הרשמה

ביקורת: The Witcher 3: Wild Hunt גרסת ה-Switch - אין זו אגדה

הפורט הכי מדהים של משחק ל-Switch, או דווקא פלופ היסטרי שעדיף להימנע ממנו? שמואל בדק את גרסת ה-Switch של The Witcher 3.

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/10/2019

זו לא הגרסה הכי יפה של המשחק, אבל זו ללא ספק הגרסה עם הכי הרבה נשמה.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

The Witcher 3 הוא בלי צל של ספק אחד המשחקים הכי טובים ששיחקתי בחיי. על המשחק המקורי יש לי למעלה מ-100 שעות בהן רצתי, נלחמתי, צדתי מפלצות ועשיתי משימות. החוויה המלאה של The Witcher 3 היא לא משהו שאני יכול לתאר במילים: מהסיפור המדהים והפסקול המושלם שמלווה אותו עד המשחקיות הנהדרת ששמה אתכם על קצה הכיסא בכל קרב ומנגנון עליית הרמות והשגת יכולות חדשות - המשחק עושה כמעט כל דבר באופן נכון ומדויק. לא רק זה, מדובר באחד המשחקים הכי גדולים ששיחקתי, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה עלילתית, עם המון משימות צדדיות וסיפורים משניים בעלי משמעות אמיתית לאנשים הקשורים אליהם.

אז איך לכל הרוחות Sabre Interactive הצליחו להכניס משחק כל-כך גדול, כל-כך מושקע וכל-כך כבד גרפית לקונסולת ה-Nintendo Switch? בשביל זה אני פה: בואו נראה האם הבעיות הגרפיות נוראיות כמו שאומרים, איך המשחק רץ מבחינת הביצועים שלו והאם שווה לכם לקנות את המשחק לקונסולה הניידת שלכם?

אל תסתכלו בקנקן... הוא לא משהו.

The Witcher 3 הוא אחד המשחקים הכי יפים של הדור הנוכחי - גם היום, אם אתם רוצים להריץ את המשחק ברזולוציה גבוהה או עם ביצועים גבוהים, תצטרכו מחשב יחסית חזק (אם אני זוכר נכון, רק ה-2080 מצליח לשמור על 60 פריימים לשנייה או קרוב לכך ברזולוציית 4K). גם קונסולות הדור הנוכחי עובדות קשה כדי להריץ את המשחק על הטלוויזיה שלכם, אז למקרה שאתם שואלים את עצמכם: "האם גרסת ה-Switch באמת מכוערת כמו שכולם אומרים?", התשובה היא... כן ולא. מצד אחד הרזולוציה של המשחק נמוכה, כשמדובר ב-720p דינאמי במצב נייח ו-540p דינמאי במצב נייד. בנוסף, טקסטורות ועצמים כמו דשא, פרחים ועצים נראים הרבה פחות טובים מבגרסאות אחרות של המשחק וחלקם דו-מימדיים או מרוחים על המסך.

המשחק גם חווה הרבה מאוד רגעים בהם טקסטורות ועצמים על המפה מופיעים כשמתקרבים אליהם (תופעת ה-Pop-in המוכרת), וזה למרות שאפשר לראות עצמים מסוימים במרחק דיי גדול מכם, הרבה יותר ממה שציפיתי. שיער נראה כמו סרטים מבד במקרה הכי גרוע ובאופן כללי, המשחק נראה כאילו הורידו אותו לרמה של משחק PS3 או Xbox 360, כמו Two Worlds למשל. הסיבה שהתשובה היא "כן ולא", נעוצה בכך שבמצב נייד, כל הדברים האלו הרבה פחות מורגשים. גם על ה-Switch הרגיל במצב נייד, וגם (או אולי בעיקר) על ה-Switch Lite, המשחק נראה ומרגיש הרבה יותר טוב מאשר במשחק מול הטלוויזיה. רוב הבעיות שהזכרתי קודם מופיעות בעוצמה פחותה על המסך הקטן יותר. העובדה שהמסכים איכותיים מאוד גם עוזרת באותו העניין.

בנוסף, זה נראה שב-Cutscene-ים, הרזולוציה נשמרת על המקסימום שלה, כך שטקסטורות, פרצופים ואנימציות - כולם נראים טוב יותר מקרוב. בכלל, The Witcher 3 על ה-Switch לא נראה כמו משחק מכוער בשום צורה. זהו עדיין, באופן דיי מצחיק, אחד המשחקים הכי יפים שאפשר למצוא על ה-Nintendo Switch, עם ערים מפוצצות באנשים, שדות פתוחים ויערות מלאים בעצים ובחיות. נדמה לי שההשוואה לגרסאות האחרות פוגעת במחשבה על איך שהמשחק עצמו נראה כי הוא באמת לא כזה נורא. מי יודע, אולי בהמשך המפתחים ב-Sabre Interactive ישפרו עוד טיפה את המראה של המשחק או לחילופין, בדומה לגרסת המחשב, לתת אופציה לשחק עם עוד אפשרויות גרפיות (אני הייתי מוריד את פתרון ה-Anti-Aliasing לחלוטין לטובת תמונה פחות מרוחה על המסך).

הקונסולה הקטנה שיכלה

אבל עם כמה שהמשחק נראה חצי כוח, ואולי עדיף לשחק אותו באופן נייד רוב הזמן, אני שמח לבשר שהביצועים נשארים באזור ה-30 פריימים לשנייה ברוב הזמן. כן, יש נפילות בביצועים במקומות מסוימים: היו לי כמה קרבות מול כ-5 או 6 Downer-ים באזור הביצה שגרמו לביצועים של המשחק לקרטע טיפה, אבל לא מדובר בנפילה מטורפת בביצועים אלא באירועים רגעיים וחריגים מאוד. אגב, המשחק מאפשר לכם להפעיל או לכבות את אופצית ה-Blur של המשחק (בין אם Motion Blur או רגיל), וזה עזר לי לשמירה על ביצועים חלקים יותר ברוב המקומות (חייב רק לציין שהיה Cutscene אחד בו הביצועים נפלו בצורה משמעותית, אבל זה היה Cutscene והנפילה הייתה של כמה שניות בודדות שבהן היו הרבה אפקטים על המסך).

אז הביצועים יחסית חלקים, הסיפור נשמר במלואו, המקומות עדיין שוקקי חיים וממה ששמתי לב בעצמי לפחות, אין בעיות של Input Lag או משהו בסגנון. המשחק שרבים אמרו שבחיים לא יוכל להגיע ל-Switch הגיע, פחות או יותר במלוא הדרו לקונסולה הקטנה של נינטנדו. מה שמוביל אותי ישירות לנושא של החלק הזה של הביקורת: The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition על קונסולת ה-Nintendo Switch הוא לא פחות מהוכחת היכולת הגדולה ביותר של הקונסולה. מאז שהקונסולה יצאה, עם כל משחקי ה-AAA שיצאו אליה כמו Doom 2016, Wolfenstein 2 או Warframe - משחק אחד תמיד היה ברשימה של המשחקים שבחיים לא יגיעו לקונסולה. עכשיו כשהמשחק היחיד שכולם (כולל עבדכם הנאמן) אמרו שהוא בחיים לא יוכל לרוץ על הקונסולה אכן הגיע אליה, נשאלת השאלה: "איזה משחק לא יכול להגיע ל-Switch?".

Metal Gear Solid V? תנו לי קצת Big Boss בדרכים!

GTA V? בוודאי, זה היה משחק שיצא במקור ל-Xbox 360 וה-PS3, אז למה לא?

Final Fantasy XV לא יכול לרוץ על המכשיר? The Witcher 3 רץ על המכשיר תוך כשנה של פיתוח, מה התירוץ שלכם עכשיו?

Fallout 4? איזו מין שאלה! הרי אחרי The Witcher 3, בטח שהוא יכול לרוץ על הקונסולה, ותזרקו לנו גם את Fallout 3 ואת New Vegas על הדרך.

המוח שלי התפוצץ מאפשרויות שונות למשחקים שאני רוצה לראות על הקונסולה אחרי ההכרזה ב-E3 2019, ואני חושב שזה מה שהכי יפה בקשר ל-The Witcher 3 על הקונסולה: הוא פתח לי את התיאבון לעוד משחקים (בעיקר משחקי תפקידים ענקיים לשחקן יחיד) על קונסולה ניידת שאני אוכל לקחת אותי ממקום למקום.

השורה התחתונה

שיחקתי את The Witcher 3 בגרסת ה-Switch שלו על המכשיר הרגיל במצב נייד, מול הטלוויזיה במצב Docked ועל ה-Switch Lite ובסופו של דבר זאת לא הגרסה הטובה ביותר של המשחק הנהדר הזה. גרסאות ה-PS4 Pro וה-Xbox One X בוודאות יותר יפות ממנה, כשגרסת המחשב האישי עליה שיחקתי במקור לוקחת את התחרות הזו. אבל אי אפשר לקחת מהמשחק הזה את העובדה שמדובר ב-The Witcher 3 עם כל ההרחבות שלו, כל הסיפורים הנהדרים שהוא מספר, העלילות המפוארות, הדמויות המצחיקות והמרגשות, הקרבות המאתגרים, המשימות הצדדיות המעשירות וכן, גם הנופים המרהיבים - על מכשיר נייד. אני יכול לצקצק על העובדה שהדשא נראה כאילו הוא יצא ממשחק מסוף העשור הקודם, אבל כמו שאמרתי בסיכום משחקי החודש שלי: יצא לי לשחק כבר את אחד מהמשחקים הכי אהובים עליי, בנסיעה של שעה וקצת לכל כיוון בצורה ניידת. ואת זה שום גרסה אחרת ושום קונסולה אחרת לא יכולה לעשות כרגע.

The Witcher 3: Complete Edition לקונסולת ה-Nintendo Switch זמין לרכישה ברשתות והמשווקים המורשים.

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • המשחק המדהים מ-2015 עם כל ההרחבות הנהדרות שלו
  • ביצועים סולידים למדי על הקונסולה הקטנה
  • The Witcher 3 במצב נייד הוא התגשמות החלומות שלי
  • מצליח לשמור על המראה האייקוני של המשחק...

הרע

  • ...אבל מחוויר גרפית לעומת הגרסאות האחרות שלו.

והשם

  • תראו מה זה, ביקורת שלמה והצלחתי להימנע מ-The Switcher 3.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י