הרשמה

The Escapists 2 - רשמים מהבטא

שמואל ניסה לברוח מהכלא במשחק The Escapists 2 וחזר לספר לנו מה דעתו

תודות ל-Team17 יצא לי להשתתף בבטא של המשחק ולתת את דעתי לגבי המשחק במצב הנוכחי שלו

לא שיחקתי המון ב-The Escapists הראשון. המשחק ישב אצלי בספריית ה-Steam שלי במחשב וחיכה דיי הרבה זמן עד שמצאתי את הרצון לשחק בו והוא היה נחמד. לנסות לברוח מכל מיני בתי מאסר שונים תוך כדי ניהול של הדמות שלך והיחסים שלו עם הדמויות השונות היה ממש נחמד ולאנשים שאוהבים את הסגנון הזה של משחקים כדאי בהחלט לנסות אותו. אחרי כמה שעות בגרסת הבטא של המשחק סך הכל גיבשתי דעה מסוימת לגבי המשחק עצמו. אז בואו נבדוק כמה שינויים נעשו במשחק והאם המשחק השני באמת מצדיק קנייה או שפשוט מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת?

תוכנית בריחה מס' 23 אלף...

למי שלא מכיר את המשחק אז ממש בקצרה: The Escapists הוא משחק אסטרטגיה בו המטרה הסופית שלכם היא לברוח מהכלא בו אתם נמצאים. המשחק הראשון כלל ששה בתי כלא בגרסה הראשונית למרות שאחר-כך נוספו עוד ונוספה תמיכה במודים כך שהיו הרבה יותר למי שלא שבע מכל ניסיונות הבריחה הראשונים שלו. המשחק עצמו הסתמך על שני עקרונות מרכזיים: אנחנו לא הולכים לעזור לך ממש, כל מה שאתה רואה אתה צריך ללמוד בעצמך. והשני הוא שזה לא הולך להיות קל. השחקן צריך ללמוד הכל, מהרוטינה של השומרים, עד למי יכול להשיג מה, באיזו עבודות לעבוד כדי להשיג את הדברים שצריך ועוד. מבחינת הביקורות, המשחק קיבל ציונים טובים כשאנשים שיבחו את העומק של המשחקיות ואת הגרפיקה החמודה והיפה לעין אבל גם לא ראו בעין יפה את האינטראקציות הבנאליות עם אסירים אחרים וטענו ובצדק שהמשחק הוא לא לכל אחד.

המשחק השני ממשיך בעיקרון באותו הקו: הבטא אפשרה לי לשחק ב-Tutorial ובשני בתי הכלא הראשונים של המשחק ולמרות שלא סיימתי את השני עדיין זה נראה כאילו המשחק לא משנה את הנוסחא המנצחת את המשחק הקודם, אבל עדיין עושה שינויים קלים בין אם קוסמטיים או למשחקיות עצמה. ה-Tutorial עדיין נשאר מאוד דל ולא מסביר את כל הדברים שאפשר לעשות במשחק ככה שזה נראה שעקומת הלמידה במשחק הזה תישאר גבוהה. בהתחלה אתה בוחר את השם של השחקן ויש גם פיצ'ר חדש שלפיו השחקן יכול לבחור איך יראה האסיר שאותו הוא ישחק בנוסף לאיך יראו השומרים והאסירים האחרים. אחד הדברים הראשונים ששמתי לב אליהם לאחר מכן הוא שבתי הכלא גדולים יותר מהמשחק הראשון ובעוד שעקומת הלמידה אכן גבוהה, המשחק לא משאיר אותך בידיים ריקות לגמרי ובתחילת כל משימה מנהל בית הכלא יעשה לך סיור ויראה לך איפה נמצאים הדברים המרכזיים בכלא.

המשחק שם אותך בתחילת כל יום בנעליו של אותו האסיר ומשם עלייך להבין מה החוזקות והחולשות של בית הכלא בו אתה נמצא כדי להבין איך אפשר לברוח ממנו בצורה הכי טובה ובכך זה הופך את המשחק לסוג של משחק פאזל בו אתה צריך להבין עם מי לדבר כדי להשיג את הכלים שצריך בצורה היעילה ביותר מבלי לעורר את החשש של השומרים. ממה שהבנתי מהמפתחים, זה גם נראה שבכל בית כלא יופיעו כלים שונים, כך שלא יהיה ניתן לסמוך על אותו סט כלים כדי לברוח מהכלא, שבמשחק הראשון יכלת פשוט למצוא את אותם הכלים שעשית בהם שימוש בכלא הקודם ולהתחיל לעבוד על נתיב בריחה.

תוספת חדשה וסופר מגניבה למשחק היא האופציה לשחק עם חבר או חברה במולטיפלייר. השחקנים שמצטרפים יכולים להיכנס ולצאת מהמשחק מתי שהם רוצים ולעזור (או להפריע) לשחקן. עד ארבעה שחקנים יכולים להצטרף למשחק, בין אם על המחשב דרך מסך מפוצל או דרך האינטרנט. הפיצ'ר הזה מוסיף עוד גוון כיפי ונחמד למשחק שכן עכשיו אפשר להעלות את רמת הקושי ולעבוד עם חברים כדי להבריח את כולם במכה אחת.

בשורה התחתונה

נראה שזה בעיקרון אותו המשחק רק מעודכן יותר וגדול יותר. זה לא משחק שני קלאסי בו יש קפיצה גדולה מאוד בין המשחק הקודם לבא אחריו, אלא יותר כמו עדכון גדול ומאסיבי למשחק מבוסס למדי. אם אהבתם את המשחק הראשון זה נראה שאתם תאהבו גם את המשחק השני, אפילו יותר בזכות הגודל החדש של המפות ואופציית המולטיפלייר המגניבה. לעומת זאת אם לא אהבתם את המשחק הראשון, אז מצפה לכם הרבה מאותו הדבר, ככה שאני לא יודע כמה תהנו מהמשחק הזה. לסיכום, אם אתם מחפשים משחק אסטרטגיה וחידות שכולל ניהול ברמה הגבוהה ביותר, The Escapists 2 יכול להיות ה-משחק בשבילכם. רק אל תשכחו לשמור את המשחק בתחילת כל יום.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:23 10.08.2017 | לירון חביב לירון חביב (אורח)

    כל הכבוד כל ההשקעה נשמע משחק מעניין פעם ראשונה שאני שומע עליו וזה בדיוק המשחקים שאני אוהב אולי אני אנסה אותו

  2. 2

       | פורסם ע"י