הרשמה

Gwent: The Witcher Card Game - רשמים מהבטא

שמואל יצא לבדוק אם משחק הקלפים של The Witcher 3: Wild Hunt אכן מצדיק קיום ללא המשחק האמיתי

האם המשחק יכול להתחרות עם טיטאנים כמו Pokemon ו-Hearthstone?

מי ששיחק ב-Witcher 2 בטח זוכר (או יותר נכון כנראה לא זוכר) את המיני גיים שהיה אפשר לעשות בין המשימות. הוא נקרא Dice Poker וכעיקרון זה מה שזה היה – פוקר עם קוביות. המיני גיים הזה היה נחמד אבל הוא היה מאוד רפטטיבי ודיי משעמם וכמו שציינתי קודם – לא כזה זכור לאנשים מהמשחק. מי ששיחק במשחק ההמשך האפי, The Witcher 3: Wild Hunt, בוודאי שם לב שאת המשחק ה-Dice Poker החליף משחק אחר: משחק קלפים בשם Gwent. מדהים איך במשחק שיש בו הכל מהכל דווקא מיני גיים של משחק קלפים הוא אחד הדברים היותר זכורים ממנו. המשחק גם הגדיל לעשות ושילב אלמנט של איסוף קלפים בצורה של קווסטים שיכלת לעשות שכללו לנצח את השחקנים הכי חזקים ולקחת את הקלפים החזקים שלהם. המשחק היה כ”כ פופולרי שהמפתחים ב-CD Projekt RED החליטו להוסיף עוד קלפים כחלק מהפאצ'ים למשחק והדרישה למשחק Gwent משל עצמו הייתה כ"כ רחבה שבסופו של דבר המפתחים “נכנעו” והחליטו להוציא משחק חינמי שלם המבוסס על Gwent. יצא לי (ויוצא לי) לשחק בבטא הסגורה שמתנהלת עכשיו ורציתי לבדוק האם המשחק באמת שווה את ההייפ, והאם הוא יוכל להתמודד מול הטיטאנים של התעשייה כמו Hearthstone או PCG.

למי שלא מכיר את המשחק, Gwent הוא משחק קלפים (Trading cards) שמתנהל בשלושה סיבובים. בתחילת הסיבוב הראשון כל שחקן שולף 10 קלפים עם אופציה להחלפה של 3 מהם במידה והשחקן ירצה. במהלך כל סיבוב כל שחקן יציב קלפים על השולחן במקום המותאם להם – קדמת הזירה, אמצע הזירה לקשתים ומאחורה לכלים בליסטיים. לכל קלף יש את החוזק שלו שמיוצג ע”י מספר ועוד יכולת מיוחדת כמו למשל להחליש קלף של השחקן היריב או להחיות שחקן משל עצמך. בנוסף יש גם קלפים שמשפיעים על מזג האוויר ויכולים להחליש או לחזק חיילים מסוימים (לדוגמא קלף הערפל יחליש את כל הדמויות שנמצאות בזירה בחלק האמצעי שלה חוץ מקלפים ספורים ומיוחדים שלא יושפעו או יתחזקו) יש גם קלפים מיוחדים שנקראים קלפי זהב שלא מושפעים משום דבר שלילי או חיובי (כמעט) אבל הם גם חזקים ביותר. המטרה בכל סיבוב היא לצבור יותר נקודות מיריבך ולנצח בשניים מתוך שלושת הסיבובים, כשסיבוב נגמר כשאחד השחקנים מוותר על תורו או כשנגמרים לו הקלפים. כל שחקן יכול לשחק בכמה קלפים שירצה אך בסיום כל סיבוב כל שחקן מקבל קלף אחד בלבד. דבר אחרון שווה לציין – כל חפיסת קלפים מגיעה עם המנהיג שלה: קלף חזק במיוחד שאפשר להשתמש בו פעם אחת במשחק ויכול לשנות את מהלך הסיבוב מקצה לקצה.

העיקרון דיי פשוט – אבל כמו בהרבה דברים אחרים, המשחק הדיי פשוט הזה נכנס לקטגוריית “Easy to learn, hard to master”. יש הרבה טקטיקה מאחורי המשחק הזה שמתבססת ברובה על משחק ניחושים ופסיכולוגיה מול היריב שלך: האם אני מוותר על התור שלי עכשיו במטרה לשמור כמה שיותר קלפים לסיבוב האחרון, או שאני מסתכן והולך על כל הקופה במטרה לנצח את הסיבוב ולגמור את המשחק פה? האם שווה לי להפסיד במערכה כדי לא להפסיד בקרב? יש לי קלף שמזיז את כל השפעות מזג האוויר השליליות, אבל האם כדאי לי להשתמש בו עכשיו? ועוד ועוד. כל משחק Gwent טומן בחובו דילמות שלא יביישו דילמות של שחקן Hearthstone באמצע משחק גדול. אבל עם פשטות אפשר להגיע רק עד רמה מסוימת ונכון עשו המפתחים שהוסיפו לקלפים קיימים עוד יכולות (בעיקר לקלפים שלא היו להם יכולות קודם לכן) ובכך הוסיפו עוד רבד של טקטיקה לקלפים קיימים כבר במטרה להפוך את המשחק ליותר מעניין. בנוסף, חלק מהקלפים קיבלו אנימציות שונות שגורמות להם להיראות חיים ואפילו יותר אסטתיים מהמקוריים (הדוגמא הכי טובה שאני חושב עליה היא הקלף של Geralt שנראה פשוט מהמם עם האנימציה).

דבר אחרון שאני מרגיש צורך לציין הוא העובדה שמשחק עם בני אדם לרוב יותר מאתגר ויותר כיף ממשחק עם ה-AI. חלקכם חושבים שמה שאמרתי הוא מובן מאליו ואני מסכים אבל הסיבה שאני מציין את זה היא כי חלק מהקסם של Gwnet במשחק Witcher 3 כלל את כל נושא איסוף הקלפים ומציאת השחקנים החזקים ביותר בכל אזור. אני פחדתי שברגע שהמשחק יעבור למצב שבו אין את האלמנט הזה הוא יהיה יותר משעמם ופחות חד מאשר במשחק המקורי ואני שמח לגלות שטעיתי. האיסוף של הקלפים מתבצע ע"י פתיחת תיבות (או חביות במקרה של המשחק הזה) בדומה למשחקי קלפים אחרים, אבל האקשן של לשחק מול בני אדם אחרים ברמות שונות עם החפיסה שלך, לנצח ברגע האחרון, להפסיד בגלל טעות שלך או להגיע לתיקו בו שני הצדדים מבינים שהם שקולים מספק את הצרכים שלי כמו הקווסטים מהמשחק המקורי ולעיתים אף יותר.

מה שכן – המשחק עדיין מרגיש בוסרי. הוא מאוד פשוט בבסיסו ועדיין חסרים לי קלפים שהם משני משחק לחלוטין. זה היה המצב גם במשחק המקורי: הייתי מגיע לקרבות והייתי מנצח בפער או מפסיד בפער, כמעט אף פעם לא היה לי איזה מהלך שהפך את הקערה על פיה במידה מטורפת באמצע הסיבוב. אני מניח שבשביל זה יש את הבטא, כדי למצוא את החוסר איזון הזה ולתת Buff, Nerf או להוסיף קלפים חדשים איפה שצריך.

השורה התחתונה:

החבר'ה שם ב-CD Projekt RED הבינו שאם הם רוצים ש-GWENT יהיה יותר ממיני גיים ממש טוב במשחק כלשהו הם חייבים להוסיף עוד עניין כדי לגרום לשחקן להישאר בו להרבה זמן. התוספת של הקלפים עם היכולות המיוחדות, השיפור של חלק מהקלפים, הקלפים החדשים לחלוטין, האופציה ליצור חפיסה שהיא לגמרי שלך וייחודית לך,  גורמים למשחק לא רק להרגיש חדש יותר ומלא חיים אלא גם לממש בעתיד את האופציה שמשחקי GWENT תחרותיים יתקיימו בדומה למה שקורה עם Hearthstone של בליזארד. הבטא השאירה אותי עם טעם חיובי בפה על אף הספקולציות שלי לגבי איך המשחק יעבוד בלי אלמנט האיסוף מהמשחק המקורי ואני צופה עתיד טוב למשחק, גם אם הוא לא יגיע עד לרמה של Hearthstone. אם אתם בקטע של משחקים מהסוג הזה, תנסו את Gwent, אתם לא תתחרטו. אה, וכדאי שהם ישקלו להוציא את המשחק גם לאנדרואיד ולאייפון, אני לא רואה סיבה לא לשחק את המשחק הזה עם חברים בחוץ.

Gwent יהיה משחק Free to Play, וכרגע נמצא בשלב הבטא הסגורה וייצא ל-PlayStation 4, Xbox One ולמחשב האישי.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:43 12.02.2017 | cOSHi cOSHi (אורח)

    משחק בו כבר כמה ימים, כל יום אני מגלה ששינו משהו אחר. רק לטובה, המשחק ממכר ומורכב עם כל הפשטות שלו

  2. 2

    13:22 15.02.2017 | Itay1691 Itay1691 (אורח)

    מאוד אהבתי את המשחק ב-Witcher 3, מחכה לשחק בו מול שחקנים אחרים כשייצא רשמית או לפחות
    אם תצא בטא פתוחה

  3. 3

       | פורסם ע"י