הרשמה

ביקורת: Gears Tactics - הסבת מקצוע

שמואל יצא לנסות את משחק הספינאוף החדש של סדרת Gears of War! האם הוא שווה את הכסף שלכם?

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 29/04/2020

בעוד שהמשחק מרגיש פשוט מדי לפעמים, הוא עושה הרבה דברים נכון ובהחלט יספק את מעריצי ז'אנר משחקי הטקטיקה

עותק סיקור למשחק סופק לנו על ידי מיקרוסופט ישראל, תודה רבה!

הרבה אנשים חווים את זה. זאת תופעה מוכרת וידועה, בעיקר אצל אנשים עם וותק של כמה שנים טובות במקצוע. לפעמים זה מגיע מכורח הנסיבות ולפעמים זה פשוט הכרחי כדי להמשיך הלאה: השחיקה. Gears of War הייתה סדרה פורצת דרך ב-2006, עם גרפיקה שה-Xbox 360 לא ראה עד אותו הרגע, משחקיות שהגדירה מחדש את כל נושא ז'אנר היריות מבוססות מחסה (Cover Based Shooters) ועיצוב סאונד פשוט מהמם (עד היום אני לא חושב שמישהו הצליח לגרום למסור חשמלי להישמע יותר אייקוני מב-Gears of War).

אבל עם חלוף השנים, Gears of War טיפה נתקע, כשהמשחק האחרון ברשימה, Gears 5 (בעודו משחק סבבה לגמרי), לא עמד בציפיות ממנו ופשוט המשיך את הצניחה של המותג שנקרא Gears. בסוף חודש אפריל זכינו לראות משהו שונה מאוד מהמותג הוותיק: משחק טקטיקה בעולם של הסדרה. האם Gears Tactics הוא זריקת המרץ שהסדרה הזו הייתה צריכה, או שמא מדובר בניסיון זול להציל מותג גוסס?

טקטיקה מבוססת מחסה

בעוד ש-Gears Tactics עושה דברים באופן שונה מאוד בגזרת המשחקיות, מבחינת הסיפור שלו - זהו משחק Gears לכל דבר ועניין: המשחק מתרחש כשנה לאחר אותו היום הגורלי בתולדות הכוכב Sera, אותו ה-E-day (או Emergance Day, יום העלייה) בו נחילי ה-Locust התפרצו אל פני הקרקע במטרה לחסל את כל בני האנוש על הכוכב. אם שאלתם את עצמכם איך זה מסתדר על ציר הזמנים של הסדרה, אז מדובר בלא פחות מסיפור מקדים למשחק הראשון (12 שנים לפני, ליתר דיוק). אנחנו נעקוב אחרי סמל גבריאל דיאז, כשהוא חוזר בעל כורחו לשדה הקרב במטרה להילחם בצבא חסר הרחמים של אוקון, אחד מהמצביעים האכזריים והמסוכנים ביותר של עדר ה-Locust.

אם יש משהו אחד שהמשחק הזה עושה מצוין, הוא ניהול הסיפור שלו והאינטגרציה שלו עם הקרבות במשחק. הסיפור (שכן, יכול להרגיש גנרי לגמרי ולא להפתיע בשום צורה) הוא לינארי כמו כל משחק Gears לפניו, כשהמשחק מחולק לפרקים ובכל פרק יש משימות שונות שתצטרכו לבצע וקרבות שתצטרכו להשתתף בהם. אבל אם XCOM דאג ליצור הבחנה מאוד מדויקת וברורה בין "קרבות" לבין "סצנות סיפור", כאן המפתחים ב-Splash Damage החליטו שהם רוצים ליצור שילוב בין השניים ואין מה לומר: השילוב הזה פשוט עובד. בכל קרב יהיו רגעים בהם יתרחשו סצנות סיפור ובגלל איך שהמשחק נראה, איך שהמפות מעוצבות ובזכות הגרפיקה המצוינת, זה נראה שהמעבר בין הקרב לסצנה היה חלק לחלוטין (מה שגם מאפשר לשלב את הסיפור בזמן הקרבות בצורה יעילה וטובה הרבה יותר.

זו גם אחת מהחוזקות של המשחק: Gears Tactics דואג להבהיר כי הקרבות במשחק הם לא העיקר של המשימה: כבר במשימה הראשונה אנחנו מבינים שהמטרה שלנו היא לא להרוג את כל האויבים במפה, אלא להגיע לבניין העירייה כדי לקחת מסמכים מסווגים. הדרך הכי בטוחה לעשות זאת היא על ידי חיסול של חיילי ה-Locust שעומדים בינינו לבין המטרה. כך המשחק מצליח להכניס כמה קרבות לכל פרק, מבלי שהם ירגישו לא אורגניים או מאולצים. הצלתם חיילים שנחטפו על ידי ה-Locust? תתכוננו לתגבורת שתגיע ישר לכיוונכם. השילוב המופתי הזה בין הסיפור לקרבות עצמם הוא נהדר בעיניי ובהחלט מוסיף לחוויה של המשחק. עוד משהו שמוסיף לחוויה של המשחק הן המפות שלו שמעוצבות בצורה ממש לא סטנדרטית.

כדי לשמור על התמה של השילוב בין הסיפור לקרבות עצמם, המפה עצמה לא תמיד תהייה מסודרת בצורה נוחה לשחקן משחקי טקטיקה סטנדרטי, כששאריות של ציוד וחבילות סיוע, נגמשים פגועים ועוד המון דברים יציפו את שדה הקרב שלכם. המשותף לכולם? הם א-סימטריים. זה גם אומר שחלק מהמפות במשחק יכללו מחסה שהוא אלכסוני, מה שיוביל למצבים טקטיים מעניינים כמו למשל, היכולת לאגף את היריבים שלכם מסביב לטנק ששומר עליכם מאש האויב עם הצורה האלכסונית שלו ועוד.

פשוט יותר מדי (לפעמים)

המשחקיות של Gears Tactics מרגישה יותר פשוטה ממשחקי טקטיקה אחרים, אבל זה לא אומר שהיא לא מלאה באפשרויות שונות למשחק. החיילים השונים שתשיגו במהלך המשחק יגיעו עם יכולות מיוחדות משלהם: ה-Scout יגיע עם יכולת ה-Cloak שתאפשר לו להיעלם מעיניי האויבים כדי לאגף אותם יותר בקלות או להגיע לאיזו חבילה מסתורית בתוך שטח האויב, או ה-Sniper שגם במשחק הזה מוכיח את עצמו כאחד מהחיילים הכי טובים במשחק עם יכולות נהדרות לקראת סוף המשחק. בכל תור החיילים בקבוצה שלכם יוכלו לזוז למחסה אחר, לבצע פעולה כלשהי (לירות באויבים או לרפא חברים) או לתצפת על תזוזת אויבים ולירות בהתאם ("Overwatch"). כמובן שהיכולות הנוספות של הדמויות שלכם יכולות להוסיף עוד נדבך טקטי לכל קרב, כשהיכולת לחסל אויבים שאיבדו את רוב נקודות החיים שלהם בעזרת "הוצאות להורג" יכולה גם לחסוך לכם תחמושת.

גם ליריבים שלכם יהיו סוגים שונים של חיילים שתצטרכו להתמודד איתם, כשגם הם יכולו להציב חיילים שיתצפתו עליכם, אז אל תצפו שכל קרב יהיה הליכה בפארק (או במה שנשאר ממנו). המשחק מכריח אתכם לעשות שימוש טוב וחכם ביכולות של החיילים שלכם ודורש היכרות טובה מאוד עם הנשקים השונים, מה המרחק האופטימלי שלהם ועוד. גם היה לי כיף מאוד לראות שהמשחק משלב את הקרבות בהמשכים עם היכולות השונות, מה שגרם לי לשחקן לתהות האם כדאי לי לשמור את הרימון למקרה שיגיע חור באדמה שאצטרך לסגור, או שעדיף לי להשתמש בו עכשיו כדי להרוג את כל היריבים שלי בקרב הזה. אלמנט הניסוי וטעייה הזה (יחד עם העובדה שניתן לשמור ולחזור לצ'קפוינט כמעט בכל קרב נתון) היה מאוד מהנה ושיפר את החוויה עוד יותר.

אחד הדברים שלא אהבתי במשחק היא העובדה שלמרות שהמשימות, הסיפור והקרבות טובים, באיזשהו שלב לקראת סוף המשחק התחלתי להרגיש שעשיתי את אותן המשימות שוב ושוב מבלי לקבל איזושהן משימות מיוחדות ממש או משהו יוצא מן הכלל לקראת סוף המשחק. נכון, למשחק יש מוד Ironman שלא יצא לי לנסות לטובת הביקורת (מה אני אעשה, ריצות Ironman לוקחות ממני יותר מדי זמן ומאמץ נפשי), אבל הייתי שמח למשימות יוצאות מן הכלל או טוויסטים מדהימים בסיפור שהיו מובילים למפות משוגעות עם משימות משוגעות.

בנוסף, מנגנון עליית הרמות במשחק הרגיש לי לא מלוטש מספיק. יש הרבה יכולות שאפשר לתת לחיילים שלכם, אבל הייתי שמח לחלוקה יותר ברורה לתתי קבוצות כדי שאם הייתי רוצה ליצור שני צלפים שונים הייתי יכול לעשות כן בצורה שתגרום להם להרגיש מתאימים כל אחד למשימה אחרת, ולא כ"זהו הבילד הטוב ביותר עבור צלף". בעוד שלנושא הראשון קיים סוג של פתרון בדמות מצב ה-Veteran שנפתח אחרי שאתם מסיימים את המשחק ומאפשר לכם לבצע משימות בצורה שונה ומעניינת, אני מקווה שהנושא השני יקבל מענה בעזרת חבילת הרחבה או פאץ' שיסדר טיפה את מנגנון עליית הרמות וחלוקת הנשקים לדמויות שלכם.

השורה התחתונה

זה מצחיק לומר את זה, אבל Gears Tactics בכלל לא צריך את השם Gears בו כדי להיות מוצלח ולמכור הרבה יחידות: מדובר במשחק טקטיקה טוב מאוד, עם בניית דמויות טובה, עיצוב מפות משונה ומרענן ויכולות נהדרות ומגוונות לחיילים השונים במשחק. נכון, יש משחקי טקטיקה טובים יותר כמו XCOM 2 (בעיקר War of the Chosen) ו-Fire Emblem: Three Houses, אבל Gears Tactics מצליח לחבר את העולם של Gears of War שטיפה עמד במקום בשנים האחרונות לעולם משחקי הטקטיקה ולתת לו את השינוי שהוא באמת היה צריך. Gears Tactics בהחלט שווה קנייה לפי דעתי, בעיקר אם אתם מחובבי הז'אנר.

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • המשחק נראה ומשחק פשוט מצוין על ה-PC
  • משחקיות טקטית טובה מאוד שמייצגת את סדרת Gears נאמנה
  • שילוב נהדר בין סצנות סיפור לקרבות בשטח
  • יכולות נהדרות נותנות צבע מיוחד לכל סוג חייל

הרע

  • הסיפור מרגיש גנרי מאוד וחלש
  • עליית הרמות ופיתוח הדמויות לא נוהל מספיק טוב
  • יכול להיות רפטטיבי לקראת הסוף

והטקטיקה

  • בתכל'ס, אני מחכה עכשיו ל-Gears Tactics 2.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י