הרשמה

ביקורת - Time Carnage VR

בר תפס שני עוזי ויצא להרוג זומבים ודינוזאורים. האם שווה את הטרחה?

  • PC
  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/04/2018

המשחק Time Carnage מנסה להתחרות בזירת ה-Rail Shooters העמוסה ממילא. האם הוא מתחרה ראוי או עוד משחק על המדף?

זהו חודש עמוס במשחקי VR מבטיחים. Operation Warcade מקבל המלצות חמות, Moss שובר שיאים וגם Rick and Morty מגיעים ל-PSVR אחר המתנה ארוכה. אך מהו Time Carnage?

אנחנו מדברים פה על משחק Rail Shooter סטטי, מהסוג בו עומדים במקום והאויבים מגיעים אליך וצריך לחסל אותם. במשחק שולטים עם ה-Playstation Move וכמובן שצריך שניים כאלו בכדי להחזיק נשק בכל יד. קשה לכם לכוון עם שתי הידיים? כנראה שתצטרכו להתרגל - אין סיכוי לעבור שלב במשחק עם יד אחת.

עלילת המשחק (שכרגיל, לצערי, במשחקי VR - לא נמצאת) מתמקדת בנו, נוסעים בזמן שמטרתנו לעצור משברים עולמיים. המשחק רץ על לא מעט זירות פעולה והגיוון בין הזירות הוא ענק. מלהרוג זומבים עירוניים עד חיסול דינוזאורים ביערות. למרות המגוון הגדול בזירות ובדמויות - כולנן מרגישות אותו הדבר. אז נכון, החלפנו את העיר בג'ונגל ואת הזומבי בדינוזאור ולפעמים נראה כאלה קצת יותר גדולים או יותר קטנים, אבל כל המשחק יסתכל בלשלוח את הכמות המירבית של הכדורים לתוך כל האויבים.

כל המשחק מסתכם בעמידה סטטית במקום כשיש 4 סלוטים של נשקים שניתן להשתמש בהם. שניים קדימה ושניים בצדדים. כשנגמרת המחסנית בנשק לא טוענים אותו - אלא מחליפים לנשק אחר. כשהנשק לא בשימוש הוא נטען לאיטו בכדורים עד מצב מלא. לזכות היוצרים, ישנם המון נשקים לבחור בהם, מאקדח עד למקלע קל. למרות זאת, הנשק האהוב עלי הוא העוזי הישראלי שמספק מקסימום קצב אש בשביל לחסל כל זומבי וזומבי במשחק.

השלבים עצמם ארוכים מדי לטעמי ובנויים בסגנון ה-Shooters של ה-Arcadeים הישנים, משהו בכיוון של "אנחנו נעשה את השלב ממש קשה עם המון אויבים כך שתצטרכו לבזבז המון אסימונים על פסילה נוספת". כמובן שהייתרון בלהחזיק מערכת VR ביתית היא שלא צריך לבזבז אסימונים על כל פסילה. מה שכן, המשחק הופך מהר מאוד לאינטנסיבי. כשיש בין נקודת Checkpoint אחת לשתיים בכל שלב והשלבים מאוד ארוכים - כל פסילה העבירה אותי חצי שלב אחורה. מה שכן, המשחק העלה את רמת הלחץ שלי לרמות חדשות, כשיש כלכך הרבה אויבים על המסך וצריך לחסל את כולם.

השליטה עם ה-Playstation Move היא אחת הטובות שראיתי בפלטפורמה. הכיוון מאוד מדויק והיוצרים השכילו להוסיף כוונות ברזל שמישות' אף על פי שהשימוש בהם כמעט ולא קיים כשמשתמשים בשני נשקים. למרות זאת, כשיש הרבה אויבים שמגיעים מהצדדים ומחזיקים את שני בקרי ה-Move אחד ליד השני המצלמה של ה-Playstation לא מצליחה לעקוב אחרי שניהם, מסיבות ברורות. נראה שההתאמה ל-PSVR נוטה בחסר והמשחק מרגיש כאילו רק עשו Port בשביל שה-PS4 הישנה תצליח להריץ את המשחק בלי להתחשב במגבלות העקיבה של הפלטפורמה וחבל שכך.

מבחינה גרפית המשחק רחוק מלהרשים, גם אם אנחנו מדברים על גרסת ה-PSVR שממילא חלשה. הבחירה בסביבות חשוכות כנראה נובעת מסיבות נוספות חוץ מאווירה - להסתיר את איך שהמשחק נראה. נכון, זה לא מיינקראפט VR, אבל עדיין לא בדיוק נראה טוב. משחקים כמו Operation Warcade (בקרוב ביקורת!) או אפילו תצוגת ה-VR של סוני, ה-Playroom VR, פתרו את עניין החוזק של הקונסולה כשלקחו את האלמנטים הגרפיים למחוזות רטרו או מצוירים. אז נכון ש-Resident Evil 7 הצליח בצורה יוצאת דופן. אני גם לא מצפה מחברה קטנה כמו Wales Interactive שיצליחו להגיע לתוצאות ש-Sony ו-Capcom יכולים להגיע אליהם. אולי בהתחשב במגבלות הם הצליחו, אבל עדיין חבל.

הבעיה הכי גדולה עם Time Carnage היא לא הגרפיקה, רמת הקושי או האויבים - אלא זה שכבר מיצינו את ז'אנר ה-Shooterים הסטטי. אני לא מדבר על זה של שנות ה-90 בארקיידים שהיו מפוזרים בארץ, אלא על ז'אנר ה-Shooterים הסטטי של ה-VR. כלומר, כמה כבר אפשר לעמוד במקום ולירות במטרות?! זה לא ש-Time Carnage הוא משחק גרוע, הוא מצליח לתת שליטה טובה מצוינת בהתחשב בבקרי ה-Playstation Move שאיתנו עוד מאז ה-Playstation 3 (זוכרים שאנחנו בסוף החיים של הPS4, כן?), הוא מספק מגוון ענק של אויבים, זירות ונשקים. הבעיה של Time Carnage היא תחושת המיצוי וזה שהוא לא מחדש כלום. זה כאילו יביאו מכונה חדשה לארקייד הקרוב לאיזור מגורכם (תחשבו רגע ניינטיז סטייל) אבל של אותה המכונה שעמדה שם קודם רק עם שם אחר.

ולסיכום, Time Carnage הוא לא משחק רע. הוא מספק את הסחורה בצורה די טובה אבל לא מוסיף ולא גורע לז'אנר ובעצם הוא משחק "פרווה". לא ממליץ לשחק, אבל גם לא ממליץ לא לשחק אותו. המשחק הזה היה יכול להיות מצוין בתור הדגמה למשחקי VR בשנת ההשקה של ה-PSVR. אבל אנחנו כבר הרבה מאחורי זה. אם אתם מחפשים משחק להעביר את הזמן או להדגים לחברים ש-VR זה מגניב - מוזמנים לרכוש. אחרת אין לכם שום סיבה לשחק ב-Time Carnage.

המשחק זמין לפלטפורמת ה-PSVR, Oculus Rift, HTC Vive ו-Windows Mixed Reality.

6
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • מבחר נשקים ושלבים עצום
  • שליטה מצוינת בעזרת ה-Playstation Move

הרע

  • השלבים והאויבים לא מרגישים מגוונים מספיק
  • לא מחדש

והאלמנט הגרפי

  • מכוער
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י