הרשמה

ביקורת: Crash Team Racing: Nitro-Fueled - שורף את הכביש

גל עלתה על מסלול המירוצים כדי לבדוק האם משחק המירוצים החדש עומד במבחן הזמן

  • Nintendo Switch
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/06/2019

בוקר טוב, הילדות שלכם חזרה!

יש לי וידוי: אני פריקית של משחקי מרוצים. כבר מגיל קטן, עוד הרבה לפני שידעתי מה זה גיימינג בכלל, משחקי מרוצים עם האחים שלי היו אחד הדברים האהובים עליי. וגם לבד, יכולתי להישאב לתוך משחק מרוצים עד שהייתי בטוחה שאנצח במקום הראשון בכל אפשרות ובלי להתפשר. מאז שקניתי את הפלייסטיישן 4 שלי ודי נטשתי את הנינטנדו ואת המחשב האישי, רק חיכיתי שייצא משחק מרוצים טוב שיתמוך ב-Split Screen. כי בואו נודה בזה: משחקי מרוצים נועדו לשחק בשניים ויותר, גם אם יש להם המון מה להציע לשחקן היחיד. בקיצור, אם זה לא היה ברור עד עכשיו: ברגע שהכריזו על Crash Team Racing: Nitro-Fueled, ידעתי שאני הולכת לשחק בו, וכמובן להכריח את אחי לשחק איתי למען הנוסטלגיה.

האם הוא עומד במבחן הזמן?

חד משמעית כן. הלוואי וכל חברה שמחליטה להעלות מן האוב את אחד המשחקים שלה ולשדרג אותו גרפית תעשה זאת באותה הרמה שעשו כאן. המשחק מהמם ויזואלית – ופשוט נעשה מחדש לגמרי. אם שיחקתם במשחק המקורי, יש אופציה משעשעת וחמודה מאוד להשתמש בסקין של קראש בגרסת Retro, וכך תיראו בדיוק כמו לפני 20 שנה, כשעוד הכל היה מרובע.

כמו אז גם עכשיו – חלק ממסלולי המירוצים (31 במספר!) פשוטים יותר וחלקם קשים ממש ומלאים בפניות חדות ומכשולים שמתחבאים לכם מתחת לאף. לקח לי קצת זמן להחזיר לעצמי את השליטה בטכניקת ה-Power Sliding, טכניקה לא מאוד מסובכת אבל כן טריקית קצת, שמאוד כדאי שתשלטו בה אם אתם מתכוונים לכסח את חברים שלכם במגרש המירוצים. שליטה בטכניקה הזאת תבטיח לכם בוסט של מהירות, שיכול לעזור מאוד במקרים בהם אתם עדיין משתרכים מאחור. טיפ ממני: לטעמי הרבה יותר נוח לשחק כשהכפתורים מוגדרים על Alternate ולא על Classic.

כמו שהזכרתי קודם, ישנם 31 מסלולי מרוצים שונים, שמבטיחים לכם המון גיוון. לקח לי בממוצע 3 פעמים עד שהצלחתי באמת לשלוט במסלול מסוים ולהבין מה תהיה האסטרטגיה כדי לנצח בו, וגם אז זה כמובן לא היה פשוט בכלל. במשחקי מירוצים מהסוג הזה, הדבר האמיתי הוא החפצים השונים שמשיגים במהלך המירוץ ונועדו להכשיל את השחקנים האחרים – ותאמינו לי, החפצים האלה והטיימינג של השימוש בהם יכולים לעשות את כל ההבדל בין ניצחון להפסד.

לא רק מירוצים

כן, זה נשמע מצחיק, אבל משחק המירוצים הזה הוא לא רק משחק מירוצים. יש כמה מצבי משחק שונים:
מצב ה-Adventure נועד לשחקן היחיד, בעיקר כדי לשעשע אתכם בזמן שאין לכם עם מי לשחק או סתם אם אתם מעדיפים להיות לבד. הוא מתחיל מלגרום לכם לנצח במירוצים הרגילים ולהשיג עוד סקינים לדמויות האהובות עליכם או מטבעות שאפשר אחר-כך לבזבז ב-Pit Stop, מן חנות בתוך המשחק שאפשר לקנות בה כל מיני תוספות, סקינים ודמויות חדשות בעזרת כסף שצברתם כשגם ככה נהנתם מהמשחק.

המצב הזה מכיל בתוכו רק 17 מתוך 31 מסלולי המירוצים, והם לא זמינים לכם כל הזמן – אתם צריכים לנצח בכל מסלול כדי להקדם למסלול הבא. זה מאתגר, מהנה ומדכא כאחד. לשחקנים הפחות מנוסים ניצחון יכול לקחת קצת זמן; אבל ברגע שתופסים את הטריקים זה די זורם. נוסף על כך ישנם הבוסים שצריך לנצח: אני לא רוצה לתת יותר מדי פרטים כי למרות שמדובר במירוץ, כן יש טריקים מסוימים שצריך לעלות עליהם כמו בקרבות בוסים רגילים. אבל כן אומר שלפעמים זה מרגיש כאילו ניסו להקשות עלינו סתם כדי שנעיף את השלט על הטלוויזיה במן rage quit. אם לסכם במשפט, Adventure Mode הוא דרך נחמדה לבזבז את הזמן כשאין לכם עם מי לשחק, אבל לחלוטין לא האירוע המרכזי שלשמו התכנסנו.

מצב ה-Battle הוא טוויסט מגניב מאוד שמגוון את המשחק. הוא כולל כמה אופציות שונות כמו Capture the flag, משחק קלאסי בו מתחלקים לשתי קבוצות וכל קבוצה צריכה לגנוב את הדגל של הקבוצה השנייה, ולהביא אותה לבסיס האם שלה. זה הופך ליותר מאתגר כשיכולים לירות עליך, לחסום אותך וכו', ומהנה מאוד כשמשחקים בשניים ומחליטים מי יהיה אחראי על הדגל ומי על הפגזת הקבוצה היריבה.

עוד אופציה מעניינת היא Last Kart Standing, שבעצם מבוססת כולה על טהרת החפצים השונים שאפשר להשיג במשחק. המטרה שלכם היא להיות, כמובן, המכונית האחרונה שעומדת על הגלגלים, שיפגעו בכם כמה שפחות פצצות ותפגיזו את היריב בכמה שיותר טילים. הגדרת ברירת המחדל של המשחק הזה מבאסת מאוד – עד 3 פגיעות לכל שחקן – וזה נגמר מאוד מהר. ממליצה לשנות את זה ל-6 ואפילו 9 (מספר הפגיעות המקסימלי) ולא להגביל את המשחק בזמן. ככה באמת נשארים עם מתח לכל אורך המשחק.

מי שיצא לו לשחק במשחק המקורי יפגוש בעוד הרבה מצבים מוכרים כמו Time Trial, Crystal Chase ועוד, ולמי שלא – יש הרבה מה לגלות ולחקור.

לצערי, מצב האון-ליין של CTR קצת איכזב אותי. ציפיתי לקרבות מול שחקנים מכל העולם עם יריבות (טוב בסדר, אני מתכוונת לקצת אקשן וקללות כמו פעם), אבל לצערי משהו שם פשוט לא עובד. זה מוזר, ואני לא יודעת לשים על זה את האצבע. מתוך כמה פעמים שניסיתי בזמנים שונים, ה-Matchmaking הצליח לחבר אותי לקבוצת שחקנים רק פעמיים. מיותר לציין שחיבור האינטרנט שלי היה יציב. אין משהו שיותר מעצבן גיימרים מלהיות תקועים ב-Queue כל כך הרבה זמן. אם הבעיה היא לא בחיבור האינטרנט שלי, כמו שווידאתי, אני יכולה רק להניח שמצב האון-ליין לא פופולרי מספיק (למרות ששיחקתי כמה ימים אחרי ההשקה), או שיש בעיה בשרתים עצמם. זה בעיקר חבל כי אפשר לשחק באון-ליין גם במירוצים רגילים וגם ב-Battle, כשאני בטוחה שיכול להיות מאוד מעניין כשמשחקים עם/נגד שחקנים מרחבי העולם.

השורה התחתונה

Crash Team Racing: Nitro-Fueled הוא משחק כיפי בקצב מהיר שממש לא פונה רק לחובבי הנוסטלגיה, אלא לכל חובבי משחק המירוצים. הוא לא פשוט מדי ולא קשה מדי ומצריך למידה מסוימת של טריקים והבנה של כל האופציות שעומדות לפניך כשיש לך טיל לזרוק או פצצת TNT שעומדת לפוצץ לך את הראש. הצבעוניות שלו כיפית, אופציות ה-Customization גורמות לך לרצות להמשיך לשחק כדי להשיג את הסקין האהוב עליך והמגוון הגדול של מצבי משחק ומסלולי מירוצים לגמרי משאיר אותך בפנים. מצב ה-Adventure  אולי לא כיפי כמו שאר המשחק, אבל הוא כן ממלא את התפקיד שלו בלהעביר את הזמן כשאתם לבד. ולגבי מצב האון-ליין שטעון שיפור, אני סולחת לו כי זה לא נשמע כמו משהו שלא יסדרו בהמשך. אם אתם אוהבים משחקי מירוצים, ובמיוחד לשחק אותם עם עוד אנשים, אל תוותרו עליו.

9
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • גרפיקה וצבעוניות מהממת
  • מירוץ בקצב גבוה - כמו שהוא צריך להיות
  • עוד משחק מירוצים עם ספליט סקרין שהוא לא מריו ׁ(סוף-סוף!)

הרע

  • אונליין טעון שיפור
  • קרבות הבוסים לא מוסיפים נפח משמעותי למשחק

והנוסטלגיה

  • חשבתי שהפעם האחרונה שאראה את קראש בנדיקוט תהייה במיניגיים של Uncharted 4
גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

משחקת על: PS4, 3DS

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Mario Kart

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Assassin's creed II, Pokemon Emerald

כשאני לא משחקת אני: מתלוננת שאין לי זמן לשחק;

מסר לעולם: אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה טוב יותר, תוכיח

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:29 26.09.2023 | עירד רנן עירד רנן (אורח)

    התחלתי אתמול את המשחק ברמה Hard, אבל המתחרים שלי הרבה יותר מהירים ממני גם אחרי power slide אני לא מצליח להשיג אותם. אולי יש סוגי כלי רכב ואו גלגלים שאני צריך לרכוש. כי כבר ניסיתי כל דבר אחר.

  2. 2

       | פורסם ע"י