הרשמה

ביקורת - Tekken 7

TEKKEN 7 סוף סוף הגיע אלינו, ושמואל יצא לסיבוב על המשחק ובדק האם המלך של אגרוף הברזל עדיין ראוי לשמו.

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 02/06/2017

עם שינויים שרק מוסיפים למשחקיות המוכרת והאהובה שכבר קיימת ועוד תוספות שרק עוזרות למשחק, TEKKEN 7 מבסס את עצמו כמועמד בכיר למשחק הלחימה של 2017.

Tekken 7 הוא מסוג המשחקים האלה שגורמים לך להעריך את ההיסטוריה של סדרת המשחקים הזאת בנוסף לקבלת העובדה שהחידושים של המשחק עוזרים לו להתבלט בין שלל המשחקים הנהדרים שיצאו השנה.

משחק ה-Tekken האחרון ששיחקתי בו בצורה רצינית היה Tekken 6 שיצא ל-PlayStation 3. לאותו משחק היו את הבעיות הטכניות שלו, בדגש על זמני טעינה ארוכים להחריד, אבל לא הכרתי בן אדם אחד שיכל לומר לי ברצינות שהוא לא נהנה ממנו. לגיימרים קז'ואלים או לאנשים שלא אכפת להם ממשחקי לחימה הייתה את האופציה לבחור שלל דמויות כשהקומבואים שלהם לא מסובכים מידי כמו בסדרת King of Fighters לדוגמא, בעוד שלשחקנים רציניים הייתה מערכת דרגות מאוד ברורה בין הדמויות ואפשרות ממש לצלול לתוך המטא של המשחק ולדלות משם את הקומבואים הכי מוצלחים עם הנזק הכי גבוה. Tekken 7 הבטיח לגיימרים את חווית ה-Tekken האולטימטיבית, ולראשונה בסדרה, גם מגיע למחשב שזאת הגרסה שבדקתי.

אז לקחתי את השלט שלי, ויחד עם השחקנים האהובים עליי, Lee ו-Jin יצאתי לבדוק מה המשחק הוסיף או שינה והאם אנחנו באמת מסתכלים על משחק ה-Tekken הטוב ביותר שיצא אי פעם?

טורניר אגרוף הברזל יוצא לדרך

על הנייר זה אותו המשחק שכולנו מכירים ואוהבים: Tekken 7 הוא משחק לחימה בו אתם בוחרים את הלוחם או לוחמת שאתם אוהבים ונותנים קומבואים, מגנים ומתחמקים בדרך לניצחון בקרב. אבל לומר את זה על המשחק יעשה לו עוול שכן המשחק הוסיף ושינה דברים בצורה שגורמת למשחק הזה להרגיש כמו המשחק הכי שלם בסדרה. אבל לפני שאני אתחיל לדבר על השינויים, אני רוצה להעלות מכניקה שלא השתנתה וזה משהו שלא אהבתי לראות במיוחד אחרי שנתיים של פיתוח של המשחק: בדומה למשחק הקודם, אין כאן איזשהו מצב שעוזר לך ללמוד את כל המכניקות המסובכות והקומבואים הרבים במשחק הזה. אם אתם שחקנים שמשחקים במשחק מאז Tekken 3, אז אני בטוח שיהיה לכם פחות אכפת, כי אתם כבר מכירים את רוב הקומבואים במשחק ואת כל המכניקות הקטנות, אבל אם אתם חדשים לגמרי במשחק ואתם רוצים להיות יותר טובים, אז תהיה לכם המון עבודה והרבה חזרות לרשימת ה-Move list של הדמות איתה אתם משחקים כדי להבין את כל הקומבואים והדקויות הקטנות כגון כמה מהיר הצעד הצדדי שהדמות עושה, או אילו קומבואים חושפים אותך לענישה. אבל אם אתם סתם רוצים להיכנס וללחוץ על כפתורים עם חברים מבלי להיות שחקנים מקצוענים, המשחק הזה עדיין כיף לא נורמלי - המשחקיות חלקה וזורמת כמו תמיד, הדמויות הן כיפיות לחלוטין ושונות אחת מהשנייה והתוספות החדשות למשחק של כמו Lucky Chloe או Akuma (כן, ההוא מסטריט פייטר, אני אגע בזה עוד מעט) ממש נהדרות והיה לי כיף לשחק גם איתן.

המשחק החדש נותן לנו מוד מיוחד שנקרא The Mishima Saga ומציג לנו את המשפחה המאוד מקולקלת של Heihachi Mishima שמנסה להרוג את עצמה בכל הזדמנות אפשרית. המוד הזה יחסית קצר והרבה פחות סינמטי מהסיפור של Injustice 2 לדוגמא, אבל הוא מאוד כיף וחלק מקטעי המעבר היו ממש נחמדים. בנוסף, Akuma משחק חלק אינטגרלי בסיפור שלא ראיתי בכלל מגיע והיה נהדר. מה שכן, אני מניח שבגלל המוד הזה כבר אין לנו את המודים הממש נחמדים ושוברי השגרה מהמשחקים הקודמים כמו הקמפיין שהתנהל במצב Beat-em-up מהמשחק הקודם והיה אחלה של שובר שגרה מהמשחק הרגיל. משהו ש-Tekken 7 כן עשה הוא להחזיר את האופציה של שינוי הביגוד והוספת פיצ'רים מיוחדים לדמויות האהובות עליכם, כשהוא מגדיל את כמות הבגדים במשחק ונותן יד חופשית כמעט לחלוטין בכל הנוגע לעיצוב הדמות לפי איך שאתם רואים לנכון עד כדי כך שיש סיכוי לא רע שייקח הרבה זמן עד שתראו מישהו שנראה בדיוק כמוכם כשתשחקו באונליין.

ואם כבר באונליין עסקינן – גם מנגנון ה-Matchmaking וגם ה-Netcode השתפרו מאוד מהמשחק הקודם ולא קרו לי המון מקרים שבהם נתקלתי בבעיות חיבור לשחקנים אחרים, גם שחקנים שבכלל לא מהאזור שלי (כמה קרבות כמעט חלקים עם שחקן מאמריקה), אבל כן היו לי ניתוקים פה ושם אז שווה לעשות תיקונים והתאמות כדי שזה יהפוך מטוב למצוין. בנוסף, לפני שאתה מתחיל את הקרב המשחק נותן לך להתאמן עם הדמות שלך ככה שזאת אחלה דרך לחכות בזמן שהמשחק דואג למצוא לך שחקן. גם שמחתי לראות שיש שחקנים על המחשב ושהחששות שלי לגבי קהילת Tekken שוממת התבדתה אחרי כמה שעות של משחק.

רגע, Tekken? על המחשב?

אז כן, לראשונה אי פעם בסדרת משחקי הלחימה הפופולארית, המשחק יוצא גם על הגרסה למחשב. ובעוד שנכווינו בעבר מפורטים שהיו דיי גרועים בלשון המעטה, הפעם אין לי תלונות. להיפך – זהו פורט מצוין שעולה בהרבה על הגרסאות לקונסולות (לפחות מול ה-PlayStation 4  המקורי וה-Xbox One). המשחק שומר על 1080p כל הזמן כשהמחשב שלי עם כרטיס ה-780M ,היחסית חלש לעומת הכרטיסים של היום, מצליח לשמור על 60 פריימים לשנייה כל הזמן מבלי בעיות של נפילות מיוחדות פה ושם. המשחק על המחשב נותן לא מעט אופציות של שינויים בגרפיקה לטובת שחקנים עם מחשבים חלשים כולל האופציה לרזולוציה דינאמית שמאפשרת למשחק לשנות את הרזולוציה לפי הביצועים של המחשב, כך שהביצועים של המשחק ישארו על ה-60 פריימים לשנייה מבלי להפריע לשחקן לשחק. את המשחק ניתן לשחק בעזרת שלט או מקלדת ועכבר, כשאני בחרתי בשלט הארקייד שלי בתור מישהו שכבר רגיל לשחק בצורה הזאת. עוד מילה טובה מקבל הסאונדטרק המקפיץ של המשחק שמשלב טראקים ישנים וחדשים כדי ליצור סאונדטרק שנותן הייפ נהדר ורצון עז להילחם.

אז איזו גרסה כדאי לי לקנות

דיברתי בעיקר על הפורט למחשב ואני חייב להוסיף עוד כמה משפטים על הגרסאות האחרות של המשחק, כי בעוד ששיחקתי בגרסת המחשב של המשחק, הוא זמין גם ל-PlayStation 4 ול-Xbox One. הגרסה של ה-Xbox One נותנת לשחקנים בנוסף ל-Tekken 7 גם את המשחק הקודם בסדרה דרך הפיצ'ר של התאימות לאחור ללא תוספת תשלום שזה נחמד, רק קחו בחשבון שויזואלית ומבחינת ביצועים בחלק מה-Cutscenes ובזמני הטעינה זוהי הגרסה הכי פחות טובה לשחק. הגרסה למחשב לא נותנת כלום חוץ מאת העובדה שזו הגרסה הכי טובה מבחינת גרפיקה וביצועים במיוחד אם יש לכם מחשב גיימינג חזק. הגרסה ל-PlayStation 4 נותנת את האופציה למוזיקה של כל הטראקים מכל המשחקים הקודמים, מוד מיוחד ל-PlayStation VR ועוד משהו שחשוב לציין הוא העובדה שרוב האונליין התחרותי ממוקם על ה-PlayStation 4, ככה שאם יש לכם מחשב או PlayStation 4 ואתם רוצים להיכנס לטורנירים תחרותיים עם השחקנים הטובים ביותר בעולם תמצאו את זה על הסוני יותר מאשר על המחשב. זה לא אומר שבמחשב אין אונליין טוב: האונליין עובד ממש סבבה וכל נושא מציאת יריב מתאים לפי היכולת שלך עובד כאן נהדר, זה רק אומר שהסצנת אונליין של המשחק תהייה יותר רחבה על ה-PlayStation 4 מאשר על המחשב.

השורה התחתונה

חשוב לזכור שהמשחק הזה הוא כבר בן שנתיים, אבל אם זה הזמן שהייתי צריך לחכות כדי לקבל משחק כזה אז זה שווה את זה. Tekken 7 הוא אחד מהמשחקים היותר טובים בסדרה עם סגל רחב מאוד של דמויות כולל דמויות מטורפות וחדשות, הגרפיקה הכי טובה בסדרה, סאונדטרק כיפי וגם מצב סיפור ייעודי שמחבר בין המשחק הנוכחי למשחקים הקודמים בסדרה. אני טיפה מאוכזב מהעובדה שהחברה לא שמה במשחק את המודים המיוחדים ממשחקים קודמים אבל זה לא מספיק מאכזב אותי כדי שההנאה שלי תופר מהלחימה המצוינת שיש פה. עוד ראוי לציון כי המעבר לגרסת המחשב הייתה חלקה מאוד ויחסית לפורטים של משחקי לחימה אחרים למחשב (אני מסתכל עלייך Mortal Kombat X), הפורט הזה הוא מצוין ואני אפילו אעז ואומר שזוהי הגרסה האולטימטיבית של המשחק בכל הנוגע לגרפיקה וביצועים. אבל בלי קשר לאיזו קונסולה יש או אין לכם, אם אתם אוהבים את סדרת המשחקים או חובבי משחקי לחימה באופן כללי Tekken 7 הוא קנייה בטוחה ואני בטוח שכמוני, גם אתם תיהנו מהמשחק.

9
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • המשחקיות המוכרת חזרה עם תוספות שרק עזרו לה
  • מוד הסיפור של מישימה הוא לא רע בכלל
  • פורט מצוין למחשב האישי
  • סאונדטרק כיפי ומהנה

הרע

  • מודים מיוחדים ממשחקים קודמים לא חזרו לפה
  • אין שום מכניקה שעוזרת לשחקנים חדשים ללמוד את המשחק

והאקומה

  • לגמרי האס של המשחק הזה
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:00 08.06.2017 | DeaDevil DeaDevil

    תודה על הביקורת!
    עכשיו, לא משנה מה, אני אקנה את המשחק :)

  2. 2

    23:39 08.06.2017 | מאור מאור (אורח)

    תענוג לקרוא את הביקורות שלך שמואל!

  3. 3

    14:38 09.06.2017 | עזרא עזרא (אורח)

    אחלה ביקורת. בקשר למקלדת. אפשרי לשחק ולכוון את המקשים ושהם יוצגו כמו שצריך בלי לנחש איזה מקש עושה מה? (להבדיל מ DOA5 שהוא פשוט מחריד)

  4. 4

    14:59 09.06.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    תודה רבה!

    אתה יכול להגדיר את המקשים במשחק אבל הם לא יופיעו לפי השם שלהם, כמו בעיטה בשמאל או בימין אלא לפי המקשים של שלט האקסבוקס, וככה זה גם מוצג כשאתה מתאמן (הקומבואים מוצגים לפי צבעים ולא לפי המקשים עצמם או מה הם עושים).

    כל עוד אתה זוכר מה הגדרת זה יעבוד תקין והמשחק תומך במקלדת לחלוטין.

  5. 5

    22:23 09.06.2017 | איתי איתי (אורח)

    הכתבה רק חיזקה את הכוונה שלי לקנות רת המשחק שבלי קשר הייתי קונה למחשב רק בשביל לתמוך בהם על זה שעיצבו לי את הילדות על הטקן 3 האגדי

  6. 6

    19:13 30.06.2017 | ביקורת מעולה!! ביקורת מעולה!! (אורח)

    ביקורת טובה ביותר ורציתי גם לשאול שאלה איפה אפשר לקנות שלט ארקייד והאם מומלץ בכלל
    אשמח אם תעזור לי

  7. 7

    13:53 01.07.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    תודה רבה!
    אני משתמש בשלט Qanba Q1 כבר כמה זמן, בזמנו הוא היה בין היחידים שהיו מותאמים לPC, נשלחים לארץ והוא גם היה יחסית זול (עלה לי באזור ה170 שקל לא כולל משלוח לישראל). אם אתה משחק על הסוני שלך אז יש המוןןןן סוגי שלטים פשוט צריך למצוא מאיפה להזמין. חלק מהחנויות בAmazon.co.uk שולחות לארץ, אני קניתי את שלי מPlay-Asia בזמנו (לפני קצת פחות משנתיים).
    לגבי האם מומלץ, זה תלוי: יש אנשים שיעדיפו לשחק עם שלט רגיל, יש אנשים כמוני שמעדיפים לשחק משחקים כמו מורטל קומבט עם שלט רגיל וסטריט פייטר או קינג אוף פייטרס עם שלט ארקייד. אני בדר"כ נותן עבודה על משחקי לחימה ותמיד רציתי שלט ארקייד אז קניתי אחד. זה לא בהכרח ישפר את היכולות שלך כשחקן - זה רק אימונים יכולים לעשות, אבל זה יכול להפוך משחקים כמו סטריט פייטר שבהם יש שלושה סוגים של אגרוף ובעיטה ליותר פשוטים לשליטה.

  8. 8

    19:35 01.07.2017 | מתן מתן (אורח)

    תודה רבה על העזרה ועוד שאלה אני משחק על פלייסטיישן ארבע איזה שלט אתה ממליץ?

  9. 9

    20:54 01.07.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    בPS4 יצא לי להתנסות רק בשני שלטים סה"כ: האחד של Mad Catz בעיצוב של סטריטפייטר, ואחד של מייפלאש למרות שאני לא זוכר מה היה הדגם המדויק שלו. הקאליברים החזקים בכל הנוגע לשלטי ארקייד איכותיים הם HORI ו-Mad Catz לפי דעתי ובכל מקרה, אתה צריך לזכור שני דברים בנושא: 1. ממש קשה למצוא כאלה בארץ במחיר סביר לפחות וזה מוביל אותי לנקודה השנייה. 2. הם יקרים מאוד מאוד לעומת שלטים רגילים והזולים יותר בחו"ל יעלו לך לא מעט בכל הנוגע למשלוח. גם שלטים טובים עם מחירים יותר סבירים כמו הPRO 4 של HORI יכולים לעלות לך עד 150 דולר (כ530 שקלים) וזה בלי משלוח, ככה שאתה צריך לזכור שזאת השקעה.
    המלצה שלי - תמצא מישהו עם שלט ארקייד, תבקש להשאיל אותו לכמה ימים ותשחק במשחק האהוב עלייך. אם אתה מעדיף לשחק בצורה הזאת, לך על זה - אני מאוד אוהב משחקי לחימה ואני משתמש בשלט הארקייד בכל מצב שאני מרגיש נוח איתו יותר מאשר בשלט. אם אתה מעדיף לשחק בשלט ולא חושב שיצא לך לשחק במשחק לחימה אחר, אז תחכה לתקופה בה תוכל לקנות אחד יפה בשביל השופוני, ותסגור את זה שם :)

  10. 10

    02:30 02.07.2017 | מתן מתן (אורח)

    אוקיי תודה רבה על העזרה!

  11. 11

    21:08 04.07.2017 | בן בן (אורח)

    אני מסכים כמעט עם כל הביקורת שלך. דבר נטסף שהפריע לי במשחק החדש הוא הורדה של כמה דמויות די מרכז

  12. 12

    23:19 21.07.2017 | דור דור (אורח)

    אפשר לעשות אחד על אחד עם חבר טורניר 8 על 8 כמו פעם?(לא באון ליין)

  13. 13

    13:19 22.07.2017 | דור דור (אורח)

    אפשר לעשות אחד על אחד עם חבר טורניר 8 על 8 כמו פעם?(לא באון ליין)

  14. 14

    14:45 22.07.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    לצערי לא, זה חלק מהדברים שלא אהבתי במשחק הזה ויהיה נחמד לראות את זה חוזר באחד מהעדכונים הבאים.

  15. 15

       | פורסם ע"י