הרשמה

מיקרוסופט חושפת את כל הפרטים הטכנים לגבי ה-Series X

1TB של אחסון SSD, ו-12 Teraflops במעבד הגרפי

זה נראה בתכל'ס כמו מחשב גיימינג קטן ואכזרי

מיקרוסופט חשפה לפני יומיים את המפרט המלא של ה-Xbox Series X, וכפי שכולנו צפינו - מדובר בחיה של ממש. הקונסולה החדשה של מיקרוסופט מורידה כל צל של ריסון והולכת על מקסימום כוח, מקסימום מהירות ומקסימום חווית גיימינג עם המפרט החדש והפסיכי שלה. בין היתר קיבלנו פירוט גם על הגודל של הקונסולה עצמה, העיצוב של שלטיה ופיצ'רים שיגיעו איתה. 

הנה הרשימה המלאה של הנתונים שנחשפו על ידי החברה (נלקח מ-Gamespot):

  • CPU: 8x AMD Zen 2 Cores at 3.8GHz (3.6GHz with SMT)
  • GPU: 12 TFLOPs, 52 CUs at 1.825GHz, Custom RDNA 2
  • Memory: 16GB GDDR6
  • Memory Bandwidth: 10GB at 560GB/s, 6GB at 336GB/s
  • Internal Storage: 1TB Custom NVMe SSD
  • IO Throughput: 2.4GB/s (Raw), 4.8GB/s (Compressed)
  • Expandable Storage: 1TB Expansion Card
  • External Storage: USB 3.2 HDD Support
  • Optical Drive: 4K UHD Blu-ray Drive
  • Performance Target: 4K at 60fps - up to 120fps

לפני שנגיע לגודל של הקונסולה עצמה כמה הערות לגבי המפרט ומה הוא אומר לנו בעצם על השאיפות של מיקרוסופט. נתחיל מהמעבד הגרפי: כפי שמוצג ברשימה למעלה, המעבד החדש של ה-Series X יגיע עם 12 טרהפלופים, פי שניים יותר מאשר הקונסולה הקודמת (והנוכחית) של מיקרוסופט, ה-Xbox One X. זה שם את המעבד באותן העוצמות של כרטיסים גרפיים כמו ה-2080 של Nvidia או ה-RX Vega 64 של Radeon. חשוב כמובן להזכיר שבעוד שזה שיש למכשיר המון טרהפלופים, זה לא המספר שמשנה, אלא איך משתמשים בו, וכאן זה נראה שמיקרוסופט עושה עבודה מצוינת עם הקנייה של חברות וסטודיואים שיפתחו בשבילה משחקים אקסקלוסיבים שירוצו על הקונסולה. הדבר גם מתבטא בביצועים שמיקרוסופט שואפת לה: 60 פריימים לשנייה (ועד 120) ב-4K.

הדבר השני שרציתי להתייחס אליו הוא האחסון של הקונסולה, וכאן אפשר לראות שהמכשיר הוא כמו מחשב קטן, כי בנוסף ל-1TB של SSD שמגיע עם המכשיר, יש אפשרות להוסיף עוד אחסון של עוד 1TB אחד שתוכלו לקנות ממיקרוסופט ולחבר לקונסולה שלכם. המכשיר תומך ב-HDD חיצוני שזה נורמלי לחלוטין, אבל העובדה שה-Series X מגיע עם 1TB של SSD הולך לספק חווית טעינת משחקים שלא ראינו כמותה בשום קונסולה עד היום. מספיק להיזכר ולראות את סרטון ההשוואה של טעינת העיר ניו-יורק במשחק Marvel's Spider-Man לקונסולות של סוני כדי להבין עד כמה זה הולך להשפיע על המשחקים שלנו בצורה שלא הכרנו עד כה.

הקונסולה עצמה לא גדולה כמו שחשבתי שהיא תהייה: כ-30x15x15 (כלומר 30 ס"מ לגובה, עם בסיס ריבוע של 15 ס"מ בצלעות). Digital Foundry השוו זאת בצורה טובה לשתי קונסולות Gamecube שניצבות אחת על השנייה, לא גדול ולא נורא בכלל. השלט של ה-Series X יהיה מאוד דומה לשלטים הרגילים של Xbox, אבל עם תוספות כמו כפתור Share ו-D-Pad חדש.

אבל יחד עם כל אלו אני חייב לסיים עם ההערה החוזרת שלי: הכוח של הקונסולה הזו (ושל ה-PS5) נראה כמו משהו שלא הכרנו ולא חווינו עד היום. הגרפיקה הולכת להיות מהממת, משחקים הולכים לרוץ נהדר, והעובדה שהן מגיעות עם SSD הולכת להשפיע בצורה מטורפת על המשחקים שלנו (תראו את הדרישות למשחקים כמו Star Citizen כדי להבין על מה אני מדבר). אבל מה שחשוב, מה שהכי חשוב, הם המשחקים שיגיעו עם הקונסולות. גם אם שתי הקונסולות יגיעו עם תמיכה לאחור, אנחנו עדיין צריכים לראות את המשחקים שהולכים להגיע עם כל קונסולה כדי להבין האם הן תהיינה שוות קנייה.

כתבתי כתבה שלמה על כך, מוזמנים לקרוא אותה כאן:

ה-Xbox Series X חזק יותר מה-PS5? זה לא משנה. 

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:36 18.03.2020 | nakiii nakiii

    זהו ה980ti הזקן שלי מת רשמית

  2. 2

    20:15 18.03.2020 | WarFox89 WarFox89

    מפרט מרשים, סוף סוף האיכרים של הקונסולות יכולו לשחק כמו שהגזע העליון משחק מזמן כבר.
    @NAKII
    980ti היה מפלצת בזמנו ואני גם מאוד אהבתי אותו אישית היו 2 כאלה. אבל זה כבר סוס עייף היום ...

  3. 3

       | פורסם ע"י