הרשמה

ביקורת: Hitman 2 - ברוך השב, סוכן 47

Hitman 2 מרגיש מוכר מאוד, ולא מהסיבות הטובות.

  • PC
  • PlayStation 4
  • PlayStation 4 PRO
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 13/11/2018

Warner Bros. ו-IO Interactive לקחו את Hitman 2 צעד אחד קדימה ושני צעדים אחורה

לא משנה אם נכנסתם לעולם הגיימינג כבר מגיל אפס או דווקא ממש לאחרונה - אין מצב שפספסתם את סדרת המשחקים Hitman, שנמצאת איתנו משנת 2000 ועד היום, ואפילו עובדה לסרט הוליוודי (פעמיים!). המתנקש האהוב והמהונדס-גנטית חוזר אלינו לשורה ארוכה של משימות, במקומות מרשימים, מפות ענק והעיקר - המון המון כלי נשק. לאחר אירועי המשחק הקודם, בהם פגשנו חברי יאקוזה ואפילו הייתה לנו היתקלות עם המוסד, את המשחק הנוכחי אנחנו פותחים דווקא בלוקיישן הכי רומנטי להתנקשות - אחוזה על שפת הים. היטמן 2 יוביל אתכם למסע סבוך בעבר שלו, בסיבה לשמה הוא נוצר ובזיכרון האבוד שלו. למרות שהעלילה מסופרת בצורה שלא עושה לה שום צדק, אם עקבתם אחרי 47, דיאנה ושאר החברים עוד מההתחלה, מצפה לכם חוויה שכנראה לא תרצו לפספס.

Been There, Done That

כשמשחק כמו Red Dead Redemption 2 יוצא רק שבועיים לפניך, קשה מאוד להתבלט וליצור ציפייה סביב משחק אחר, לא משנה איזה משחק זה יהיה. מסיבה זו היטמן 2 קצת נבלע בשטח ואפשר לומר שרכבת ההייפ אפילו די פסחה עליו, אבל הוא לא עושה עבודה קשה מדי בלהזכיר לאנשים שהוא שווה את ההפסקה הקצרה שלהם מארתור מורגן: היטמן 2 מרגיש כמו חבילת הרחבה לקודמו משנת 2016. מצד אחד, היטמן של 2016 היה משחק מוצלח מאוד, וזה לא נשמע רע שהיטמן 2 הוא (כמעט) בדיוק כמוהו. מצד שני, מדובר במשחק ההמשך. מה כואב לתת לנו קצת תוכן חדש? סדרת המשחקים של היטמן מאופיינת ביצירתיות שלה - לא נראה לי שיש משחק שאפשר להשוות אליהם ברמת הוורסטיליות של התוכן - ובדיוק בגלל זה לא ברור לאן כל היצירתיות הזו הלכה בכל הנוגע לתוכן חדש, ולמה בסופו של דבר, אנחנו מתחדשים רק באיזה פיצ'ר או שניים ונשאבים לתוך חוויה שאפשר לסכם במשפט: been there, done that.

Warner Bros. מה עשיתם שנתיים?

קודם כל, המשחק כבר לא בנוי בצורת פרקים. יש כאן עלילה מסויימת (גם אם מגוחכת לחלוטין, אבל על כך נרחיב בהמשך), צריך לסיים פרק אחד כדי להתקדם לפרק הבא, ואי אפשר פשוט לבחור משימה ולצלול לתוכה. המפות של כל משימה הורחבו משמעותית, וההרגשה היא ממש כאילו בכל משימה נבנה עולם פתוח חדש. בכל מה שקשור לנשקים חדשים, לצערי, אין הרבה על מה לדבר. מדובר בתוספות בודדות שאפשר לספור על יד אחת. לזכותו של המשחק יאמר שחלקן דווקא די משעשעות (ניסיתם פעם לתת למישהו כאפה עם דג מת?).

מה שכן, העלילה של היטמן 2 פשוט מביכה. הדיבוב עייף, הסיפור לעוס והדיאלוגים נשמעים כאילו כתב אותם סטודנט לתסריטאות שבטוח שצריך להשתמש בעובדות מומצאות ומסתוריות מן העבר כדי לעניין את השחקן. הסצנות שבין משימה למשימה מורכבות מתמונות סטטיות עם דיבוב עליהן, וזה פשוט מוזר. גם סיפור הרקע של הדמויות אותן צריך לחסל והסיבה שהן בכלל מהוות מטרות שצריכות למות לא מעניינים במיוחד. אם אתם מחפשים משחק עם עלילה טובה וסיפור שימשוך אתכם, תעשו רוורס. זה לא המשחק בשבילכם.

משהו שכן עובד טוב במשחק ותמיד מרגיש במקום הוא סיבות לחזור ולעשות משימות עוד פעם. זהו לא רק אחד הדגשים היותר חשובים שהמשחק נותן אלא גם, בעיניי, הדגש החשוב ביותר והדרך הכי טובה לחוות את המשחק: ברגע בו תסיימו משימה תוכלו לשחק אותה שוב, אך הפעם עם הרבה יותר אתגרים ודרכים להגיע אל המטרה שלכם. כן כן, Hitman 2 נועד שישחקו אותו שוב ושוב. גם אם לא נהנתי במיוחד ממשימה מסוימת, ברגע בו סיימתי אותה וגיליתי שיש לי כמות נכבדת של אתגרים חדשים להשלים בה - התחלתי דווקא כן להנות. אבל עם כל הכבוד לדגשים כאלה ואחרים שהמשחק הזה נותן, בואו נדבר על הפיל שבחדר שהוא כמובן, Ghost Mode.

כולם רצו לדעת איך ייראה מצב הקו-אופ הזה (או יותר נכון, VS.) במשחק החדש. במצב המשחק החדש הזה, תוכלו להתחרות מול חברים או סתם שחקן אחר ברשת על חיסול המטרות שלכם. השחקן הראשון שיצבור 5 נקודות - יוכרז המתנקש הטוב ביותר, וינצח. מדובר באתגר כפול, שכן לא רק שתצטרכו להתגנב בצורה הטובה ביותר, למצוא את ההסוואות הכי שוות וה-NPC שהכי שווה להתחפש אליהם, תצטרכו גם לעשות את כל זה לפני שהמתחרה שלכם יעשה את זה. מתווסף כאן עוד נדבך של אקשן והוא מבורך לחלוטין. אם יש לכם עותק של המשחק - אל תדלגו על המצב הזה.

גם במוות יכול להיות קצת יופי

אי אפשר לומר שהגרפיקה של היטמן 2 לא מהממת ביופיה. גם אם לא מורגש שיפור משמעותי מהכותר הקודם, לא צריך אחד כזה. המפות משורטטות היטב ומרגישות חיות לחלוטין, עד לפרט הקטן. ובמשחק כמו היטמן 2, בו ליטרלי כל דבר יכול להיות הנשק שלכם, יש המון חשיבות לגרפיקה שמכבדת את הפרטים הקטנים. מסלול המירוצים במיאמי עצום וסבוך, לפעמים אפילו קשה שלא ללכת לאיבוד בו; השווקים של שנגחאי הומי אדם, מה שיכול גם להקשות עליכם להתנקש במטרה שלכם - אבל גם לדעת בדיוק מתי להיעלם ולהיטמע בקהל. אם שיחקתם היטמן בעבר, כנראה שתצללו הישר אל תוך הג'ויסטיק או המקלדת, אבל אם עבר קצת זמן מאז נפגשתם עם 47, כנראה שכמוני - גם אתם תתקפו עוברי אורח תמימים בטעות במקום להחליף את התלבושת שלכם או להרים חפץ מהקרקע. למזלכם, משימת ה"אימון" שמספק המשחק - די משעשעת וכיפית לכשעצמה, ככה שבניגוד למשחקים אחרים, לא תרגישו בנטל כשתרצו להשתפשף קצת עם המקשים לפני שתתחילו להרוג כמה חבר'ה על אמת.

העיקר שאפשר להרוג את נד סטארק

כלומר שון בין, או מארק פייבה בשבילכם. ב-20.11 נחתה משימת Elusive Target ראשונה: יש לכם בדיוק ניסיון אחד להרוג את המטרה שלכם - אין פה הזדמנות שנייה. יהיו הרבה יותר שומרים באזור, המטרה שלכם תמיד תהיה חשדנית יותר, ערה יותר לסביבה ובאופן כללי מלחיצה יותר - בגלל שהיא חמקמקה הרבה יותר מהשאר. זו הפעם הראשונה שבאמת חוויתי ריגוש כלשהו במשחק: היה פה אתגר אמיתי וכזה שלא ניתן לחזור עליו, ושבטוח לא אראה בשאר המשימות שלי. המשחקיות עצמה הייתה כמובן זהה לחלוטין, ולא היו כאן את השינויים שציפיתי להם לפני שהתחלתי בכלל לשחק, אבל רק הידיעה שאם אכשל במשימה זה יהיה הסוף - לא תהיה לי אפשרות לחזור לשמירה הקודמת שלי כאילו הכל בסדר - הפכה את המצב להרבה יותר מעניין. מדובר בסוג של 'איוונט' במשחק עצמו, אבל אחד כזה שאסור לכם לפספס. אחרי שהוא מת בכל כך הרבה סדרות טלוויזיה וסרטים הוליוודים, אתם לא באמת הולכים להיות אלו שיגרמו לשון בין לברוח מהמוות המצפה לו בעולם הגיימינג, נכון?

השורה התחתונה

כל מה שהופך את היטמן 2 למשחק טוב, הופך אותו גם למשחק שיכול להיות מאוס די מהר. עדיין יש לכם מקום להיות כל מה שתרצו - מתנקש שקט וחכם שיכול להפוך כמעט כל דבר בעולם הזה לכלי נשק או דווקא אחד כזה שמשאיר אחריו פיצוץ (ליטרלי) ובורח מהמקום בסטייל. האבסורד הוא שלמרות אינספור הנשקים, ההסוואות, האתגרים והמטרות, כל המשימות במשחק הזה מרגישות אותו הדבר, ואי אפשר לשחק יותר מ-2 פרקים ברצף בלי לרצות הפסקה (וממתי אני רוצה הפסקה מגיימינג?) או לפזול אל משחק אחר. היטמן 2 הוכיח לי שגם להיות יצירתית יכול להימאס עליי באיזשהו שלב, וזה בהחלט הישג מרשים.

6.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • מפות בנויות היטב
  • יש אינספור דרכים לבצע את הפעולות שלכם, וכולן די כיפיות
  • אלמנט המשחקיות החוזרת מוסיף המון כיף 

הרע

  • לא מחדש שום דבר, אין תחושת התקדמות
  • משעמם אם משחקים יותר מפרק אחד ברצף
  • עלילה מביכה

והחפירה

  • אף פעם לא העברתי cutscenes במשחקים, אבל אלוהים, סתמו כבר.
גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

משחקת על: PS4, 3DS

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Mario Kart

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Assassin's creed II, Pokemon Emerald

כשאני לא משחקת אני: מתלוננת שאין לי זמן לשחק;

מסר לעולם: אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה טוב יותר, תוכיח

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:09 01.12.2018 | WarFox89 WarFox89

    אחלה ביקורת, נהניתי לקרוא - תודה!
    בנוגע למשחק ... הסדרה הזאת כל כך נשארה היי שם בתחילת שנות האלפיים שפשוט אין לה כבר מקום בעידן הגיימינג העכשוי.
    אז היטמן היה "ואוו" היום יש כבר כאלה שעשו ועושים דברים הרבה יותר מעניינם ויותר טוב מהם שהסדרה [ *ליטרלי* ;) ]לא אקטואלית היום.

  2. 2

    13:37 02.12.2018 | WonderTweek WonderTweek

    ביקורת טובה מאוד.
    ובאמת כמו שאמרת בהתחלה, ציפיתי למשחק ולקחתי הפסקה מהרכיבות סוסים במערב הפרוע כדי להיכנס שוב לעולם ההתנקשות של היטמן ואחד מהדברים שהכי מכעיסים במשחק שיש לו רעיון משחקיות יחודי לו, הוא החוסר תשומת לב של המפתחים לעניין ה-NPC במשחק שהם נורא חסרי אינטילגנציה מלאכותית בלשון המעטה, המסלול שלהם נורא רובוטי ומלא גם בבאגים בעקבות זה.
    זה כל כך ניכר במשחק שאפילו קשה להתעלם מזה, נראה כאילו מיהרו לזרוק לנו משחק המשך בסדרה שמרגיש כמו DLC במקום לתת לו עוד כמה ליטושים ראויים ועוד במחיר מלא.

  3. 3

    20:26 02.12.2018 | elad9219 elad9219

    זה הרגע שאני אומר, אני יודע שאשחק במשחק ויודע שאני איהנה ממנו מאוד, אז למה לעזאזל אני קורא ביקורת שסתם תבאס לי את המשחק?....

  4. 4

    20:28 02.12.2018 | elad9219 elad9219

    וברוב האתרים בחו''ל זה קיבל באיזור ה-8, אז אולי או לא כזה גרוע :\

  5. 5

    10:51 03.12.2018 | WonderTweek WonderTweek

    בזמנים כיום שבו יוצאים משחקים ברמות של רד דד 2, פאר קריי 5, just cause 4 וטומב ריידר, הייתי מצפה ממפתחי סדרת היטמן לתת הרבה יותר השקעה בסיפור מקורי ובמשחקיות הרבה יותר מתוחכמת מהמצב הנתון, בהתאם לגרפיקה היפיפייה שכבר משבחת את המשחק.

  6. 6

       | פורסם ע"י