הרשמה

מאמר דעה - משחקים אקסקלוסיבים ל-Wii U שהייתי רוצה לראות על הסוויץ'

שמואל אומר להתראות ל-Wii U ומקווה לקחת איתו כמה מזכרות לקונסולת הסוויץ'

תודה רבה ל-Wii U. אולי לא היית הכי מוצלח, אבל אלוהים יודע שניסית עם כמה משחקים נהדרים

אז השנה התבשרנו שה-Wii U, מה שהייתה קונסולת הדגל של נינטנדו ב-5 השנים האחרונות לא תיוצר יותר במפעלים, מה שבעיקרון אפשר לומר בפשטות: ה-Wii U מת. אין מה לנסות לייפות את המציאות: ה-Wii U שיצא בשנת 2012 היה אמור להיות הדבר הגדול הבא של נינטנדו והמחליף של הWii החדשני והמרהיב. הקונסולה הבטיחה גרפיקה צבעונית ונחמדה, שלט עם מסך מגע שמאפשר לעשות כ"כ הרבה דברים חדשים ומגוונים שחלק מהגיימרים לא חוו עד אז כמו האפשרות לראות את התוכן של התיק שלך על המסך של הקונטרולר ולשלוט עליו משם, או משחקיות בסגנון א-סימטרי: כלומר שחקן אחד עם השלט משחק נגד ארבעה שחקנים אחרים על המסך. הקונסולה הוכרזה ברעש וצלצולים אבל בסופו של דבר נכשלה למדי, לפחות בכל הנוגע למכירות של הקונסולה: ה-Wii U מכר רק 13.5 מיליון עותקים בכל 5 שנות חייו (רק בשביל ההשוואה, נינטנדו מצפה למכור למעלה מ10 מיליון יחידות של הנינטנדו סוויץ'רק מאפריל עד מרץ הבא, כלומר 11 חודשים), ובעוד שמכירות המשחקים לקונסולה היו דווקא יותר טובות עם יותר מ98 מיליון עותקים של משחקים שנמכרו לקונסולה, אין מנוס מלומר שהקונסולה עצמה הייתה כישלונית למדי.

אבל זה לא אומר שלא היו לה משחקים נהדרים. כמו שכבר אמרתי, נמכרו כ98 מיליון עותקים של משחקים לקונסולה, וחלקם הלא קטן מתוכם הם משחקים מעולים שזכו לתשבוחות ושירי הלל מצד מבקרים ברחבי העולם, אך בגלל העובדה שהקונסולה עצמה לא הצליחה, לא קיבלו את הבמה המגיעה להם. אבל עכשיו הזמנים השתנו, ועם הסוויץ' שכרגע פשוט אוכל את העולם בסערה, לחלק מהמשחקים האלה מגיעה הזדמנות שנייה לפרוץ לקדמת הבמה ולהראות לכולם מה הם פספסו בכך שהם לא קנו Wii U. לפני שאני מתחיל למנות אותם, כמה משחקים טובים שלא יהיו ברשימה מסיבות כאלה ואחרות:

Super Smash Bros.

סופר סמאש ברוס שיצא לפני שנה היה משחק מעולה עם כמות דמויות פסיכית, משחקיות שהיה בה איזון מופתי בין הכאוטיות של Melee לבין הידידותיות למתחילים של Brawl וגרפיקה נהדרת על ה-Wii U. אבל עם כל הכבוד לכמה שסמאש היה מעולה, אני ממש אשמח אם יהיה משחק חדש לחלוטין של Smash Bros עם גרפיקה חדשה ותוספות של דמויות חדשות בדומה לתוספת של הInklings בMario Kart 8 Deluxe.

Hyrule Warriors

בעוד שהייתי מאלו שדווקא אהבו את הmashup המעניין הזה בין סדרת משחקי Dynasty Warriors לlegend of Zelda, שחקני הסוויץ' כבר מקבלים ספין אוף שכזה כבר עם סדרת Fire Emblem אז עם כמה שאני אוהב את המשחק, לא דחוף לי הפורט לקונסולה החדשה - אם כבר, הייתי מעדיף משחק המשך שמבוסס על העולם של Breath of the Wild.

Monster Hunter 3 Ultimate

עם כל האהבה שלי למשחקי Monster Hunter (ויש המון, אבל המון אהבה), אני חושב שהצעד הכי חכם שCapcom יוכלו לעשות הוא ליצור משחק חדש לסוויץ' כמה שיותר מהר ולהכריז עליו גם כמה שיותר מהר. אפשר לוותר על המשחק, אני מזכיר אותו כי הוא המשחק האחרון המרכזי של הסדרה שיצא לקונסולה גדולה, אבל בעיניי זה נכון גם למשחקים שיצאו ל3DS גם אם הם היו מגניבים לגמרי.

Mighty No. 9

המשחק הזה שבר לי את הלב ואני אנצל כל הזמנות שיש לי כדי לרדת עליו. זה משחק זוועה.

ואחרי שהזזנו את אלו הצידה, אלו המשחקים שהכי הייתי רוצה לראות פורט שלהם על הנינטנדו סוויץ':

Pokken Tournament

מי שמכיר את היסטורית הגיימינג שלי ליותר משעה יכול להבין שני דברים מאוד קריטיים לגבי: אני אוהב את פוקימון ואני אוהב משחקי לחימה. ובתכל'ס מי מאיתנו לא רצה אף פעם לצאת מהשבלונה המוכרת של משחקי פוקימון בו אתם בוחרים מתקפות ונלחמים פשוט בתורות של אחד מול אחד ולא רצה שהמשחק ייראה יותר כמו בסדרת האנימה הפופולרית? אני בטוח שBandai Namco רצו, כי הם פיתחו את Pokken Tournament שהיה שילוב מעניין בין טקן לפוקימון שאפשר לכם לבחור פוקימון ולהילחם בקרבות אחד על אחד עם פוקימון אחר. בפעם הראשונה במשחקי פוקימון הקרבות הרגישו חיים ומגניבים יותר, כשהמשחק לא וויתר בשום צורה על המורכבות של משחקי לחימה, מה שגם הוביל אותו להופעה בטורניר EVO הפופולרי. פורט של המשחק הזה לסוויץ' יהיה מעולה, ובדומה למריו קארט 8 דלוקס גם אפשר להוסיף עוד פוקימונים, עוד פיצ'רים חדשים, אפשרות ליותר לוחמים בקרב אחד, בדומה למה שיש לנו בMarvel vs. Capcom ועוד כל מיני דברים חדשים שיהפכו את המשחק ליותר מגניב. אז אני אשמח לפורט אבל מה שאני באמת באמת רוצה זה Pokken Tournament 2. ואם כבר מדברים על משחקי המשך...

Bayonetta 2

אם כבר יש לכם את הזכויות הבלעדיות על המשחק הזה, למה לא להביא אותו לסוויץ'? Bayonetta 2 יצא בשנת 2014 הגיע בסוג של הפתעה מוחלטת אחרי שלא היה בטוח אם המשחק הזה יראה בכלל אור יום. נינטנדו החליטה לעזור למפתחים להכין אותו ותקצבו אותם בצורה יפה תמורת דבר אחד בלבד: אקסקלוסיביות ל-Wii U. התוצאה הייתה משחק אקשן מושלם ומרהיב שסובב הרבה ראשים, וזכה לתשבוחות מכל עבר. אז נכון שלסוויץ' כבר יש משחקים שקיבלו ציונים מושלמים, אבל עוד אחד לא יזיק לה. אה, וגם אפשר להביא את המשחק הקודם לסוויץ', כי גם Bayonetta המקורי היה נהדר.

Xenoblade Chronicles X

לא טוב כמו המקורי, אבל עדיין משחק טוב. Xenoblade Chronicles X הגיע אלינו בשנת 2015 ובעוד שלא המשיך את הסיפור של Xenoblade Chronicles ישירות, עדיין שמר על כל עקרונות הקרבות בעולם הפתוח והדגש על עולם גדול שאפשר לחקור ולגלות בעצמנו. המשחק עצמו נחשב לפחות מוצלח מהמשחק המקורי בסדרה, Xenoblade Chronicles אבל עדיין היה משחק טוב שאנשים נהנו ממנו מאוד. לאלו מכם שכבר יודעים, המשחק Xenoblade Chronicles 2 צפוי לצאת מתישהו לסוויץ' השנה ובעודנו מחכים לו, יהיה נחמד לקבל את X כפורט במחיר מוזל כדי שנוכל להתרשם מהעולם של Xenoblade לפני שאנחנו ממשיכים להרפתקאה הבאה שלנו.

Splatoon

אוקיי אוקיי, אני יודע שמשחק ההמשך Splatoon 2 ממש מעבר לפינה והוא בא לחדש הרבה דברים לגבי המשחק הקודם, בדגש על יותר נשקים, תלבושות וזירות משחק, אבל בואו שנייה נשים בצד את המולטיפלייר שכנראה יהיה מעולה ונשים דגש על אספקט אחר שיש למשחק: קמפיין השחקן היחיד שלו.
לSplatoon היה סיפור משוגע ומשעשע שגרם לכך שהמשחק בו היה כיף גם במוד השחקן היחיד. נינטנדו לא חייבת להוציא פורט שלם ורציני למשחק, בעיניי מספיק שהיא תוציא את קמפיין הסינגלפלייר של המשחק הקודם יחד עם המשחק המקורי בחינם לכל מי שיקנה ואני כבר אהיה מאושר, ואני בטוח שכך גם כל שאר השחקנים במשחק הזה.

Tokyo Mirage Sessions #FE

השם מוזר, אבל אל תתנו לו להטעות אתכם: מדובר באחד ממשחקי הRPG היותר מעניינים שיצאו ל-Wii U. נולד מהשילוב בין Fire Emblem לסדרת משחקי Shin Megami Tensei, זה אחד המשחקים שבתכל'ס אם היו יוצאים על קונסולה יותר פופולרית הם גם היו מקבלים סיקור נרחב יותר אבל במקום זה הם נדחקו הצידה וחבל. אני בעצמי פספסתי את המשחק הזה והייתי שמח מאוד אם הייתי יכול לשחק בו על הסוויץ' כפורט, בעיקר כשAtlus כבר הודיעה שהיא עובדת בשיתוף עם נינטנדו על הבאת משחק חדש בסדרת Shin Megami Tensei לסוויץ'.

זהו לגבי רשימת המשחקים שלי. כמובן שיש עוד משחקים שלא הייתי מתנגד לראות על הסוויץ' כמו Captain Toad: Treasure Tracker או Super Mario Maker, אבל המשחקים שציינתי ברשימה הם כאלו שאני חושב שיעשו לסוויץ' טובה גדולה ויתנו עוד בוסט להייפ המטורף שכבר קיים למכשיר שנחטף מהמדפים. ובאותה נשימה – תודה רבה ל-Wii U. אולי לא היית הכי מוצלח, אבל אלוהים יודע שניסית עם כמה משחקים נהדרים.

אשמח לדעת אם יש אילו משחקי Wii U ששיחקתם, אהבתם ולא הזכרתי או אם אתם חושבים שמשחק כלשהו צריך להיות ברשימה ואחר לא.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:41 20.05.2017 | zig zig (אורח)

    תאכלס ממש אשמח לסמאש ופוקן.

  2. 2

    09:47 21.05.2017 | אופיר אופיר (אורח)

    שמואל מקונן = אחד הכותבים האיכותיים בארץ.

  3. 3

       | פורסם ע"י