הרשמה

חמשת הקליפים שחייבים להפוך למשחקי מחשב

Burn the Witch, הקליפ האחרון של Radiohead מזכיר לדניאל אילו וידאו קליפים היו כל כך טובים, שהיו צריכים לבסס עליהם משחק מחשב

בעוד חלק גדול מהקליפים לא יזכה לעיבוד בעולם הגיימינג, ישנו קליפ אחד שיבוסס עליו משחק בשנה הקרובה

בצפייה של Burn the Witch, הקליפ מהאלבום האחרון של להקת Radiohead, עלו בי מחשבות שלא היו איתי מאז שהייתי ילד קטן. אז לאור העובדה שאני יכול לשתף את המחשבות שלי מפעם לפעם והעובדה שהלהקה תגיע לארץ הקיץ, החלטתי לשתף אתכם עם חלק מזכרונות ישנים ברובם, אשר גורמים לי לתהות איך לא הופכים קליפים של מוזיקה למשחקי מחשב. 

במהלך חיי יצא לי לצפות בלא מעט קליפים מוזיקליים, במיוחד בסוף שנות ה-90 וה-2000 המוקדמות, שם היה נראה כי התעשייה המוזיקלית אינה יכולה להתקיים בלי איזה קליפ פורץ דרך שיהפוך לשיחת היום, או לחלום לילה רטוב. חברות תקליטים ולהקות היו יוצרות קליפים בומבסטיים ומלאי תוכן רק כדי להתעלות על הקליפ הגדול האחרון ששלט במסך. בתור חובב משחקי מחשב היה לי קל מאוד לראות קווי דימיון בין וידאו קליפ ומשחק מחשב, כשהטובים מבינהם מביאים עימם סיפור כלשהו, הרפתקה מיוחדת ורצון עז שלי להיכנס לנעלי הגיבור או הגיבורה ולחוות את עולמם. 

בגלל סיבה זו, החלטתי להכין רשימה של הקליפים המוזיקליים שחייבים להפוך למשחק מחשב מתישהו בעתיד, ולפני שאכניס לרשימה את Califirnication של ה-Red Hot Chili Peppers, אספר לכם על קליפים נוספים שלפי דעתי חייבים לקבל עיבוד כלשהו אל מסך המחשב שלכם:

Wamdue Project - King of my Castle

לקליפ של King of my Castle יש כמעט את כל מה שמשחק מחשב יכול לבקש. הוא מצויר בסגנון מנגה קלאסי, מלווה בקו עלילה מסתורי ואקשן חסר מעצורים. לא פלא שבתור ילד הייתי רואה את הקליפ הזה ונגנב מאיך אני הייתי יכול להיות אותה נינג׳ה נשית וסקסית אשר לא מוכנה להתפשר על דבר הנוגע לסיום המטרה שלה.

קו העלילה של King of my Castle נשען על סדרת האנימציה Ghost in a Shell שיצאה ב-1989 והייתה לאחת מסדרות המנגה הראשונות שזכו להכרה גדולה גם במערב. העולם בו העלילה של Ghost in a Shell מתרחש אינו כה רחוק משלנו; כשאנו נמצאים ביפן בסוף המאה ה-21 בעולם בו בני האדם החלו להשתיל לגופם שיפורים קיברנטיים ע״מ להיות מחוברים לרשת מידע עולמית. הקליפ מציג את מוטוקו קוסנאגי (Motoko Kusanagi), בעבר לוחמת יחידת הלוחמה בטרור היפנית, אשר מגלה כי אותם אנשים ש״יצרו״ אותה בעצם עשו זאת תוך ניצול מעמדה ומעמד חבריה הנמצאים יחד איתה ביחידה ללוחמה בטרור. קוסנאגי יוצאת למלחמה מול אותה יחידה כשהיא נעזרת בכל הדרכים שהיא יכולה לחשוב עליהם.

כמו שאתם יכולים לראות בקליפ, מדובר בכמה דקות של אקשן טהור וחסר מעצורים; ובתור אחד שלא שמע על Ghost in a Shell כשהקליפ יצא, דמיינתי אותו כאחד ממשחקי המחשב המפוספסים ביותר. בעבר יצאו שני משחקים המבוססים על Ghost in A Shell, אך אף אחד מהם לא היה רציני כמו הקליפ של Wamdue Project. אולי Ghost in A Shell: First Assault הנמצא בפיתוח כרגע יוכל לעשות את העבודה.

Radiohead - Burn the Witch

בניגוד ל-King of my Castle,  הקליפ של Burn the Witch מצליח למלא את הדרישות שלי למשחק מחשב מרתק, דווקא בגלל התרחקות מעולם האקשן והכניסה אל תוך מציאות מקבילה של חברה שאינה מקבלת את האדם החושב אחרת ממנה, ואף מהללת את הרעיון. גם כאן הרגשתי כי למרות הסביבה הפשוטה והעתיקה שהקליפ בונה לנו, מבחינה מנטלית איננו נמצאים כה רחוקים מהמצב המתואר בקליפ. 

ב-Burn the Witch אנחנו יכולים לראות סיפור של אדם מבחוץ המגיע לקהילה סגורה אשר נקראת בפשטות- Modelville, או במילים אחרות, המקום האידיאלי לגור בו. האורח המגיע אל העיירה רואה וחווה את המנהגים שלהם, כשהם מציגים לו אותם באור חיובי ועם חיוך, למרות הצד האפל שחבוי בהם. במהלך הקליפ ניתן לראות כי האורח מתחיל לשים לב אל הנעשה ומעביר ביקורת על מנהגי הקהילה בעזרת רישום הדברים. הקליפ מגיע לסיומו כשמנהיג הקהילה שולח את אותו מבקר זר אל מותו, כשכל הקהילה מסתכלת ומריעה לנעשה.

כאן הייתי יכול לדמיין את עצמי נכנס בתור אותו מבקר זר, כשאני חוקר אט אט את הסיבות שגרמו לחברה הזו להגיע למצב בו היא אימצה לעצמה מוסר חדש, תוך כדי שאולי אוכל להימנע מגורלי המר. האלמנטים השונים המוצגים בקליפ כמו: קהילתיות, אי קבלת האחר, צביעות ומוסר שנוי במחלוקת מהווים לא מעט ממה שצריך ליצור משחק שיאפשר לכם לצאת להרפתקה ליניארית באווירת Point n' Click קלאסית המאפשרת לשחקן לחוות סיומים שונים למשחק ובעזרת כל לגלות יותר על המסתורין שאופף את הקהילה הסגורה.

Daft Punk - Interstella 5555

הרובוטים הצרפתיים המגניבים Daft Punk חגגו את השקת האלבום שלהם- Discovery עם חגיגת קליפים מטורפת שהקדישה לכל שיר באלבום קליפ משל עצמו אשר בונה סיפור רקע לאלבום כולו אשר נקרא כמכלול- Interstella 5555.

Interstella 5555 עקב אחרי להקה מן החלל החיצון אשר נחטפת ע״י חברת תקלטים מכדור הארץ כדי לספק בידור להמונים הרעבים בעולמנו. במהלך החטיפה של חברי הלהקה, אחד מהם מצליח לחמוק ובכך לשרוד את החטיפה. למרות שהוא נשאר במקום מבטחים בעוד חבריו ללהקה נעלמו כלא היו, הוא מחליט כי עליו לצאת לחפש אותם ועל הדרך להשיב את אהובתו המנגנת איתו בלהקה. 

הבנייה של העלילה של Interstella 5555 לא הייתה מביישת שום סרט אקשן סטנדרטי, או במקרה שלנו, משחק מחשב. מעבר למסע לחילוץ חבריו ללהקה, ישנו גם את סיפור האהבה של שני חברי הלהקה אשר מתדלק את רצונותיו למסע של חבר הלהקה השורד עם השיר- Something About Us. לא במקרה מרגיש כי כל שיר הותאם בצורה כמעט מושלמת לקליפ שלו. Daft Punk עשו עבודה מצוינת בלגרום לי להאמין בנעשה על המסך, תוך כדי שאני מרגיש רצון עז לחוות את ההרפתקה הזו על בשרי. קראו לי רומנטיקן, אבל אין דבר ראוי יותר בעיניי מאשר להשיב את הביטחון אל אלה שאתה אוהב ומעריך.

Royksopp - Poor Leno

מסכן לינו. באמת. Poor Leno הוא אחד הטרקים העצובים ביותר שזכורים לי מהילדות. אם תשאלו אותי מה הוא אחד מזכרונות הילדות העצובים ביותר שחוויתי דרך המדיה, אומר הקליפ של Royksopp עומד איתן יחד עם מסע הפסיכדליה של דמבו ואי ההשתלבות בחברה של ענק הברזל. 

הקליפ של Royksopp מתמקד בלינו, אדם נמוך קומה שבטעות מזוהה ע״י אנשי גן החיות בו הוא גר כחיה ונאלץ לחיות בכלובים יחד עם החיות האמיתיות. בתור ילד מאוד אהבתי גני חיות ואת החיות שנמצאות שם, והייתי בטוח שהן חיות שם באין מפריע. רק שנים מאוחר יותר גיליתי שזה ממש לא המצב ואני חייב לומר של-Poor Leno היה תפקיד חזק בהסקת מסקנה זו.

בקליפ אנחנו חווים את מערבולת הרגשות של לינו שמובילה בסופו של דבר להקמת תוכנית בריחה מתוך הכלא הבידורי בו הוא נמצא. לינו מצליח להערים על השומרים עליו ויוצא אל החופש, רק כדי לגלות כי עכשיו הוא נתון בידיהם של איתני הטבע. לינו מצליח לחמוק ולהסתתר בשלג לתקופה מסוימת עד שהוא נמצא ע״י צוות גן החיות ונשלח הביתה. בניסיון הבריחה השני שלו, לינו מצליח לברוח והדבר הראשון שהוא עושה בתור ישות חופשית הוא לחזור לגן החיות ולהראות ללינו החדש כי אין לו מה לדאוג ושהוא לא לבד.

אני לא חושב שאני צריך לפרט לכם איך זה יכול להיות מתורגם למשחק מחשב. יש כאן סיפור מעניין, מערכת משחק המאפשרת לשחקן להתגנב ולשרוד את איתני הטבע ומערכת חזרה רפדטיבית שבה לינו וכל המשוחררים עושים את דרכם חזרה אל גן החיות כדי לנטוע שביב תקווה בלינואים הכלואים העתידיים. אולי זו פרשנות שלי, אבל החזרה אל גן החיות מסמלת את הכוח של אחד לעמוד איתן מול המערכת ללא פחד.

Red Hot Chili Peppers - Californication

טוב, אין ספק שזו הבחירה הקלה ביותר שיכולה להיות לרשימה הזו. Californication נראה כמו ה-Couch Co-op האולטימטיבי המצליח לספק באותה נשימה חווית עולם פתוח שלא נראתה בעבר בשום מקום. האלבום של הלהקה מקליפורניה בשנת 99׳. שלוש שנים לפני ש-GTA III, משחק העולם הפתוח ששינה את תעשיית הגיימינג ראה אור. 

בקליפ של הצ׳ילי פפרס אתם יכולים לבחור את כל אחד מחברי הלהקה, כשלכל אחד יש את הדרך שלו להתמודד ולחקור את העולם. בעוד שצ׳אד סמית יכול להתחיל את המשחק בהרים המושלגים של המפה ולגלוש אל העיר, אנתוני קידיס שוחה לו במצולות ומגיע למצב שהוא משתמש בכריש כדי להביא אותו אל העיר הגדולה. ברגע מסוים אפילו יש מחווה לשלבי הקרון רכבת של משחקי Donkey Kong. כל הדברים שציינתי הם רק חלק קטן מאוד ממה שאפשר לתאר רק כגן עדן למשחקיות והנאה.

אם או בלי ששם לב, Californication הצליח ליצור משהו שלא היה קיים בשום מקום אחר. לאפשר לשחקן,בעזרת מספר מכניקות שונות של משחקיות, לבחור את הדרך בה הוא רוצה להתמודד עם המשחק, לחצות את גבולות הז׳אנרים ולספק משחק שעוטף אלמנטים שונים מעולם המשחקים בחוויה אינטרקטיבית אחת.

יש לכם עוד משהו להוסיף? האם יש קליפ שנראה לכם ראוי יותר שהיה צריך להופיע גם הוא ברשימה? 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:08 19.03.2017 | Hypoo Hypoo (אורח)

    אחלה טור דעה! הייתי שמח באמת לראות מישהו מוריד את הכפפה והופך את Interstella 5555 למשחק מחשב! יש בו את כל מה שצריך כדי להפוך ללהיט!

  2. 2

    17:29 19.03.2017 | גל גל (אורח)

    thriller של מייקל ג'קסון. זה יהיה משחק זומבים ממש טוב/מצחיק/מפחיד אם זה יקרה.

  3. 3

    14:14 23.03.2017 | francis york morgan francis york morgan (אורח)

    אפשר לעשות אחלה משחק מהקליפים של gorillaz

  4. 4

    12:30 26.03.2017 | יוא יוא (אורח)

    האמת שנעשו משחקים מהקליפים של הגורילז

  5. 5

       | פורסם ע"י