הרשמה

ביקורת: The Wonderful 101 Remastered - כמעט נפלא

שמואל בדק את גרסת ה-Remastered של אחד המשחקים המעניינים מתקופת ה-WiiU, בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 19/05/2020

כמו גיבור על אמיתי, המשחק מצליח להתגבר על הקשיים שלו בצורה הירואית ועדיין להיות מהנה

לא הייתם מצפים ממשחק בין שבע שנים להיות בכותרות בתקופה הנוכחית, אבל כך היה: The Wonderful 101 או מאה הנפלאים, פרצו חזרה למיינסטרים בעזרת קמפיין ה-Kickstarter הסופר מוצלח שלהם והוכיחו לנו שלא רק שיש קהל אמיתי למשחק הלא סטנדרטי של Platinum Games, הוא קיים גם מחוץ ליריעה של מעריצי נינטנדו. עשרות, אם לא מאות אלפי אנשים תמכו בקמפיין (כולל עבדכם הנאמן) והצליחו לגרום לכך שהמשחק יגיע גם לקונסולת ה-PS4 ולמחשב האישי. עכשיו רק נותר לענות על השאלות החשובות: האם המשחק היה שווה את כל הבלגן סביבו? האם באמת היינו צריכים גרסת Remaster למשחק הזה? ואולי הכי חשוב: האם משחק שהתבסס בצורה גדולה על מסך המגע של שלט ה-WiiU יצליח לעשות מעבר חלק לקונסולות שברובן אין אפילו את האופציה הזו? בואו נבדוק.

51 הנפלאים

בדיוק כמו לפני שבע שנים, גם עכשיו הקונספט של המשחק מרגיש חדש ומרענן: המשחק עוקב אחרי מעלליהם של מאה הנפלאים, קבוצה של גיבורי על שמגנים על האנושות מפני מתקפות ואסונות רבים. הפעם, הגיבורים שלנו נאלצים להילחם בפלישת חייזרים שתוקפים את כדור הארץ, כשהצוות שלנו (בניצוחו של Wonder-Red) צריך לעבוד ביחד כדי להביס את החייזרים ולהציל את האזרחים המסכנים. אבל לא מדובר בסתם עבודת צוות: הקונספט העיקרי של מאה הנפלאים הוא היכולת שלהם להתאחד וביחד ליצור כל מיני צורות מיוחדות שיעזרו להם לצלוח כל מכשול. איך הם עושים את זה? סרטוט של צורות גיאומטריות כמובן!

סרטוט של עיגול יאחד את הצוות ויהפוך אותם ליד אדומה וענקית שיכולה להכות באויבים ולסובב ידיות גדולות; סרטוט של קו ארוך יהפוך את הצוות לחרב ענקית שיכולה לחתוך את היריבים שלכם ולהחזיר קרני לייזר ועוד צורות ונשקים נהדרים. הקונספט הזה כל-כך יצירתי וכל-כך קל לתפעול, שהוא מרגיש ממש בבית יחד עם משחקים אחרים של החברה שדורשים שינוי של סגנונות לחימה בזריזות כמו Bayonetta או Vanquish. המשחק גם מעודד את זה בעזרת ספירת קומבואים שיצטברו לציון שתקבלו אחרי כל קרב (יחד עם בדיקה של כמה זמן הוא לקח לכם וכמה נזק ספגתם במהלכו). במהלך המשחק אתם תצברו נקודות שיאפשרו לכם לקנות עוד יכולות חדשות ומעניינות, מה שעוד יותר מאפשר לכם לשחק בסגנון האהוב עליכם (בין אם אתם אנשים של התקפה חסרת רחמים או הגנה ומתקפות נגד, המשחק נותן אופציות לכולם).

בכל שלב תוכלו להציל תושבים הזקוקים לעזרה בעזרת ציור של עיגול מסביב לתושבים, מה שיציל אותם ויהפוך אותם לעוד חיילים/גיבורי על זמניים בצוות שלכם. זה מוסיף עוד נדבך למשחקיות בכך שהוא מציג לנו כאן אלמנטים מהמשחק Pikmin: ככל שיש יותר חיילים בצוות שלכם, כך ה-Unite Hand שלכם (היד האדומה מהפסקה הקודמת) תהייה גדולה יותר, או שתוכלו ליצור חרב גדולה יותר. הדבר גם משתלב בבניית השלבים של המשחק, כאשר יהיו רגעים בהם תצטרכו להשתמש בצוות שלכם כדי להתקדם במשחק, בין אם על ידי יצירת גשר בין שני בניינים, דאייה למרחק גדול או שרשרת לטיפוס על מקום גבוה במיוחד.

הפאזלים של המשחק נהדרים, הסיפור והדיבוב מצחיקים ומשעשעים במיוחד (באמת, חייכתי כבר מהשנייה הראשונה של המשחק) והמוזיקה של המשחק נהדרת. העיצוב האמנותי של המשחק מצוין ומחזיק מעמד גם אחרי כל השנים הללו (למרות שהם יכלו לטפל בכמה עניינים גרפיים שבהם אגע בהמשך) והתוספת של שלבים סודיים שתוכלו לעשות במהלך המשחק והתוספות השונות לגרסה המחודשת בעזרתם הרבה של התורמים בקמפיין ה-Kickstarter רק מעשירים את החוויה עוד יותר. אני מאוד שמח שיוצא לי לדבר על The Wonderful 101, כי בדומה ל-Bayonetta 2, Donkey Kong Country Returns ו-Pokken Tournament, מדובר במשחק כיפי ויצירתי שהרבה אנשים פספסו בגלל שהוא ישב על ה-WiiU כל-כך הרבה שנים.

50 הלא כל-כך נפלאים

מצד שני, עד כמה שהמכניקות של המשחק עדיין מרגישות יצירתיות ומרעננות, גם 7 שנים לאחר יציאתו, הפורט עצמו מדגיש דבר אחד בצורה מאוד ברורה: המשחק נבנה עבור ה-WiiU. הדבר מתבטא בשני אופנים מרכזיים: הראשון הוא באופן לא מפתיע מכניקת הציור של המשחק. במקור, השחקן יכל לצייר את הצורות השונות שהמשחק ביקש ממנו לצייר על שלט ה-WiiU שהיה מצוין לכך בעזרת מסך המגע הענק שהיה עליו. צריכים לצייר עיגול בשביל ה-Unite Hand? בקטנה. צריכים לצייר את ה-Unite Sword כדי להתחיל להילחם? שנייה ואתם שם. המכניקה עדיין עובדת עם שלט רגיל ומאפשרת לצייר עם מקל התזוזה הימני, אבל בהמשך המשחק כשמקבלים צורות קצת יותר מורכבות לצייר זה נהייה יותר קשה עם שלט (ואפילו יותר קשה עם עכבר ומקלדת, אגיע לכך בהמשך).

הצורה השנייה בה הדבר מתבטא היא במידע הנוסף שהמשחק נותן לכם על המסך השני. במשחק המקורי מידע חשוב ומועיל היה מופיע על מסך השלט שלכם: מידע לגבי אביזרי ריפוי וחיזוק שלכם, התפריט של המשחק ובמקרים מסוימים מידע שיכול לעזור לכם להתקדם במשחק. המשחק מאפשר לכם להציג עוד מסך בעזרת לחיצה על מקש TAB, אבל בואו נאמר שהאופציות השונות לתצוגה הן מציקות במקרה הטוב ומפריעות במקרה הרע. הגרסה הזו של המשחק לא מאפשרת להשתמש במסך נוסף עבור המסך הקטן אז יוצא מצב שאני לוחץ על TAB כדי לראות שאני לא מפספס שום דבר או שהצורה שאני מנסה ליצור נכונה ואז שוב על TAB כדי להעיף את המסך, מה שהוא לא אידיאלי.

בנוסף, הפורט עצמו מלא בבעיות כרגע: טיפול לא נכון ב-Frame Pacing שגורם לכך שהמשחק רץ על 59 פריימים לשנייה בכל רגע נתון, משחק עם עכבר ומקלדת - משהו שהייתם מצפים שיעבוד טוב יותר בהתחשב במכניקות הציור של המשחק לא מתפקד כמו שצריך (וגם אי אפשר לשנות את המיפוי של המקשים אז זה גם בעייתי). על גרסת ה-PC אין טיפול בכל נושא ה-Anti-Aliasing אז המשחק לא נראה חלק (מצריך שינוי בהגדרות הפרופיל של המשחק דרך Nvidia וממה שראיתי ברשת, אנשים עם כרטיסי AMD יצטרכו לחכות לפאץ' שיסדר את זה). גרסת ה-Switch איכשהו רצה פחות טוב מגרסת ה-WiiU במקומות מסוימים, על אף היותה קונסולה חזקה בהרבה ועוד.

הפורט עצמו הוא מבורך - כמו שציינתי בתחילת הביקורת זהו משחק יצירתי, משעשע וכיפי - אבל כל אלו הן בעיות שהפריעו לי לחוות את המשחק בצורה האולטימטיבית שלו, בעיקר על ה-PC. אלו הן בעיות שבפלאטינום כדאי וצריך להתייחס אליהן לקראת שחרור המשחק לכולם ב-19 במאי.

השורה התחתונה

כש-The Wonderful 101 עובד, הוא עובד מצוין: מדובר באחד המשחקים היותר כיפיים, מאתגרים ומהנים להסתכל עליהם ויזואלית שיצאו בתקופת ה-WiiU ובשנים האחרונות באופן כללי. השילוב הזה בין המשחקיות של Pikmin לציור של כלים איתם תוכלו להילחם הוא נהדר ויוצר משחקיות כאוטית ומאתגרת. זה חבל לי מאוד שעבודת הפורטינג הלא טובה מעכירה מאוד את החוויה הכללית וגרמה לי לרגעי תסכול לא קטנים - גם ברמת השליטה בדמויות וגם מבחינת ביצועי המשחק ואיך שהוא נראה גרפית. אחרי שלומדים לחיות עם הבעיות הללו, המשחק נחשף במלוא תפארתו ומצדיק לגמרי את השם שלו. 

המשחק The Wonderful 101 Remastered יהיה זמין לקונסולות ה-Nintendo Switch, PS4 ופלטפורמת Steam החל מה-19 במאי

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • הסיפור והדיבוב של הדמויות השונות מצוינים
  • פסקול נהדר והירואי
  • המשחקיות עדיין כיפית ויצירתית גם אחרי כל השנים האלה
  • עיצוב אמנותי מרשים

הרע

  • גרפיקה מיושנת - גם בהתחשב בגיל המשחק
  • המסך הנוסף מהווה מטרד לא נוח עבור השחקן
  • עבודת פורטינג לא מספיק טובה (ביצועים ירודים)

והגיבורים

  • בסוף, הטוב תמיד מנצח
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י