הרשמה

ביקורת - Sonic Mania

הציפייה סוף סוף נגמרה והקיפוד הכחול הגיע והביא איתו את שנות ה-90. אז איך Sonic Mania? שמואל רץ לבדוק

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/08/2017

חברת Sega נתנה למעריצים שלה להכין את המשחק האולטימטיבי והתוצאה שקיבלנו היא לא פחות ממושלמת

קשה מאוד להיות מעריץ סוניק בימינו: הקיפוד הכחול לא ראה המון משחקים טובים בשנים האחרונות, כשעל כל משחק כמו Sonic Generations ו-Sonic Colors, היינו מקבלים משחק פחות טוב כמו Sonic Lost World או Sonic Boom שהיה פשוט מזעזע. אבל לדעתי, עם כל האהבה שלי למשחקי התלת-מימד של סוניק, איפה ש-Sega באמת פישלה היא עם סוניק הקלאסי. ב-2010 ו-2012, החברה שחררה את Sonic 4, המשחק שהיה אמור להיות המשך ישיר של סדרת משחקי הדו-מימד הפופולרים משנות ה-90. אני אחסוך לכם כבר עכשיו, Sonic 4 לא מתקרב לקרסוליים של אותם המשחקים הקלאסיים: הפיזיקה במשחק מוזרה מאוד, את המוזיקה תשכחו אחרי יום או יומיים ולגרפיקה ולאנימציה של המשחק לא היה את הוייב ואת תחושת הכיף של סוניק משנות ה-90. לכן, כשהחברה הכריזה באירוע יום הולדת 25 לסוניק על Sonic Mania הייתי מאוד אופטימי. המשחקיות, המוזיקה, הגרפיקה - הכל היה במקום. אז עכשיו, כמעט שנתיים אחרי אותה החשיפה, האם אפשר לומר ש-Sonic Mania עמד בציפיות של כולם?

אורות, מצלמה, אקשן

למי מכם שלא יודע, את המשחק הזה הכינו מעריצים של המשחק: לטובת יצירת המשחק הזה Sega פנתה ישירות לאנשים שהיו ידועים בסצנת משחקי המעריצים של הקיפוד הכחול ביניהם Christian Whitehead שעבד בעבר על פורטים של משחקי סוניק ישנים, וחברות כמו Headcannon ו-PagodaWest Games שגם היו ידועים בעבודה שלהם על משחקי מעריצים של סוניק. הסיפור של המשחק עצמו מתנהל ישר אחרי Sonic & Knuckles והפעם Dr. Eggman מוצא יהלום מיוחד שמשגר את הגיבורים שלנו בין העולמות השונים, ומשנה חלק מהרובוטים שלו לרובוטים מיוחדים שנקראים "The Hard-Boiled Heavies”. המשחק מתחלק ל-12 אזורים שונים לכל אחד שני שלבים עם בוס בסוף כל שלב. בין השלבים השונים תוכלו למצוא שלבים קלאסיים כמו Green Hill Zone או Hydrocity יחד עם שלבים חדשים לחלוטין כמו Studiopolis. השלבים הקלאסיים לא הגיעו למשחק כמו שהם, ורובם השתנו לחלוטין ומרגישים ונראים שונה (Chemical Plant Act 2 מקבל הזכרה מיוחדת כי הוא כל כך שונה שהוא מרגיש כמו שלב אחר לחלוטין).

העובדה שהשלבים הקלאסיים יותר השתנו טיפה מקל על העובדה שמפריע לי העניין שיש יחסית מעט שלבים חדשים. העניין מתעצם כשכל השלבים החדשים פשוט מעולים. המפתחים באמת הבינו מה הופך משחק סוניק למשחק סוניק, והשלבים מרגישים מהירים מאוד, עם הרבה דרכים שמסתעפות וכל אחת מובילה למקום אחר ולאולי למציאת סוד אחר במפה. המשחק כולל כמה שלבי בונוס, שניהם מוכרים למדי: אחד מהם זה השלב של תפיסת הכדורים הכחולים מסוניק 3 ו-Sonic & Knuckles והשני הוא שלב בו אתם רודפים אחרי חייזר במטרה להשיג יהלום כאוס. להצליח להשיג את כל הבונוסים במשחק פותח בפניך המון אפשרויות חדשות, בין אם כל מיני יכולות מיוחדות שאפשר לנסות אחר כך במצב משחק "בלי שמירה". אני פחות אוהב את הרעיון הזה אבל זה שומר את המשחק המקורי כמו שהוא ונותן לשחקנים לנסות מצבי משחק אחרים. אם אתם רוצים את הסיום האמיתי של המשחק צריך גם לאסוף את כל יהלומי הכאוס מה שנותן עוד סיבה לחזור ולשחק במשחק שוב אחרי שמסיימים אותו. בנוסף לכמה שהוא פשוט כיף. המשחק לא שינה הרבה במשחקיות שלו אבל הוא כן הוסיף יכולת מיוחדת לסוניק שנקראת "Drop Dash”, שאם להיות כנה מרגישה כל כך במקום שאני לא בטוח איך היא לא הייתה באף אחד מהמשחקים הקודמים. כל המכלול הזה של השלבים הכיפיים, היכולות החדשות והבונוסים הנהדרים משרים תחושה של שמחה וכיף שלהרבה משחקים חסר כיום.

שנות ה-90 חזרו

המשחק עצמו נראה נהדר, ועושה שימוש בצבעים רבים כדי להפיח רוח חיים חדשה בשלבים ישנים ולהדגיש את השלבים החדשים. בניגוד למשחקים הישנים, המשחק רץ ב-60 פריימים לשנייה, מה שנותן לשחקן חוויה יותר חלקה מאוד. האנימציה של סוניק והפיזיקה של המשחק נאמנים מאוד למקור עם שיפורים פה ושם, כמו קפיצה יותר גבוהה ותחושה שסוניק טיפה יותר מהיר מהמשחקים הקודמים. המשחק גם קיבל פסקול שהוא ללא כל ספק בעיניי, אחד מהמתמודדים העיקריים לתואר סאונדטרק השנה. Tee Lopes (גם חלק מסצנת משחקי המעריצים של סוניק, היה אחראי לסאונדטרק של הפרויקט Sonic The Hedgehog 2 HD) באמת הבין איך משחק של סוניק אמור להישמע, ותפס גם את הוייב של שנות ה-90 על הדרך. הרצועות של השלבים החדשים פשוט פנומנלים, והמוזיקה מהמשחקים הישנים קיבלה מתיחת פנים, שבדיוק כמו השלבים עצמם, גורמת לה להרגיש חדשה ומגניבה שוב. 

השורה התחתונה

אחת הכתבות הראשונות שלי באתר הייתה על משחקי מעריצים וכמה שהם יכולים להיות מרשימים אפילו שהם לא נוצרו על ידי סטודיו גדול ומכובד. זה בדיוק המצב עם Sonic Mania. מדובר במשחק של מעריצים אבל לא "משחק מעריצים". Sega הלכה ועשתה את מה שרבים רצו שחברות גדולות יעשות ופנתה לאנשים שבאמת מבינים מה אנשים שאוהבים את משחקי הסוניק משנות ה-90 באמת רוצים והתוצאה היא משחק ששואף לשלמות וכמעט ומשיג אותה בכל תחום. המשחק מרגיש כמו המשך אמיתי וישיר למשחקים הטובים של תקופת המגה-דרייב, ומשפר אותם כמעט בכל צורה, בין אם מדובר בביצועים היותר טובים, הגרפיקה היותר חדה והמוזיקה הפשוט מדהימה. אין ממש הבדלים בין הגרסאות השונות: הגרסה ל-PS4 Pro תומכת ב-4K לאלו מכם שיש טלוויזיה מתאימה והגרסה לסוויץ' נותנת את האופציה לשחק במשחק בכל מקום כך שאם יש לכם סוויץ' זה משחק נהדר לקחת באוטובוס בדרך לעבודה, וכמות הדברים שאפשר לעשות בו וכמות הסודות שאפשר לפתוח שחלקן הן קריצה למעריצים עצמם שווה הרבה יותר מה-20 דולר שהם דורשים על המשחק.
בין אם אתם מעריצי סוניק, או חובבי משחקי פלטפורמה, Sonic Mania הוא חוויה שבאמת, באמת לא כדאי לכם לפספס.

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • שיפור אדיר מהמשחקים הראשונים
  • מוזיקה פשוט מדהימה
  • שילוב נהדר של שלבים חדשים ונהדרים ושלבים ישנים שקיבלו שדרוג
  • אנימציה וגרפיקה משודרגת
  • המשחק פשוט כיף

הרע

  • מעט מידי שלבים חדשים

והספרה

  • זה Sonic 4 האמיתי.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:43 20.08.2017 | אופיר אופיר (אורח)

    אני אדם פשוט, אני רואה שמואל מקונן ונכנס לקרוא.

  2. 2

    12:34 20.08.2017 | לילו לילו (אורח)

    באמת המשחק נראה כמו המשך של סוניק 3, והוא נראה נהדר.
    אבל, היינו צריכים לחכות 20 שעה בשביל משחק נפלא עם הסטנדרטים האגדיים של שנות ה90.
    עכשיו אני מחכה להמשך אמיתי של ריימן 1 ורימייק לשלושת המשחקים הראשונים של ספיירו הדרקון.
    ורימייק של קראש מירוצים וקראש טווינסנטי.
    והלוואי שזו תיהיה משאלה שתתגשם.

  3. 3

    12:53 20.08.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    עכשיו Sega צריכה להרים את הכפפה לעשות את אותו הדבר עם Streets of Rage. כתבתי על זה בטור דעה שלי על משחקי מעריצים: יש אנשים שעשו עבודה מטורפת על Remake למשחק.

  4. 4

    16:27 20.08.2017 | סטיץ' סטיץ' (אורח)

    לילו, למה אתה מתכוון ב"המשך אמיתי לריימן 1"? ריימן 2 הוא אחד המשחקים האהובים עליי ולדעתי מהטובים אי פעם. המשך בהחלט ראוי למשחק הראשון.

    עכשיו בקשר לסוניק. משחק הסוניק האהוב עליי ביותר הוא sonic adventure dx. לא הצלחתי להתחבר למשחקים הישנים יותר. ממש חבל לי שבכדי להחזיר לחיים את המותג היה צורך לחזור 20 שנה אחורה מבחינת גרפיקה ומשחקיות, ובכך לזרוק לפח את כל משחקי סוניק של העשור האחרון.

  5. 5

    16:59 20.08.2017 | העםרוצה העםרוצה (אורח)

    Rayman Gold Remastered new worlds

  6. 6

    17:26 20.08.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    מי יודע, אולי חברות יראו מה Sega עשתה כאן ונזכה לראות משחקי המשך של מעריצים למשחקים אהובים. אולי אפילו נוכל לראות איזה משחק המשך לChrono Trigger.

  7. 7

    18:44 20.08.2017 | לילו לילו (אורח)

    לסטי'ץ ריימן 2 בשבילי איבד את כל הקסם שלו שעבר מגראפיקה דו מיימדית לגרפיקה תלת מיימדית לא מלוטשת ומאוד מרובעת מבחינתי ריימן 1 הוא הטוב ביותר ועובדה שהחברה חזרה לגרפיקה בדו מימדית היא הרבה יותר מייצגת את הצבעוניות ואת המשחקיות שיש לריימן להציע.
    אין לי בעיה עם המשחקים החדשים של סוניק לוח מסוניק בום שהוא גרוע ובושה שהוא יצא בכלל.

  8. 8

    11:54 22.08.2017 | איתי ברנר איתי ברנר (אורח)

    קשה לי להאמין שיוציאו משחק המשך לריימן 1 בגלל שמשחקי ריימן החדשים ממש הצליחו. אם הם יוציאו עכשיו המשך ישיר, הם יצטרכו לחזור למשחקיות יותר איטית והרבה יותר קשה, מה שיהיה אטרקטיבי רק לחלק קטן מן השחקנים.

  9. 9

    20:08 09.09.2017 | MaorAsOne MaorAsOne

    אני אישית פחות התלהבתי מהמשחק הזה ואני יותר מחכה לפורסז

  10. 10

    21:02 15.09.2017 | MaorAsOne MaorAsOne

    אחלה סיקור
    נראה משחק מעניין וכנראה אקנה ואשחק אותו בעתיד

  11. 11

       | פורסם ע"י