הרשמה

ביקורת: Nintendo Labo: Toy-Con Variety Kit 01

שמואל התחבר לילד שבו כדי לבדוק את ה-Nintendo Labo, האם מדובר בשיחוק של החברה, או שמא עדיף להחזיר את הקרטון לקרטון?

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 20/04/2018

הכיף האמיתי ב-Labo לא מגיע מהתוצאה אלא מהדרך אליה

"אז קניתי קרטונים בשווי 320 ש"ח".

כן, ככה פתחתי כל שיחה שלי עם אנשים בנוגע לספק משחק וידאו, ספק משחק היצירה החדש של חברת נינטנדו – Nintendo Labo, וגם לא שיקרתי, או סילפתי את האמת. בינואר שעבר, חברת נינטנדו הכריזה על מוצר חדש שלה שייקרא, כאמור, Nintendo Labo ויהיה שילוב של משחק יצירה עם משחק וידאו ויאפשר לשחקנים ליצור בעצמם כל מיני צעצועים שונים שיהיה אפשר לשחק איתם באמצעות שימוש בשלטי הJoy-Con של הNintendo Switch והקונסולה עצמה. הטוויסט הגדול? כל הצעצועים הללו עשויים מקרטונים שהשחקן מקבל ונמצאים בחבילה ועל השחקן לבנות בעצמו את כל הצעצועים. על פניו, זה נשמע כמו משהו ילדותי למדי, אבל מכיוון שגיל הוא רק מספר, החלטתי להתחבר לילד שבי ולנסות את האופציה היותר זולה, ה-Variety Kit 01 (אפילו נשמע כמו שם של מוצר לבנייה) שמגיע עם יותר צעצועים. על האופציה השנייה, ה-Robot Kit, ויתרתי, כך שהרשמים שלי מבוססים רק על ה-Variety Kit. בואו נתחיל לבנות!

"איך זה עובד לכל הרוחות?!"

בחבילה שמגיעה אליכם תוכלו למצוא את המשחק עצמו – Nintendo Labo ואסופה מסודרת להפליא של קרטונים מלבניים המסודרים לפי צבעים אחד על גבי השני כשהם כבר חתוכים מראש לצורות שאותם תצטרכו לקפל ולהרכיב כדי לבנות את הצעצועים. כשמכניסים את המשחק לקונסולה, הדבר הראשון ששמים לב אליו הוא כמה נקי ה-UI של המשחק וכמה כל דבר הוא ברור, משהו שיהיה מאוד חשוב להמשך.

אחד הדברים ששמתי לב אליהם כבר על ההתחלה הוא כמה הקרטונים הללו עמידים. נכון, אפשר לקפל אותם ואם תפעילו מספיק כוח גם לקרוע אותם ובסופו של דבר עדיין מדובר בקרטונים, אבל הם מרגישים חזקים מהרגיל וגם קיפולים קטנים לא גורמים להכל להישבר. כל עוד לא תעשו שטויות, לא יקרה שום דבר מיוחד לקרטונים.

ה-Variety Kit יאפשר לכם להרכיב חמישה צעצועים שונים שנקראים Toy-Con: "מכונית מירוץ" קטנה, פסנתר, חכת דייג, כידון של אופנוע ובית קטן. כל צעצוע כולל כמה שלבים בבנייה שלו והמשחק עושה עבודה באמת מצוינת בללוות את השחקן בבנייה של הצעצועים שלב אחרי שלב. בכל שלב של הבנייה המשחק אומר לכם בדיוק איזה חלק אתם צריכים ומציג לכם אותו על המסך. הכיתוב על המסך הוא גם אינפורמטיבי וגם משעשע והופך את חווית הבנייה שיכולה לקחת גם שעתיים ואפילו שלוש שעות למהנה וכיפית.

חשוב לציין כי בעוד שבחבילה ניתן למצוא גם חוטים ורצועות גומי, אין בחבילה אפילו טיפת דבק אחת, ועדיין למרות זאת כל התוצרים מחוברים בצורה נהדרת ללא כל צורך בדבק או משהו שיחבר את הכל שזה משהו ראוי לציון. לאחר שאתם מסיימים לבנות את הצעצועים שלכם, מגיע הרגע המדהים באמת: המשחקים עצמם. לכל צעצוע יש משחק ייעודי משלו בנוסף לעוד כל מיני פיצ'רים מיוחדים שלפעמים קיימים במשחק. המשחקים נועדו לנצל את היכולות השונות של שלטי ה-Joy-Con, בין אם מדובר בשימוש ברטט ה-HD Rumble המיוחד כדי לגרום למכוניות המירוץ לזוז, או שימוש במצלמה שקיימת בגב השלט השמאלי כדי לזהות תנועה כלשהי, כמו לדוגמא מקש של פסנתר, או סיבוב של החכה. מצד אחד אני מבין איך זה עובד, נינטנדו הסבירו זאת בעצמם, אבל מצד שני אני מופתע כל פעם מחדש מהעובדה שבעזרת שימוש בפיצ'רים כ"כ פשוטים כמו מצלמת IR שנמצאת על שלט ה-Joy-Con השמאלי, יכולת גילוי התנועה של השלטים או הרטט נינטנדו הצליחה ליצור דברים מדהימים מקרטונים כמו צעצוע שזז בשלט רחוק, יכולת לנהוג באופנוע ואפילו לנגן בפסנתר. כל הדברים הללו עובדים מצוין ואפילו כוללים בתוכם עוד הפתעות.

ערוץ דיסקברי

חלקי הבנייה והמשחק ב-Nintendo Labo נקראים "Make" ו-"Play", אבל קיים עוד חלק במשחק שנקרא "Discovery" או חלק הגילוי, בו שלוש דמויות חמודות מציגות לך את המכניקות והטכנולוגיה מאחורי כל צעצוע שאפשר לבנות, מה אפשר לעשות איתם ואיך המשחקים שמאחוריהם עובדים. מצב המשחק הזה נחמד מאוד למשפחות שכן הוא עוזר להסביר כל מיני עקרונות פיזיקליים וטכניים בצורה פשוטה ונעימה גם למבוגרים וגם לילדים מה שיכול לעזור להם ללמוד ואולי אפילו להיכנס לתחום המדע והמכניקה. החלק המעניין ביותר של המשחק הוא ללא ספק ה-Toy-Con Garage שמאפשר לכם "לתכנת" בצורה מאוד פשוטה כל מיני פעולות ותגובות של שלטי ה-Joy-Con או המסך לאירועים מתוכננים.

המוסך מאפשר לכם מאפשר לכם לנצל עד תום את היכולות שהמשחק נותן לכם ובעוד שלא יצא לי להתנסות בזה בצורה רחבה, כבר ראיתי אנשים מתכנתים דברים מדהימים ממצב המשחק הזה, כמו למשל מכונה להאכלת הכלב שלך כשהוא עובר ליד המכשיר, מכונת חטיפים שמוציאה שוקולד כשמכניסים מטבע מתאים ואפילו שעון עובד (הכי מרשים לפי דעתי). אני חושב שכאן הגיימרים המוכשרים באמת ימצאו את המשחק הרציני שהם מחפשים, למרות שגם עם התוספת של המוסך עדיין לא יהיה לכם מה לעשות עם רוב הצעצועים שתבנו עם החבילה. נכון, זה נהדר עבור ילדים והם יוכלו להפיק שעות של הנאה צרופה מלדוג, לנהוג באופנוע מקרטון ואפילו לנגן בפסנתר, אבל לכל השאר לא יהיה מה לעשות עם היצירות שלהם לאחר סיום הבנייה, או לפחות עם רובן.

השורה התחתונה

בסופו של דבר, מה שה-Nintendo Labo באמת מוכיח הוא שגיל הוא באמת רק מספר. אני אוהב לומר שנינטנדו מתרכזים בכיף לשחקן ובעוד שהמשחקים שמגיעים עם ה-Labo הם לא עמוקים מאוד וקשה לומר שגיימרים יוכלו להפיק מהם הרבה תועלת לאחר סיום הרכבתם, הכיף האמיתי מגיע מהבנייה של המשחקים ותהליך היצירה עצמו שיכול לנוע בין דקות בודדות לעבודה של כמה שעות טובות על קיפול והרכבה של כל החלקים. נינטנדו באו קדימה והוכיחו את עצמם שוב כציפור המשונה של תעשיית הגיימינג עם משהו שרק הם יכולים לעשות ויותר מזה – משהו שרק להם יהיה אומץ לעשות. האם זוהי חבילה כוללת ששווה יותר מ-300 שקלים? לא בהכרח – בייחוד אם אתם גיימרים מנוסים שמחפשים משחקיות טובה או גרפיקה מצוינת. אבל אם אתם הורים לילדים שאוהבים ליצור דברים בעצמם או אנשים קצת יותר מבוגרים, אבל ילדים בנפש, נינטנדו מביאה לכם את המקבילה שלה ללגו, והיא עשתה עבודה טובה בכך.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • חווית הבנייה יחידה מסוגה כיום ונהדרת
  • מצוין כמשחק למשפחות עם ילדים
  • הצעצועים עצמם עמידים להפליא
  • ממשק משתמש נוח לקריאה ונעים לעין

הרע

  • אין הרבה מה לעשות עם חלק מהצעצועים אחרי שתסיימו לבנות אותם
  • מחיר יחסית גבוה

והחבילה

  • החבילה שה-Labo הגיע בתוכה נחשבת לחלק מהמשחק או לא?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י