הרשמה

ביקורת - Ghost Recon: Wildlands

דניאל יצא אל בוליבה כדי לבדוק כמה באמת השפעת קרטלי הסמים היא חוויה מיוחדת ושונה

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 07/03/2017

למרות של-Wildlands יש המון תוכן והרבה מה להציע, המשחק מרגיש רפדטיבי

אוי, כמה שאני אוהב את עולם הנרקוטיה. עוד מימי הסמויה, הסדרה המבריקה של HBO ועד Narcos של נטפליקס, תמיד עניין אותי לדעת מה זה להיות חלק מארגון הסוחר בסמים בסדר גודל מסיבי. תקראו לי אידיוט, אבל זו באמת נשמעת לי כמו חוויה שכל אחד צריך לעבור. כמו לשבת בכלא, יש דברים שלמרות שהם נמצאים על גבול הטעם הרע עד מריר להפליא, יש בהם קסם מיוחד שמושך אותי אליו. אז כשיוביסופט הודיעה על Ghost Recon: Wildlands, הרגשתי כי בתור חובב של עולם הפשע, יהיה מעניין מאוד לקפוץ לזירה דווקא מהצד השני.

Ghost Recon: Wildlands הוא משחק יריות טקטי בגוף שלישי, בו אנחנו נשחק לוחם מתוך יחידת עילית אמריקאית אשר בה יחד עם חברי הצוות שלו להפיל את קרטל הסמים סנטה בלנקה, אשר שולט באכזריות על הקורה במדינה ומנצל את תושביה לטובתו האישית. על מנת להפיל את קרטל סנטה בלנקה אנחנו נצטרך לפגוע בו בכל חזית אפשרית. הניהול של הקרטל מושתת על מספר חזיתות שמאפשרות לו לשלוט על בוליביה: סחר, ביטחון a.k.a פרוטקשן, ניהול כספים, תעבורה, יחסי ציבור של הפחדה ושליטה בכוח העובדים. לכל חזית יש בוס שאחראי עליה עם צוות עובדים מסור, כאשר כולם כפופים לבוס הגדול- אל סווניו. אז על הנייר נראה כי ל-Ghost Recon: Wildlands יש המון להציע, אך האם הוא אכן מצליח לספק את הסחורה? בואו נבדוק יחד.

אתם נגד העולם

אז כמו שציינתי בהתחלה, אתם תשחקו חייל או חיילת מתוך יחידת עילית אמריקאית אשר יוצאת להוריד את קרטל הסמים השולט בבוליביה. במהלך המשחק אתם תאספו מידע על מטרות שונות הנמצאות בשרשרת הפיקוד של הקרטל, כשהמטרה העיקרית שלכם היא להגיע אל הבוס הגדול- אל סווניו. כדי לאסוף את המידע אתם תצטרכו לטייל במפת המשחק, לחקור אנשי מפתח, לאסוף מודיעין ולתקשר עם הסביבה שלכם. לאחר שאספתם את המידע הנחוץ לכם, אתם תצטרכו לצאת למספר משימות סיפור שבסופו של דבר יובילו אתכם אל המטרה שלכם, כשהמציאה שלה תגרום לכם להתקדם אל האחראי עליה עד שתגיעו אל הבוס הגדול. 

מעבר למשימות הסיפור השונות הכוללות איסוף מידע נחוץ על דמויות מפתח בקרטל סנתה בלנקה על מנת להתקדם, Wildlands מציע המון דברים לעשות שאינם קשורים לקו העלילתי של המשחק. המשחק יציע לכם לעצור שיירות משוריינות של משאיות משא כדי לחלק את השלל למורדים, לגנוב מסוקים מבסיסים צבאיים, לפגוע בהשפעת הקרטל תוך העלאת שידורי תעמולה לאוויר, הריסת מעבדות לייצור קוקאין, חדירה אל מחשבים והריסת תשתיות תוך החדרת וירוסים ועד הרבה דברים אחרים. כל הדברים האלה מרגישים מאוד מגניבים בפעמים הראשונות שיוצא לכם לעשות אותם, וגם כשהם מקבלים את עליית המדרגה בהמשך המשחק, אך יש משהו שחסר שם. כמו ברוב משימות הסיפור של Ghost Recon: Wildlands, הרגשתי כי המשחק פשוט ממחזר לי את אותו עסק בכל פעם מחדש. אולי הריחוק שנוצר לי מעלילת המשחק בשלב מאוד מוקדם של המשחק, גרם לכך שהכל ירגיש לי רפטטיבי וחסר משמעות, אך כנראה שיש חלק גדול בבנייה של המשחק שגרמה לי להרגיש ככה. 

המשחקיות של Wildlands לוקחת השראה מסדרת Rainbow Six, כשהיא שמה דגש רב על עבודת צוות ושימוש נכון בגאדג'טים הקיימים במשחק. שחקנים יכולים לצא למשימות כשהם משחקים עם ה-AI של המשחק עם חברים, ובעזרת עבודת צוות נכונה להצליח במשימה בלי ששמו לב שאתם בכלל נמצאים בשטח. כאן לפי דעתי נמצאת אחת הבעיות הגדולות ביותר של Ghost Recon: Wildlands.

כשהייתי משחק עם צוות חכם הייתי מקבל סיפוק ענק מחווית המשחק שלי. ללכת בצוות, כשכל אחד לוקח את העמדה שלו ולאט לאט אנו נכנסים יחד אל שטח האויב, זו חוויה מדהימה. התקשורת עם אנשים הפכה את המשימות לאמיתיות יותר. כשהכל הולך חלק, הכל טוב ויפה, אך כשמשהו מסתבך, כל הצוות משנה את הטקטיקה שלו כדי להתגבר על האיום החדש והמפתיע שפתאום צץ בפנינו; וזו תחושה מדהימה. פעמים רבות הייתי מסתובב עם הצוות שלי בזמן משימה, כשאחד מאיתנו פתאום מפספס את היריה שלו וגורם לכולנו להיערך מחדש למצב ולשנות אסטרטגיה. הלחץ שכרוך בעניין פשוט גרם לי להעריך כמה עבודת צוות נכונה מוסיפה לחווית המשחק. אם יש לכם חברים שרוצים לקפוץ איתכם לסיבוב בבוליביה, אל תפספסו את ההזדמנות, כי זו הדרך הטובה ביותר לשחק את המשחק.

אז איפה הבעיה נמצאת? כשאין לך צוות רציני (מה שקרה לי כמעט כל פעם ששיחקתי את המשחק ברשת), או שאתם מחליטים לשחק עם ה-AI של המשחק. כמות הטרולים, או אנשים שפשוט לא מבינים איך לשחק את Ghost Recon: Wildlands בשבועות הראשונים של המשחק גרמו לי לאבד את קור הרוח שלי לא מעט פעמים. כמו ב-Rainbow Six, צריך עבודת צוות טובה כדי להנות ולהצליח במשחק, ומספיק שחבר צוות אחד אינו מסונכרן עם הצוות כדי לדפוק לכם את המשימה. אני לא יכול לתאר לכם כמה פעמים היינו נערכים לסריקת שטח, כשפתאום אחד מחברי הצוות שלי היה מתחיל לרוץ אל האויבים ולרסס כאילו אין מחר. זה מעצבן וממש ממש הורס את חווית המשחק.

עם ה-AI של המשחק אין בדיוק בעיה כמו העובדה שהמשחק נעשה משמעותית קל יותר. כשאתה נמצא עם חברי הצוות שלך מטעם המשחק, אין דבר כזה יריה שלא פוגעת. אתה רק צריך לחכות שכולם יהיו מסונכרנים יחד איתך וללחוץ על ההדק. כל העניין של הצוות נעלם, וזה היה גורם לי להרגיש קצת בלתי פגיע.

בעיה נוספת שליוותה אותי לאורך כל המשחק היא העובדה שפשוט לא היה אכפת לי ממה עובר עלי ועל היחידה שלי בזמן ההתקדמות שלי במשחק. למרות שהמשחק דואג לשדר סצנות מעבר מגניבות בכל פעם כשאתם מסיימים חלק קרטי ב-Wildlands, לא הרגשתי חיבור לצוות שלי או תחושה של הישגיות כשהייתי מוריד את אויבי הציבור של בוליביה. ככל שיהיה מאיים על האוכלוסיה המקומית, קרטל סנתה בלנקה הרגיש לי כמו משהו שרחוק ממני שנות אור. המשחק מנסה לגשר את הפערים הרגשיים עם שידורים מתחנות הרדיו אשר מעבירים לנו בצורה הומוריסטית את הנעשה בפני השטח, ובעזרת אותם סצנות מעבר שהזכרתי ממקודם, אך הם פשוט לא מספקים את העבודה. ככל שיהיה מאיים, קרטל סנתה בלנקה הרגיש לי כמו חוזה נוסף של יחידת העילית בה אני נמצא, וחבל.

חופשה בבוליביה? ברור!

אחד הדברים המוצלחים ביותר שיוביסופט עשתה עם Wildlands היה לבנות את מפת המשחק של בוליביה. במילה אחת- וואו, ובשתי מילים- גאד דיים! מעולם לא יצא לי לבקר בבוליבה, אבל לפי איך שיוביסופט מציגה את המדינה, היא אחת מהמקומות עם הטבע הירוק ביותר שנתקלתי בו. המדינה ההררית הזו, שמתחילה במפלס המים ומטפסת עד גבהים מרשימים עם הרים ירוקים מציגה מגוון רחב של טבע שרק גורם לכל אחד לתהות איך מקום כה יפה מלא בכל כך הרבה בלאגן. יוביסופט לקחה מפת משחק של מדינה שבחיים לא יצא לי לבקר בה והפכה אותה ליעד תיירותי מסקרן, יפה ומזמין, למרות כל הצרות שכנראה מתרחשות שם. המודלים של הכפרים, ההרים, האגמים- הכל נראה מעולה בבוליביה. תוסיפו לכך את אחת ממערכות מזג האוויר הטובות שראיתי, ויש לכם נוף משחק מושלם. היו רגעים בהם הייתי נמצא באמצע סופת ברקים, כשכל מה שמאפשר לי לראות את הדרך מלפני הם ההבזקים של הסופה האכזרית. החושך והאור משחקים תפקידים חשובים במשחק והם מרגישים כאילו הצוות שעבד עליהם עשה זאת באדיקות ובהבנה כי למרות שעדיף להסתנן למקומות כהשמש יורדת, יש לכך מחיר.

מבחינת הסאונד יוביסופט עשתה עבודה לא רעה בכלל, אך גם לא כזו שגרמה לי לומר וואו. את המשחק כולו שיחקתי באוזניות בגלל הסיבה הפשוטה שהייתי צריך לתקשר עם חברי הצוות שלי, אך בניגוד למשחקים אחרים בהם הייתי מרגיש כל תנועה של חייל אויב או שינוי כלשהו במפה, דווקא ב-Wildlands הרגשתי כי למרות שהצלילים האלה אכן קיימים, חסר בהם מימד של עומק. צעדי האויב קיימים, אך לא ממש עזרו לי להבין כמה קרוב או רחוק אני מהאויב שלי. פעמים רבות היה אויב שהיה בחדר לידי והייתי שומע את הצעדים שלו יחסית הרבה לפני שהתקרבתי אל גב הקיר החיצוני של אותו חדר, משהו שקצת ביאס אותי ככל שהתקדמתי במשחק.

עד שתמצאו צוות, כדאי שתישארו איתו

כששיחקתי את Ghost Recon: Wildlands בפעם הראשונה, זה היה יום לאחר ההשקה שלו, והייתי בטוח כי שחקנים רק מחכים לקפוץ על ההזדמנות לשחק אחד עם השני. או כמה שטעיתי. יכול להיות שישנם שחקנים רבים שחיכו שיצוותו אותם כדי להתחיל לשחק יחד, אך כמו איך שזה הרגיש, זה לא ממש לא היה המצב. היו פעמים שהייתי מחכה דקות ארוכות עד שהייתי נכנס למשחק עם חברי צוות. פעמים רבות כשהייתי מנסה להיכנס לסשן ברשת עם אנשים, המשחק היה מוצא לי שחקנים אחרי כמה דקות, רק כדי להקיא אותי החוצה מתוך העולם וחזרה אל מצב הסינגל פלייר, מה שגרם לי להתפשר על הצוותים איתם אני משחק לא מעט פעמים. בנוסף לכך, זמני הטעינה של המשחק הרגישו לי טיפה ארוכים, אך מצד שני מדובר במשחק עולם פתוח ואני ידוע בתור אדם שלא אוהב להסתכל על מסכי טעינה בכלל.

השורה התחתונה

ברמת העיקרון, Ghost Recon: Wildlands הוא משחק טוב מאוד. הוא מציע עולם רחב עם אפשרויות ומשימות רבות. הוא משלב את המשחקיות הטקטית שאנחנו כה אהבנו מסדרות Ghost Recon הקודמות, כשהכל מוגש על מפת משחק יפייפה ועוצרת נשימה. אך הרפטטיביות, הסיפור הבנאלי והקושי למצוא צוות לוחמים אמיתי, מצליח לגרום לכל הבעיות הקיימות בו להיות ברורות מתמיד. אני נהנתי לשחק ב-Wildlands, אך כמעט תמיד הרגשתי שאני יכול לנצל את הזמן שלי בצורה טובה יותר.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Xbox One

הטוב

  • משחק מלא תוכן
  • לשחק בצוות זה פשוט תענוג
  • מפת המשחק ומערכת מזג האוויר נראות מעולה

הרע

  • משחקיות רפדטיבית
  • קשה למצוא צוותים טובים

והחופשה

  • בקיץ חפשו אותי בבוליביה

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:22 04.04.2017 | אודי אודי (אורח)

    ביקורת מעולה כל הכבוד לכותב. מסכים עם כל מילה . דווקא בבטא כן מצאתי הרבה שחקנים והיה פחות תעופה

  2. 2

    19:07 04.04.2017 | WarFox89 WarFox89

    כל כך חיכיתי למשחק הזה לפני ההשקה ואחרי שקניתי אותו ביום שהוא יצא, שיחקתי איזה יומיים-שלושה בלחץ ומאז פשוט לא בא לי עליו ... לא יודע מה הסיפור אבל פשוט לא מושך אותי לשחק ...

  3. 3

    08:13 05.04.2017 | עומרי עומרי (אורח)

    משחק לדעתי מעולה. מצאתי את עצמי הרבה פעמים נכנס עמוק למשחק, נתקל בסיטואציות קצת מלחיצות אפילו, מגוון כלי הנשק מטורף ועולם פתוח זה אש. אני לא אחד שמחפש את הפרטים הקטנים וגם האמת שלא יוצא לי לשחק יותר מדי אז כשיש לי זמן, זה אחלה משחק שבעולם

  4. 4

    08:14 05.04.2017 | MasterCopper MasterCopper

    אני מאוד רוצה לקנות את המשחק והוא נראה מעולה
    אבל ההורים שלי לא מרשים לי לשחק אותו כי יש בו עירום וסמים

  5. 5

    21:16 07.04.2017 | MegaZedX MegaZedX (אורח)

    ביקורת מצויינת וכתובה בצורה נפלאה
    אתה כותב מאוד מוכשר!

  6. 6

    19:07 01.05.2017 | TheSqueezy TheSqueezy

    תודה על הביקורת

  7. 7

    16:56 11.05.2017 | אדי אדי (אורח)

    ל 3 מסכים איתך לגמרי ...משחק מעולה אפילו אחד הטובים ששיחקתי עד היום.....לא נכון להסתכל על דברים קטנים.....שיש כול קח הרבה יתרונות מהרבה אחרים שאין להם ...המשחק מושקע מאוד! וגדול והכי נכון לשחק בו עם חברי צוות טובים ושקטים .......חוץ מי זה אוביסופט הולכת לעשות עדכונים חדשים לתקן באגים ולשפר דברים אחרים שלא נדבר על הפי וי פי שהולך להיות 4 נגד 4 זה בטח מטורף......הייתי נותן 9 למשחק בדרוג עד 10 ...10 בחיים לא דירגתי אף משחק בחיי

  8. 8

    15:59 05.06.2017 | סמוי סמוי (אורח)

    במשחק אין ערום חוץ מקטע אחד בו זה גם לא ערום אלא ביקיני. בסמים אתה נלחם אז אין כזה הפרעות תוכן אבל צודק גם ההורים שלי בודקים לפני שאני קונה כל משחק

  9. 9

    21:23 05.06.2018 | xXNeverGiveUPXx xXNeverGiveUPXx

    אחלה משחק
    סיימתי ועדיין לא נאמס לי

  10. 10

       | פורסם ע"י