הרשמה

Sky Knights - רשמים מ-Early Access

בר לקח F16 לסיבוב וחזר לספר לנו איך היה

האם משחק MOBA המשלב קרבות אוויר הוא מתכון לנצחון או הפסד מלוח?

מדי פעם נתקלים במשחק Indie מעניין, בעל פוטנציאל אדיר, קונספט מעניין או עיצוב מיוחד. Bastion ו-Braid הם דוגמאות טובות לכך. במקרה של Sky Knights לא ראיתי שום דבר מעניין במיוחד.

Sky Knights הוא משחק מולטיפלייר ממבט עילי בו כל שחקן שם את ידו על מטוס וצריך להפציץ את בסיסי האויב עד לניצחון. הקרבות בנויים מקבוצות של 2-4 שחקנים לכל צד והמטוסים מתחלקים לשלוש קבוצות.

קבוצה מטוסים ראשונה היא המאוזנים. מטוסים הנושאים נשק אוויר-אוויר וגם נשק אוויר-יבשה, קבוצה שניה היא מטוסי קרב הנושאים נשק אוויר-אוויר בלבד והקבוצה שנותרה היא מפציצים ובה ישנם רק נשקי אוויר-יבשה. כולם כוללים גם מכונת יריה רגילה, שהיא הנשק העיקרי במשחק, בעיקר ב-Dogfights.

לאחר Tutorial קצר פתחתי חדר חדש בלובי וצירפתי חבר למשחק. המשחק התגלה ככיף גדול. הוא מתנהל בסגנון MOBA כשניתן לקבל נקודות על הריסה של מיניונים (רכבי יבשה-יבשה ויבשה-אוויר של הקבוצה היריבה) וכמובן על הפלת מטוסי יריב. עם הנקודות קונים שדרוגים למטוס - טילים חזקים יותר, מהירות מקסימלית גבוהה יותר, יותר טילים ועוד.  בניגוד למשחקי MOBA אחרים כדוגמת League of Legends ו-Heroes of the Storm, עקומת הלמידה פה קלה מאוד. אין פה שדרוגים שהופכים את המטוסים למשהו אחר לגמרי, אלא רק משפרים את המטוס במעט.

המשחק ממליץ על שימוש בקונטרולר ובהחלט עדיף להשתמש בו. אם כי, נוצרה בעיה שכן התפריטים מאוד לא מתאימים לשליטה עם קונטרולר. לא רק זאת שהם לא מתאימים, גם תפריטי השדרוגים במשחק לא מתאימים לשימוש בו וזה די מעיק להחליף מקונטרולר לעכבר בכל ניסיון שדרוג או Spawn.

מערכת משחק מעניינת נוספת היא מערכת ה-Morale. ככל שנשמיד יותר מיניונים ומטוסי אויב, מורל המיניונים שלנו יעלה וכך יותר מיניונים יעשו Spawn ויעזרו לנו לנצח בשדה הקרב. למעשה, רוב המיתות שלי במשחק בכלל לא נעשו על ידי מטוסי אויב, אלא על ידי רכב יבשה-אוויר שישב בנוחות על הקרקע ליד אחד בסיסי האויב.

כמקובל במשחקים היום, לאחר כל קרב נקבל "כנפיים" שהם מטבע בו נוכל לקנות Loot Boxes עם פריטים קוסמטיים למטוסים. לא באמת ניתן להבחין בפריטים האלו בזמן משחק וכמות הכנפיים שנקבל בכל משחק היא מזערית לעומת מחיר הקופסאות. העובדה שגם אין מספיק שחקנים פעילים לא עוזרת ורוב המשחקים שלי התרחשו מול ה-AI של המשחק (שהוא מאתגר מאוד, חייב לציין).

מבחינה גרפית, המשחק נראה סביר, בטח למשחק אינדי. זהו לא הקרייסיס הבא ואין פה טקסטורות מפורטות ותמונות פוטוריאליסטיות אך הגרפיקה של המשחק מעבירה את האווירה מצוין ונעימה לעין. לעומת זאת, הסאונדטראק ממכר מאוד וכולל מוזיקה שבהחלט מתאימה למשחק ותורמת לאווירה, ניחן כי נעשתה עבודה רבה על המוזיקה במשחק ומצאתי את עצמי מזמזם את הטראקים גם מחוץ למשחק.

השורה התחתונה

המשחקיות של Sky Knights ממכרת עם הרבה בעיות שליטה ומחסור בשחקנים. אך יש לזכור כי המשחק נמצא עדיין ב-Early Access והוא מקבל עדכונים פעם בשבוע כך שמאוד יכול להיות שהבעיות הללו יתוקנו בקרוב. המשחק בהחלט יכול להעביר כמה שעות עם חברים או להציע משחק קליל אחרי יום עבודה קשה. משחק שלא מציע תחכום גדול מדי אך מספק משחקיות טובה וסאונדטראק מצוין.

מחיר המשחק הוא 9.99$ בסטים ואולי כדאי לחכות מעט שיבשיל בכדי שיהיה באמת שחיק. אם לא בא לכם לחכות, העלות היא לא גבוהה במיוחד בכדי לנסות אותו כבר עכשיו.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י