הרשמה

תפסו מחסה: עשרה קאברים נהדרים לרצועות מוכרות בגיימינג

לכבוד החג, שמואל איגד לנו כמה מהקאברים האהובים עליו ביותר למוזיקה ממשחקי מחשב!

מה הקאברים האהובים עליכם ממשחקי מחשב לאורך השנים?

אז אני אוהב מוזיקת משחקי מחשב, אני חושב ששלוש שנים של לכתוב כתבות "פסקולי השנה" טיפה הסגירה את העובדה הזאת. אבל אחד הדברים שאני אפילו עוד יותר אוהב הם קאברים למוזיקת משחקי מחשב. יש משהו בלשמוע רצועה מוכרת מפעם מקבלת חידוש נהדר או ספין שונה, לשמוע איך צלילי ה-8 או 16 ביט הופכים פתאום לתזמורת שלמה, או איך רצועה אהובה נהיית אפילו טובה יותר. ואז חשבתי לעצמי: למה לא לשתף אתכם באהבה שלי?

איגדתי כאן עשרה קאברים נהדרים שתוכלו לשמוע במהלך החג והסופ"ש, יחד עם שמות המשחקים מהם הגיעו הקאברים והאמנים המנגנים. כמובן שזאת לא רשימה מדורגת כי את כולם אני אוהב מסיבות שונות וכמובן שיש לי עוד קאברים אהובים שלא מופיעים כאן ברשימה. השתדלתי לכלול כאן כמה שיותר אמני קאברים שאני באמת אוהב וכמה שיותר סגנונות שונים (ממטאל ועד ג'אז). לכו להקשיב ומקווה שתיהנו!

Your Best Nightmare + Finale (Undertale) - RichaadEB

אחד מהקאברים הבודדים שמצאתי שמשלבים בין שני השירים המלאים של הקרב הסופי נגד Flowey בצורה כל-כך טובה ונקייה. הפסקול ש-Tobi Fox הלחין היה מצוין גם ככה, אבל תוסיפו לו גיטרות חשמליות ומקצב מטורף וקיבלתם קאבר שלא היה מבייש את המקור. ורק למקרה שאתם תוהים למה שיר אחר מ-Undertale לא נמצא ברשימה: Finale עומד בצל של אחד השירים היותר פופולריים במשחק ומגיע לו את אור הזרקורים שלו.

Price (Persona 5) - J-MUSIC Ensemble

זה אולי אחד מהפסקולים היותר מאוחרים שתמצאו ברשימה הזאת, אבל הפסקול של Persona 5 פשוט מדהים ו-Price הוא ראש לאריות במובן הזה. מדובר בעיניי באחת הרצועות היותר Overlooked בפסקול, שמקבלת גרסה כיפית וארוכה שעושה צדק עם הנעימה הנהדרת הזו. זו גם הרצועה שמייצגת הכי טוב לפי דעתי את התמה המרכזית של המשחק: אתם צוות שודדים מיומן שבא לגנוב לבבות בסטייל. אה, וסולו התופים של Norman Edwards נפלא (עוד אמן קאברים של משחקי מחשב בעצמו).

Time's Scar (Chrono Cross) - Video Game Orchestra

לפעמים אני מרגיש כמו הבן אדם היחיד ששיחק אי פעם במשחק הזה. הקלאסיקה ל-PS1 הביאה לנו משחק המשך רוחני ראוי ל-Chrono Trigger העל-זמני וסיפקה לנו את אחד משירי הנושא הטובים ביותר למשחק בתקופת ה-PS1. יש הרבה גרסאות קאבר טובות ל-Time's Scar, אבל זו של Video Game Orchestra לוקחת את כולן בסיבוב. הם גם עשו יופי של קאבר לשיר הנושא של Chrono Trigger באותה ההופעה, אז שווה לשמוע גם אותו. אגב, אם Square Enix אי פעם יעשו חידוש למשחק הזה, כנראה שאנשים הולכים לראות אותי בוכה בזמן ההכרזה. 

Big Blue (F-Zero) - InsaneInTheRainMusic

מי שמכיר את הרצועה המקורית יודע שהקאבר הכי "מתאים" לה הוא כזה עם הרבה גיטרות ועוצמה שתהלום את המירוצים של F-Zero. אז מה עשה היוצר הפיליפיני/אמריקאי, Carlos Eiene? קאבר ג'אז בסגנון שנות ה-80, כמובן! הקאבר עצמו יצא נהדר וכיפי לשמיעה, אבל אפילו יותר טוב מזה: בסרטון של השיר מופיעים גם מלא מעריצים שעשו מסיבת ריקודים עם הקאבר! כמה יצירתי!

 Hydrocity Zone Act 2 (Sonic The Hedgehog 3) - GaMetal, InsaneInTheRainMusic

ועכשיו לקאבר של Carlos שיותר מתאים לשיר המקור: שיתוף הפעולה בין אמן הג'אז לבין GaMetal (האמן Jonny Atma) הוליד קאבר מצוין לאחת הרצועות הכי אהובות עליי בהיסטוריה של הקיפוד הכחול. ההחלפות התכופות בין הסקסופון לגיטרות עושות את שלהן ואני לא יכול להפסיק להקשיב לקאבר הכיפי הזה.

Gourmet Race (Kirby) - Smooth McGroove

באמת חשבתם שהוא לא יופיע כאן? אמן הא-קפלה המזוקן שלא מפסיק להפתיע נותן כאן קאבר מצוין ונאמן למקור בצורה נהדרת. האמת שהוא כל-כך נאמן למקור שאני לא אהיה מופתע אם במשחק הקירבי הבא (שיהיה יותר מאתגר מ-Kirby Star Allies, אני מקווה), הם ישתמשו בו באיזושהי צורה. 

Go Straight (Streets of Rage 2) - Vincent Moretto

קאבר מטאל למוזיקת דאנס של שנות ה-90? יאפ. בזמן האחרון (תודות ל-Streets of Rage 4), אני חוזר להפיץ את אהבתי למשחק Streets of Rage 2 ולפסקול הנהדר שלו מאת Yuzo Koshiro. הקאבר של Vincent Moretto מצליח לשמר את האנרגיות הגבוהות של הרצועה המקורית ולהוסיף לה סוג של חיספוס שדווקא מאוד מתאים לסדרת משחק ה-Beat-em-up ולאווירה הכללית שבה.

E1M1 (Doom) - FamilyJules, ToxicxEternity

אם אתם חושבים שהוספת עוד מטאל לרצועות של דום המקורי זו משימה בלתי אפשרית, תסמכו על FamilyJules (האמן Jules Conroy) שהוא ימצא דרך לעשות זאת. בקאבר הזה הוא מנצל עוד אמן קאברים מוכר בדמות ToxicxEternity (האמן Jack Fliegler) כדי לתת לנו קאבר מהיר יותר וכבד יותר בו זמנית. והוא יצא בול בזמן ל-Doom Eternal (ממש במקרה...).

The Passing of the Blue Crown (Mega Man 3) - Sixto Sounds, Steppo, Zircon

אנשים אוהבים להתייחס לסדרת משחקי Mega Man כסדרת משחקי פלטפורמה חמודה מתקופת ה-NES, אבל הסיפור של המשחק כולל הרבה מאוד טרגדיות וכאב לב של כל הדמויות השונות. הקאבר הזה של מוזיקת הפתיחה הקצבית של Mega Man 3 עושה עבודה טובה בלהכניס אותנו לאווירה הזאת, ובנוסף זה פשוט קאבר מקסים בעיניי עם הגיטרות והפסנתר. שלושת הווטרנים של אתר האינטרנט OCRemix.org עשו עבודה מצוינת כאן.

Metal Kombat for the Mortal Man (Mortal Kombat + Mega Man 2) - Powerglove

אני אסגור את הרשימה עם אחד מהקאברים הכי מעניינים ששמעתי בחיי. להקת הפאוור מטאל Powerglove יצרה הכלאה בין מוזיקת הנושא (הלא רשמית יש להזכיר) של Mortal Kombat יחד עם המוזיקה מהשלב של Metal Man ב-Mega Man 2 כדי להביא לנו את אחד מהקאברים העוצמתיים ביותר לשתי הרצועות. לא חשבתי על דרך יותר טובה לסיים את הטור הזה מעם זעקת "מורטל קומבט" שאני בטוח שקרעה את הגג כשהלהקה הקליטה את השיר הזה. אגב, כל האלבום שלהם באותו השם מלא בקאברים נהדרים למשחקי מחשב, מוזמנים לקפוץ ל-Apple Music ולהקשיב לו!

זהו, כמובן שיש לי עוד רצועות אהובות שאני יכול לשתף אבל זה מספיק להפעם. רוצים לשמוע עוד? ספרו לי בתגובות כאן או ברשתות החברתיות שלנו! חג שמח!

התמונה הנהדרת של פוקימוני דור 3 מנגנים נלקחה מעמוד ה-DeviantArt של wee-axolotl

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:05 16.04.2020 | siegfried siegfried

    Sea Theme מהירוס 4. קאבר של Dryante:


    יצירה נפלאה וקאבר פנטסטי.
    פול אנתוני רומרו, מלחין סדרת הירוס, הוא מהאהובים עליי בתחום.

  2. 2

    12:58 18.04.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    מתישהו אני אעשה רשימה נוספת, הרחבה לרשימה הזאת. זה אולי יקרה עוד כמה חודשים, אבל זה יקרה.

    כשזה יקרה הקאבר ששמת יופיע שם. זה אחד הדברים היפים ששמעתי בזמן האחרון.

  3. 3

    07:47 19.04.2020 | siegfried siegfried

    איזה כיף. שמח שאהבת.

  4. 4

       | פורסם ע"י