אבינר אבינר (אורח)

    אחלה כתבה! בהחלט גרמת לי לשקול רכישה.
    מה עם המאמנים? היה דיבור על 3 המאמנים הגדולים (פפ מוריניו ועוד מישהו), איך זה משתלב?

  2. 2

    13:21 15.10.2016 | שונא פיפא17 שונא פיפא17 (אורח)

    חרא משחק, הרסו אץ הדבר היחיד שהיה טוב ב16 וזה בעיטות מרחוק. המשחק נוראי לעומת pes שהשנה עשו חסד עם משחק מסירות אבל כמו תמיד pes עדיין לא טוב מספיק. בקיצור פיפא 15 היה הפעם האחרון שווה קנייה כל השאר לפח

  3. 3

    13:34 15.10.2016 | PS4 PS4 (אורח)

    עם כל הכבוד למצב ה Journey מה שמעניין במשחקים בכלל ובמשחקי ספורט בפרט זה המשחקיות, ובהיבט הזה PES אוכל את פיפא השנה.

  4. 4

    23:45 15.10.2016 | Ps4ever Ps4ever (אורח)

    סה'כ משחק נחמד...The Journey בהחלט חוויה, ותמיד כיף שיש את כל הרישיונות של הקבוצות, אבל השנה Pes מבחינת משחקיות פשוט מדהים. אני נהנה מכל רגע וגם יש patch של כל התלבושות שמות וליגות ככה שזה כבר לא מהווה בעיה. אז חוץ מ Journey אני השנה עם Pes!

  5. 5

    12:02 16.10.2016 | אליחנדרו אליחנדרו (אורח)

    לגבי המאמנים הם הוסיפו את כל המאמנים המקוריים של הלגיה האנגלית בלבד שזה נותן עוד עומק לחווית המשחק שלפי דעתי fifa הכימטוב שציא עד עכשו

  6. 6

    17:47 16.10.2016 | טל טל (אורח)

    משחק מעולה. אתה מרגיש כדורגל התנועה של השחקנים ללא כדור השתפרה פלאים ונראית טוב. פרו זה לא כדורגל זה סתם לרוץ למסור מהר ולבעוט. אין טכניקה במשחק הזה ופיפא כרגיל לא באותו level

  7. 7

    17:04 18.10.2016 | א א (אורח)

    Pes גרוע מרגיש אותו דבר מ2012 פיפא השנה מצוין אבל בpes לפחות יש את ישראל פיפא לוקח השנה בגדול כמו שנה שעברה... ניסיתי את שניהם

  8. 8

    14:30 26.10.2016 | שחר שחר (אורח)

    את האמת עוד מה דמו אמרתי שפיפא 17 זה אחד המשחקים הגרועים לדוגמא : זמן תגובה של מסירות ובעיטות גרוע ביותר, תנועה של שחקנים ללא כדור, מבירות של שחקנים מהירים כלל לא מורגשת לדוגמא : אני רץ עם סטרלינג ממנצ'סטר סיטי על הקו מול סרגיו רוברטו מברצלונה ובקושי עוקף אותו איך ?? , שחקנים מתעייפים ונשארים ללא כח כבר בדקה 60 ( ו stamina לא קשור, למרות שאני משחק עם שחקנים שיש להם stamina גבוהה ) , הבעיטות החופשיות נוראיות , אם זה ששחקן רץ לכדור , הצעדים האחרונים לפני הבעיטה זה לא מציאותי כלל תראו טוב ותראו שאני צודק , כמו תמיד לצערי, ואיך זה יכול להיות שאני בועט עם אחד כמו סילבה ממנצ'סטר סיטי חופשית ממרחק של 25 מטר , עם כח בעיטה של פחות מ חצי וזה עף מעל השער ( מעל המשקוף ) 10 מטר. לגבי הקרנות הוסיפו שיטה עם הגלגלת השמאלית בשלט , שהשחקנים יפריעו שוער וכ' וכו', לא מורגש בכלל, השחקנים בקושי זזים. וזה עוד במשחק עצמו ( פיזית ). למשל ב קריירה עם מאמן, שעושים sim match , הכוונה שנותנים למשחק לשחק במקומנו, אי אפשר לעשות חילופים או לראות את המשחק ( למרות שגם בפיפא 16 ובקודמים זה לא היה אפשרי אבל ציפיתי שלפחות ה מינימום הזה יהיה אפשרי ב 17. בקיצור משחק לצערי באמת גרוע וחבל על ההוצאה של הכסף. אם היה אפשר להחזיר אני הייתי הראשון. חבל. לא שה פרו 17 יותר טוב . אבל לפחות מ פיפא אנחנו מצפים שיהיו דברים מעודכנים וטובים. נקווה שבשנה הבאה יהיה טוב יותר , למרות שמניסיון אני בספק.

  9. 9

    20:10 07.11.2016 | המלך המלך (אורח)

    משחק נדיר

  10. 10

    21:39 15.11.2016 | עחיכחכח עחיכחכח (אורח)

    שלום אני משחק כימעט בכל יום בפיפא 17 אונליין אבל רוב המישחקים באונליין אני לא רואה את הכדור אם מישהוא יודע מה לעשות בנוגע לזה אשמח את עזרתו

  11. 11

    10:36 06.12.2016 | אסף אסף (אורח)

    תגידו הjourney זה רק ליגה אנגלית.?

  12. 12

    21:53 16.02.2017 | o o (אורח)

    הפיפא עצמו משחק טוב אבל יש עדיין בעיות עם השופט , הstats לא משפיעים בתוך המשחק , יש מלא בעיות של conection lost ומה שממש מעצבן שגם אם אתה משחק טוב והיריב שמשחק פחות טוב במלא הוא יכול לנצח אותך . הפנדלים , הבעיטות מרחוק הבעיטות מול שוער ועם הקרנות ירדו ברמה ולסיכום המשחק נהרס

  13. 13

    13:06 19.04.2017 | anutl anutl (אורח)

    phpt yucv

  14. 14

    15:53 03.08.2017 | משה משה (אורח)

    אתה משחק את המשחק הזה נטו כי אתה חובב כדורגל אבל במשחקי PS אין לך הבנה.
    פיפא נחשב למשחק הכי גרוע שקיים היום בשוק מבחינה של איכות משחק אי אפשר לסיפור את כמות הבגים שיש לו עם שתי רגליים וידיים ביחד במיוחד באון ליין אבל שוב זה בין המשחקים הכי רוויחים בשוק בגלל חובבי כדורגל .. בקיצור בתור משחק משחק על הפנים מצטער שהוצאתי עליו שקל אחד לא שווה את הכסף, חברים יש משחקים הרבה יותר כיפים ומשתלמים חבל באמת להוציא על הזה הרבה כסף חכו למבצעים אולי ..

  15. 15

       | פורסם ע"י