הרשמה

טים סוויני, מנכ"ל Epic Games, בביקור בישראל: "AR הוא עתיד הגיימינג"

שלחנו את שמואל ל-Meetup שאירגנה חברת אינטל לשמוע ממנכ"ל Epic Games על העתיד של הגיימינג בעולם

""אנחנו לא מסתכלים על מפתחי משחקים אחרים כמתחרים - אם קיימים שני משחקים טובים באותה המידה, אנשים ישחקו בשניהם"

למקרה שלא ידעתם, טים סוויני (Tim Sweeney), מנכ"ל חברת Epic Games, הגיע לביקור בישראל לכמה ימים בהם הוא נפגש עם מפתחים בתעשייה הישראלית ובפרט עם מפתחי חומרה ב-Intel. אתמול (ה-10 בספטמבר) הוא גם השתתף ב-Meetup שארגנה חברת Intel במשרדיה בפתח תקווה, בו הוא דיבר על עתיד הגיימינג בעולם, המנוע הגרפי של חברת Epic Games (מנוע ה-Unreal), החומרה שתלווה אותנו לאורך השנים הקרובות ובנוסף גם ענה על שאלות מהקהל.

מן הסתם, אחת השאלות הראשונות שעלו בשיחה הייתה קשורה להצלחה המטאורית של Fortnite והעתיד של המשחק. כשנשאל על מנוע ה-Unreal ועל העתיד של משחק ה-Battle Royale הפופולרי, סוויני טען כי הוא מעט מאוכזב מההתקדמות של המנוע שלהם במובן הזה. "באיזשהו מקום, זה שאנחנו תומכים ב-100 שחקנים בבת אחת זה מדהים, אבל ציפיתי שכבר נהייה מסוגלים לתמוך בהרבה יותר. בהקשר של Fortnite וז'אנר ה-Battle Royale, הייתי רוצה לראות מיליון שחקנים נוחתים על מפה ענקית ונלחמים במשחק במשך שעות כדי לראות מי האחרון שישרוד. כמה מטורף זה היה יכול להיות?"

בנוסף, הוא הגיב קצת על מה הוא חושב שהפך את המשחק להצלחה כל-כך מטאורית: "חלק מההצלחה של Fortnite נובעת מהעובדה שהמשחק הצליח להביא אותנו למצב שאנשים משחקים משחק Online עם החברים שלהם בחיים האמיתיים. הדינמיקה הזו משנה את כללי המשחק לגמרי: כשחקרנו את ההתנהגות השחקנים במשחק, חצי מהזמן אנשים באמת משחקים במשחק באופן פעיל, ובחצי השני הם פשוט נשארים בלובי ומדברים וצוחקים ונהנים, מחליפים כינויים ב-Discord ועוד. זה בסופו של דבר גם יהיה העתיד של הגיימינג: אתה יכול להתחבר למשחק שלנו מאיזו קונסולה שתרצו ולדבר עם איזה משתמש שתרצו". גם לא היו חסרות עקיצות למתחרים במובן הזה: "ראינו את Apex לדוגמא - חלק מהשחקנים אצלנו עברו לשחק שם לכמה זמן אבל הם חזרו ל-Fortnite בסופו של דבר, בין אם בגלל שהם לא יכלו לשחק עם החברים שלהם בקונסולות אחרות, ובין אם הם ראו שלא כל החברים שלהם הגיעו יחד איתם למשחק המתחרה."

ובכל זאת, עם כל התחרות, זה נראה שסוויני (ו-Epic באופן כללי), מסתכלים על קהילת המפתחים כמשפחה אחת יותר מאשר מתחרים קלאסיים. "אנחנו לא מסתכלים על מפתחי משחקים אחרים כמתחרים - הרי בסופו של דבר, אם קיימים שני משחקים טובים באותה המידה, אנשים ישחקו בשניהם. אז זה לא כזה משנה לנו אם מישהו עושה שימוש במנוע שלנו כדי 'להתחרות בנו', אנחנו מסתכלים על זה כמשהו חיובי".


טים סוויני חותם על משחק Unreal מקורי של אחד ממשתתפי ה-Meetup ברי המזל

כשנשאל על כל נושא ה-eSports, סוויני דווקא לא דואג לגבי האופי היחסית קאז'ואלי של המשחק. "זה הקסם של Fortnite", הוא אומר, "בין אם אתה שחקן רע או שחקן טוב, בגלל איך שהמשחק מנוהל ועובד, יש לך פחות או יותר את אותו הסיכוי לנצח את המשחק. הרי אם תיקח משחק eSports קלאסי אחר, ותשחק אותו מול שחקנים מקצוענים, אתה תפסיד בכל פעם מולם. אבל ב-Fortnite, הצלחתי לנצח בעצמי חמישה משחקים מתוך 1200, ולי יש K/D של 0.3 ככה שאני מצליח לראות התקדמות". הוא מוסיף כי "צריך לשמור על האיזון בכל הנוגע לספורט התחרותי, כי לפעמים שחקנים תחרותיים מבקשים איזה פיצ'ר שהוא אולי מאוד טוב ומשפר מאוד את המשחק, אבל מצד שני מגדיל את הפער בין שחקנים טובים יותר וטובים פחות. אז בעוד שהשחקנים שיש מרוצים יותר, אנחנו רואים ירידה בכמות השחקנים במשחק, וזה משהו שצריך לאזן - כי בסופו של דבר אנחנו רוצים שכולם יוכלו לשחק אצלנו ויהנו אצלנו."

במהלך השיחה גם עלה הנושא של VR מול AR, ולאן עתיד הגיימינג הולך, וכאן לסוויני יש דעה נחרצת מאוד בנושא. "בעיניי, עד כמה ש-VR הוא נושא מאוד חם ונעשים דברים מדהימים באזור הזה, AR הוא העתיד של הגיימינג, והעתיד הטכנולוגי באופן כללי. אם אני מסתכל על הטלפון שלי, עד כמה שהוא כלי טכנולוגי מצוין, מדובר במסך קטן שלוקח לי משהו כמו 15 מעלות מטווח הראייה שלי. תחשבו שבמקום זה הייתם לובשים משקפיים חנוניות כמו שלי שכל מה שהייתם רוצים לראות היה מוצג שם. זה שיפור אדיר ממה שיש לנו כיום. אולי אפילו נפתח אלגוריתם שיעלים אותם מהפנים שלנו בלייב בעזרת Photoshop".

יצא לי באופן אישי לשאול שאלה בנוגע לנושא הביקורת השלילית הלעיתים לא מוצדקת ש-Epic Games מקבלת על נושא הבלעדיות הזמנית של משחקים מסוימים בחנות הדיגיטלית שלה והתדמית הלא חיובית של Fortnite, ועל כך סוויני ענה לי שהוא מכיר את הנושא הזה והוא כאוב מבחינתו כי הוא מבין מאיפה הביקורת הזו מגיעה, וזה לא מקום טוב: "אי אפשר להתעלם מכך שהתוכן שאנשים מקליקים עליו הכי הרבה וקוראים הכי הרבה עליו הוא תוכן שלילי. אנשים מבינים שלהיות טרולים באינטרנט ולהתעלם מדברים שאנחנו עושים כמו לתת למפתחים נתח יותר גדול מהרווחים לדוגמא, משתלם להם וגורם להם להשיג עוד קליקים, צפיות ו-Traffic. חברות כמו Google ו-Facebook מודעות לכך וגם נותנות במה יותר גדולה לתכנים שכאלה - יש להן אינטרס גדול לקדם תוכן כזה". זה נראה שהחברה לא הולכת לשנות את דרכה בנושא כשסוויני טען כי הם "רוצים לעשות את הדבר הטוב ביותר עבור הגיימרים והמפתחים - גם אם הם לא אוהבים את זה כרגע".


"יש לחברות כמו גוגל ופייסבוק אינטרס גדול לקדם תוכן שלילי". טים סוויני.

לסיכום, סוויני התייחס גם לנושא תעשיית פיתוח המשחקים בישראל. "ישראל יכולה להיות מובילה בתחום פיתוח הגיימינג בעולם, אנחנו עובדים עם כמה אנשי קשר פה באזור ישראל והמזרח התיכון כדי לעזור ולחשוף את המנוע של Unreal לעוד מפתחים בכל רחבי העולם". כשנשאל על העובדה שהמנוע של Epic הוא לא המנוע הכי פופולרי בישראל, הוא ציין את העובדה שרוב הפיתוח פה הולך לכיוון של משחקי מובייל ושדווקא "הרבה מפתחים עצמאיים דווקא בוחרים ללכת למנועים פשוטים יותר כמו המנוע Unity, בעוד שהרבה מפתחי AAA הולכים דווקא לכיוון של Unreal".

לצערי לא הספקתי לדבר איתו על הרימייק שרציתי לבקש מהם לעשות לסדרת Jazz Jackrabbit, אבל היי - אני תמיד יכול לקוות שהם כבר חשבו על זה בעצמם. אני רוצה להודות לחברת Intel על ההזדמנות להגיע למפגש הזה, לדבר עם אנשים שעובדים בתעשיית הגיימינג הישראלית ובתעשיית הגרפיקה הממוחשבת בישראל ולחזק את האמונה שלי שהעתיד שלי בסופו של דבר יהיה בתעשיית פיתוח המשחקים בישראל.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:47 11.09.2019 | ohadcal ohadcal

    באמת חושב שכל התגובות על אפיק זה מוגזם. אנשים פשוט רגילים כל כך לקנות מסטים כל הזמן ופתאום יש תחרות וזה משום מה מעצבן אנשים
    זה גם לא שהם דורשים ממך משהו גדול במיוחד כמו לקנות קונסולה חדשה, בסך הכל לפתוח משתמש באפיק והאמת, שאין בזה שום דבר פסול. הם בסופו של דבר חברה, ולא משנה אם זו חברת גיימינג או לא, חברות פועלות בשביל להרוויח כסף, וזו פשוט אסטרטגיה בשבילם כחברה לעשות את זה. זה לא כמו ea שהם פוגעים בצרכן לדוגמא,ו היחידים (שלדעתי, תקנו אותי אם אני טועה) מפסידים פה אלו סטים, ולהם, ברוך השם לא חסר כסף.
    אם מפתחים ובעיקר מפתחי אינדי מרוויחים מזה יותר על העבודה וההשקעה שהם נותנים, וזאת ההחלטה שהם בוחרים, בעיניי זה נפלא

  2. 2

    16:55 11.09.2019 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    אוהד אני בהחלט מסכים וזה גם למה אני שאלתי מה דעתו על זה ואיך הם מתמודדים עם הנושא.

    גם בסקרים שעשינו בעמוד הפייסבוק וגם בתגובות כל מיני כתבות באתר זה נראה שאפיק חוטפים על הראש בלי סיבה אמיתית. אפילו פורטנייט שעושה עבודה נהדרת בקירוב אנשים נוספים לגיימינג חוטף על הראש בגלל דברים שלא קשורים אליו.

  3. 3

    09:49 12.09.2019 | WarFox89 WarFox89

    חברים, אני לא יודע באיזה סרט אתם חיים אבל כדאי שתתעוררו מהר מאוד. איפה התחרות כאן? מה אפיק עושים יותר טוב מסטים? מה זאת אומרת "בסך הכל דורשים ממך לפתוח משתמש באפיק" ?! מה נפלא פה?? אתם נשמעים כמו צרכנים כנועים שהמערכת דורסת אותם ואתם עוד אומרים "תודה, עכשיו תדרוס אותו גם ברוורס"!!! אני לא יודע באיזה סרט אתם חיים אבל אפיק זאת החברה הכי אנטי-צרכנית בעולם הגיימינג וסופה בפלטפורמת ה-PC קרוב ובא. אין שום תחרות והם לא חושבים לא על המפתחים ובטח שלא על הלקוחות! הם משלמים סכומי כסף ענק לחברות בכדי לקנות את האקסקלוסיביות שלהם בכדי שהם ימכרו את המשחק רק בפלטפורמה שלהם ואתם תצטרכו "בסך הכל לפתוח משתמש באפיק - ביג דיל". איפה התחרות? אין להם אפילו חמישית מהפיצ'רים שיש בסטים. לא ביקורות, לא שמירה בענן, לא תמונות, לא סרטונים, לא פורומים, לא זיכויים, לא סטרימינג, לא הגנה מסודרת על החשבון ועל פרטי התשלום וכו... וכו.... הרשימה הזאת יכולה להמשיך מכאן ועד קליפורניה! למה אני בתור לקוח לא יכול לקנות את המשחקים שלי בפלטפורמה שאני רוצה? למה כלקוח אני לא יכול לקבל את הפיצ'רים שאני רוצה וצריך? במקום להילחם בסטים בצורה הוגנת ולהציע שירותים יותר טובים מהר, פלטפורמה יותר טובה ונוחה, שירות יותר טוב ואמין - אם פשוט לוקחים משחקים כבני ערובה ומאלצים אנשים לקנות את המשחק דרך הפלטפורמה שלהם. הלקוחות זה הדבר האחרון שמעניין אותם. מה גם שאין ללקוח שקונה משחקים באפיק סטור את כל הכלים והאמצעים לרשותו בכדי לקבל כמה שיותר מידע על המשחק שהוא רוצה לקנות, לראות ממוצע ביקורות, לראות תמונות וסרטונים ועוד מדיה וכל זה נעשה בכוונת תחילה בכדי שלצרכן יהיו כמה שפחות כלים להבין שהוא קונה חתול בשק - האסטרטגיה שלהם היא: כמה שפחות הוא יודע ככה יש סוכי גדול יותר שהוא יקנה את המשחק ולא יוכל לקבל החלטה מושכלת לגבי המשחק. גם העניין שהם לוקחים ממפתחים נתח קטן יותר לעומת סטים זה לא כי הם רובין הוד וכאלה נאורים וטובי לב. אין להם את כל המערכות והפיצ'רים שיש בסטים אז ברור שהם לא צריכים לבזבז כסף על משאבי פיתוח, תחזוקה וכו' ...

    אז אל תעזו להגיד לי אפילו כמה אפיק "טובים" ו"התחרות" שהם מביאים זה דבר כל כל טוב.
    ריבונו של עולם מתי ישראלים ילמדו לקרוא בין השורות ?@

  4. 4

    14:38 12.09.2019 | zeratuv zeratuv

    לכל הבכיינים שזועקים את זעקת הקוזאק הנגזל, שהחנות של אפיק לא כוללת את כל הפיצ'רים של סטים אז הם מבצעים מינימום רצח עם - תשתו משהו קר, תנשמו רגע...
    כן, זה שאין שמירות בענן וכו' זה מעפן. אבל עובדים על זה. זה יגיע. והבנתי שלחלק מהמשחקים זה כבר הגיע, ושאר הפיצ'רים יגיעו בעתיד קרוב יותר או פחות...
    כל טענות האנטי לא יעזרו לכם, כי אפיק מחלקת משחקים בחינם, וכי אפיק נותנת למפתחים אחוזים גבוהים יותר עבור המשחקים שלהם, וזה מספיק לרוב הגיימרים, גם אם זה על חשבון פיצ'רים אחרים.
    אז ברור ש"זה לא כי הם רובין הוד וכאלה נאורים וטובי לב" - זה הכל בשביל כסף. אבל כל הכסף הזה תורם לתעשייה כולה. הגיימרים, שמקבלים משחקים בחינם, המפתחים שלא צריכים לשלם שליש ממחיר המוצר לסטים, והתעשייה כולה - שכן תחרות זה ***תמיד*** דבר טוב, ולא הייתה שום תחרות רצינית לסטים, עד עכשיו.

  5. 5

    16:09 12.09.2019 | Kalili Kalili

    כל מילה בסלע Warfox! אפיק כל כך אנטי צרכנית והיא גם בלי קשר חברה נוראית. היא סתם גונבת משחקים מסטים ואומרת "תקנו מאיתנו, או שלא תקבלו כלום!"

    ושלא נדבר על זה ש:

    - אין שמירה בענן
    - אין ביקורות
    - אוסף מידע על המשתמש ללא סיבה, המידע עובר לממשלת סין!
    - אין פורומים
    - אין מקום שאפשר להוריד ממנו מודים באופן ישיר
    - אין ווישליסט
    - אין החלפת חפצים
    - אין צילום או סקרינשוטים, אם אתה רוצה לצלם או לעשות סקרינשוט אתה חייב להשתמש במשהו אחר
    - משתמשים לא יכולים ליצור דרך ה EGS מדריכים למשתמשים אחרים
    - אי אפשר לעשות משם שידורים
    - אין שיתוף משתמשים
    - רק עד לא מזמן הוסיפו אפשרות לחפש משחקים, זה מטורף! היית אז צריך לגלגל עד שאתה מוצא את המשחק
    - אין קודים שאפשר להכניס בשביל לקבל משחק, חייבים תמיד לקנות את המשחק ישר מהחנות

    הנה לכם, אפיק משלמים למפתחים כדי שיהיו לנו את כל הבעיות האלה בזמן שנשחק! ואתם אוכלים את זה בלי מלח כי "המשחק עדיין אותו משחק!"
    ו "צריך לתת לאפיק זמן! עד שהם גם יהיהו טובים!" אבל אם אני פורץ את המשחק זה עדין אותו משחק, אז מה? ואני לא עומד לחכות עד שהחנות הזאת תהיה טובה, הם אמורים לשחרר אותה טובה! ויהיו את האלה הכיאילו חכמים שיגידו "תחרות זה תורם לצרכן!" אבל איך להעלים משחק לגמרי מסטים ולשים אותו בחנות הגרועה הזאת בשביל שאנחנו נסבול זה תחרות? ואיך זה תורם לצרכן בדיוק?

    וגם אל תגידו "הם לוקחים פחות כסף מהמפתחים!" כי אם היו בחנות העלובה הזאת את כל הפיצ'רים שצויינו עכשיו (ויש בסטים) הם היו לוקחים אפילו יותר מסטים! למרות שהכיסים שלהם מפוצצים מהפורטנייט הזה!

  6. 6

    22:33 12.09.2019 | WarFox89 WarFox89

    מה שרשם Kalili מדוייק. אין כאן שום תחרות ובטח שאין כאן שום דבר שנעשה לטובת הצרכן. אתם לא מצליחים להבין שאפיק עם האסטרטגיה הזאת שלהם של האקסקלוסיביים פוגעת בראש ובראשונה בכם - במשתמש. תחרות אמתית זה אם הם היו עושים משהו יותר טוב מסטים - משהו שיגרום לי **לרצות ולהעדיף** לקנות את המשחק בפלטפורמה שלהם מאשר בסטים לא ע"י זה שלא משאירים לך ברירה ומאלצים אותך "בכוח" לקנות רק אצלם - זאת לא תחרות זה ניצול הגיימרים והשתנה על הרצונות שלהם ועל הצרכים שלהם בכדי להרוויח יותר כסף. למה רוב הגיימרים ב-PC בוחרים ואהבים את סטים ? זה מתוך בחירה. אף אחד לא הכריח אותנו. אנחנו מקבלים שם את כל הכלים שנועדו לתת חווית גיימינג מושלמת ב-PC לא כי ואלב משלמת סכומי עתק למפתחים בכדי לקשור לנו את הידיים. אז מה, אפיק זורקת לכם עכשיו עצם [2 משחקי אינדי חינם בחודש] וזה מה שקנה אתכם ? ומה עם המיליון ואחד המשחקים שהם פרי טו פלי בסטים? מה עם כל המבצעים הענקיים שיש בסטים כמו בקיץ ובסוף שנה ? אין אפילו חצי מזה באפיק סטור.
    לפני שאפיק התחילו את הבולשיט שלהם ב-PC לא היה אפילו מונח כזה כמו "משחק אקסקלוסיבי" בעולם ה-PC כי זאת פלטפורמה פתוחה וזאת הסיבה שהגזע העליון בוחר בא - אתה תמיד יכול לשחק במה שאתה רוצה, איפה שאתה רוצה ואיך שאתה רוצה. השיט הזה של האקסקלוסיביות צריך להישאר בעולם הקונסולות ואני מקווה מאוד שאפיק יכשלו מאוד בקרוב. סטים זאת תמיד הייתה הפלטפורמה המועדפת והאהובה אצל שחקני המחשב וככה זה יישאר כל עוד אין אלטרנטיבה אמיתית.

  7. 7

    02:35 13.09.2019 | sahars sahars

    WarFox89, מצד אחד אתה רושם מגילה ומצפה שיקחו אותך ברצינות, מצד שני אתה רושם ששחקני המחשב הם הגזע העליון. כאילו, באמת, תתבגר.

    בכל מקרה החנות הזו של אפיק לא רצה יותר מדי זמן ולכן זה לא הגיוני לשפוט אותם כשטן, ברור לך שהם לא יכולים להשקיע עשרות מיליונים בפיצ'רים לחנות מבלי שיש להם כמות משתמשים מכובדת ואחיזה מסוימת בשוק. וכן, לקנות זכויות על משחקים זו דרך אחת להשיג אחיזה בשוק, גם אם אתה לא יכול לשמור בענן, או אם אתה צריך ללחוץ PRTSCN במקום F12 בשביל לצלם מסך.

    אני לא אתפלא אם גם בעוד שנה בחנות הזו יהיה את כל מה שיש בסטים ואפילו יותר ואנשים עדיין ימצאו על מה להתלונן, כמו שכל לוחמי הצדק באינטרנט שונאים את פורטנייט זה מצליח.

  8. 8

    15:19 13.09.2019 | WarFox89 WarFox89

    החלק של "הגזע העליון" נכתב בצורה הומוריסטית, כל כך קשה לזהות? ואיך זה קשור "למגילה שכתבתי"? האם עצם העובדה שהוספתי בדיחה קטנה בטקסט פוסלת את כל הדברים הלגיטימיים שנאמרו מעלה?
    ולא - לקנות זכויות על משחקים [לשלם כסף בכדי לעשות אותם שבויים] זו לא דרך אחת וזאת לא דרך בכלל. זה גועל נפש ואין פה מקום ב-PC לחרא הזה.
    אני בטוח שאם הם היו משקעים את כל הכסף שהם משלמים על אקסקלוסיביות על פיתוח ושיפור הפלטפורמה שלהם במקום, הם היו זוכים לכמות רבה יותר של לקוחות ועל הדרך גם לשם טוב יותר ;)

  9. 9

    23:09 13.09.2019 | DrizziTx DrizziTx

    Warfox,
    מה שלומך?

    עבר הרבה זמן מאז שמצאנו נושא משותך להגיב עליו כאן בפורום :)

    ראיתי בתגובה שלך והייתי חייב להגיב, אני חושב שאתה מאד טועה.
    נכון, אתה מושקע בסטים וכל עולמך המשחקי שם אבל היעדר תחרות זה לצרכן קרי לך.
    סטים שלטה ביד רמה בעולם משחקי המחשב ועשתה ככל העולה על רוחה בתחום זה ולכן אני מברך שיש תחרות.

    איפה היית עם אינטל ללא תחרות מ-AMD?
    כנ"ל לאנוידיה, אקסבוקס, פלייסטיישן ועוד.
    ואפילו אפיק עצמם שיוניטי גרם להם לעשות דברים אחרת.

    זה לעולם לא טוב שיש מישהו שחונק את השוק ולכן אני מאד שמח שאפיק קוראים תיגר על סטים, ואתה עוד בן אדם שבא העולם הישן,
    לפני ששילמנו על כל חפץ מטופש שמוציאים למשחק, תחרות זה טוב.

    בכל הקשור להגנה על החשבון ... כאילו מה? תשלם עם פייפאל ואתה מוגן
    שמירה בענן? נו בחייאת, למה זה טוב? אתה מפמרמט המחשב כל יומיים? הולך לשחק עם חברים? הכל ניתן לגיבוי על דוק ב-2 שניות.
    תמונות ווידאו? האינטרנט מפוצץ בחומר על כל משחק

    ולבסוף אקסולוסיביים תמיד היה משהו חשוב, ראה פס4, אילולא האקסלוסיביים שלה, ייתכן שמיקרוסופט היתה מנצחת בתקופת ה-360.
    אם אתה קפיטליסט, לפחות תהיה קפיטליסט עד הסוף :)
    קיצר, אני לא מת על אפיק בכל מיני דברים אבל מעולה שהם נושפים בעורפה של סטים, יש לי המון טענות לסטים ולאיך שהיא הסתאבה.

    יאללה תחרות!

  10. 10

    18:06 14.09.2019 | Kalili Kalili

    קורע אותי איך שאנשים אומרים שהתחרות הזאת טובה אבל אין פה אפילו תחרות. אפיק לוקחים משחקים בכוח ואנחנו לא יכולים לקנות אותם מסטים. אז איפה התחרות פה בדיוק? תחרות זה שהמשחק נמצא בשתי חנויות, ואז הצרכן משווה בין שתי החנויות ובוחר מאיפה לקנות.

    ואפיק יודעים שהחנות שלהם נוראית, אז הם לוקחים בכוח משחקים מסטים ואומרים "או שאתם קונים את המשחק מאיתנו, או שאתם לא מקבלים כלום!" בסוף הצרכנים מפסידים, אז איך הצרכן מרוויח מזה בדיוק?

    אפיק לוקחים את אפשרות הבחירה של הצרכן, ואם הצרכן לא יכול לבחור מאיפה לקנות אז איך זו תחרות? ומה הצרכן מקבל בדיוק? מצחיק אותי איך שאותם האנשים שמגנים על אפיק גם מפסידים מזה כי גם הם בסוף לא יכולים לקנות את המשחקים מסטים, וגם הם יודעים שהחנות של אפיק גרועה. ואפילו שהם גם מפסידים מזה הם עדיין מגנים על אפיק, הם אפילו לא נאמנים לעצמם.

  11. 11

    20:43 14.09.2019 | DrizziTx DrizziTx

    Kalili נעים להכיר גם אותך :)

    ולגבי התגובה - אותי מצחיק שאתה מחליט בעבורי מה אני צריך לחשוב ושאני נאמן אוטומטית למקום כזה או אחר אבל לא מספיק .... להכיר בכך.

    לא אני המצאתי את משחק הבלעדיות, למה אתה לא מתלונן על משחקי activision? או שכל חברה יוצרת היום פורטל לעצמה?
    לא איכפת לי איפה אני קונה את המשחק, למה זה משנה לי? במה סטים עדיף על epic? כל מה שאני רוצה זה לקבל את המשחק, זהו.
    סטים, אפיק, גוג, הכל הולך ולטעמי הכי עדיף גוג, לא רוצה שום פלטפורמת DRM ושום שער מרכזי מזוייף שבסוף כולא אותי בין שעריו, וזה מה שסטים עשה, ומה שאקטיוויז'ן עושה וכל פורטל אחר שאני מחוייב לעבור בדלתותיו.

    לכן לא איכפת לי מסטים, איכפת לי מתחרות שתגרום למחיר להיות שפוי יותר, למפתחים שמגיע להם לקבל יותר ולי כמשתמש לקבל איזור מה שיותר גמיש.

    ולזה צריך תחרות, אז אם אתה אוהב סטים והכל מתאים לך שם, בבקשה, אני אישית חסר נאמנות לשום פלטפורמה שעושה ממני אסיר ובד"כ אני בעד האנדרדוג בכאלה מצבים.

    ולא ניכנס לאלמנט של למה צריך שתהיה תחרות, זה כבר דיון שונה ואני מסתכל גם עליו (נתתי דוגמאות בפוסט הקודם).

    נ.ב.
    וגם כיף לקבל משחקים בחינם מאפיק, יש שם כמה דברים מאד שווים, והכל בגלל התחרות - אני מרוויח, המפתח מרוויח, ואפיק מבזבזת קצת מטריליארדיי הדולארים שהרוויחה מפורטנייט שמשעבד 250 מיליון בני אדם אז לפחות רואים מזה קצת טוב.

  12. 12

    21:49 14.09.2019 | Kalili Kalili

    לא החלטתי בעבורך שום דבר, ולא אמרתי שאתה נאמן אוטומטית לשום דבר, אבל אתה לא יכול להתעלם מזה שאין פה תחרות. כי אם המוצר זמין רק בחנות אחת, איך זו תחרות בדיוק? ומה הצרכן מקבל? בינתיים לא קרו הרבה דברים טובים. אין ספק שתחרות זה טוב, אבל העניין זה שאין תחרות.

    ואני לא יכול להתעצבן על Activision כי בפעם האחרונה שבדקתי, היא לא גנבה משחקים ושמה אותם בחנות שלה, הם פשוט שמו את את המשחקים שלהם בחנות שלהם בלבד. ואין לי בעיה עם זה בדיוק כמו שאין לי בעיה עם זה שפורטנייט זה משחק בלעדי לאפיק גיימס סטור.

    ואם הפיצ'רים בסטים לא מעניינים אותך, זה בסדר, אבל הרבה אנשים זה כן מעניין, אולי אני לא מפרמט את המחשב כל יומיים, ואולי Achievements זה לא משנה בכלל את המשחק, אבל אלה שני פיצ'רים נחמדים שלטעמי ולטעם הרבה אחרים משפרים את המשחק. אולי לא בצורה דרמטית אבל אם קורה משהו, אז כדאי שיהיה קלאוד סייב, ואם אני רוצה להשוויץ, אני יכול להראות שעשיתי את כל האצ'יבמנטס במשחק.

    ואם אתה "רק רוצה לקבל את המשחק", אתה יכול פשוט לפרוץ אותו, אז מה? גם זו דרך פשוט לקבל את המשחק. ואולי זה מזיק למפתחים, אבל החנות של אפיק מזיקה לצרכנים. אז מה?

    ובנוגע למשחקים בחינם: עם זה אני מסכים דווקא, נחמד לקבל משחקים בחינם ובסופו של דבר המשחק זמין גם בסטים וגם באפיק. ככה שזה יותר משתלם לשחק באפיק, אבל לפחות לא מגבילים אותך לגמרי מלשחק בסטים, זה כבר קצת יותר לכיוון של תחרות. ככה שהמשחקים בחינם זה יותר טוב אבל כל שאר הדברים שהם עושים הם אנטי צרכניים.

  13. 13

    09:29 15.09.2019 | DrizziTx DrizziTx

    אני מבין את הרוב ומסכים עם זה שסטים יותר בוגרת, יש לה הרבה זמו בשוק אז יש לה פורום, ואצ'יומנטס, אבל היא גם אפליקציה כבדה, מפוצצת משחקי זבל וביקורות מוטות וכל מיני החלטות שהן לא ברורות ויש שטוענים שהן אנטי צרכניות.

    לגבי לפרוץ, זה סתם העלאת כתגובת נגד, זה בכלל לא השאלה או הדיון, כאן כולם נפגעים חוץ ממי שפרץ.

    האם בלעדי לקונסולת אקסבוקס או פלייסטיישן פסול באותה צורה בעינייך? לדוגמה ש-COD יוצא בלעדי לפלייסטיישן?

    אני עדיין לא מבין למה אפיק פוגעת בשחקנים? האם זה רק בגלל הבלעדיים? איך אתה מצפה שהיא תמשוך קהל כשכולם כבר השקיעו כל כך הרבה בסטים?
    בשביל להתחרות בסטים שהיא פלטפורמה שולטת שוק וחסרת מתחרים באמת עד כדי כך שהיא נחשבת מונופול, חייבים להביא כמה יהלומים ובלעדיים זו דרך ממש טובה, אני אשאל ואחדד במידה וזו הבעיה שלך עם אפיק:
    מבחינה עסקית, אם אתה בעלי אפיק או חנות אונליין חדשה שעושה מה שסטים עושה ואתה צריך להביא קהל, קהל שברובו שבוי בסטים (גם אם זה מרצון, זה עדיין שבוי), מה היית עושה? יש לך דרך אחרת?

    לגבי בלעדיים, בלעדי בפורמט של אפיק וקונסולות שווה ערך לזמן מוגבל, חודש, חודשיים, לא ממש נוראי מכמה סיבות:
    1. ניגמרו המשחקים בעולם שלדוגמה borderlands 3 זה המשחק היחיד שנותר לשחק? יש backlog מטורף של משחקים, בייחוד אם אתה מערב achievements, אז לאן יש למהר?
    2. נמשיך בדוגמת BL3, תקרא ביקורות ותראה שהמשחק מפוצץ באגים, בכל מיקרה שווה לחכות חודש שהוא יתייצב וזה נכון להרבה משחקים.
    3. לכשהמשחק ייצא מבלעדי לחנות כזו או אחרת בשאיפה זה ילווה בהורדת מחיר כי יעבור זמן מה. לצערי, כמעט כל משחק שקניתי במחיר מלא היה מאכזב, אז שוב, זה מתחבר ל "אין לי בעיה לחכות" ולפיכך אפיק והבלעדיות לא מפריעה עד כדי כך אם יש לרוכש קצת אורך רוח :)

  14. 14

    13:53 15.09.2019 | Kalili Kalili

    סטים מכמה בחינות אכן אנטי צרכנית, אבל זה אפילו לא משתווה לכמה שאפיק אנטי צרכנית. Valve לא מכריחה אף אחד לקנות את המשחק מהחנות שלה, Valve לא יוזמת בלעדיות למשחק שהוא לא שייך לה, היא לא פשוט מתערבת וגורמת למשחקים להיכנס לחנות שלה. לעומת אפיק.

    בנוגע לזה שפריצה זה לא הדיון, גם זה שציינת ש COD זה בלעדי לפליסטיישן זה לא הדיון, הדיון הוא על החנויות ב - PC Gaming, קונסולות לא קשורות לדיון. ובוא נגיד שכן, אין לי ממש תשובה כי אני לא מסתכל על עולם הקונסולות כמעט בכלל, אני לא יודע מה הולך שם.

    אפיק פוגעת בצרכנים גם בגלל הבלעדיים, וגם בגלל שאנחנו לא רק חייבים לשחק בחנות של אפיק, בחנות הזאת גם אין פיצ'רים כמעט בכלל ובמקום להשקיע את הכסף בלשפר את החנות עצמה, אפיק זורקים את השק שכתוב עליו "כסף פורטנייט" לבור לגיהנום שקוראים לו "בלעדיות"
    אם כבר הם עושים בלעדיים, לפחות שישפרו את החנות שלהם ככה שהכמות פיצ'רים אפילו תשתווה לסטים.

    ובוא נגיד ומישהו קונה משחק בלעדי מאפיק, הוא רואה כמה החנות גרועה, והוא יודע לא לקנות משמה יותר אלא אם הוא חייב בגלל עוד משחק בלעדי שהוא רוצה. אז העניין, שוב פעם, אם כבר יש בלעדיים, שיעשו רושם טוב על אלה שקונים את הבלעדיים ויוסיפו פיצ'רים.

    מה הייתי עושה במקומם? אומר את זה שוב, פיצ'רים. ונכון, אולי פיצ'רים זה לא מספיק בשביל למשוך את אלה ששבויים לסטים, אז מה שאני הייתי עושה במקום בלעדיים זה לקחת צעד קדימה את המשחקים בחינם. כעת הם מחלקים רק משחקי אינדי קטנים, אז הייתי לוקח את זה צעד קדימה ומחלק בחינם לזמן מוגבל משחקים גדולים יותר (וכמובן שברגע שהם קיבלו את המשחק, הוא נשאר אצלם לתמיד) ואולי אפילו משחקי AAA שכולם אוהבים או מצפים להם.

    ואז במקום להגיד:
    "אתם יכולים לקנות את המשחק מאיתנו ורק מאיתנו ואין לכם ברירה!",

    הייתי יכול להגיד: "אתם מוזמנים לקנות את המשחק מסטים, אבל אם אתם רוצים אותו בחינם, אנחנו מחלקים אותו בזמן מוגבל אצלינו, ויש לנו מספר פיצ'רים גדול כמעט כמו של סטים, לא שווה יותר?" וכל צרכן עם קצת שכל היה מסכים שזה שווה יותר. וככה גם לצרכן יש בחירה, וגם ה EGS זה אשכרה תחרות נגד סטים.

    אבל הם החליטו ללכת על צעד הרבה יותר אגרסיבי שגורר אחריו תגובה חריפה.

  15. 15

    14:36 15.09.2019 | WarFox89 WarFox89

    היי DrizziTx,
    מה זאת אומרת "סטים שלטה ביד רמה בעולם משחקי המחשב ועשתה ככל העולה על רוחה בתחום זה ולכן אני מברך שיש תחרות."?
    חוץ מהחלק שהם לוקחים 33% מהמפתחים [מפיצות] וזה היה בסדר גמור מבחינתם ב-15 שנים האחרונות כאשר הם חיפשו מקום לקבל אור זרקורים ולגדול לחברות ענקיות כמו Ubisoft למשל, ועכשיו שאפיק משלמים להם קצת עוד כסף בצד הם לא שמים קצוץ על סטים ? במה עוד "סטים שלטה ביד רמה"? האם הם הכריחו אותך לקנות משחקים באקסקלוסיביות רק אצלם ? בזה שעשו ביקורות בכדי לתת לאנשים דעה אובייקטיבית על המשחקים שהם רוצים לקנות ? בזה שהוסיפו אופציה לזיכוי וביטול עסקה אחרי שעתיים\שבועיים? ועל איזה בדיוק תחרות אנחנו מדברים כאן ? כמו שנאמר כבר תחרות זה כאשר אתה עושה משהו יותר טוב מהיריב שלך ובצורה הוגנת ופיירית שמתחשבת בלקוח בראש ובראשונה לא ע"י זה שאתה *מחרבן* על כל מה שהוא צריך וכובל את ידיו לבוא ולקנות ממך משחקים שבויים.
    אתה אומר *זה לעולם לא טוב שיש מישהו שחונק את השוק" אבל האם זה לא בדיוק מה שאפיק מסים לעשות עכשיו ?
    "בכל הקשור להגנה על החשבון ... כאילו מה? תשלם עם פייפאל ואתה מוגן" אתה רציני ? אני קונה בפלטפורמה של אחת החברות הכי גדולות שיש היום בשוק ואני צריך להגן על עצמי בביפאל כי אין להם מערכות הגנה במקום שאמורים לעשות את זה בשבילי כברירת מחדל ?

    אתה אומר "שמירה בענן? נו בחייאת, למה זה טוב? אתה מפמרמט המחשב כל יומיים? הולך לשחק עם חברים? הכל ניתן לגיבוי על דוק ב-2 שניות.
    תמונות ווידאו? האינטרנט מפוצץ בחומר על כל משחק"

    כן בישבילי ועוד המון אנשים שמירה בענן זה חשוב מאוד. מוזר שזה אמור להיות "פיצ'ר" היום כשזה דבר מאוד חשוב והכרחי כבר המון שנים.
    וכן האינטרנט מפוצץ בסרטונים ותמונות אבל לך תדע של מי ושל מה ? אולי אני רוצה לראות חומרים מקוריים ששחקן צילם מהמשחק וזה מאמות ע"י זה שיש לו את המשחק בחשבון ?

    אקסקלוסיביים זה דבר שאני תמיד שונא גם שזה מגיע לנושא הקונסולות. אני לא מסכים עם עצם העובדה שלוקחים משחקים שבויים מאחורי פלטפורמה מסוימת. אם אתם רוצה למכור לי קונסולה מסוימת תמכרו לי אותה בגלל שהיא יותר טובה ויש לה פיצ'רים יותר טובים לא בגלל שאני יוכל לשחק במשחק שאני רוצה רק עליה. אבל עזוב קונסולות. זה עובד ככה אצלם שנים כבר אז כנראה זה כבר מאוחר מדי לנסות ולשנות שם משהו. מה שכן מציק לי זה שאפיק מנסים להכניס את החרא של האקסקלוסיביות למחשב וכאן זה לעולם לא היה ככה וגם לא יהיה ככה לאורך זמן.

    אפיק ממש לא נושפים בעורף לסטים וגם לא מדגדגים להם את הביצה אפילו. הפלטפורמה שלהם זה כישלון שקיים רק בגלל הפורנייט. אין להם מלא מערכות ופיצ'רים שיש רק בסטים ולא נראה שיהיו אצלם בקרוב. הם כבר בנו לעצמם שם רע מאוד והדרך עוד ארוכה. הם מנסים לפגוע בסטים ? אבל הם לא מבינים שעל הדרך הם עושים את סטים רק הרבה יותר חזקה ומגובשת.

    כמו שאומרת האמרה המפורסמת - כאשר אתה נלחם בשדים, שים לב שלא להפוך לשד הרבה יותר גדול וגרוע בעצמך"

  16. 16

    23:38 15.09.2019 | DrizziTx DrizziTx

    אוקיי אנשים, סבבה, מקבל את דעתכם, אני לא רואה את זה בחומרה כמוכם, כי זה חלק מעולם העסקים אבל אני מבין את הטענות על אקסלוסיביות ופיצ'ירים ומסכים שיש מה לשפר שם, בייחוד לחברה כמו אפיק עם מה שנראה לכאורה כמו הר של כסף.

    אני לא מכיר את הפורטל של אפיק ברמת מיקרוסקופ, יודע שהשתמשתי קצת בפורטל שלהם ואין לי בעיה איתו, הכל עובד בדיוק כמו כל פורטל אחר.

    אני אסיים בזה שאאחל לכם שתיראו מה שאתם קוראים לו תחרות אמיתית, יהיה מעניין לבחון את הנושא עוד שנה שנתיים ולראות איפה השוק עומד מבחינת שתי החברות האלו.

    יאללה שיהיה לילה טוב ובחירות טובות (קחו את התשוקה הזו ולכו להצביע, זה הרבה יותר קריטי מהדיון שלנו כאן על פורטל משחקים).

  17. 17

    18:45 17.09.2019 | WarFox89 WarFox89

    כן, אני חושב שכבר הרוב נאמר פה בנושא ודי מיצינו את העניין...אין הרבה מה להוסיף. הדיון היה די מעניין :)

    אף אחד לא נגד תחרות ותחרות טובה ואמתית זה תמיד טוב ללקוח, אבל תחרות הוגנת זאת תחרות שהלקוח מרוויח ממנה לא מפסיד.
    אני יותר מ אשמח לראות חברות אחרות שקמות ונותנות פייט לסטים, אבל פייט אמתי והוגן - שיגרום לי לרצות לבוא לקנות אצלם, זה יעשה טוב לכולם אבל אל "תכריחו" אותי לקנות אצלכם "עם אקדח מכוון לרקה". שיווק אגרסיבי מידי לרוב מבריח לקוחות.

    לגבי הבחירות - אני עדיין חושב שלא משנה מה נצביע הליכוד וביבי ישארו באותו המקום מכיוון שלדעתי העם לא מחליט כלום - נותנים לו רק את ההרגשה שהוא "בוחר".
    אבל זה כבר נושא אחר וסיפור אחר, לא לנוכחי לכן אני לא אכנס לזה אפילו D:

  18. 18

       | פורסם ע"י