הרשמה

ביקורת - The Elder Scrolls V: Skyrim לנינטנדו סוויץ'

Skyrim חוזר שוב מהמתים והפעם לראשונה על קונסולה של נינטנדו. שמואל יצא לבדוק איך הפורט של המשחק ל-Nintendo Switch.

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 3
  • PlayStation 4
  • Xbox 360
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/11/2017

המחיר הגבוה של המשחק מעכיר את מה שהוא אחרת, חזרה נהדרת לעולם המדהים של סקיירים.

לפעמים זה נראה כאילו The Elder Scrolls V: Skyrim לא הולך לעזוב אותנו לעולם. משחק ה-RPG הנהדר של Bethesda שוחרר לאוויר העולם ב-11 בנובמבר 2011 ומאז הספיק לצאת על המחשב, ה-PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One ולאחרונה גם לקונסולות ה-Nintendo Switch וה-PSVR. שתי הגרסאות ל-PS4 ול-Xbox One יצאו 5 שנים לאחר היציאה המקורית של המשחק והציגו גרפיקה משופרת בנוסף לכל גרסאות ההרחבה שיצאו למשחק. שתי הגרסאות האחרונות שיצאו לעומת זאת, מעניינות הרבה יותר: מצד אחד יש לנו את קונסולת ה-PSVR שנותנת לנו את חוויית המשחק בעזרת טכנולוגית ה-VR והגרסה של ה-Nintendo Switch, שזו גם הגרסה שאבדוק, נותנת לנו בפעם הראשונה את האופציה לשחק במשחק בצורה ניידת בנוסף לצורת המשחק הרגילה מול הטלוויזיה. אחד הדברים שאנשים הכי דואגים לגביהם כשהם שומעים על פורט של משחק לקונסולת ה-Nintendo Switch היא איך המשחק ישרוד את המעבר וזה בדיוק מה שאני יוצא לבדוק.

איזה עולם, איזה עולם

אני לא ממש מרגיש צורך לפרט על הסיפור של משחק בן יותר מ-6 שנים, בייחוד כשהוא אחד מהמשחקים היותר גדולים שיצאו אי פעם, אבל למי מכם שלא זכה לשחק במשחק הזה לפני כן, סיקור קצרצר של המשחק עצמו: אתם משחקים דמות בעולם הרחב של סדרת משחקי The Elder Scrolls ובעוד שהמשחקים הקודמים לקחו אתכם לאזורים כמו Morrowind ו-Cyrodiil, הפעם אנחנו נזרקים למחוז של Skyrim, ביתם של הנורדים.

הדמות שלכם לאורך המשחק מתגלה כ-Dragonborn, בן תמותה עם היכולת לדבר בשפת הדרקונים ולגנוב את כוחותיהם. אותו Dragonborn יוצא למסע שבמסגרתו הוא ינסה להבין מה גורם לכל הדרקונים לחזור לחיים ובין היתר יבצע עוד משימות שקשורות לעולם העצום של מחוז סקיירים הענק ובין היתר ירדוף אחרי ערפדים, ייכנס למבוכים עצומים וילמד עוד מילות כוח שיתנו לו יכולות שונות ומיוחדות.

המשחק הזה הוא משחק ענק והוא יכול לשאוב לכם כמויות אדירות של שעות מהחיים וזה מבלי לגעת בתוכן הנוסף וההרחבות שהוא מגיע איתן כמו Dawnguard ו-Dragonborn.

העולם של Skyrim מרגש גם היום, 6 שנים לאחר היציאה המקורית של המשחק, והוא עדיין רחב וגדול כמו שאני זוכר ומלא בתוכן בכמות שהיא לפעמים מרגישה כאילו מדובר בכמה משחקים בבת אחת. באיזה עוד משחק אתם יכולים ללכת לחסל דרקון, לגנוב את הנשמה שלו, לקחת את העצמות שלו, להכין שריון מאותן העצמות, ללכת לשים את השריון בתיבה בבית שאתה קנית, לתת מתנה לילד שאתה אימצת, לצאת החוצה מהבית ולראות שליח שבא לתת לך מעטפה שמתחילה משימה חדשה לגמרי? וכל זה בלי שקמתי להכין לעצמי קפה. זה Skyrim בפסקה. גדול, מסיבי ואדיר.

הסיפור המרכזי שהיה בינוני למדי מקבל נופך חדש עם ההרחבות השונות והדבר היחידי שמציק לי במשחק עד היום הוא העובדה שעדיין יש כל מיני באגים מעצבנים שיכולים להפריע למשחק כמו דלתות שלא עובדות עד שאני לא נכנס מחדש למבוך, או מילת כוח שאני מנסה ללמוד ולא מצליח ורק אחרי שאני הולך מהמקום וחוזר הדמות שלי מואילה בטובה ללמוד אותה. זה לא קורה המון אבל כשכן זה גורע טיפה מהחוויה.

Nintendoborn

אז איך אחד מהמשחקים הגדולים ביותר מהדור הקודם שרד את המעבר לקונסולה הקטנה של נינטנדו? בדיוק כמו מה שכתבתי בביקורת שלי על הפורט של המשחק Doom ל-Nintendo Switch אחד הדברים שאני הכי שמח לראות הוא את העובדה שקיבלנו את המשחק השלם עם כל ההרחבות וכל התוספות ישר מהקופסה, בלי ששום דבר נחתך. הפורט מבוסס על הגרסה של ה-PS4 ו-Xbox One ולמרות שכן אפשר לראות הבדלים בין הגרסאות השונות של המשחק, זה ברור שהמשחק נראה הרבה יותר טוב מהגרסאות של הדור הקודם, ואם להיות כנה זה אחד מהמשחקים היותר יפים על הקונסולה.

המשחק רץ ב-900p במצב נייח וב-720p במצב נייד, כשהביצועים ננעלים על 30 פריימים לשנייה ובכל הזמן ששיחקתי אפילו לא נפלו פעם אחת. המשחק מתפקד כמו הגרסה הקטנה יותר של משחק PS4 גדול וזה ממש יפה לראות. בנוסף, כדי לעשות שימוש בכל מה שיש לקונסולה להציע, אתם יכולים לעשות שימוש ב-Amiibo של Link ממשחקי Legend of Zelda בשביל האפשרות לקבל ציוד מיוחד מהמשחק כמו הטוניקה המיוחדת של לינק או אפילו החרב המפורסמת של Link הלא היא ה-Master Sword. הציוד הזה חזק בהרבה ממה שאתם יכולים לקבל בתחילת המשחק כך ששחקנים חדשים יוכלו לקבל ציוד שיאפשר להם לשרוד במשחק עד שישיגו נשק ושריון טובים יותר.

המשחק גם מאפשר לעשות שימוש בשליטה באמצעות Motion Controls כדי לכוון חיצים מקשת או להניף את הידיים כדי לתת מכות עם החרב שלכם. השליטה בחרב זה לא משהו שמצאתי את עצמי משתמש בו המון, אבל האפשרות לכוון את החיצים בעזרת Motion Controls בדומה למה שהייתי עושה ב-The Legend of Zelda: Breath of the Wild, היא תוספת מבורכת ואם להיות כנה גרמה לי להשתמש בחץ וקשת יותר מבריצות קודמות שלי על המשחק.

הדבר האחרון שאתייחס אליו הוא המחיר של המשחק. המשחק עולה 60 דולר שזה הרבה מעל המחיר הממוצע של המשחק. המשחק על ה-PS4 נניח עולה 40 דולר רוב הזמן, כשיהיה אפשר למצוא אותו בהנחה ברוב המבצעים המיוחדים, ואין מה בכלל לדבר על גרסת המחשב שבעוד שהמחיר הרגיל שלה הוא באזור ה-40 דולר, המשחק נמצא בהנחה כל כך הרבה פעמים שזה בכלל לא יכול להיחשב למחיר האמיתי אפילו. המשחק אכן שווה שיקנו אותו - הוא גדול, רחב, מפוצץ בתוכן, ועל ה-Nintendo Switch גם אפשר לשחק במשחק בכל מקום. השאלה היא האם במחיר של 60 דולר, 20 דולר יותר מהמחיר הרגיל של הגרסה הזו של המשחק, המשחק - טוב ככל שיהיה - שווה קנייה מחודשת? לפי דעתי, לא. אם אתם חובבים אדירים של המשחק וסדרת המשחקים או שאתם ממש חדשים לסדרה וחייבים את המשחק, אז לכו על זה, אבל לכל השאר, תחכו לירידה של המחיר של המשחק (גם ירידה של 20 דולר מספיקה בשביל קנייה לדעתי).

השורה התחתונה

גם 6 שנים לאחר היציאה המקורית של המשחק, The Elder Scrolls V: Skyrim הוא עדיין אחד מהמשחק הגדולים, מרגשים וכיפיים בעולם של משחקי ה-RPG המערביים. המשחק נראה מצוין על הקונסולה של נינטנדו בין אם מדובר על מסך הטלוויזיה או במצב הנייד, הביצועים של המשחק אפילו יותר יציבים ממה שחוויתי על הקונסולות האחרות (גם במצב נייד), ואפילו הגימיקים השונים שהמפתחים הוסיפו למשחק כמו יכולת השימוש ב-Motion Controls כדי לכוון את הקשת שלכם ויכולת השימוש ב-Amiibo כי להשיג שריון וחרב חדשים נעשה בצורה שרק תרמה למשחק. אני אכתוב את זה כאן שוב כי זה חשוב להסביר: הציון שנתתי מתבסס על המשחק עצמו כי אני משתדל לא להוריד ציון למשחק לפי גורמים חיצוניים, אבל 60 דולר זה המון עבור המשחק הזה. חכו להנחה או מבצע ואז תקנו את המשחק הזה. הגרסה הביתית הכי טובה של Skyrim לעד תהייה הגרסה למחשב, אבל הגרסה של נינטנדו מספקת את האופציה של משחק בכל מקום באחד מהמשחקים הטובים ביותר שיצאו אי פעם ויהיה חבל אם תפספסו את ההזדמנות הזו.

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • Skyrim בכל מקום בכל זמן
  • מתבסס על גרסת הדור הנוכחי מהבחינה הגרפית
  • שימוש טוב בבקרי תזוזה וב-Amiibo כדי להעצים את החוויה
  • ביצועים חלקים מאוד

הרע

  • חלק מהבאגים המציקים עדיין קיימים
  • מחיר גבוה למשחק

והצעקה

  • איפה Fallout 4 ל-Switch איפה?!?!?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י