הרשמה

ביקורת - Monster of the Deep: Final Fantasy XV

בפיינל פאנטזי דייג זה לא מקצוע רגוע בכלל. וטוב שכך.

  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/11/2017

משחק דיג שנראה ונשמע מצויין, אבל לא באמת מחדש או מוסיף לז'אנר, חוץ מכמה מפלצות...

אי שם בנובמבר 2016 חברת Square Enix הוציאה לאור את פרק 15 בסדרת משחקי התפקידים הפופולרית שלה Final Fantasy שזכתה להצלחה רבה. שנה אחרי, הוציאה החברה היפנית את Monsters of the Deep, שמנצל את כוחה ויכולתיה של טכנולוגיית ה-VR של סוני ומביא לנו משחק דיג שמתיימר להיות משהו אחר. בתור חובב דייג, קפצתי על ההזדמנות לבדוק במה מדובר.

דייג עם טוויסט. לא ממש.

התפריט הראשי זורק את השחקן למעמקי הים מוקף בדגים ומפלצות בתלת מימד מלא ונהדר. התפריט הסימפליסטי בצורה טובה לוקח אותנו ישר למסך עיצוב הדמות שלנו, דבר שגרם לי לתהות למה משחק מציאות מדומה מגוף ראשון צריך פיצ'ר כזה מלכתחילה. הבחירה בין התספורות, הבעות פנים, שיער וכדומה דיי רחב עם פירוט מצויין לכל חלק וחלק, אך לא התמהמהתי יותר מידי במסך הזה - רציתי כבר לצאת לדוג!

לאחר מספר דקות של למידה של המכניקות המאוד פשוטות של המשחק הייתי מוכן ומזומן, אבל למשחק היו תוכניות אחרות בשבילי... אחרי מספר ניסיונות לתפוס משהו, הופיע לפניי אחת המפלצות הכי גדולות שראיתי בחיי שגרמה לי לפלוט "וואוווו" מתרשם. ואז המפלצת תקפה ואני, דייג מתחיל, נפצעתי ואיבדתי הכרה. זה משהו שהמשחק עשה בצורה מושלמת - הוא שאב אותי לבפנים וגרם לי להאמין שאני שם.

החל מהגרפיקה המדהימה ואיכות הטקסטורות, למרות מגבלות החומרה של הפלייסטיישן והמעבד של משקפי ה-VRועד התגובה המצויינת של המשחק לתנועות הידיים שלי עם שלטי ה-MOVE.הפידבקים מהשלטים גורמים לשחקן להרגיש שהוא מחזיק חכה בידיים ונלחם מול דג שמנסה בכול כוחו להשאר במים. נכון, תנועת השחקן ממקום למקום היא על ידי כיוון ושיגור אבל במשחק דייג שבו ממילא לא זזים הרבה זהו דבר מיינורי לחלוטין.

אזורי המשחק מפורטים, נראים נהדר עם צבעים בהירים וחיים שנותנים הרגשה של אי טרופי. כמו כן, הסאונד של המשחק מרגיע ומעביר הרגשה של עולם חי ומלא, החל מרחש הגלים הפוגעים בסלעים והחופים ועד לרעש ציפורים שחולפות מעל השחקן. שילוב הדברים גורמים לשחקן לשקוע בעולם הנהדר הזה שעות.

דייג זה לא מקצוע קל

המשחק קצר. מאוד. שעתיים וקצת אפילו - אבל זהו רק משך העלילה. הסיפור דיי פשוט וישיר: השחקן הינו דייג חובבן שקצת קפץ מעל הפופיק ונתקל במפלצת שניגבה איתו את הרצפה, לאחר החלמה זריזה אנו יוצאים למשימות על מנת להתחזק, לשפר את יכולות הדייג שלנו ולנקום במפלצת שהשפילה אותנו.

מפת המשחק מחולקת ל-6 אזורים שונים שבכול אזור יש דמות מהמשחק הראשי של FFXV  שתעזור לקדם את העלילה ובוס מפלצת אותו צריך להביס, על מנת להגיע לבוס לכל אזור יש מד שאותו צריך למלא. ככל שהדג שתצליחו לדוג גדול יותר ושמן יותר ככה המד יעלה מהר יותר. כשהמד יגיע לסוף יופיע הבוס והחכה הנאמנה שלכם תתחלף לקרוסבו שיורה חצים מתפוצצים.

לכל מפלצת בוס יש התקפות משלה ותנועות אותן תצטרכו ללמוד על מנת לנצח, לאחר שהורדתם את הבוס ל-0 חיים שלוש פעמים גופתו תצוף במים ותצטרכו לדוג אותה עם החכה. זה מביא אותי לנקודה הבאה שלי, השלכת החכה הינה בגדר מזל בלבד ולא יכולת. לא משנה עד כמה כיוונתי וכמה לחצתי על כפתור העוצמת השלכה לא הצלחתי לפגוע איפה שרציתי.

לדמות שלנו במשחק יש סונר, בעת הפעלת הסונר יופיעו לכמה שניות כמה עיגולים שמרחפים קלות מעל המים שיראו לנו את ריכוזי הדגים וזה נהיה יותר ויותר מתסכל לנסות לפגוע בעיגולים הללו. תנועה קלה עם היד תשליך את החכה לצד השני של האגם, אותה תנועה עם היד תגרום לחכה ליפול ליד השחקן. מכניקה שגורמת ללא מעט תיסכול ופליטות פה נוסח "נו באמת".

התפתחות זה לא שם המשחק

בין משימה למשימה תוכלו לנוח ולאגור כוחות בבקתת עץ קטנה שמשמשת כהאב (HUB) לשחקן בו ניתן לרכוש חכות חדשות, פיתיונות, חוטי דייג ותחפושות לדמות. לכל חפץ (למעט התחפושות) ישנם נתונים שמשפרים את ביצועי השחקן מול דגים גדולים יותר והמפלצות עצמן. כמו כן, מהבקתה אנו נבחר את מצב המשחק או המשימת עלילה הבאה שלנו.

מלבד למצב עלילה קיים מצב דייג חופשי בו נוכל לדוג בשקט בכל אחד מששת אזורי המשחק אותם פתחנו במהלך שלבי העלילה בלי להתקל במפלצות, זהו מצב משחק המושלם למי שרק רוצה לשרוף זמן או להרגע. ישנו מצב נוסף בשם "טורני דה פורס" בו נתמודד מול דייגים אחרים במי יתפוס דגים גדולים יותר ומצב צייד בו נתבקש לצוד סוג מסויים של דג בתמורה לפרס.

בבקתה עצמה אנו נפגוש גם את סינדי, בחורה חייכנית שהצילה אותנו בתחילת המשחק...וזהו האמת, היא מופיעה מידי פעם בבקתה אך אי אפשר לנהל איתה שיחה או כול סוג אחר של אינטרקציה. היא פשוט שם.

השורה התחתונה

Monsters of the Deep הינו משחק דייג שלא הציג בפנינו מכניקות חדשות או העלה את הסטנדרט למשחקי דייג עתידיים, אך אם להודות באמת, למרות התיסכול ממכניקת הדייג שסביבה בנוי כל המשחק, דיי נהניתי. נכון זה לא משחק מושלם, והוא קצת לא מלוטש פה ושם ולא מציג בפנינו סיפור מושך ומעניין שיגרום לנו להתרגש ולהזדהות עם הדמויות, אבל משהו במשחק גורם לי לרצות לסיים את הסקירה הזאת כדי לנסות לראות מה עוד אצליח להעלות בחכתי בפעם הבאה. זהו משחק שלא דוחק בך להתקדם ולשרוף שעות על גבי שעות בלנסות להשיג את החפצים הכי טובים. זהו משחק שנותן לך לחלוץ נעליים, לשים רגל על רגל, ללגום מהמשקה האהוב עליך ופשוט להרגע אחרי יום עבודה ארוך.

6
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • גרפיקה מצויינת
  • הקרבות מול המפלצות מהנות במיוחד
  • לפגוש דמויות מהמשחק הראשי בתלת מימד מלא ומפורט

הרע

  • מכניקת דייג מתסכלת לפעמים
  • באגים קטנים פה ושם במיוחד כשמנסים לזוז ממקום למקום

והפיתיון

  • אותי המשחק משך

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:41 29.01.2018 | lioron7 lioron7

    כל המשחקים באנגלית אז הם לא מהנים

  2. 2

    18:14 30.01.2018 | siegfried siegfried

    משחק דייג של פיינל פנטזי?? לזה לא ציפיתי...

  3. 3

       | פורסם ע"י