הרשמה

ביקורת: Assassin's Creed III Remastered - ניסיון יפה

אם אף פעם לא יצא לכם להתחפש לאינדיאנים, זה הזמן

  • Nintendo Switch
  • PlayStation 4
  • PlayStation 4 PRO
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/04/2019

יוביסופט נותנת לנו ניסיון יפה, או יותר נכון מהמם, לחוות מחדש את אחד הכותרים הכי שנויים במחלוקת בסדרת Assassin's Creed

הפעם הראשונה בה שיחקתי בכותר השלישי של סדרת Assassin's Creed הייתה כשנה לאחר שהוא יצא, וזכור לי כשחשבתי עליו כמשחק יפהפה כבר אז, במגבלות הגרפיות של שנת 2013. לכן, התלהבתי לקראת צאת גרסת ה-Remastered כבר מהרגע הראשון של טריילר ההשוואה בין הגרסאות.

אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שההחלטה של יוביסופט להוציא גרסת Remastered דווקא לכותר הזה היא די תמוהה. לא מדובר במשחק הפופולרי ביותר בסדרה, ולמען האמת, אם יהיה עליי לדרג את המשחקים בסדרה, הוא כנראה יהיה איפשהו בחצי התחתון של הטבלה. העובדה שלא יותר משנה לאחריו הגיע אחד המשחקים האהובים ביותר בסדרה, Black Flag, עוד יותר דחפה אותו אל מאחורי הקלעים.
ולמרות כל זאת - יוביסופט בחרו לקחת את הפרויקט הזה וללכת איתו שוב, מההתחלה ועד הסוף. אז איך זה עבד להם?
 

West Side Story

לטובת מי מכם שלא יצא לו לשחק בו קודם, אחזור קצת על הסיפור. אנחנו נמצאים בתקופת המהפכה האמריקאית ומלחמת העצמאות של ארצות הברית. בחלקו הראשון של המשחק נכיר את היית'ם קנווי, חבר במסדר הטמפלרים הבריטי שנשלח אל בוסטון כדי לקדם את האינטרסים של הטמפלרים באמריקה. דבר מוביל לדבר והיית'ם מפתח מערכת יחסים עם אישה אינדיאנית, ילידת המקום, וכך נולד הגיבור שלנו: קונור (אני אפילו לא אנסה לבטא את השם האינדיאני שלו). הטמפלרים שורפים את הכפר של קונור, וקונור נשבע לנקום, מה שמוביל אותו להצטרף למתנקשים - או ליתר דיוק, למתנקש יחיד ובודד שנמצא באזור, בו קונור תולה את כל תקוותיו.

כמו כל משחק Assassin's Creed, גם כאן אנחנו פוגשים דמויות היסטוריות אייקוניות כגון ג'ורג' וושינגטון, בנג'מין פרנקלין ועוד, ולוקחים חלק במאורעות היסטוריים ענקיים, כמו קרב גבעת בנקר שמשוחזר באופן יוצא דופן ובמבט לחזור מזכיר לי קצת מהקרבות מרובי המשתתפים ב-Assassin's Creed Odyessy.
למשחק הזה יש את אחד הסיפורים המיוחדים ביותר בתולדות הסדרה, והוא מתרחש באחת התקופות המעניינות ביותר. אבל נוסף לעובדות האלה, המשחק הזה הרגיש כבר אז כמו ניסוי וטעייה של יוביסופט, ולצערי - ככה הוא מרגיש גם עכשיו, בגרסה המחודשת שלו.

מה נשתנה?

נתחיל, איך לא, מהגרפיקה. כמו שאמרתי, המשחק היה זכור לי כמהמם כבר לפני 6 שנים, והוא אכן נראה מהמם גם עכשיו. נכון, זה לא מושלם ומרגיש שזו גרסת Remastered, כי למרות שעל פניו הכל נוצץ ויפהפה - יש פה ושם טעויות. הטקסטורות לא נראות חיות וריאליות באותה הרמה של משחקים מהדור הנוכחי; אבל זה נסלח. גם העובדה שהשחקן / הסוס לא משאירים שום עקבות בשלג נסלחת. מה שפחות נסלח הוא העובדה שהמון פעמים באזורים המושלגים של המפה (בעיקר בפרקים הראשונים של המשחק) יש גליצ'ים מעצבנים בקרקע - וזה לא קורה פעם ב-, אלא כמעט כל הזמן. אתם הולכים להנאתכם כשלפתע כל השלג שנערם פשוט נעלם, ורואים ששכבה שלמה פשוט קפצה לה על איזה באג במשחק ונעלמה. במקרה הזה, תמונה שווה יותר מאלף מילים: 


 

ונמשיך עם מערכת הקרבות. השינויים המרכזיים שנעשו בה, מבחינת יוביסופט, הם בכל מה שקשור להתגנבות: בראש ובראשונה, תוכלו מעתה לראות לאן אויבים המסומנים במפה פונים עם המבט שלהם, ככה שהרבה יותר קל להתגנב מאחוריהם או לחכות שיזוזו לצד השני ולעבור. נוסף על כך, תוכלו להשתמש במקומות מחבוא בהם לא יכולתם להשתמש בגרסתו המקורית של המשחק, וכך לצאת בקלות יותר ממצבים בהם מלא שומרים רודפים אחריכם או דווקא למצוא מקומות חדשים לשרוק מהם לאויבים שלכם ולהתנקש בהם בלי שאף אחד יידע. 
אבל אחד השינויים החשובים ביותר בעיניי - וזה יישמע טריוויאלי לכל מי שמכיר את המשחקים היותר מתקדמים של אססניס קריד, אבל בזמנו זה היה ממש מעצבן - כשתתגנבו מאחורי אויב ותלחצו על כפתור ההתנקשות, קונור ישתמש אוטומטית ב-Hidden Blade על מנת לחסל אותו. אין לי מילים לתאר איזה שינוי משמעותי זה מבחינת התגנבות בהשוואה למשחק המקורי. במשחק המקורי הייתי צריכה לשים לב לפני כל אויב שאני מתקרבת אליו שבחרתי בנשק הנכון, כי אם בטעות השתמשתי בחרב או בטומהוק, קרב היה נפתח בין רגע, ומשימה שרציתי לגשת אליה בצורה של התנגבות מהר הפכה לקרב עקוב מדם של קונור VS עשרות השומרים שבאזור.

למרות שאלו שינויים באמת מהותיים שמשפרים את חווית המשחק פלאים, עדיין חבל לי: אם כבר לקחתם פרויקט כזה, לכו עד הסוף. מערכת הקרבות של המשחקים הישנים יותר בסדרה היא בדיוק כמוהם - מיושנת. attack, counter, attack, break defense. זהו. הרי ב-Origins וב-Odyessy הוכחתם לנו שאתם יודעים לבנות מערכת קרבות נהדרת ולהפסיק להיות תקועים בעבר. למה לא ליישם את זה גם פה? זו תמיד הייתה אחת הבעיות הגדולות של הכותרים הישנים יותר, ויכולתם לתקן את זה. שלא נדבר בכלל על הקרבות הימיים. הם פשוט נוראיים, ואני מבטיחה שאני לא מגזימה. אני סלחנית כי זו הפעם הראשונה בה יוביסופט התנסו בקרבות ימיים ועל כן ברור שהם לא מושלמים, אבל כבר עבדתם על גרסה מחודשת למשחק ופשוט לא נגעתם באחת החולשות שלו... אין לי מילה אחרת להשתמש בה חוץ מ-"חבל".

שינוי נוסף שנעשה הוא בכל מה שקשור ל-Crafting. יוביסופט החליטו להעצים את החלק הזה, ובגדול. המון נשקים שבעבר הייתם צריכים לרכוש בחנות, כעת יהפכו להיות זמינים בכל פעם שתמצאו את המתכון הנכון (מתכונים מופיעים בכל מיני אזורים אסורים במפה, כלומר, אזורים עם אויבים). לאחר שתמצאו מתכון, תוכלו להתחיל לאסוף את המצרכים, בין אם זה משהו שתוכלו לעשות בעצמכם או שדווקא תצטרכו את עזרת האנשים הנמצאים ב-Homestead, שגדל עם כל משימת צד רלוונטית. 

מילה על אוולין

חשוב לציין שגרסת הרימסטארד תביא לכם את כל חלקי ה-DLC  של המשחק המקורי וגם את הספין-אוף Assassin's Creed Liberation בו תשחקו את אוולין, מתנקשת צרפתייה-אפריקנית. היתרונות והחסרונות של הגרסה המחודשות תקפים גם כאן, רק שכאן אפילו יותר בולטת העובדה שמדובר על משחק בינוני עם המון פוטנציאל לא ממומש. זה באמת כואב לי להגיד שאם לא יצא לכם לשחק אותו מעולם ואתם גיימרים בוגרים שאין להם את כל היום לשבת ולשחק - תרגישו חופשי לוותר עליו. דברים טובים יותר מחכים לכם בחוץ.
 

השורה התחתונה

Assassin's Creed III Remastered הוא לא ניסיון יפה, אלא ניסיון מהמם. מהמם ביופיו למרות כל הבאגים שלו ומהנה בחלקי האקשן שלו למרות מערכת הקרבות המיושנת. הוא מגולל את אחד הסיפורים הנפלאים ביותר בסדרה, ולמרות זאת - הוא רק ניסיון. כל הבעיות שהפכו אותו מלכתחילה למשחק בינוני עדיין קיימות ורלוונטיות מתמיד, גם אם ניכר שבאמת הייתה נכונות לטפל בהן. בסך הכל, גרסת הרימאסטרד למשחק הזה מרגישה כמו פצע עמוק ששמו עליו פלסטר כדי לספוג את הדם, בלי לשים לב שהפגיעה היא בכלל פנימית.

7
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • שיפור מהמם בגרפיקה
  • הסיפור סוחף בדיוק כמו אז
  • הרבה יותר אופציות להתגנבות 

הרע

  • הפאקים אותם פאקים
  • מערכת קרבות שהתיישנה לא טוב
  • גרפיקה משופרת, אבל עדיין עם באגים פה ושם

והסדרה

  • אפשר שהכותר הבא יהיה ויקינגי בבקשה?
גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

משחקת על: PS4, 3DS

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Mario Kart

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Assassin's creed II, Pokemon Emerald

כשאני לא משחקת אני: מתלוננת שאין לי זמן לשחק;

מסר לעולם: אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה טוב יותר, תוכיח

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:16 21.04.2019 | nakiii nakiii

    סדרת משחקי Assassin's Creed מעולם לא התהדרה בביצועים טובים על pc... הכותר הזה גם לצערי. לגבי הgameplay אני לא חושב שהיו צריכים להעתיק את מערכת הקרב (כולל הימי) מאורוג'ינס זה היה משנה את המשחק לגמרי..
    אחלה ביקורת תודה 8 מאפס עד שמואל מקונן

  2. 2

    20:31 22.04.2019 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    חחחחח תודה רבה nakiii, לא ידעתי שאני סקאלת איכות.

  3. 3

    22:04 22.04.2019 | nakiii nakiii

    שמואל יש לך הסבר למה בכל משחקי assassin's creed ההרגשה שאתה נלחם בדמויות קרטון, והמנוע של המשחק על הפנים?? תראה את the wicher 3 מנוע מדהים תענוג לשחק

  4. 4

    23:27 22.04.2019 | elad9219 elad9219

    nakiii לא יודע על מה אתה מדבר. סדרת משחקים אדירה בכל אספקט אפשרי, כולל משחקיות ומנוע והכל. מקווה שימשיכו להוציא משחקים בסדרה גם בעוד 50 שנה. יש כ''כ הרבה מקומות ותקופות בהיסטוריה שמסקרן אותי שיהיו עליהם אססינס.

  5. 5

    21:55 24.04.2019 | MrMarbles MrMarbles

    מעדיף שהם יוציאו משחק AC ביפן של המאה ה 16, כי נינג'ה מתנקש יכול להיות מדהים.
    ולא, Chronicles לא נחשב!

  6. 6

    22:51 28.04.2019 | elad9219 elad9219

    MrMarbles גם נשמע מאוד מעניין. יש כ''כ הרבה לוקיישנים ותקופות שזה מאוד מסקרן שיהיה עליהם אססינס. לדוגמא לדעתי קלאסי שיהיה בספרד, באנדלוסיה במיוחד, במאה ה-5. כל התקופה של האינקוויזיציה, גירוש ספרד וגילוי אמריקה.

  7. 7

    22:52 28.04.2019 | elad9219 elad9219

    MrMarbles גם נשמע מאוד מעניין. יש כ''כ הרבה לוקיישנים ותקופות שזה מאוד מסקרן שיהיה עליהם אססינס. לדוגמא לדעתי קלאסי שיהיה בספרד, באנדלוסיה במיוחד, במאה ה-15. כל התקופה של האינקוויזיציה, גירוש ספרד וגילוי אמריקה.

  8. 8

       | פורסם ע"י