הרשמה

ביקורת - Injustice 2

רן לבש את הגלימה שלו ויצא לבדוק מה השתנה במשחק המכות של גיבורי DC ב-4 השנים האחרונות

  • Android
  • iOS
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 16/05/2017

Injustice 2: משחק מכות-גיבורי על שמציב רף חדש לז'אנר, או עוד משחק שגרתי שעושה את שלו לאחר מספר ימים?

אם לומר את האמת, כאשר הוכרז Injustice 2, רמת ההתלהבות שלי לא הייתה בשיאה. לצערי, המשחק הקודם בסדרה מבית Netherealm Studios, Injustice Gods Among Us, לא הותיר בי רשמים חיוביים כל כך בהשוואה לסדרת המכות הותיקה שלהם, Mortal Kombat. יכולות להיות לכך מספר סיבות: אולי כי Injustice Gods Among Us היה מורכב וקשה יותר לשליטה, אולי בגלל שמד החיים לא מתחדש בתום כל סיבוב, אולי כי אין כפתור הגנה ואולי בגלל שהיו חסרים לי מהלכי הסיום הברוטליים. אבל משהו בשיח המאוד חיובי סביב השקת Injustice 2 גרם לי לרצות לתת לו הזדמנות שניה. האם קיבלנו כאן משחק מכות-גיבורי על שמציב רף חדש לז'אנר, או שאולי מדובר בעוד משחק שגרתי שעושה את שלו לאחר מספר ימים וזוכה למנוחת עולמים בספריית המשחקים הביתית?

מיד לאחר כל הכוונונים והקליברציות בהפעלה הראשונית של המשחק (בהירות, סאונד וכו') נכנסתי (יותר נכון, הוצע לי להכנס) אל שלב האימונים, שלב מומלץ ביותר לשחקנים חדשים ומנוסים כאחד, שכן הוא מסביר באופן מפורט על מערכת הקרב המעט מורכבת של Injustice 2. הדבר הראשון ששמים לב אליו לאורך שלב האימון הוא כמובן הגרפיקה. הגרפיקה היא לא פחות ממרשימה ומהווה זינוק ענק בהשוואה למשחק הקודם מלפני 4 שנים. רמת הפירוט של הדמויות והזירות גבוהה מאוד וניכרת תשומת לב חדה לפרטים מצד המפתחים. כל זירה מרגישה חיה, הן מבחינת גרפיקה והן מבחינת סאונד. כמו כן, כל זירה מתאפיינת בדינמיות גבוהה, כלומר כמעט כל מהלך שעשיתי או איזור שאליו הגעתי, שינה את הזירה (בדרך כלל באמצעות זריעת הרס) או הציג אירוע כזה או אחר שהעניק לי תחושה כאילו הקרב מתנהל לא דרך מסך, אלא ממש מול עיניי.

קצר, אך בהחלט קולע

אחרי שהרגשתי שאני מוכן לדבר האמיתי, נכנסתי ל-Story Mode. ככלל, מומלץ מאוד להכנס לסיפור ישר בתום האימונים מכיוון שמעבר לעלילה עצמה, הוא משמש כמעין "תפריט טעימות" לרוב הדמויות במשחק, כך שניתן למצוא את הדמות המתאימה לסגנון המשחק של כל שחקן ושחקן. הסיפור עצמו הוא הרבה יותר ברור ופחות מבלבל בהשוואה למשחק הקודם, אין כאן שני יקומים מקבילים אלא אחד בלבד: היקום בו סופרמן הפך לרודן אכזר. העלילה מתמקדת בתקופה שלאחר לכידתו של סופרמן, שבה מנסים באטמן ובעלי בריתו לשקם את הנזק שנגרם לעולם, אלא שבאותו זמן עולה קבוצה חדשה של נבלים, The Society, בהנהגת גורילה גרוד, שמחפשים לתפוס את מקומו של סופרמן כשליטי הפלנטה.

באטמן נאלץ להקים צוות חדש של גיבורים שביחד יהדפו את The Society וימשיכו להשכין שלום בעולם. מה שבאטמן לא יודע, הוא שהאיום שאיתו הוא מתמודד הוא רק קצה הקרחון של תכנית אפלה וזדונית של ישות נוראה בהרבה. כשנכנסים לעלילה, מיד מבחינים בהשקעה הרבה של המפתחים בכל הקשור ללכידת התנועה, הבעות הפנים והדיבוב של הדמויות שנעשו לאורך הסצינות, כך שההרגשה היא כאילו צופים בסרט של ממש. בהתחלה, לא הייתי בטוח אם אני צופה במודלים בעלי טקסטורה גבוהה במיוחד או בשחקנים אמיתיים. הסיפור והנרטיב עצמם כתובים טוב וקיים שימוש נכון במספר סצינות פלאשבק שעוזרות לסגור קצוות פתוחים בקו העלילה. אחד מהמאפיינים המגניבים של הסיפור הוא שחלק מהפרקים מתמקדים בשתי דמויות בו זמנית וכשמגיעים לקרב, ניתן לבחור באיזו דמות מבין השתיים נרצה להשתמש. בצורה הזו, ניתן גם לבחור כיצד הסיפור יסתיים, באחת מתוך שתי אפשרויות – תלוי באיזה צד בוחרים. יחד עם זאת, אל תצפו לעלילה סוחפת ומותחת שתשאיר אתכם דבוקים למסך על קצה הספה, אחרי הכל מדובר בסיפור של "טובים נגד רעים" ואין בו טוויסטים או נקודות מפנה משמעותיות. נתון נוסף שמעט אכזב אותי הוא אורכו הקצר של הסיפור, אותו סיימתי כעבור שעות ספורות בלבד.

הכוח נמצא במוח

כידוע, במשחק מכות כמו במשחק מכות, העלילה לא נמצאת במוקד והאלמנטים החשובים ביותר הם המכניקה, ה"זרימה" של הקומבואים, מגוון הדמויות ודיוק מקסימלי בפריימים של המהלכים השונים. כאן אפשר לומר בלי צל של ספק ש- Injustice 2 בהחלט מצטיין בכל אחד מהם. מסך בחירת הדמות העשיר מכיל לא פחות מ-30 דמויות זמינות למשחק, למעט Darkseid, אותו ניתן לרכוש בנפרד, Brainiac שהופך לזמין לאחר השלמת הסיפור וכמובן, דמויות ה- DLC שיגיעו בהמשך. הגיוון של הדמויות מעולה, לכל אחת מהן הקומבואים והיכולות המיוחדות שלה, מה שמעניק שעות על גבי שעות בהן ניתן לחקור ובסופו של דבר, לשלוט בכל דמות.

כמו כל מפתחת משחקי מכות שמכבדת את עצמה, NRS מציגים לנוחיותנו את ה-Frame Data של כל מהלך במשחק, מה שעוזר מאוד ביצירת קומבואים ובתכנון אסטרטגי התקפי והגנתי של המהלכים. באשר למשחק עצמו, מכניקת הלחימה דומה מאוד לזו של Injustice Gods Among Us בתוספת שיפורים קטנים אך משמעותיים. למשל: ניתן "לשרוף" באר אחד מה- Super Meter כדי לבצע התחמקויות על הרצפה או באוויר. אלמנטים מוכרים כגון ה- Super Moves והמעברים הבין-זירתיים (Transitions) חוזרים, והם מדהימים ומשעשעים במיוחד, וכמובן ה- Clash שיכול לשנות כל קרב מהקצה אל הקצה, תלוי על איזה אחוז מה- Super Meter שלכם תהיו מוכנים לוותר.

מאפיין נוסף שעושה קאמבק הוא ה- Character Power, שהיא יכולת מיוחדת וייחודית לכל דמות, כאשר היא בעלת מד כוח משל עצמה. למשל: הדחליל יכול לפזר רעל פחד סביבו לזמן מוגבל כדי לעשות נזק נוסף, וונדר וומן תקבל ברכה רדומלית לזמן מוגבל מאל יווני אחד מתוך חמישה שיסייעו לה באופן התקפי או הגנתי ועוד. השימוש בכוחות הללו הופך את המשחק למהנה ומאתגר אף יותר ואם תרצו להוכיח שאתם מאסטרים אמיתיים, תצטרכו להפגין שימוש נכון ביכולות האלה בנוסף לקומבואים בלבד. למרות הדמיון הרב בין המכניקות של שני המשחקים בסדרה, המכניקה של Injustice 2 מרגישה נוחה מאוד באופן מפתיע ומתרגלים אליה במהירות, גם מי שרגיל למכניקות של משחקי מכות אחרים כמו Mortal Kombat, Street Fighter או Tekken.

דבר נוסף ומהנה ביותר אותו חידדו NRS הוא רמת האינטראקטיביות שבזירות השונות: בכל זירה, ישנם עצמים בהם ניתן להעזר בצורה התקפית או הגנתית כדי להביס את היריב. ה- Interactibles האלה הפכו לחלק בלתי נפרד ממשחק מכות משובח והשימוש בהם ב- Injustice 2 הוא לא פחות ממצוין. דבר נוסף שחשוב להדגיש הוא שבניגוד למשחק הקודם, ניתן להגן ולחסום התקפות שמבוססות על Interactibles. מלבד זאת, המשחק עצמו רץ ב-60 פריימים לשנייה, למעט סצנות מעבר כדוגמת Super Moves או Transitions, מה שמעניק משחקיות חלקה וזורמת, תכונה חשובה במיוחד במשחקי מכות.

אל תגידו "אין לי מה ללבוש"

שתי תוספות משמעותיות שנוספו למשחק הן ה-Multiverse, מצב שמאפשר להילחם דרך מגוון עולמות בשיטת המגדל בסדרה של יריבים בתנאים רגילים או מיוחדים ומאתגרים. העולם הרגיל, בעל התנאים הסטנדרטיים, שנקרא Battle Simulator, מאפשר להילחם בין היתר בסדרה קלה, בינונית או קשה של יריבים. שאר העולמות מוסיפים אתגרים שונים שתצטרכו להשלים במהלך הקרבות תוך מגבלות ייחודיות. למשל, במצב אחד המסך יוחשך כל כמה שניות, במצב אחר מתחילים עם כמות חיים נמוכה יותר מזה של היריב וכו'. העולמות המיוחדים מתחלפים על בסיס תקופתי, כך שהאתגרים ורמות הקושי תמיד יתחדשו ויתרעננו, מה שתורם לאורך החיים הכמעט אינסופי של המשחק. ככל שמרבים לנצח במצב הזה (ובכל מצב אחר במשחק) מקבלים ציוד מיוחד לדמויות שנקרא Gear. תוספת ה- Gear מזכירה משחקי RPG ברמה מסוימת. מדובר בפריטי לבוש וציוד ברמות שונות עבור מספר איברים בגוף כגון ראש, ידיים, רגליים ועוד, שאותם ניתן לתת לדמויות כדי לשפר את יכולותיהן בקרב ולקבל בונוסים מיוחדים. לכל דמות קיימים פריטי הלבוש הייחודיים לה בלבד. כתוצאה משימוש ב- Gear, אפילו המראה החיצוני של הדמות ישתנה ויהפוך כל אחד ואחת מהם ל- Badass של ממש. בנוסף, ככל שמשחקים יותר עם דמות מסוימת, היא תעלה רמות, כאשר רמה 20 היא המקסימלית. ככל שהדמות תהיה ברמה גבוהה יותר, כך ניתן לתת לה להשתמש ב- Gear חזק יותר ונדיר יותר.

אם לומר את האמת, בהתחלה לא ממש הבנתי למה אני צריך לפתוח ולנהל מלתחה לכל אחת מהדמויות, אך ככל שמעמיקים במצב ה- Multiverse, רמת הקושי עולה וגם יריבי ה-AI שפגשתי היו חזקים יותר והשתמשו ב- Gear משל עצמם, מה שאומר שלא הייתה לי ברירה, אלא להשתמש ב- Gear משלי. מה שטוב הוא שהמערכת הזו ממכרת בסופו של דבר, מכיוון שכמות הקומבינציות של הפריטים והיכולות שהן מקנות היא עצומה ונדרשת יכולת של תכנון הפריטים כדי לנצח את יריבי ה- Multiverse שלנו. את ה- Gear ניתן כמובן לקנות באמצעות המטבע הוירטואלי של המשחק: Source Crystals. החסרון הגדול כאן הוא שבכל פעם שמבזבזים מהקריסטלים על חבילות ציוד, מקבלים את הפריטים באופן רנדומלי. בחלק מהמקרים, מדובר בפריטים שכבר השגנו, כך שבלא מעט פעמים מצאתי את עצמי מוציא הרבה כסף, שעבדתי קשה בשביל להשיג אותו, על ציוד שאני לא בהכרח צריך. עם זאת, ה- Gear היא תוספת מצוינת וממכרת, אשר מביאה חידוש מרענן למשחק. בהתחלה אמנם היא מעט מבלבלת ונדרש זמן כדי להבין וללמוד אותה, אך ברגע שקולטים איך היא עובדת, מבינים כמה שהיא מוסיפה.

גיבורי העולם, התאחדו!

אחד המצבים שכל שחקן חושש ממנו לפני רכישת משחק הוא שלא יהיה לו ערך רפטיטיבי, כלומר לא יהיה מה לעשות איתו לאחר סיומו. בהקשר ל- Injustice 2 החשש הזה גדל אצלי יותר מבדרך כלל בגלל שראשית, מדובר במשחק מכות שבו העלילה לא נמצאת בלב העניינים. שנית, למשחק הזה יש עלילה בעלת אורך קצר מאוד. הבשורה הטובה היא שבשנים האחרונות, NRS משקיעה המון במצבי האונליין של המשחקים שלה וניתן לראות זאת עוד מימי Mortal Kombat 2011.

ההשקעה באה לידי ביטוי בשרתים חזקים, קידום פעולות לטובת הגדלת הקהילה וקיום טורנירים נושאי פרסים בשווי עשרות ואף מאות אלפי דולרים. ב- Injustice 2 קיימים רק 2 מצבי משחק ברשת (בכל זאת, משחק מכות): המצב הראשון הוא 1 נגד 1 שבו ניתן לשחק בקרבות דירוג, שם נמצאים בדרך כלל השחקנים המקצועיים, ובקרבות ללא דירוג, שם ניתן למצוא שחקנים בכל הרמות. המצב השני הוא King of the Hill: אחד השחקנים מוכתר בהתחלה כ"מלך" ובכל פעם, שחקן אחר מנסה להביס אותו בקרב כדי להפוך ל"מלך" בעצמו. בסך הכל, שרתי המשחק חזקים, הקרבות חלקים יחסית לאונליין ולא חוויתי יותר מדי "לאגים", רק יש לשים לב שרמת החיבור שלכם ושל היריב לרשת חזקים מספיק.

כמו כן, לא כל הדמויות מאוזנות, אך מדובר במצב זניח, שכן הוא אופייני למשחקי מכות והמפתחים מתקנים אותו באמצעות עדכונים שיוצאים אחת לתקופה מסוימת. מה שעוד יותר מוסיף לגדולתו של המשחק הוא שבקרבות ללא דירוג תוכלו גם להשתמש ב- Gear הייחודי שאספתם לדמויות שלכם (בהנחה שגם היריב שלכם מסכים לכך). בקרבות דירוג, לא ניתן להשתמש ב- Gear כלל והם מבוססים על Skill טהור בלבד. לצד אלה, הבשורה המרעישה ביותר ב- Injustice 2 הוא שבניגוד למשחקי NRS קודמים ,הוא לא Region Locked (בגרסת ה- PS4 בלבד, נכון לעכשיו). אם בעבר רציתם לשחק מול יריב ברשת, המשחק היה "נועל" את עצמו כך שתוכלו לשחק רק מול שחקנים מהאזור שלכם. במקרה של ישראל, ניתן היה לשחק רק מול שחקנים מאירופה והמזרח התיכון. לראשונה, ב- Injustice 2 תוכלו לשחק מול שחקנים מכל העולם ללא הגבלת אזור! העובדה הזו מוסיפה המון לאתגר מכיוון שמרבית השחקנים המקצועיים הם אמריקאים, מולם לא יכולנו לשחק בעבר, ותורמת מאוד להגדלת הקהילה ולחיבור בין השחקנים.

השורה התחתונה

כן, אני מודה: התבדיתי. אחרי שהייתי די בטוח  ש-Injustice 2  יהיה אותה גברת בשינוי אדרת בהשוואה לקודמו, מתברר כי ההפך הוא הנכון. באמצעות מגוון הדמויות העשיר שלו, משחקיות חלקה ומהנה במיוחד ואורך חיים ארוך וכמעט אינסופי, Injustice 2 לא רק שמתעלה על קודמו, אלא גם על רובם המוחלט של משחקי המכות האחרים בשוק. NRS מוכיחה לנו שעם השנים היא הופכת להיות מפתחת משחקי המכות המובילה בתעשייה ו- Injustice 2 הוא בהחלט חוד החנית שלה. עם סיפור מעט קצר אך כתוב כהלכה, מערכת קרב נפלאה שתקבל אליה בזרועות פתוחות שחקנים חדשים ומנוסים כאחד ובתוספת מערכת ה- Gear החדשה והנהדרת, תקבלו כאן מתכון מצוין למשחק מכות משובח ביותר בתיבול קל של אלמנטי RPG שיחזיק אתכם לתקופה ארוכה במיוחד.

9
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • סיפור טוב
  • מערכת קרב נפלאה
  • מגוון דמויות עשיר
  • מערכת ה- Gear החדשה ממכרת

הרע

  • סיפור קצר מדי
  • מערכת מטבע וירטואלי מסובכת

והבשורה

  • אפשר לשחק עם שחקנים מכל העולם!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:23 04.06.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    איזו שנה מטורפת למשחקי לחימה - TEKKEN 7, Injustice 2, ARMS, Garou: Mark of the Wolves וזה מבלי להזכיר את For Honor שהוא בתכל'ס משחק לחימה עם נשקים ואת Marvel vs Capcom Infinite שאמור לצאת בספטמבר בעזרת ה'.

    אחלה ביקורת רן!

  2. 2

    19:31 04.06.2017 | רן רביד רן רביד

    תודה שמואל! המשחק הזה באמת מצליח לשאוב אותך עמוק פנימה באופן מעורר השראה. עכשיו רק שיכריזו על Mortal Kombat 11.

  3. 3

    00:25 05.06.2017 | שימי שימי (אורח)

    ביקורת מעולה, עשית לי חשק לקנות את המשחק

  4. 4

    11:44 05.06.2017 | דודו דודו (אורח)

    ביקורת כתובה היטב, אהבתי. אקנה את המשחק. תודה רבה.

  5. 5

    13:00 05.06.2017 | רן רביד רן רביד

    תודה חברים. שמח שנהנתם לקרוא :)

  6. 6

    16:09 05.06.2017 | RS RS (אורח)

    אחלה ביקורת לאחלה משחק. כל הכבוד.

  7. 7

    23:41 05.06.2017 | ליאור ליאור (אורח)

    ביקורת מעולה! תודה רן!

  8. 8

    13:55 26.06.2017 | לירון לירון (אורח)

    עד עכשיו התלבטתי אם לקנות את טקן 7 או אותו אני עדיין לא בטוח אבל כנראה שאני אלך על injustice 2 תודה רבה סיקור מעולה!

  9. 9

       | פורסם ע"י