הרשמה

ביקורת - Rocket League לנינטנדו סוויץ'

משחק הספורט האלקטרוני המצוין הגיע לקונסולה של נינטנדו, האם המשחק שרד את המעבר?

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 14/11/2017

את הפורט של המשחק ל-Switch אני יכול לתאר בצורה הכי טובה עם צמד המילים: "No Problem."

אני תמיד אוהב להשוות את משחק הספורט האלקטרוני של Psyonix לכדורי שוקולד: אתה תמיד אומר לעצמך שהנה, זה המשחק האחרון שאתה עושה אבל בלב אתה יודע שברגע שאתה תסיים משחק אחד אתה תעשה עוד אחד ואז עוד אחד ואז עוד אחד והשעה כבר 3 בבוקר ואתה לא בטוח מה הרמה שלך במשחק ומי אתה ומאיפה באת ואתה הולך לישון בכוח וחולם על מכוניות מעופפות עם כדור ענק. אז אחרי ש-Psyonix השתלטו על המחשב האישי והקונסולות של סוני ומיקרוסופט, הם הגיעו גם לקונסולה הניידת של נינטנדו עם מכוניות חדשות ומצבי משחק שמותאמים ליכולות של הקונסולה המיוחדת של נינטנדו בנוסף לאופציה למשחק בין פלטפורמות אחרות.

Nintendo Switching Lanes

את התופעה שנקראת Rocket League אפשר להגדיר בפשטות כשילוב של כדורגל ומכוניות אקרובטיות. המשחק שהתחיל עם השם המאוד קליט, Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle Cars, מנצל את יכולת התעופה של המכוניות מהסוגים השונים כדי לבעוט בכדור אל עבר השער של הקבוצה היריבה. המשחק נשמע פשוט אבל נופל הישר לקטגורית "קל ללמוד, קשה להצטיין". לנסוע קדימה ואחורה, להשתמש בבוסט כדי להיות יותר מהירים ולחבוט בכדור זה קל, אבל ייקחו לכם שעות על גבי שעות של משחקים טובים יותר ופחות בכדי להגיע לרמה בה אתם יכולים להתעופף באוויר ולחבוט בכדורים שעולים לשמיים, או לעלות על קיר בכדי להצליח להכות בכדור בזווית שתאפשר בעיטה טובה לשער או כדי להציל כדור שנחשב כבר אבוד על ידי שאר חברי הקבוצה. למזלנו, המשחק כל כך כיף עד שאחרי שכבר עוברות 150 שעות משחק אפילו לא שמת לב כמה שיחקת. כל משחק הוא קשת של אמוציות משמחה אדירה ואפילו יהירות עד עצבים היסטריים וכעס וכל זה מספק חווית משחק נהדרת.

המשחק נמצא איתנו מאז שנת 2015, והוא הגיע לקונסולת ה-Nintendo Switch רק עכשיו, כך שהוא גם מגיע כבר עם עדת מעריצים מרשימה מהקונסולות האחרות. הגרסה לקונסולה של נינטנדו הייתה חייבת משהו מיוחד כדי להתבלט מעל הגרסאות האחרות והיא עשתה את זה עם מכוניות חדשות וסגנון בוסט חדש. בנוסף לכל המפות המוכרות והאהובות שיצאו עד עכשיו, כולל המפה החדשה של Farmstead והמכוניות המוכרות של המשחק, אנחנו גם מקבלים ישר מהקופסא עוד שתי (בעצם שלוש) מכוניות חדשות שמבוססות על דמויות מוכרות של נינטנדו: אנחנו מקבלים מכונית שמתפקדת כשתיים בעצם: כשהצבע של הקבוצה שלכם הוא כתום הצבעים של הרכב יהיו של מאריו, וכשאתם בקבוצה הכחולה אתם תהיו בצבעים של לואיג'י. המכוניות גם מקבלות כובע חדש שמשתנה בהתאמה לאותיות של כל אחד מהשרברבים. אבל עם כל הכבוד לשתיים האלה, Psyonix הכניסו גם מכונית בעיצוב של ספינת החלל של Samus ממשחק האקשן Metroid ואני חייב לומר שיש סיכוי שזהו הרכב הכי יפה במשחק על פני כל הפלטפורמות שהוא יצא עליהן.

הרכב נראה מגניב גם בכחול וגם בכתום, העיצוב שלו מרהיב ומה שהכי יפה בכל הסיפור הוא שאין פה עניין של לקנות את הרכב במסגרת עסקת חבילת הרחבה או משהו - אתם מקבלים את הרכב המיוחד הזה עם המשחק. נכון שזהו פריט קוסמטי לחלוטין אבל זה נהדר לראות את Psyonix נותנים איזושהי תשורה אקסטרה עבור הקנייה של המשחק שלהם על ה-Switch.

אחד הדברים שאני פחדתי מהם ביום ההשקה הוא כמות השחקנים וגם שם, Psyonix דאגו לשחקני נינטנדו ודאגו ל-Crossplay שעובד בצורה טובה מאוד והגדילה משמעותית את כמות השחקנים שאני יכול לשחק איתם. בנוסף, אני גם יכול לשחק עם חברים מהמחשב או מהאקסבוקס בכך שאני פותח חדר פרטי ומצרף אותם אליו שזה יכול אפילו להיות יותר מגניב אם אתם הולכים לחבר שאין לו שלט שני עבורכם. עדיין לא קיים חיבור עם סוני, אבל אני מקווה שהם יאפשרו זאת מתישהו.

OMG!

השליטה על המכונית זהה לחלוטין לשאר הקונסולות מהבחינה הטכנית, למרות שבגלל שאני רגיל לשחק עם שלט רגיל, לקחו לי כמה משחקים להתרגל לשלטי ה-Joy-Con מבחינת המיקום של מקל התזוזה הימני וגודל המקשים השונים. הבעיה הזו נעלמת כלא הייתה ברגע שעוברים לשחק עם שלט הפרו על טלוויזיה או במצב שולחני והשליטה שם היא חלקה ובדיוק כמו שאתם רגילים מהקונסולות הגדולות יותר. הגרסה ל-Nintendo Switch גם מאפשרת לכם לשחק עם חבר בכך שאתם נותנים לו שלט Joy-Con אחד ומשחקים ביחד במסך מפוצל. ואני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל זה עובד. זה ממש עובד. משחק עם חבר על הקונסולה הפיצית של נינטנדו מרגיש טוב כמעט כמו עם שלט גדול לכל אחד. זה לא מושלם או אידאלי, אבל זה עובד נהדר וזה גורם לכך שאם אתם רוצים להראות לחבר את המשחק והוא מתבאס מזה שבא לו לשחק אבל אין לו עוד שלטים, אתם יכולים לתת לו פשוט שלט אחר והוא יוכל לשחק וליהנות יחד איתכם.

מכוניות יפות עם פחות כוח סוס

מי שהייתה אמונה על המעבר של המשחק לקונסולת ה-Nintendo Switch הייתה Panic Button, אותה החברה שהייתה אחראית לפורט המרשים למדי של Doom לקונסולה. גם כאן, למפתחים של הפורט הייתה הרבה עבודה אבל בניגוד ל-Doom כאן עיקר המאמץ היה לשמור על ביצועים של 60 פריימים לשנייה על הקונסולה של נינטנדו בכל המצבים שהיא מאפשרת (נייד/נייח). בניגוד ל-Doom ההורדות ברמה הגרפית של המשחק הן לא משמעותיות כמו במשחק היריות ועם רובן אני חי בשלום. יש כמה דברים קטנים שמפריעים לי כמו הרזולוציה הנמוכה טיפה במצב נייח (ירידה ל720p) שאני מרגיש שאולי יש מקום לנסות לשפר אותה לטיפה יותר גבוהה כדי לגרום למשחק להיראות טיפה יותר יפה בעיקר במפות האהובות עליי כמו Farmstead ו-Neo Tokyo, אבל אם להיות כנה, בהתחשב בכמה שהמשחק רץ חלק וכמה מעט פעמים היו לי ירידות בביצועים (קרה לי בשני משחקים במצב נייד ואפילו לא אחד במצב נייח) אני חושב שאני מעדיף את זה. בנוסף, הביצועים האלה חשובים מאוד כדי ליצור שוויון כשאתם משחקים את המשחק עם אנשים על המחשב או קונסולת ה-Xbox One, שלהם יש ביצועים של 60 פריימים לשנייה (או יותר על המחשב). חשוב לציין כי החברים ב-Panic Button כן דיברו על כך שהם מתכוונים לשפר את המשחק, ובהתחשב בכמה שכבר עכשיו זה לא עד כדי כך מפריע בעיניים, זה רק מראה כמה טוב המשחק הזה עוד יכול להיות על ה-Switch.

השורה התחתונה

Rocket League ל-Nintendo Switch הוא פשוט... טוב, Rocket League. המשחק נראה טיפה פחות טוב מאשר על הקונסולות או על המחשב אבל זה ממש לא ברמה של Doom או Skyrim אלא נראה הרבה יותר קרוב לקונסולות האחרות, בעיקר כשמשחקים בטלוויזיה עם שלט פרו. במצב נייד ייקח לכם טיפה יותר זמן להתרגל אבל אחרי השוק הראשוני זה אותו המשחק. אם אתם מנסים להימנע מהמשחק הזה אז צר לי לבשר לכם שהגרסה לסוויץ' לא עוזרת לכם: זה בדיוק אותו המשחק הממכר, המהיר, המלהיב והמשוגע שאתם מכירים רק שהפעם אתם יכולים לשחק אותו גם באוטובוס או בזמן ההפסקה. Rocket League נכנס לעוד נתח שוק ואם אני לוקח את מספר השחקנים כרגע כדוגמא להמשך - אני חושש שהוא עומד להשתלט על עוד קונסולה. משחק טוב, Panic Button ו-Psyonix. משחק טוב.

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • שומר על ביצועים של 60 פריימים לשנייה
  • מכוניות חדשות ויפות נותנות עוד סיבה לקנות את המשחק
  • אפשרות לשחק עם חבר על אותה הקונסולה
  • אפשרות משחק בין קונסולות שונות

הרע

  • גרפיקה טיפה פחות טובה מהקונסולות

והבעיטה

  • זה יותר טוב מכדורגל אני נשבע
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:09 29.11.2017 | Orchetrit Orchetrit

    מה לדעתך עדיף לקנות לסוויץ׳, רוקט ליג או דום?

    תוכלו לעשות ביקורת על Lego marvel superheroes 2 לסוויץ׳ כשייצא?

  2. 2

    16:21 29.11.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    היי אור, אלו שני משחקים שונים, אבל אם להיות כנה שניהם מומלצים מסיבות שונות:

    רוקט ליג הוא אחד מהמשחקים הממכרים ביותר שיצאו בכמה שנים האחרונות ועם חברים הוא אפילו עוד יותר כיף. ממליץ לך לשחק עם חבר באותו הבית ואפילו יותר טוב אם לו יש אקסבוקס ולך יש את הסוויץ'.

    דום מדהים. באמת. לא הכי יפה (בשביל זה יש את גרסת הPC) אבל עובד נפלא וזה דום בכל מקום. זה אחד ממשחקי השנה שלי לPC ב2016 ואני שורף עליו שעות על הקונסולה.

    שניהם טובים, אבל אם להיות כנה, המחיר הגבוה של דום על הסוויץ' (60 דולר) קצת מקשה עליי להמליץ עליו בלב שלם, לפחות כרגע. 20 דולר עבור רוקט ליג זה עדיין מעט מידי לעומת כל השעות שאתה תקבל מהמשחק הזה. אם יש לך חברים על הPC או הXbox One שמשחקים רוקט ליג, אז לך על זה לפי דעתי.

  3. 3

    21:14 15.12.2017 | ATCRM ATCRM

    שלום . קניתי nintendo switch היום מבאג ואני לא מצליח לקנות דרך החנות של nintendo את המשחק רוקט ליג. רשום לי שהחנות לא זמינה בישראל . יש למישהו פתרון לזה? אשמח לעזרה מממממששש נואש

  4. 4

    23:10 16.12.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    בעיה נפוצה, חבל שלא התייעצת איתי או עם מבין עניין אחר בסוויץ' לפני, אבל זה פתיר - לא לדאוג :)
    בעיקרון ישראל לא נתמכת ע"י נינטנדו ולכן אם יש לך חשבון "ישראלי" או של מישהו שרשום בישראל זה לא ייתן לך אפשרות להגיע לחנות. מה שאתה כן יכול לעשות זה להשתמש במייל אחר והפעם כשאתה פותח חשבון נינטנדו חדש, תדאג שהוא יהיה רשום על כתובת בארה"ב או במדינה כמו אנגליה או אירלנד (בשביל להשתמש ביורו) במקום בכתובת מישראל כדי שתוכל לגשת לEshop.

    אין עם זה שום בעיה מבחינת נינטנדו או מבחינת החשבון השני שלך וזה מן הסתם אומר שזה לא יחסום לך את המכשיר או משהו. לי במקרה יש שלושה חשבונות שונים על המכשיר (יפני, אירופאי ואמריקאי) בשביל כל מיני דמואים ומשחקים מיפן.

    מקווה שזה עזר, שיהיה בהצלחה!

  5. 5

       | פורסם ע"י