הרשמה

ביקורת - Mighty Gunvolt Burst

זמן לעוד משחק אינדי! שמואל יצא לבדוק את Mighty Gunvolt Burst לסוויץ' וחזר לספר לנו עליו.

  • Nintendo 3DS
  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/06/2017

כל מה ש-Mighty No. 9 היה אמור להיות. Mighty Gunvolt Burst הוא משחק מצוין שחובבי משחקי מגה-מן צריכים לקנות.

Mighty No. 9 היה אכזבה. רגע, אני אתקן את עצמי: Mighty No. 9 הוא משחק שמבייש את השם של עצמו, את המפתחים שהשקיעו בו את הזמן שלהם ואת כל המוני המשקיעים בעמוד ה-Kickstarter של המשחק שביחד צברו למעלה מ-3.8 מיליון דולר והכל במחשבה אחת שהנה: סוף סוף נקבל את משחק המגה-מן שתמיד רצינו שייצא אבל לא הגיע. בפועל מה שקיבלנו היה משחק שבור, מלא בבאגים, לא כיף, עם ביצועים מזעזעים (גם על מחשבים חזקים) ותחושת טעם רע בפה. שזה משעשע, כי אותה החברה שפיתחה את Mighty No. 9 פיתחה גם את סדרת משחקי Gunvolt שהיא מצוינת וביניהם גם את Mighty Gunvolt - משחק פלטפורמה קצר בסגנון 8-ביט בסטייל של מגה-מן שבין היתר מאפשר לשחקנים לשחק עם Beck, הגיבור של המשחק Mighty No. 9.

המשחק הזה זכה ליותר אהדה ואהבה מאשר Mighty No. 9 והדבר הוביל למשחק המשך שהגיע ל-Nintendo Switch ו-3DS. אז האם משחק ההמשך ממשיך בקו של קודמו, או שכמו Mighty No. 9, גם כאן הציפיה לא שווה לתוצאה הסופית?

מגה-מן 11?

הסיפור של המשחק משתנה טיפה לפי השחקן אותו בוחרים (Beck, הדמות הראשית של סדרת משחקי Mighty No. 9 ו-Gunvolt, הדמות המובילה של משחקי Azure Striker Gunvolt). כשמשחקים עם Beck, אנחנו מגלים שהוא נתקע בעולם מציאות מדומה בו הוא חייב לנצח את כל הבוסים מהמשחק של Mighty No. 9, ואם נשחק עם Gunvolt נגלה שהוא הועבר לעולם מוזר בו הכוחות שלו לא עובדים והוא צריך להשתתף בטורניר לחימה של רובוטים. הסיפורים כשלעצמם הם שום דבר מיוחד אבל הם עושים את העבודה ונותנים סיבה לרובוטים הגיבורים שלנו לעבור את כל התלאות שלהם במטרה להבין מה הוביל אותם (או מי הוביל אותם) למצב בו הם נמצאים.

המשחקיות של המשחק היא זו שלוקחת אותו צעד אחד קדימה: אם היה משחק שיותר ראוי להיקרא מגה-מן 11 מהמשחק הזה, הוא כנראה יהיה פשוט מגה-מן 11. המשחק מרגיש ונראה כמו משחק ההמשך שתמיד רצינו עבור המפציץ הכחול. השליטה בדמויות היא פשוט נהדרת וכל המשחקיות שמתבססת על משחקי פלטפורמה/אקשן מתקופות ה-NES נשמרת והיא כיפית ונהדרת... ברובה: עדיין יש רגעים במשחק שאתה מת בגלל פגיעה בקוצים או נפילה אל מותך בגלל איזשהו שלב מעצבן במיוחד.

יש שלבים קשים ומאתגרים ורק שכשאתה מת אתה מבין מה עשית לא טוב ומשפר את עצמך, ולעיתים רחוקות מופיע איזה קטע שבו אתה לא מבין מה לעזאזל אתה אמור לעשות כדי להצליח לעבור את הקטע הזה/מצליח בטעות שזה יכול להיות עוד יותר מעצבן. אבל, עד כמה שהמשחק מנסה להיות נאמן למקורות ה-8 ביט שלו, הוא כן הוסיף כל מיני פיצ'רים מיוחדים שנותנים לו וייב מיוחד על פני המשחקים הקודמים בסדרה ועל Mighty No. 9: המשחק מאפשר לך לעדכן את הרובה של הדמות בצורה פסיכית ולשלוט בדברים מהמהירות של הרובה עד להאם הוא יקפוץ מהקיר כשהוא יפגע בו או יעבור דרכו ועד לצורה בה הכדורים יצאו מהרובה. המשחק מאפשר לעשות קאסטומיזציה של הרובה ולשמור עד 24 צורות שונות שבהן יהיה ניתן לירות מהרובה שלך, כשהדברים שאתה יכול להוסיף עולים CP. לדוגמא אם יש לדמות Beck אפשרות להשתמש עד 2000 CP, הוא יוכל להוסיף יכולות ולשנות כל מיני דברים עד הסכום הזה. עוד CP יהיה אפשר לקבל מהריגה של אויבים, מציאתם בשלבים השונים בכל מיני מקומות סודיים ובסיום כל שלב אפשר לבחור לקבל בונוס גדול בCP. ככל שכמות ה-CP של השחקן גבוהה יותר, כך הוא יכול להשתמש ביותר יכולות לטובתו, כמו לעשות יותר נזק, לירות יותר כדורים בבת אחת או שהם יהיו יותר מהירים.

בנוסף לכך יש גם כל מיני יכולות צדדיות כמו למשל אפשרות להשתמש ביכולת Air Dash, קבלת פחות נזק ושימוש ביכולת שנקראת Dowsing שמשתמשת ביכולת ה-HD Rumble של המכשיר כדי לעזור למצוא חדרים נסתרים בשלבים. כל הדברים האלה נהדרים וממש תורמים לרצון לשוב ולעשות שלבים עוד הפעם כדי למצוא את כל הבונוסים ולבדוק את הסוגים השונים של הנשקים והיכולות השונות, אבל אם להיות כנה זה יכול ליצור בעיה - לקראת הסוף הרגשתי שהשלבים פשוט נהיו קלים מידי. כל השדרוגים השונים והיכולות השונות שהוספתי הפכו את הדמות שלי ל-OP רציני וזה טיפה גורע מהחוויה, לפחות בעיניי. כמובן, זה לא חובה בכלל, ובסופו של דבר בפעם השנייה ששיחקתי הורדתי טיפה מהיכולות רק כדי שהאתגר יחזור והוא כן חזר, רק חבל שהמשחק נותן אופציה שגורמת להבדלי רמות כל כך גדולים בין תחילת המשחק לסופו.

משהו חיובי שאני בהחלט יכול לתת למשחק הוא הסאונדטרק שלו שבעוד שהוא לא מדהים או יוצא מן הכלל ברמה אחרת, הוא בהחלט עושה את העבודה עם צלילי ה-8 ביט וסגנון ה-Chiptunes שנותן למשחק את האווירה הקלאסית שהוא מנסה להשיג.

השורה התחתונה

המשחק הזה מדכא אותי באיזשהי צורה, כי זה כל מה שהמעריצים ביקשו ש-Mighty No. 9 יהיה אבל לא קיבלו. אבל בכל אופן, המשחק הזה הוא משחק מצוין, שעולה על קודמו בהרבה דרכים ומספק לנו משחקיות כיפית מהנה וקלאסית. אנשים שהגיעו משנות ה-90 וה-80 המאוחרות ירגישו פה בבית עם שלבים שבוחנים את היכולות של השחקן ובו זמנית גם נותנת כל מיני פיצ'רים של עדכונים של השחקן ואתגרים שונים למשחק כדי שתהייה סיבה לחזור ולנסות שוב את השלבים. אם יש משהו שלא אהבתי זה ההבדל ברמת הקושי בין תחילת המשחק לסופו, כשדווקא הסוף הוא דווקא החלק היותר קל עם כל השדרוגים, והעובדה שחלק מהשלבים שעד כמה שהם מכוונים לרטרו עדיין מרגישים טיפה לא פייריים, אבל אובראול החוויה שלי מהמשחק מאוד חיובית ואני ממליץ לבעלי סוויץ' להוריד את המשחק הזה. בנוסף, הוא רק 10 דולר גם ככה, והוא ממש שווה את הכסף.

8
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות כיפית וקלאסית
  • יש סיבה לחזור ולשחק שוב במשחק
  • משלב בין החדש לישן

הרע

  • חלק מהשלבים יכולים להיות מעצבנים לפעמים
  • הבדלי רמות גדולים בין תחילת המשחק לסופו

והגאולה

  • סוף סוף משחק ראוי לשם שלו
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:01 02.08.2017 | raphael raphael (אורח)

    רגע, אני מבולבל... לפי האינטרנט, המשחק הזה יצא ב-2014, שנתיים לפני ש-9. mighty no יצא. ובנוסף שני המשחקים פותחו ע"י שתי חברות שונות, למרות שמדובר באותו franchise. אני אשמח להסבר.

    נ.ב: אחלה ביקורת!

  2. 2

    23:26 02.08.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    היי רפאל! אתה מתבלבל בין המשחק הקודם בסדרה למשחק הזה: Mighty Gunvolt (המשחק הישן, שים לב להשמטה של המילה Burst) יצא ב2014 ל3ds ובהמשך גם למחשב האישי ולקונסולות. בנוסף שניהם פותחו ע"י Inti Creates, כך שזה לא נכון שהם פותחו ע"י חברה שונה.

  3. 3

       | פורסם ע"י