הרשמה

אינטל רוכשת את מובילאיי הישראלית עבור 15 מיליארד דולר

Vgames מברכת את החברה הישראלית על העסקה המוצלחת

אינטל עושה צעד גדול לתחום הרכבים האוטונומיים בכך שהיא רוכשת את מובילאיי הישראלית עבור כ-15 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה אינטל רוכשת את חברת Mobileye הישראלית שמתמחה בייצור טכנולוגיות עבור רכבים אוטונומיים בסכום הנאמד בכ-15 מיליארד דולר, וזה הופך את העסקה לגדולה ביותר בהיסטוריה של מכירת חברות ישראליות.

הטכנולוגיה של Mobileye מוכרת מאוד בקרב נהגים והיא מיועדת להתריע מפני סטיות מהנתיב ומעצמים שעוברים במסלול הנהיגה. משמעות רכישת הענק של אינטל ממחישה לנו יותר את הדרך שעושה אינטל לתחום הרכבים האוטונומיים וזה מתבטא גם בעסקה שעשתה אינטל עם מובילאיי ו-BMW שבמסגרתה יפוזרו 40 רכבים אוטונומיים עבור בדיקות בכבישים ציבוריים. אינטל כבר הודיעה בעבר שבכוונתה להשקיע 250 מיליון דולר בשנתיים שלאחר מכן במטרה לייצר רכבים אוטונומיים, אבל ניתן להגיד בוודאות שהשקעה של 15 מיליארד אף אחד לא חזה. הרקורד של מובילאיי לא מסתכם רק ב-BMW ובאינטל, בעבר חברת Tesla השתמשה בטכנולוגיה של מובילאיי אבל בגלל טעות קשה טסלה החליטה לא להשתמש יותר בטכנולוגיה זו.

לאחר סיכום העסקה, אינטל צפויה להקים בישראל את חטיבת הרכבים האוטונומיים שלה כאשר בראש החטיבה יעמוד פרופסור אמנון שעשוע, מנהל הטכנולוגיה הראשי של מובילאיי.

ההתעניינות של ענקיות הטכנולוגיה העולמיות בשוק הטכנולוגיה הישראלי איננה חדשה, מאחר וגוגל כבר רכשה את חברת Waze עבור כמיליארד דולר וחברת אפל רכשה את PrimeSense הישראלית עבור כ-350 מיליון דולר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י