הרשמה

ביקורת - We Were Here Too

בר תפס חבר וניסה את מזלו ביציאה מחדרי הבריחה של We Were Here Too

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 02/02/2018

מה חשב בר על משחק החידות We Were Here Too?

קפצתי על ההזדמנות לשחק במשחק פאזלים קואופרטיבי. עוד נשארה בי החוויה ממשחקי Portal (שקצת התערערה לאחר שחברה שלי מצאה כל דרך אפשרית לתסכל אותי במשחק) ואני באופן כללי חולה על משחקים שבהם שיתוף פעולה הוא דבר מכריע ולא בהכרח קשורים לניפוץ גולגולות.

ב-We Were Here Too, משחק ההמשך ל-We Were Here (שבו לא שיחקתי), אנחנו נכנסים לנעליהם של אדון ופשוט עם (Lord & Peasant) הנכנסים תוך מערה מושלגת וחשוכה. אנחנו מתפצלים ופה מגיעים לחלק הכי מעניין שאי אפשר באמת לכתוב עליו בלי לעשות ספוילר לכל דבר במשחק - צריך לפתור פאזלים בסגנון חדרי הבריחה שהשתלטו על הארץ והעולם ולאחרונה גם על מסכי הקולנוע.

כל הפאזלים מחייבים שיתוף פעולה, תקשורת מצוינת בין השחקנים וכמובן - מיקרופון. כל הפאזלים בנויים כך ששני השחקנים צריכים להוות את הידיים והרגליים של האחרים ולפתור פאזלים שונים במטרה לצאת מאותו שיטהול (את זה טראמפ אמר) שנכנסו אליו מלכתחילה.

החידות מאוד מאתגרות. לא תמיד הן קשות במיוחדת אך הן דורשות לוגיקה, שיתוף פעולה ותקשורת אבסולוטית כך שבסה"כ לקח לי ולחבר בסביבות השעה וחצי לסיים את המשחק אחרי שהניסיון הראשון שלנו כשל מפאת שעת המשחק (לכו נסו לחשוב ולהיות ערים בארבע בבוקר). למרות שבאמת נהניתי מהחידות, אין שום טעם לחזור על המשחק שוב. הוא כבר לא מאתגר. אולי כן בהחלפת תפקידים, אף על פי שאם שני השחקנים כבר יודעים את התשובות ואיך לעבוד כנראה שזה עדיין יישאר קל ולא יהווה אתגר.

מערכת היחסים בין האדון לפשוט העם הן מאוד ברורות תחילה - האדון אומר לפשוט העם מה לעשות והוא, בתורו, ממלא אחר ההוראות. מהר מאוד אנחנו מבינים שהתפקידים עלולים להתערבב עד כדי שהחיים של כל אחד מהדמויות מוחזקים אצל הדמות השניה והיא יכולה בשוגג לסיימם ולגמור את המשחק.

השפה העיצובית מתאימה מאוד למשחק אם כי היא מעט כהה מדי לטעמי והגברתי באופן ידני את הגדרות ה-Gamma. המשחק לא ניחן בגרפיקה פורצת דרך או מפורטת במיוחד ואף לא בשפה עיצובית מיוחדת אך הוא עדיין מרגיש חדיש ולא כמו משחק משנות ה-90. למעט עניין ה-Gamma, כל שאר המשחק מתפקד נהדר. אם כי נתקלתי פה ושם בבאגים שהמפתחת הספיקה כבר לתקן עד כתיבת שורות אלו.

המוזיקה במשחק והקריינות שמפציעה מדי פעם שומרים על אווירה אפלה ומסתורית, כזו שמשאירה הרגשה שמישהו תמיד צופה בך. בשילוב עם מלכודות וחידות מוגבלות זמן (לא כאלה שאחרי שנגמר הזמן מדליקים את האור ומגרשים אותנו החוצה, אלא כאלו שמפילות אותנו ללבה), האווירה נשארה מותחת מאוד לאורך על המשחק ותורמת בכלל לחווית המשחק הכללית.

We Were Here Too הוא בהחלט משחק נחמד שמספק בדיוק את מה שהוא הבטיח - הרפתקת חשיבה Escape room-ית שדוחפת את המוח והתקשורת של השחקן וחברו עד הסוף. לצערי המשחק קצר מדי ואין שום Replay Value. מצד שני - גם חדר בריחה עולה בסביבות ה-180 ₪ לזוג לשעה בודדת, כך שבמחיר של 31.4 ₪ לעותק אפשר להינות מחדר בריחה מושקע ומאתגר ואפילו לחסוך כמה שקלים לארוחה.

7
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • חווית אסקייפ רום מוצלחת
  • חידות מאתגרות
  • אווירה שעושה את זה

הרע

  • קצר
  • ללא Replay Value

והקריין

  • כמו בחדר בריחה אמיתי - סתם מדבר ולא באמת עוזר
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י