הרשמה

ביקורת - Overcooked: Special Edition‎

שמואל יצא לבדוק איך הגרסה של Overcooked לסוויץ' מתמודדת מול הגרסאות האחרות של המשחק

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 27/07/2017

בעיות טכניות וביצועים ירודים מפריעים לי להנות מהמשחק המשעשע והכיפי הזה

משחקי כורסא שאפשר לשחק עם חברים הם מצרך נדיר כיום. Overcooked, הוא משחק שבא לתת לנו את החוויה הזו בצורה משעשעת וחמודה... אם לחץ אטומי להכין ארוחות בזמן קצוב תוך כדי מלכודות וזירות משתנות נחשב אצלכם למשעשע או חמוד. המשחק המקורי יצא לקונסולות ולמחשב, כשהגרסה לקונסולות רצה ב-30 פריימים לשנייה והגרסה למחשב רצה ב-60 פריימים לשנייה כשהגרסאות ל-PS4 ו-Xbox One וגם הגרסה למחשב סיפקו משחק נהדר וכיפי עם חברים. עכשיו גם הקונסולה החדשה של נינטנדו קיבלה גרסה משלה למשחק יחד עם כל החבילות הרחבה שמספקים עוד שלבים חדשים וקשים יותר, אז יצאתי לבדוק איך הגרסה הזו מתמודדת לעומת הגרסאות האחרות.

קרב סכינים

למי מכם שלא מכיר את המשחק, Overcooked הוא משחק Co-Op ביסודו ששם את השחקנים בנעליים של חבורה של שפים שצריכים להכין מנות שונות בזמן מסוים. ההכנה מתנהלת כמו שהייתם מצפים שהיא תתנהל: על השחקנים לקצוץ, לבשל, למזוג ולהגיש את המנות, הכל בכמות הזמן שניתנה להם. רוב הפעולות האלה מתנהלות בלחיצת כפתור והן מאוד פשוטות אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם: המשחק ידרוש מכם תשומת לב לכל מה שקורה אחרת אתם יכולים בטעות לשרוף מנה או לשכוח לשטוף את הצלחות כשהן חוזרות אליכם למטבח (או לשרוף את המטבח כולו במקרה הרע). את המשחק אפשר לשחק לבד אבל איפה שהקונספט הזה באמת זורח זה במשחק עם חברים.

השלבים השונים מוסיפים כל מיני אתגרים חדשים שייאלצו אתכם ואת החברים להשתמש באסטרטגיות חדשות ולהבין מה בדיוק חייבים לעשות כדי להצליח להשיג את הניקוד הכי גבוה בשלב בכמות הזמן שהוקצבה שהיא בדרך כלל 3 דקות. במשחק יש יותר מ-40 שלבים שונים, כשכל שלב כפי שציינתי קודם לכן, משנה את המשחקיות טיפה כדי לא להרגיש רפטטיבי מידי: אתם יכולים לעבור בין שלב על ספינה בים שמתמודדת עם גלים שהודפים את הזירה מצד לצד, או לשלב קרח שבו הדמויות שאתם משחקים מחליקות על הזירה בחוסר אונים מוחלט. המשחק יכול להיות מלחיץ, אבל מלחיץ בקטע טוב - כזה שגורם לכם לדחוף את עצמכם לקצה ולדחוק אתכם ואת החברים שלכם להצליח כמה שיותר טוב. ויחד עם כל זה, העובדה שאי אפשר לשחק ברשת עם חברים עדיין מפליאה אותי: יש כאן משחק שעובד הכי טוב עם אנשים אחרים, והוא מגביל את השחקנים למשחק עם חברים באותו החדר. האם זה כיף? בטח זה נהדר, אבל זה גם מאוד מעצבן לדעת שאי אפשר לשחק עם חברים שלך מעיר אחרת או מדינה אחרת בלי להיפגש אחד עם השני.

שהביצועים האלה יצאו לי מהמטבח!

אבל כל הכאוס הזה והבלגן לא יעבדו טוב אם הביצועים של המשחק לא יהיו טובים. המשחק על שאר הקונסולות רץ על 30 פריימים לשנייה שזה לא כמו הביצועים הסופר חלקים של הגרסה למחשב אבל בגלל שהמשחק לא יורד מ-30 פריימים לשנייה זה מספיק טוב כדי להנות מחווית משחק כיפית. זה לא המצב עם הגרסה לסוויץ'. במהלך המשחקים שלי חוויתי חווית משחק שהיא לא פחות מירודה, בין אם דובר על המצב הנייד או הנייח, כשללא ספק היו בעיות אופטימיזציה שהמפתחים לא שמו לב אליהם. החברה שאחראית למשחק עובדת כרגע על אופטימיזציה ושיפור הביצועים כדי שהנפילות לא יהיו שכיחות כמו שהן עכשיו, אבל הגרסה לסוויץ' כרגע, היא פשוט לא כיפית. בין אם מדובר על ביצועים ירודים בזמן משחק לבד או עם חברים כרגע אני באמת לא ממליץ לשחק במשחק אלא לחכות שהמשחק יתוקן. עוד משהו מוזר ששמתי לב אליו הוא העובדה שכשאתה עושה פעולה כלשהי שמפעילה את יכולת ה-HD Rumble, זה מפעיל את הרטט בכל השלטים. למה? כנראה באג. זה פחות מפריע לי מהביצועים הירודים אבל עדיין, חשוב לציין שיש עוד בעיות במשחק.

השורה התחתונה

המשחק הזה הוא כיף לא נורמלי עם חברים, ובניגוד לגרסאות האחרות גם אפשר לשחק את המשחק עם חברים בכל מקום עם האופציה של לתת Joy-Con לחבר. הגרסה לסוויץ' שומרת על כל המשחקיות הנהדרת והכאוטית של הגרסאות האחרות. למרות, שאם להיות כנראה לחלוטין, זאת לא הגרסה האולטימטיבית של המשחק: הביצועים ירודים למדי לעומת הגרסה למחשב וגם לעומת הגרסה שהקונסולות האחרות מקבלות. זאת הגרסה הכי טובה של המשחק אם אתם רוצים לשחק בדרך עם החבר או החברה, אבל אם אתם בבית, אז כבר עדיף לכם לקנות את הגרסה למחשב או לאחת מהקונסולות האחרות, לפחות כל עוד המשחק יישאר לא מתוקן. כשהמשחק יהיה מתוקן הציון שלו כנראה יעלה בעיניי וגם יהיה יותר קל להמליץ עליו, אבל גם במצב הזה - זה משחק מאוד משעשע ומאתגר שיהיה כדאי לקנות ברגע שכל הבעיות שלו יתוקנו.

6.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • ממש כיף לשחק עם חברים
  • מגיע עם כל השלבים בשביל שעות של כיף
  • משחקיות פשוטה אך מאתגרת במיוחד

הרע

  • ביצועים רעים על המכשיר (נכון לכתיבת הביקורת)
  • אין אופציה למשחק ברשת
  • המשחק לבד הוא פשוט הרבה פחות טוב

והקדרה

  • לא ברור לי איך שרפתי את המטבח הזה בעזרת שלושה בצלים...
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:38 27.08.2017 | קובי קובי (אורח)

    נשמע טוב. תודה :)

  2. 2

       | פורסם ע"י