הרשמה

ביקורת: Nintendo Switch Lite - הקונסולה הניידת המושלמת?

האם קטן יותר בהכרח אומר טוב יותר? נתנו לשמואל לבדוק את הקונסולה החדשה של נינטנדו ולתת לנו את רשמיו.

תאריך השקה: 20/09/2019

ה-Switch Lite הוא אולי הפתרון לאלו שרוצים לשחק ב-Switch אבל לא מתכוונים לפנות מקום ליד הטלוויזיה

המוצר סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

כשה-Switch Lite הוכרז לראשונה הייתי שייך דווקא לעדת המאוכזבים. זה נכון שאני בדר"כ משתייך לצד האופטימי יותר של המפה בכל נושא הגיימינג, אבל כחובב אדיר של הקונסולה ההיברידית של נינטנדו, אני ממש רציתי לראות את מה שאנחנו למדנו לקרוא לו ה-"Switch Pro" מגיע לחנויות. רציתי לראות קונסולה חזקה יותר, גדולה יותר, כזאת שמסוגלת לתת לנו עוד חוויות חדשות כמו Resident Evil 7, Resident Evil 2, Monster Hunter World ועוד, בכל מקום ובכל זמן שנרצה. במקום זאת קיבלנו מה שבאותו הזמן היה נראה ההפך הגמור: גרסה קטנה יותר של ה-Switch, עם פחות פיצ'רים מהגרסה הרגילה, ובלי הפיצ'ר המרכזי שנתן ל-Switch את שמו מלכתחילה. מאז עברו כמה חודשים ומצאתי את עצמי מתרגל לרעיון של קונסולת Switch שהיא רק ניידת, ונותר לי רק לתהות: האם ה-Switch Lite הוא ניסיון זול של נינטנדו להרחיב את המכירות של הקונסולה, או שבאמת מדובר במכשיר שבמובנים מסוימים יותר טוב מה-Switch המקורי?

דברים טובים אכן באים באריזות קטנות

נתחיל באריזה עצמה שמבחינתי כבר מבשרת טובות: הקופסא של ה-Switch Lite פצפונת. היא מאוד הזכירה לי את הקופסא של ה-3DS בזמן, אבל אפילו שם הקונסולה הייתה קטנה משמעותית מהקופסא עצמה. כשפותחים את הקופסא כל מה שמוצאים בה הוא את קונסולת ה-Nintendo Switch Lite, מטען, כמה ספרים ו...זהו. בלי אקסטרה ציוד, בלי בלגן בקופסא, כלום: כל מה שאתם צריכים כדי להתחיל לשחק נמצא כאן. אני אבין את האנשים שיתערמו על הנושא ויגידו שמדובר בעצלנות או קמצנות מצד נינטנדו, אבל אני דווקא מאוד נהנה מהעיצוב המינימליסטי. זה גורם לקונסולה להרגיש נקייה, חלקה משטויות וסטייליסטית. שלא לדבר על קלה יותר.


ה-Nintendo Switch Lite. צילום: שמואל מקונן.

כאן אנחנו עוברים לקונסולה עצמה, ואם כבר הזכרנו קלות, אז ה-Switch Lite קל משמעותית מאחיו הגדול: ה-Switch Lite שוקל 275 גרמים, שהם 4 גרמים פחות מה-Switch הרגיל בלי שלטי ה-Joy-Con שמתחברים אליו (המספר עולה לכמעט 400 גרמים עם השלטים). זה הבדל של כמעט 50 אחוז, והוא מורגש. הקונסולה קלילה הרבה יותר, גם לנשיאה וגם לאחיזה, כשישיבות במיטה, בזמן נסיעות או סתם על הספה הרגישו טיפה יותר נוחות מהגרסה הרגילה. החומרים של הקונסולה מרגישים מאוד פלסטיקיים אבל הם גם עמידים מאוד, כך שאני לא חושש מאירועים כמו נפילות של המכשיר (אבל עדיין, נזהרתי שלא להפיל אותו).


השוואה בין קונסולת ה-Switch ל-Switch Lite. צילום: שמואל מקונן.

המסך עצמו התגלה כברכה במסווה: אני הייתי בטוח שהמסך הקטן יותר יקשה עליי בזמן משחק ולהפתעתי, מסך ה-5.5 אינץ' דווקא הציג את כל המשחקים ששיחקתי על המסך בצורה יפה מאוד. להיפך - אפילו לא שמתי לב שבגלל שהרזולוציה נשארה זהה, צפיפות הפיקסלים עלתה טיפה, אז חלק מהמשחקים נראים טיפה יותר טוב על המסך הקטן של ה-Switch Lite (לפחות אלו שיצא לי לבדוק בינתיים). במשחקים כמו Breath of the Wild עדיין היה קשה לראות חלק מהדברים במרחק, אבל זה לא היה יותר מידי נורא, כשהאקשן על המסך נשאר חלק ויפה. בנוסף, הוא הצליח להתמודד עם אור שמש בצורה שה-Switch המקורי התקשה בו, כך שהוא גם כנראה פשוט מסך טוב יותר.


השוואה בין קונסולת ה-Switch ל-Switch Lite. צילום: שמואל מקונן.

הדבר נכון גם לעוד שני דברים נהדרים במכשיר: הספיקרים שלו שעשו עבודה מכובדת מאוד בהשמעת הקולות מהמשחקים השונים (באמת שהפתיע אותי לטובה), והתוספת של D-Pad אמיתי למכשיר. עכשיו אני רק אודיע מראש, הוא לא טוב כמו בשלט ה-Pro של הקונסולה או אפילו ב-Joy-Con הייעודי של Hori שיש ברשותי, אבל זוהי עדיין תוספת שהיא יותר ממבורכת ותועיל להמון משחקי פלטפורמה שיצאו (Donkey Kong Country Returns) ויצאו בעתיד. כיאה לקונסולה ששמה דגש על ניידות בלבד, אורך חיי הסוללה מרשים ביותר. הקונסולה מנצלת את סוללת ה-3,570 מילי אמפר שלה עד הסוף ומשחקים כבדים שניסיתי החזיקו באזור ה-4 שעות (למי שתוהה המשחקים היו Astral Chain ו-Skyrim שמחזיקים קצת יותר משעתיים וחצי על הקונסולה הרגילה שלי). זה עדיין פחות מהגרסה החדשה של ה-Switch אבל זה עדיין הרבה יותר טוב ממה שהתחלנו איתו.

ברגע שאתם מוסיפים לכך את העובדה שמדובר במוצר זול משמעותית מהמוצר המקורי (950 ש"ח מול 1550 ש"ח בחנות של נינטנדו ישראל), קשה מאוד להצדיק קניית מכשיר רגיל לאלו שרוצים רק מכשיר נייד.

צרות בגן עדן

עד עכשיו הרעפתי שבחים על הקונסולה החדשה של נינטנדו אבל לא הכל מושלם בה.

נתחיל מהפיל שבחדר: כל נושא ה-Drifting ומקלות התזוזה. מהמחקר שעשיתי בנושא זה נראה שמקלות התזוזה הן לא אותן המקלות שיש בשלטי ה-Joy-Con אחד לאחד, אבל העיצוב כן דומה, מה שמוביל לצערנו למקרים בהם בעיית ה-Drift המוכרת והמעצבנת מרימה את ראשה המכוער שנית. ל-Nintendo הייתה הזדמנות פז לתקן את הבעיה הזו עם הקונסולה הזו אבל משום מה היא החליטה לוותר על כך וכולנו מפסידים מזה. בנוסף, בעיות של Drifting עם ה-Switch Lite יכולות להיות מתוקנות רק על ידי מסירת המכשיר עצמו לתיקון, כך שמדובר בעוד בעיה גדולה של נינטנדו.


ה-Nintendo Switch Lite. צילום: שמואל מקונן.

אם כבר הזכרתי את השליטה, אז בעוד שהתוספת של ה-D-Pad היא טובה מאוד ומבורכת, הייתי שמח אם נינטנדו הייתה משקיעה עוד טיפה בהגדלת המקשים של הקונסולה וסידור מחדש של המיקום שלהם. אני כבר דיי התרגלתי לקונפיגורציה של ה-Switch, אבל הזזה של מקל התזוזה הימני למטה והגדלת הלחצנים של הקונסולה היו יכולים להיות צעדים נוספים בהגדלת הנוחות לשחקני הקונסולה, בייחוד אלו עם ידיים גדולות יותר מהממוצע שרוצים להשתמש בה.

היו עוד שני דברים שהפריעו לי: הראשון הוא העובדה שהמשחק הגיע בלי מגן מסך ייעוד. אני יודע שזה לא משהו שהיא מחוייבת לעשות, אבל בכל זאת, מדובר בקונסולה ניידת לחלוטין והייתי רוצה לראות את החברה היפנית חושבת כמה צעדים קדימה ומספקת לנו פתרון מלא מקצה לקצה למכשיר. הדבר השני כבר יותר רציני: איך למכשיר החדש אין תמיכה אוטומטית באוזניות אלחוטיות? אני מבין - זה פיצ'ר שלא היה קיים בקונסולה המקורית, אז אין סיבה שהוא יהיה קיים גם בקונסולה החדשה, אבל בואו נגיד את האמת: זה לא ששיפרתם את מנגנון ה-WiFi של המכשיר (שהוא עדיין חצי קלאץ') ורק הסרתם ממנו יכולת משמעותית של חיבור לטלוויזיה - למה לא לספק לנו תמיכה במשהו שכולנו היינו מצפים לו מקונסולה ניידת ב-2019? התשובות לצערי רק אצל נינטנדו.

השורה התחתונה

באמת שלא ציפיתי לאהוב את ה-Switch Lite כמו שאהבתי אותו בזמן הבדיקות והכנת הביקורת. אני עדיין אציין במאמר מוסגר שזאת לא הקונסולה בשבילי, שכן העובדה שאי אפשר לחבר את הקונסולה לטלוויזיה בשום צורה כן מפריעה לי, אבל למי שמשחק מול הטלוויזיה או בישיבה שמור נטו למחשב האישי או לקונסולה כמו Xbox One או PS4, והוא רוצה לחוות את ספריית המשחקים המדהימה של ה-Nintendo Switch: זאת יכולה להיות הדרך הטובה ביותר לעשות זאת: המכשיר קל ונוח לנשיאה, המסך הקטן - בעיניי לפחות - עובד מעולה עם הקונסולה, הביצועים לא נופלים מהביצועים של המשחקים הרגילים (בחלק מהמקומות אפילו טיפה יותר טוב), יש אשכרה D-pad שאפשר לעשות בו שימוש והסוללה מחזיקה יותר זמן מאשר הקונסולה המקורית. נכון שלא הכל מושלם בקונסולה והכפתורים (בעיקר מקלות התזוזה) יכלו לקבל שדרוג משמעותי, אבל בשיא הכנות - אם אתם רוצים לקנות קונסולת Nintendo Switch, אין לכם ידיים גדולות במיוחד ומשחקים אקסקלוסיבית במצב נייד: קשה לי שלא להמליץ לכם ללכת על ה-Switch Lite.

9
מתוך 10

הטוב

  • הקונסולה קלה מאוד וניידת מאוד
  • המסך מעולה וטוב יותר מהמקורי
  • אורך חיי סוללה מרשים במיוחד
  • למעט כמה בודדים, כל המשחקים נתמכים על ידי המכשיר החדש
  • מחיר טוב למה שמה שמקבלים בסופו של דבר
  • מציב אלטרנטיבה מצוינת לאלו שרוצים לקנות Switch נייד

הרע

  • אנשים עם ידיים גדולות כנראה יחוו אי נוחות במשחק
  • בעיות אפשריות במקלות התזוזה
  • אין עדיין תמיכה באוזניות אלחוטיות ב-Bluetooth

והירושה

  • האם אנחנו חוזים במותו של ה-3DS?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:34 11.10.2019 | ohadcal ohadcal

    הjoy conהשמאלי שלך פשוט מדהים. וואו
    (תודה רבה על הביקורת!)

  2. 2

    14:54 12.10.2019 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    תודה רבה! זה ה-Joy-Con של Hori שהוזכר בכתבה :)

  3. 3

       | פורסם ע"י