הרשמה

ביקורת: Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee - תפיסה טובה

שלחנו את שמואל חזרה לקאנטו כדי לספר לנו איך המשחקים הראשונים של פוקימון על ה-Switch והאם הם שווים קנייה

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 16/11/2018

לחבר בין הישן והחדש הייתה משימה לא פשוטה, אבל נינטנדו וגיימפריק צלחו זאת בצורה נהדרת ויצרו משחק פוקימון פשוט נפלא (גם עם הבעיות שלו)

מאז ההכרזה על המשחקים בתחילת השנה, Pokemon Let's Go Pikachu ו-Let's Go Eevee היו עסוקים בלפלג את בסיס המעריצים של פוקימון וליצור חששות אמיתיים אצל המעריצים האדוקים של סדרת המשחקים. בין אם מדובר באינטגרציה עם משחק המובייל הפופולרי Pokemon Go, החזרה לאזור של הדור הראשון של המשחקים או הביטול של כמה מכניקות אהובות, זה היה נראה שהמשחקים הולכים לשנות לא מעט במשחקיות האהובה. אבל המטרה האמיתית של Let's Go הייתה להחזיר אליה את המעריצים הראשונים של פוקימון שעזבו את המשחק וחזרו אליו בזכות Pokemon Go, אז האם הרימייקים המיוחדים הללו של Pokemon Yellow עושים את העבודה, או שמא כל השינוים הללו גורמים למשחק לפגוע בעצמו בעקבות הבלבול שלו?

זה עולם ישן לגמרי, זה עולם ישן פלאי

כבר מתחילת המשחק שחקנים מנוסים יוכלו לשים לב לכך שמדובר ברימייק נאמן במיוחד למשחקים הישנים: העיר פאלט מרגישה כמו בדיוק אותה העיר שאנחנו מכירים מהמשחקים הישנים, רק במודלים תלת-מימדיים וגרפיקה הרבה יותר טובה (מן הסתם). הפסקול המקורי גם נמצא כאן ונינטנדו באופן חכם הלכו על חידושים עם תזמורת שגורמת למשחק להרגיש כמו חזרה אפית לאזור מוכר. מצד שני, כבר מתחילת המשחק, הוא דואג להזכיר שלא מדובר באותם משחקים מהעבר בכך שהשחקן שלכם הוא לא רד המיתולוגי אלא שחקן חדש לגמרי ולו יש יריב/חבר חדש לגמרי. בתחילת המשחק אתם מקבלים את הפוקימון ההתחלתי שלכם (Eevee או Pikachu, תלוי איזה משחק יש לכם) ובעצם ההרפתקאה שלכם מתחילה. הסיפור הוא אותו הסיפור עם שינויים קלים פה ושם כדי להתאים למכניקות החדשות של המשחק.

וזה הרגע בו Pokemon Let's Go מרגיש כמו משחק שונה לחלוטין: מבחינת הקרבות מול מאמני מכון, מאמנים רגילים ה-Elite Four ועוד מדובר באותו המשחק בדיוק: השחקנים שמים את שישיית הפוקימונים שהם תפסו אל מול היריבים שלהם במטרה להוריד את נקודות החיים שלהם ל-0 ולנצח. איך שאתם תופסים את הפוקימונים היווה את השינוי הכי גדול, ומה שהכי גרם לפילוג אצל בסיס המעריצים של הסדרה. בניגוד למשחקים הקודמים בהם על השחקנים הייתה מוטלת העבודה של לחימה בפוקימונים כדי להחליש אותם ובכך לגרום לתפיסתם להיות יותר קלה, כאן השחקן כבר לא צריך להילחם בפוקימונים לפני שהוא תופס אותם - הוא פשוט צריך לתפוס אותם בסגנון דומה לזה של Pokemon Go: על הפוקימון יופיע עיגול שאליו צריך לזרוק את הפוכדור בעזרת הנפה של היד במצב טלוויזיה ושימוש בג'יירו והתזוזה של המכשיר יחד עם מקש ה-A במצב נייד. כדי להחליש את הפוקימונים אפשר פשוט להביא להם פירות יער שירגיעו אותם, יגרמו לתפיסה יותר קלה שלהם ועוד. תפיסה של פוקימונים מובילה גם לקבלת נקודות ניסיון שיעזרו לפוקימונים שלכם בקבוצה לעלות רמות.

המכניקה עצמה עובדת בצורה טובה (שלט ה-Pokeball Plus עוזר מאוד במצב נייח), אבל בתור שחקן ותיק היה לי מאוד קשה להתרגל לחיסרון של קרבות בטבע: קרו לי מקרים ששיניתי את הפוקימון המוביל שלי להיות פוקימון שמתאים לקרבות מול פוקימונים במערה מסוימת רק כדי להיזכר שאני לא הולך להילחם מול פוקימונים במערה בכלל. בתחילת המשחק אפילו הרגשתי שהמערכת יכולה להיות מעיקה לפעמים שכן בסופו של דבר יוצא מצב שאתה נתקע עם הרים של פוקימונים שאתה לא באמת צריך. עוד פיצ'ר שירד ואני מצטער שירד הוא האפשרות לשים כל מיני פירות יער או אביזרים שונים על הפוקימונים שיעזרו להם בזמן הקרב. זה גרם לי ללכת הרבה יותר מידי פעמים למסך ה-Bag בניסיון לרפא את הפוקימון שלי מאיזו הרעלה מעצבנת או שיתוק מרגיז. כיאה למשחק שאמור להיות פשוט יותר, גם יכולות שונות של פוקימונים אי אפשר למצוא במשחק מה שהוביל לרגעים מביכים בשבילי כשלא שמתי לב שהגאסטלי שלי יכול לספוג מכת אדמה כי כבר אין לו יכולת מיוחדת שמונעת את זה. למזלנו, כפי שבנינטנדו כבר הוכיחו עם Breath of the Wild, הם יודעים לאזן את הבעיות של המכניקות שהזכרתי קודם לכם בעזרת פיצ'רים אחרים.

פיצ'רים שהייתי שם בקבוצה שלי

משחקי Pokemon Let's Go הוסיפו כל מיני שיפורים ויכולות למשחק שעד אותו המשחק לא ידעתי שבכלל הייתי צריך. הדבר הראשון שהמשחק עושה ממש כמו שצריך הוא העובדה שהפוקימונים נמצאים בטבע. לא היה שום משחק שהרגיש כמו עולם פוקימונים חי כמו משחקי Pokemon Let's Go. נכון, משחקי Pokemon Sun/Moon הציגו גם עולם עם פוקימונים בערים השונות ופוקימונים שניתן לרכב עליהם, אבל סוף סוף אנחנו מקבלים משחק בו אפשר לראות פוקימונים בטבע ולגשת אליהם כמו שתמיד היינו רוצים. זה גם מעיף את המכניקה הנוראית של היתקלויות רנדומליות (שכן אפשר לגשת ולתפוס בדיוק את הפוקימונים שרוצים) וגם גורם לשחקן באמת לרצות לתפוס את כולם, כי כל פוקימון חדש שרואים ישר רוצים לתפוס, בייחוד אם זה פוקימון זוהר, או חזק במיוחד.

כדי לטפל בבעיה של כמויות גדולות של פוקימונים שאתם תופסים, המשחק בחוכמה שם לכם את קופסת הפוקימונים לא בתוך מחשבים במרכזי הפוקימונים כמו שהיה עד היום אלא בתוך התיק של השחקן. השיטה הזאת גורמת לכל ניהול הפוקימונים שלכם להפוך מעול על השחקן שצריך לחזור כל פעם למרכז פוקימונים לאירוע פשוט ונוח. את האקסטרה 300 פידג'ים שתפסתם תוכלו לשלוח לפרופסור אוק בשביל כל מיני "ממתקים" שיכולים לחזק נתונים של הפוקימונים שלכם כמו ההגנה וההתקפה.

המשחק גם לוקח מ-Pokemon Go את כל העניין של Catch Combo כדי לגרום לשחקנים למצוא פוקימונים נדירים יותר בקלות: ברגע שתופסים את אותם הפוקימונים שוב ושוב, עולה מד ה-Catch Combo שכשהוא מגיע לרמה גבוהה יחסית תוכלו למצוא פוקימונים זוהרים, פוקימונים מיוחדים באזור שלכם ועוד. נכון, זה יכול להיות מעיק טיפה, אבל אנשים שמשחקים במשחקים הרבה יודעים כמה זה מעצבן לנסות למצוא פוקימונים זוהרים או נדירים במשחקים הקודמים, אז עכשיו כשיש מערכת שכזו, זה נחמד לדעת שזה יותר בשליטת השחקן.

151 סיבות לשחק במשחק

כל זה מצטרף לדברים שמגיעים ממשחקים חדשים יותר בסדרה כמו הביטול של HM (מהלך גאוני מ-Pokemon Sun/Moon) לטובת יכולות מיוחדות של הפוקימון הנבחר שלכם, עזרה תכופה לשחקנים חדשים של דמויות מפתח במשחק (חוסך הרבה כאב ראש, שכן המשחקים הראשונים היו ידועים בכך שהם ידעו לתסכל את השחקן עם חוסר בהירות לגבי איך ממשיכים עם המשחק עכשיו), קרבות כפולים (2 על 2), ההוספה של סוגים חדשים כמו מתכת שלא היו קיימים במשחקים הראשונים, הופעה של צורות האלולה של כמה פוקימונים (וכמה הופעות אורח מפתיעות) ואפילו שימוש בצורות Mega של פוקימונים שיגרמו לשחקנים ותיקים להרגיש שהמשחק הוא יותר המשכיות של הסדרה ולא כמו חזרה אחורה. וזה בלי שהתחלתי לגעת בענייני QoL שנועדו לשחקנים חדשים/חוזרים אחרי כמה שנים כמו האופציה לתת שמות לפוקימונים שלכם בכל רגע נתון, העובדה שקרבות מול מאמנים יספקו לכם עוד פוכדורים ועוד.

לאלו שסיימו את המשחק מחכים כל מיני קרבות מיוחדים וקשים יותר שיגרמו לשחקנים מנוסים להשתמש בכל הידע שלהם על IV של פוקימונים בכדי ליצור פוקימונים חזקים במיוחד שיוכלו להתמודד מול אותם מאמנים מיוחדים. החיסרון של האפשרות לשים אביזרים על פוקימונים הופכת את האונליין לטיפה יותר מופשט מהמשחק הקודם בסדרה, אז שחקנים שכל מה שהם עשו במשחקים הקודמים היה ליצור שישייה מושלמת ולהילחם באונליין - חכו למשחק של 2019 ותמשיכו לשחק ב-Pokemon Sun/Moon, זה יהיה עדיף בשבילכם.

מבחינת סיפור, המשחק לא נותן המון מה לעשות אחרי שהמשחק נגמר, בייחוד אחרי שאתם מנצחים את מאמני המאסטר (אותם מאמנים מיוחדים שמופיעים אחרי שסיימתם את המשחק), כך שבניגוד למשחקים הקודמים ובדומה למשחקים הישנים עליהם הוא מבוסס, לא יהיה לכם המון מה לעשות אחרי שהמשחק נגמר כשגם האונליין, כפי שכבר ציינתי קודם, יכול להיות דיי פשוט. אני כמעט ולא משחק ב-Pokemon Go אז לא יצא לי להשתמש באחד מהפיצ'רים היותר גדולים של המשחק שהיא האינטגרציה בין שני המשחקים בעזרת ה-Go Park, אז אין לי דעה עליו - מה שכן, חיבור האפליקציה למשחק עבדה בצורה דיי חלקה, כך שאלו עם שעות על גבי שעות במשחק המובייל לא אמורה להיות בעיה עם העברת הפוקימונים שלהם למשחק ה-Switch.

השורה התחתונה

בסוף, עם כל השינויים לפורמט, ההתאמות למשחקיות פה ושם והנגיעות בסיפור, המשחק הזה עדיין מרגיש כמו משחק פוקימון אמיתי. חברת הפוקימונים ונינטנדו לקחו סיכון עם המשחק ולפי דעתי הוא השתלם להם: מצד אחד יש כאן משחק פוקימון רגיל ורימייק נאמן למשחק Pokemon Yellow, ומצד שני המשחק זורם באופן מהיר וקליל יותר ובכך מרגיש מזמין יותר, בעיקר לשחקנים חדשים. המשחק ממש לא חף מטעויות: אין הרבה מה לעשות אחרי שהמשחק מסתיים ולעיתים הוא יכול להרגיש מעיק ולא טבעי לשחקנים ותיקים יותר בגלל מערכת תפיסת הפוקימונים שהשתנתה לגמרי אבל המשחק גם יודע לקחת את הטעויות ולאזן אותם עם מכניקות שונות כך שהן לא מרגישות שהן הורסות את החוויה. זהו משחק פוקימון טוב מאוד שבהחלט שווה לכם לשחק.


 

ורק ממש לסיום, אני רוצה להשאיר אתכם עם אנקדוטה של שחקן משחקי פוקימון בכמעט 20 השנים האחרונות: Pokemon Let's Go על שני משחקיו הוא רימייק לאחד מהמשחקים הראשונים של סדרת ה-RPG האהובה על עשרות מיליונים ברחבי העולם. בעוד ש-Pokemon FireRed ו-LeafGreen נועדו לגשר בין הדור הראשון של המשחקים לדור השלישי, ובעצם להביא אותם לעולם המודרני יותר, משחקי Pokemon Let's Go, לאורך כל הדרך הרגישו לי כאילו הם מנסים לעשות משהו אחר: הם מנסים להעביר את התחושה של לשחק משחק פוקימון בפעם הראשונה שוב. לשחקנים חדשים לגמרי, זוהי החוויה הראשונה של פוקימון והיא פשוטה ונוחה להם מבלי לזרוק עליהם מכניקות שמעריצים ותיקים כבר רגילים אליהם. לשחקנים ותיקים מדובר בעוד חווית פוקימון שבעוד שעל הנייר היא אמורה להיות מאוד שטחית, מספקת עומק מפתיע מאוד ומהווה חזרה נהדרת לקאנטו ששווה מאוד לנסות אותה. ולאותם המבוגרים, אלו ששיחקו פוקימון אי שם בשנות ה-90, בשבילם זוהי הדרך המושלמת לחזור ולהרגיש כמו ילדים שוב. או יותר טוב - לגרום לילדים שלכם להרגיש כמו שאתם הרגשתם בעבר.

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • גרפיקה מקסימה ופסקול מעולה
  • נוספו המון פיצ'רים שעוזרים לשחקנים חדשים וישנים כאחד
  • צורות מגה ואלולה גורמות למשחק להרגיש מתקדם
  • הפתעות שונות לאורך הסיפור שומרות על החוויה חדשה
  • עולם הפוקימונים לא הרגיש חי יותר מבמשחק הזה

הרע

  • ההסרה של Hold Items ויכולות פוקימונים מורגשת
  • מכניקת התפיסה יכולה להרגיש זרה לשחקנים ותיקים

והמאסטר

  • מוזיקת הקרב האחרון היא עדיין בין הטובות שיש בגיימינג
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י