הרשמה

ביקורת - WWE 2K17

2K לא עמדה ברף שהציבה לעצמה בשנה שעברה

  • PC
  • PlayStation 3
  • PlayStation 4
  • Xbox 360
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 07/02/2017

יואב יצא לעולם ההאבקות של WWE עם ציפיות גבוהות וחזר מאוכזב, אך מרגיש דיי בטוח כי המשחק יענה על הציפיות של שחקנים מסוימים

לא יודע מה איתכם- לי לא יצא ללכת מכות הרבה בחיים שלי. הריגוש שזה נותן לחלק מהאנשים פשוט לא קיים אצלי. לכן אני לעולם לא אבין איך מתאגרפים מסוגלים להתייחס לזה כמקצוע, ועוד אחד שהם אוהבים. אבל כמו בכל ספורט, לא חייב לקחת חלק במשהו בשביל לאהוב אותו, כאן נכנסת לתמונה סדרת המשחקים WWE, שנותנת לכם הרגשה כאילו אתם בריון חסר רגשות, או מתאגרף קטן וזריז המסוגל לפרק גם את הממוטות שאפשר לפגוש בזירת ההאבקות. בשנה שעברה קיבלנו מ-2K משחק נהדר לדעת רבים. אז האם גם הפעם קיבלנו כזה משחק? האם 2K עמדה ברף שהציבה לעצמה בשנה שעברה? התשובה היא חד משמעית לא, ואלו הן הסיבות.

הזירה היא כן משחק ילדים

בזירה נותנים את הכל, נלחמים בכל הכוח, עם התנועות הכי מתוחכמות ואכזריות שאפשר והכל כמובן על מנת לכסח את היריב שניצב לפניכם. יחסית לא קשה ללמוד את כפתורי המשחק, מצד אחד זה יתרון משמעותי לשחקנים החדשים, אך מצד שני הדבר מצביע על כך שפשוט אין הרבה מה לעשות. המכות בסיסיות מאוד- אין יותר מדי מכות מיוחדות ולמרבה האכזבה ברוב המכות המיוחדות שלכם, שגם הן קורות כמעט תמיד רק כאשר היריב שרוע על הרצפה ללא יכולת לנוע, אתם לא אלה ששולטים. אין לכם מושג מה יהיה המהלך המיוחד הבא שלכם, ונותר רק לקוות שתגיע איזו מכה מרהיבה. בנוסף לא פשוט בכלל ללמוד את השליטה בשלמותה. כלומר, קשה ואף כמעט בלתי אפשרי להגיע למצב שבו אתם יודעים מה כל כפתור עושה, מה שהופך את המשחק לאחד מהמשחקים שאין סיבה לשבת וללמוד את הקומבואים של המשחק. הם רק ישחקו תפקיד קטן בתוך מערכת השליטה הלא החלטית של המשחק.

אל תבינו לא נכון, למערכת השליטה אכן דרושה שיפור מיידי, אך אם וכאשר אתם מצליחים להגיע למצב של מהלך מיוחד, המילה היחידה לתאר את המצב היא פשוט: "וואו". המהלכים המיוחדים הם פשוט מדהימים, אין מה להגיד. אני זוכר שבכל מהלך מיוחד שבו השחקן הקטן שלך מסובב את המפלץ על הזירה כאילו היה עכבר, או בכל פעם שהממוטה שאיתו שיחקתי היה מועך יריב בקפיצה אדירה, הייתי מקפץ בכיסא מהתרגשות, מלא אדרנלין ומסתכל בחלחלה מסיומת שהיא גם מהנה על היריב המסכן שנאלץ לחטוף מכות אימים. כל מכה היא מפורטת לפרטי פרטים, וכמובן בכל מכה מיוחדת המצלמה מתקרבת במיוחד אליכם, ואין גבול לתחושת הסיפוק שמציפה אתכם כשאתם רואים את היריב חוטף מכות בסטייל.

שני דברים נוספים שפשוט חייב לציין לטובה הם מאגר השחקנים וקטעי המעבר. לגבי מאגר השחקנים- במשחק קיים מאגר שחקנים עצום, לכל שחקן מהלכים מיוחדים משלו, דירוג משלו, עיצוב וכניסה מרשימים משלו וכל זה, שלכם. את השחקנים הנעולים תוכלו לפתוח בעזרת כסף, אותו תרוויחו במשחקי האונליין או במשחקים האישיים. לגבי קטעי המעבר- הכוונה היא לקטעים הקצרים במשחק בהם רואים מתאגרפים אמיתיים נלחמים או לקטעים בהם נכנסת הדמות שלכם לזירה. אלו קטעים פשוט כיפיים, הם הרבה פעמים מצחיקים, הם מלהיבים והם מהירים. זוהי תוספת נהדרת למשחק, שעשויה נהדר ונכנסת בקטעים המתאימים.

לסיכום של הנושא הזה אפשר להגיד שהמערכת הזאת אכזבה לגמרי במשחק הזה, ואני רק מקווה שבמשחק הבא המפתחת תשפר את מערכת הקרב. חשוב לציין כי כאשר נלחמים באמת, והקרב מתקדם עם מכות רציניות עשו עבודה נפלאה ומפורטת, שאני מקווה שתמשיך להשתפר כך במשחקים הבאים.

קבלו את כוכב העל החדש שלנו

כמו ברוב משחקי הספורט, יש לכם אפשרות ליצור שחקן משלכם. המשחק מאפשר לכם ליצור כוכב WWE אמיתי, עם מוניטין, הצלחות, כישלונות ורצונות. אך אם אי פעם חלמתם להיות כוכבי WWE במשחק הזה, אולי כדאי שתוותרו על החלום ופשוט תשאירו את העבודה למקצוענים האמיתיים.

יצירת שחקן משלך היא חלק מעניין וחוויתי מאוד, במיוחד ב-WWE 2K17, כשרמת העיצוב במשחק מרשימה מאוד וראויה להערכה רבה. היא כוללת דיוק בלתי רגיל בכל פרט ופרט, תוספות מעניינות ולעיתים מוזרות ואפשרויות רבות בכל תחום. תוכלו לעשות את הדמות שלכם רזה ופצפונת, מה שיעניק לה זריזות, או לעשות אותה גדולה ורחבה, מה שיעניק לה כוח עצום. רמת הדיוק מגיעה לכמות הוורידים שנראים על הגוף, הקפלים שבעורף והקימוטים בגב. 

אז דמות יש לנו, ומה נשאר? אופי כמובן. מן הסתם לדמות ממוחשבת אין אופי, אך בניית האופי בהתאמה אישית נעשית דרך ראיונות ואפילו בעזרת התרברבות מול הקהל. בראיון תאלצו לענות על שאלות, כשאותן השאלות יגדירו את הדמות שלכם כמרשימה ואהודה על הקהל, או שאחת אינה החביבה ביותר על הקהל ובכל זאת לספק ניצחונות מרגשים. בנוסף במהלך משחק תאלצו לעיתים לנאום לפני הקהל, מה שגם ישפיע על הדעה שיש להם עליכם.

אז מה בעצם הבעיה? למה האכזבה? מקור האכזבה הוא במשחק כמובן. ניהול קריירה של כוכב על ב-WWE הוא דבר לא פשוט, במציאות ובמחשב, ולעיתים תאלצו להתמודד עם דמויות או אנשים שאתם לא מתקרבים לרמה שלהם. את רמת הקושי כמובן אפשר לשנות בהגדרות, אך גם לאחר ששיחקתי במצב הקשה (או-הו, כמה שזה היה קשה) וגם לאחר ששיחקתי בבינוני ובקל, האויבים לא נהיו רחמניים יותר, וניצחתי רק פעם או פעמיים מתוך עשרות של משחקים. המשחק פשוט קשה מדי. כוכב העל שבניתם, לא משנה עד כמה חזק הוא נראה או עד כמה הקוביות שלו בבטן מפחידות, פשוט לא מגיע לרמה של השחקנים האמיתיים איתם אתם מתמודדים בקריירה שלכם.

רוצים לשחק באונליין? ובכן, בהצלחה...

האונליין במשחק כזה הוא דבר חשוב. במשחקים שכאלה לא ממש חוכמה לבדוק את היכולות שלך כנגד בוטים, כי לרוב באיזור שכזה היכולות שלך שונות בהרבה מהיכולות האמיתיות שלך- כנגד אנשים אמיתיים. אך גם כאן חוויתי אכזבה משמעותית והתבאסתי מאוד לגלות שדרוש שיפור מהיר במערכת ה-Match Making. 

במידה והצלחתם למצוא שחקן, מה שלעיתים יכול לקחת יותר מכמה דקות, מערכת ההתאמה של השחקנים תעשה עבודה רעה מאוד בלמצוא לכם יריב ראוי. יצא לי לשחק בתור מתחיל ממש בשעות המשחק הראשונות שלי כנגד שחקנים ברמות הרבה יותר גבוהות ממני, עם שחקנים שאין ממש סיכוי שאשיג בשלב שלי. יכול להיות שהמצב נובע בגלל שאין מספיק שחקנים שמשחקים את המשחק ברשת, אך בכל מקרה, המצב אינו אידיאלי. בסך הכל האונליין כיף ובמידה ואיכשהו מצאתם שחקן, שאיכשהו הוא ברמה שלכם, התחרות שווה את זה והרבה יותר מעניינת מלשחק מול בוטים. כל ניצחון מעלה אתכם לרמה קשה יותר, ממנה אתם מרוויחים יותר.

אפשר להרביץ עם סולם למישהו- כן כן, זה חוקי

הרבה מצבי משחק קיימים כאן, מה שאומר שיש הרבה לבדוק. כשניגשתי לסקר את האזור הזה במשחק התחשק לי פתאום לברוח, כי ממש לא רציתי לבדוק כל כך הרבה אפשרויות. תאמינו או לא- זה היה שווה את זה, ואני שמח שבסוף עשיתי זאת.

כמו בכל שנה, המשחק מאפשר לכם לשחק נגד שחקן אחד, שניים, ואף חמישה שחקנים אחרים. כל אחת מההתמודדיות אינה פשוטה בכלל. אז דמיינו לעצמכם שאתם עומדים בזירה כשאתכם מקיפים עד ל-30 מתאגרפים!

בכל מצב יש אפשרות אחרת. כלומר, במידה ובחרתם לשחק בתור חמישה שחקנים, תוכלו לבחור מצבי משחק שונים ממצבי המשחק של מי שבחר לשחק כשני שחקנים. בין המצבים המגניבים ביותר תמצאו את ה"סולם" שמוכר מאוד ופופולארי בכל משחקי ה-WWE. ה"סולם" הוא מצב בו  קבוצת מתאגרפים מתחרה על מזוודת כסף, אותה משיגים בעזרת סולם והרבה מכות. וזוהי רק דוגמה ישנם מצבי משחק רבים לכל קבוצה. לכו על הרויאל ראמבל (Royal Rumble) ועל האקסטרים, המלצה שלי.

מה שכן מאכזב במצבים הללו, שכבר ציינתי בתחילת הביקורת וחשוב לציין שוב, הוא שמאוד מאוד קשה לנצח בהם, לא משנה באיזו רמה אתם משחקים. יש אנשים שדווקא יהנו מהאתגר הגדול הזה, אך לי אישית זה מצביע על כך שהדירוג של השחקנים לא באמת משפיע או נחוץ, כי גם אם תבחרו שחקן בדירוג של 90, רוב הסיכויים ששחקן בדירוג 70 ינצח אתכם.

שחקנים שירגישו חיבור עם המשחק יוכלו לשחק בו עוד זמן רב בזכות מצבי המשחק הרבים שהוא מציע. בין אם אתם רוצים להגיע לתהילת אינטרנט ב-Leaderboards של המשחק או סתם להיות מלכי הספה בבית, ל-WWE 2K17 יש הרבה מאוד להציע.

מה זה הדברים המעוותים האלה?! אה, זה הקהל

בעוד שמשחקי ספורט רבים נותנים דגש רב לגרפיקה והסאונד כדי לגרום לשחקנים להיות כמה שיותר קרובים לחוויה מציאותית, ולמרות שהחברה עושה עבודה טובה עם מותג ה-NBA שלה, נראה כי 2K דווקא אינה מאמינה בגישה זו כשזה מגיע ל-WWE 2K17. ובגלל סיבה זו מאוד התאכזבתי מהגרפיקה והסאונד, שהם פשוט, ובכן, לא טובים. 

בואו נתחיל מהגרפיקה. המתאגרפים, בסך הכל נראים לא רע. הם מעוצבים בצורה יחסית דומה לשחקנים האמיתיים ואפשר לזהות הבעה של רגשות (בעיקר כאב), אך אם נסתכל מקרוב, בעיקר בקטעי הכניסה של השחקנים או החלקים בהם עושים מהלך מיוחד, אפשר לראות חוסר השקעה משמעותי באזור הפנים או הבטן, שנראים כאילו הם מודבקים בדבק סלוטייפ לשאר הגוף.

דבר נוסף שמאוד מפריע לי, הוא הקהל. נכון שהקהל לא לוקח חלק כל כך חשוב במשחק, אך בתחילת כל משחק בין המעברי מצלמה ניתן לראות את הקהל מריע, או אפילו בזמן משחק במצב בו אפשר לצאת לגמרי מהזירה (גם מומלץ!). הקהל נראה כמו חבורת אנשים מעוותים. הוא קופץ בתנועה אחידה פעם בכמה זמן, הפנים של כמעט כולם זהות ומרוחות ורק השלטים שהקהל מחזיק שונים. לדעתי זה ממש מכביד והורס חלק ניכר מהחוויה בזמן המשחק.

לגבי האודיו, האודיו לעיתים נהדר. המוזיקה שמתנגנת בזמן המשחק או בכניסה של השחקנים מתאימה בצורה מושלמת לכל סיטואציה, ואפילו הפסקול בתחילת המשחק מזרים קצת אדרנלין בכניסה. דבר מעולה נוסף לגבי האודיו הוא השדרנים. המשפטים שלהם מגוונים כל כך שזה מרגיש שכאילו הם בכלל לא חוזרים על עצמם, כשהם תמיד מתלהבים או מגיבים בציניות על סיטואציות בזמן הנכון. הבעיה עם האודיו, לעומת זאת, היא הצלילים שמשמיעים המתאגרפים כשמכים אותם, כשהם נופלים או כשהם מרביצים. אין התאמה כלל וכלל לכל מצב, וזה מאוד מפריע. לעיתים יוצא שאתה מפרק שחקן אחר לגמרי ולא שומע ממנו אפילו אנחה, ולאחר אגרוף קטן הדמות שלו נאנחת בקול כאוב וממשיכה כאילו כלום לא קרה.

אחת הבעיות הגדולות ביותר של המשחק, יש בו כמות באגים אדירה. יצא לי כמה פעמים לראות שחקן מעופף, ואפילו פעם אחת קרס לי לגמרי המשחק, משום ששחקן פשוט נתקע בתוך התא שלו ולא הצליח לצאת בעודו מעוות את הגוף בצורה לא טבעית. יש בעיות גם בכניסה למשחק. למשל, בכל פעם שאני נכנס למשחק הוא משנה לי את הרזולוציה בצורה רנדומלית לחלוטין, מה שמכריח אותי לפנות להגדרות ולשנות.

השורה התחתונה:

לסיכום, המשחק WWE 2K17 הוא לא משחק רע, כשיש לו פוטנציאל רב לא ממומש. מדובר במשחק עם הרבה באגים וחסרונות שפשוט חבל שלא השקיעו בהם קצת יותר מחשבה. מצד שני, יש לו הרבה נקודות חזקות מאוד, שאותן אסור לשכוח והן לוקחות חלק גדול מהמשחק. המשחק מתאים בעיקר לאנשים חדשים, שאולי ימצאו בו חוויה מלהיבה חדשה, ולא יראו אותו בעין ביקורתית כמו מי שקונה כל משחק שיוצא בסדרה. גם המכורים לסדרה יוכלו להנות מהמשחק, אך הרבה פחות מהמשחק הקודם בסדרה.

6.3
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • קטעי מעבר מעולים
  • מכות מיוחדות נפלאות
  • קטעי כניסה מוצלחים

הרע

  • הרבה באגים
  • גרפיקה לא מוצלחת
  • אונליין לא נוח

והסולם

  • ג'קפוט!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:48 28.02.2017 | טל טל (אורח)

    איזו ביקורת מושקעת. ניכר שהשקעת בבדיקת המשחק וגם בכתיבה עליו

  2. 2

    18:44 28.02.2017 | אין אין (אורח)

    היי. אני אוהד שרוף של wwe באמיתי ובטח ובטח של המשחקים למינהם. כשקראתי את הביקורת שלכם הסכמתי עם הרבה מן הנאמר אך אני יכול להעיד מסביבת החברים שלי ולפי הכרות של המשחק שצורת ההתיחסות שלכם למשחק לא נכונה. אני לא יודע אם הכותב מכיר את הליגה האמיתית אך המשחק נאמן מאוד למקור, צורת האיגרוף נכונה ושחקן שיודע מה הוא עושה יכול לשחק באין סוף מהלכים שונים ובודאי שכשמחליפים שחקנים יש עוד. לדעתי חשוב שהכותב של הכתבה יראה את הליגה כדי לדעת לדוגמה שהבעיה העיקרית שלנו היא חוסר עדכון. המשחק מעודכן לבערך שלושה חודשיים לפני יציאתו ובזמן הזה התחלפו המסכי כניסה ואולמות, קבוצות חדשות(רוסטרים) אלופים חדשים. בנוסף דירוג הכוח של הספורטאים רחוק מאוד מהמציאות, חוסר הקול במצב שחקן מפריע והכי חשוב השנה אין בכלל שואו קייס שזו אחת הסיבות העיקריות לקנות את המשחק כי בגרפיקה כל שנה אין באמת שיפור גדול.

  3. 3

    15:27 01.03.2017 | CM פאנק CM פאנק (אורח)

    יש קבוצה בפייסבוק של WWE2K17. חפשו את "קבוצת המשחקים - קהילת ההיאבקות של ישראל"

  4. 4

    13:29 02.03.2017 | רן רן (אורח)

    במקום ביקורת על המשחק השטוח הזה,תעשו ביקורת למשחק Horizon Zero Dawn

  5. 5

    19:52 14.03.2017 | מה זה חוסר ההבנה הזה? מה זה חוסר ההבנה הזה? (אורח)

    "מתאגרפים"? "קומבואים"? תגיד לי אתה נגעת אי פעם במשחק האבקות? חוסר ההבנה והבורות שלך הופכים את הביקורת שלך ללא רלוונטית בעליל אני ממליץ לצפות בביקורת באנגלית ביוטיוב במקום לקרוא אותה כאן כדי שתשיגו כתב עם ידע על האבקות במקום איזה jober rooky שלא מבין כלום

  6. 6

       | פורסם ע"י