הרשמה

E3 2017: סיכום מסיבת העיתונאים של Sony

האם הצליחה סוני להתעלות על יריבתה, מיקרוסופט?

אחת ממסיבות העיתונאים המצופות ביותר בכנס E3 סוף סוף הגיעה. אז מה הציגה לנו סוני השנה?

כמו בכל שנה, מסיבת העיתונאים של סוני ב-E3 היא אחד האירועים היותר מצופים של השבוע והמונים מצפים לה בכליון עיניים. גם אני לא יכולתי לחכות לבוקר, כיוונתי שעון לשעה 4:00 והתחברתי לשידור מלוס אנג'לס. הציפייה הכי גדולה שלי למסיבת העיתונאים הזו הייתה The Last of Us Part 2, כמובן שיש עוד המון משחקים גדולים כמו God of War ו- Uncharted: The Lost Legacy, אלא שכבר אושר מראש שהם אכן יופיעו כך שהייתי רגוע לגביהם. האירוע התחיל, הדופק עלה וזה מה שהיה לנו שם:

Uncharted: The Lost Legacy

האירוע התחיל בקטע נגינה של הרכב מוזיקלי שניגן מוזיקה הודית עתיקה. בשלב זה, היה כבר ידוע שמדובר ב- Uncharted, שכן עלילת המשחק מתרחשת בהודו. לאחר מכן, הוצג לנו טריילר של עלילת משחק הספין-אוף בסגנון הרפתקאות-פעולה המעולה של Naughty Dog בכיכובן של שתי דמויות משניות מהסדרה: קלואי פרייז'ר מהמשחק השני ונדין רוס מהמשחק הרביעי. לצערינו הרב, עקב תקלה טכנית, רק מי שהיה באולם יכול היה לשמוע את הסאונד ומי שראה את האירוע בשידור חי, נאלץ להסתפק בחוש הראיה בלבד. ללא קשר, מדובר בטריילר מושקע ומהוקצע כיאה לסדרת Uncharted, מלא בסצינות אקשן וככל הנראה נקבל כאן סיפור מרגש כמו ש-Naughty Dog יודעת לספר. המשחק יגיע אלינו ב-22 באוגוסט.

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

רבים בקהל התקשו לעצור את ההתלהבות כשהופיע על המסך הלוגו של Guerilla Games. הטריילר הבא הציג לנו את חבילת ההרחבה של Horizon Zero Dawn, שתתרחש בעיצומו של חורף קשה. סוני גם השקיעה באפקטים והורידה על הקהל שלג מלאכותי. אלוי הופיעה על המסך לאור תרועות הקהל. מעבר לכך, לא קיבלנו יותר מדי מידע על חבילת ההרחבה ותקלת הסאונד עדיין נמשכה בשלב זה. עם זאת, נראה שנצטרך לעזור לאלוי להתמודד מול איום נוסף לא ידוע, שראינו בינתיים בצורת עשן וברקים שמתפרצים ממה שנראה כמו הר געש. חבילת ההרחבה תגיע אלינו עד סוף השנה.

Days Gone

משחק הזומבים הבלעדי של סוני זוכה סוף סוף לטריילר גיימפליי רשמי. בטריילר ראינו את גיבור המשחק, Deacon St. John, בדרכו לבצע משימת חילוץ. לאור מה שהוצג בטריילר, המשחק יתנהל בעולם גדול, מלא בזומבים אך גם בשורדים אנושיים, דומה מאוד לעולם של The Last of Us, אלא שכאן מדובר בעולם פתוח שבו נוכל לסייר באמצעות האופנוע שלנו. בשונה מ- The Last of Us, קיים דגש מעט גדול יותר על התגנבות, פיזור מלכודות ושימוש בעדרי הזומבים העצומים כנגד אויבים אנושיים.

Monster Hunter World

לאחר שמנכ"ל ונשיא Sony Interactive Entertainment העולמית, שון ליידן (Shawn Layden), עלה לבמה וסיפר למה פלייסטיישן היא הקונסולה המובילה ולמה היא המקום הכי טוב לשחק בו, קיבלנו טריילר הצצה למשחק חדש מבית Capcom בשם: Monster Hunter World. המשחק נראה בסגנון פעולה-הרפתקאות-תפקידים בעולם פתוח (ככל הנראה כדור הארץ) בתקופה שבה דינוזאורים ולטאות ענקיות שלטו בו. כפי שרומז שם המשחק, נצטרך לצוד את אותן לטאות באמצעות כלי נשק חמים וקרים, אך לא ברור מהי העלילה הסובבת אותו, אם היא כלל קיימת. המשחק יגיע אלינו בתחילת 2018.

Shadow of the Colossus

טריילר קצרצר לגרסת ה- Remake למשחק הפעולה-הרפתקאות הבלעדי של סוני משנת 2005 שהושק עבור ה- PS2, הוצג על גבי המסך והוא נראה יפהפה. המשחק יושק במהלך 2018.

Marvel  VS. Capcom: Infinite

משחק המכות בין דמויות Capcom ל- Marvel קיבל טריילר סיפור חדש בכיכובם של גיבורים בולטים כגון: קפטן אמריקה, צ'ון לי וריו מ- Street Fighter, מגה-מן ועוד. הדמויות משני העולמות יילחמו יחדיו נגד "אולטרון סיגמא" ששואף למזג את שני העולמות של Capcom ו- Marvel. המשחק קיבל תאריך השקה ל-19 בספטמבר.

Call of Duty WWII

סדרת משחקי המלחמה האלמותית חוזרת למקורות ותציג לנו גרסה חדשה ומחודשת של אם כל המלחמות – מלחמת העולם השנייה. הטריילר שהוצג לנו הוא שילוב בין קטעים סינמטיים לצד קטעי משחקיות קצרצרים שנראים פשוט מדהימים: גרפיקה מצוינת, נשקים ברוח התקופה, אכזריות ובנוסף, נראה שהמשחק עובד חלק בקצב 60 פריימים בשנייה. נוכל להצטרף בשנית לבעלות הברית במלחמה מול מכונת המלחמה הנאצית ב-3 בנובמבר.

Skyrim VR

איך אפשר לקיים מסיבת עיתונאים בנושא PlayStation מבלי להתייחס גם ל- PSVR. הטריילר הבא שקיבלנו הציג את אחד ממשחקי התפקידים הטובים בכל הזמנים: Skyrim, שהולך לקבל גרסה מחודשת ל-VR שתעצים את החוויה שלנו ב- Tamriel.

Star Child

קיבלנו טריילר קצרצר של כותר VR קטן אך מעניין שנראה כמו משחק פלטפורמה חמוד וחביב בחלל.

The Inpatient

הטריילר הבא הציג משחק מעניין ביותר עבור ה-VR. The Inpatient נראה כמו משחק אימה שמתרחש בבית משוגעים באמצע המאה ה-20. לא קיבלנו פרטים נוספים, אך ידוע כי המשחק יגיע אלינו מבית היוצר של Supermassive Games, שפיתחו גם את Until Dawn המצוין.

Final Fantasy XV: Monster of the Deep

משחק ה-VR הבא נראה כמו שילוב של סימולטור דיג יחד עם עולם התוכן של Final Fantasy XV. קשה לי מאוד לראות קשר כלשהו בין השניים אבל מי שמתחבר לשני העולמות, המשחק הזה יכול להוות כותר טוב עבורו. המשחק יושק בספטמבר הקרוב.

Bravo Team

כותר VR מעניין נוסף מבית Supermassive Games. הפעם מדובר במה שנראה כמו משחק יריות טקטי בין קבוצות. בינתיים, לא ידוע אם מדובר במשחק בעל עלילה או מולטיפלייר בלבד.

Moss

סוני הציגה טריילר למשחק הרפתקאות חביב בסגנון Zelda בכיכובו של עכבר חמוד.

God of War

סוף סוף הגיע תורו של אחד מהמשחקים המצופים ביותר של סוני בכנס הנוכחי לעלות על המסך. הטריילר הציג חלק מהסיפור, לצד קטעי משחקיות נוספים. קרייטוס והילד, שלא ברור אם הוא בנו הביולוגי או המאומץ, ייצאו למסע ארוך וקרייטוס מסביר שהם ייתקלו במפלצות רבות ושאסור להרגיש חמלה כלפי אויב. סצנה מעניינת בטריילר מראה את קרייטוס מביט מקרוב על כד שבו הוא מצויר מחזיק את חרבות הכאוס שלו מהתקופה ביוון, כך שיכול להיות שיש קשר מסויים למשחקים הקודמים. מעבר לכך, קרייטוס נראה נלחם באויבים קטנים וגדולים באמצעות גרזן ומגן מתקפל (הצלחתי להבחין גם בראש כרות שתלוי על מכנסיו של קרייטוס, כנראה שהוא יתפקד כמו הראשים של מדוזה והליוס מהמשחקים הקודמים). בסופו של דבר אנו נחשפים לשתי דמויות משנה: אישה וננס שנראים מסייעים לקרייטוס במסעו. לבסוף, פוגשים קרייטוס ובנו את נחש העולם ולפי דבריו של הילד, שנראה כי הוא מבין את שפת הנחש, הוא מעוניין לעזור להם. בהמשך לשמועות האחרונות, God of War לא יגיע אלינו השנה, אלא רק בתחילת 2018.

Detroit: Become Human

עוד משחק מצופה מבית Quantic Dream שהביאו לנו את Heavy Rain ו- Beyond Two Souls. הטריילר הציג לנו באופן מקיף את המשחק שיתרחש בעולם שבו קיימים בני אדם ואנדרואידים. אחד מגיבורי המשחק, מרקוס, שואף לשחרר את האנדרואידים מעבדות. לאורך הטריילר ראינו סיטואציות בהן ניתן לבחור כיצד יתגולל הסיפור. הדרך שבה נבחר לפעול תוביל לתוצאות שונות, בדומה למשחקיה הקודמים של Quantic Dream.

Destiny 2

כותר ההמשך למשחק המצליח של Bungie, הציג לנו קטעי משחקיות יפים ומשכנעים מתוכו וסיפק לנו הצצה לתוכן הבלעדי של גרסת ה-PS4: ציוד, רכב, נשקים ועוד.

Spiderman

לאחר ששון ליידן עלה שוב לבמה ולמעשה חזר על דבריו מתחילת האירוע, קיבלנו טריילר משכנע ביותר באורך של כ-10 דקות של המשחק הבא בכיכובו של איש העכביש ממנהטן, ספיידרמן. אם היו שואלים אותי איזה משחקים אני הכי מצפה לראות באירוע של סוני, אין סיכוי שהייתי עונה "ספיידרמן", אבל אחרי מה שראיתי אני מצפה לו בכליון עיניים! המשחקיות נראית מדהים והיא מזכירה מאוד את מערכת הקרב של סדרת Batman: Arkham. מנהטן נראית מהפנטת ביופיה ונראה שחלומם של רבים להתנדנד על קורים ברחבי העיר עומד להתגשם בקרוב מאוד. עם קטעי אקשן מרגשים ביותר שכללו בין היתר מרדף אחרי מסוק(!) ולא מעט אלמנטי Quick Time Events, ספיידרמן נעל את הכנס של סוני בפיצוץ רועם.

בשורה התחתונה, נראה שבסך הכל קיבלנו את (רוב) מה שרצינו, אבל רוב האירוע היה די יבש ו-95% ממנו היו פשוט טריילרים שסוני הציגה לנו. ההרגשה שלי הייתה כאילו נכנסתי למסעדה של שף מפורסם והמנה שאותה הכי תכננתי להזמין (The Last of Us Part 2) לא הייתה במלאי, אבל נהנתי משאר המנות שבהחלט היו משביעות רצון. היה יכול להיות הרבה יותר נחמד אם סוני הייתה משתפת אותנו או לפחות רומזת על התכנונים העתידיים שלה במבט קדימה, במיוחד לאחר ההכרזה של מיקרוסופט על ה- Xbox One X.

מסיבת העיתונאים של Sony במלואה

פספסתם את מסיבת העיתונאים? רוצים לראות את השידור החוזר? מוזמנים לצפות בו ולעקוב אחרינו בחדר המצב עם כל החדשות היישר מכנס E3.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:19 13.06.2017 | אבי אבי (אורח)

    שאלה (לא בקיא בענייני E3): עד השנה הייתי רגיל לקרוא "סיכום" של כלל E3, והשנה זו הפעם הראשונה שאני עוקב באמת (להמחשת הרמה שלי: עד השנה לא ידעתי שיש בכלל מסיבות עיתונאים, חשבתי שההכרזות מתבצעות ב"אירועים" של החברות בזמנים שהיו רשומים באתר של הכנס). מה זה אומר לגבי הכנס עצמו? מה אנחנו צפויים לראות שם אם לא הכרזות או דיונים על ה-gameplay?

  2. 2

    16:56 13.06.2017 | רן רביד רן רביד

    היי אבי, האירועים שאליהם אתה מתכוון הם למעשה מסיבות העיתונאים, שם חושפים החברות השונות את המשחקים שלהם, טריילרים ותאריכי השקה. חשוב לציין שמי שמגיע פיזית לכנס יכול גם להתנסות במשחקים ובקונסולות החדשות בתאים של כל חברה וחברה, כך שהכנס עצמו הוא הרבה יותר נרחב מאשר מסיבות עיתונאים בלבד.

  3. 3

    16:58 13.06.2017 | Netanel Netanel (אורח)

    שאלה: עכשיו אחרי שהחריזו על כל הקונסולות והמשחקים, מה עדיף לקנות Xbox one x או Ps4 pro.

  4. 4

    17:03 13.06.2017 | עזרא עזרא (אורח)

    זה לא יאומן פשוט. כל המשחקים הטובים בכיס של סוני. איזה עצבים

  5. 5

    18:05 13.06.2017 | WarFox89 WarFox89

    בתור #PCMasterRace מושבע אני חייב לציין שאם הי פעם אני אקנה קונסולה זה בטוח יהיה PS. יש להם משחקים מאוד מאוד מעניינים.

  6. 6

    01:53 14.06.2017 | יניב יניב (אורח)

    מבחינה פוטנציאלית של ביצועים לגמרי לך על ה-Xbox One X, היא נותנת את השדרוג הכי משמעותי בגרפיקה וביצועים ביחס לקונסולות הקיימות, החסרון שלה היא שרוב המשחקים כרגע במילא לא יוצאים ב-4k ו60fps ככה שאתה לא באמת מרוויח מהחומרה שלה. חוץ מזה (דעה אישית), בסוני יש יותר אקסלוסיביים (רוב המשחקים שהוצגו אצלי מייקרוסופט היו כותרי Play Anywhere-ז"א קנה פעם אחת ושחק גם במחשב וגם ב-Xbox)

  7. 7

    11:21 14.06.2017 | :(( :(( (אורח)

    איפה בBLOODBORNE 2?????

  8. 8

       | פורסם ע"י