הרשמה

ביקורת: Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - גלגל אותה!

שמואל יצא לבדוק את הרימייק לשני המשחקים הראשונים של טוני הוק! בואו לקרוא מה הוא חשב על המשחק!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 04/09/2020

החידוש למשחקים הנהדרים משנות ה-90 בוצע באופן מופתי והוא ללא ספק אחד ממשחקי השנה של 2020

עותק הסיקור של המשחק סופק לנו על ידי עדלי יונייטד

ההיסטוריה של משחקי Tony Hawk מתפרשת לאורך שני עשורים, כשהסדרה האייקונית של משחקי הסקייטבורדינג הביאה את העולם המחתרתי למדי של רוכבי הגלגשת אל המיינסטרים. הסדרה חוותה גבהים יוצאי דופן כמו Tony Hawk's Pro Skater 3 שזכה לאהדה המונית ו-Tony Hawk's Underground שנחשב עד היום לקלאסיקה על זמנית, אבל בשנים האחרונות גם איבדה מהכוח שלה, כש-Tony Hawk's Pro Skater 5 נחשב עד היום לאחד המשחקים הגרועים בסדרה. עכשיו טוני הוק זוכה לעדנה מחודשת על קונסולות הדור השמיני עם רימייקים לשני המשחקים הראשונים בסדרת Tony Hawk's Pro Skater.

גילוי נאות קטן, הפעם האחרונה ששיחקתי באחד מהמשחקים הללו הייתה לפני יותר מעשור על אימולטור בבית, אז יותר משמחתי לחזור לעולם של טוני הוק עם הרימייקים המסקרנים הללו. אז האם הקומבו הארוך הזה מסתיים בנחיתה מושלמת או בהתרסקות?

משחק מבוגר עם נפש של ילד

בהתחשב בכך ש-Tony Hawk's Pro Skater הראשון השתחרר לפני יותר מ-20 שנה, היה מדהים לראות את הצורה שבה המפתחים של המשחק ב-Vicarious Visions הצליחו להביא את המשחק לזמננו אנו. השלבים השונים נראים פשוט נהדר, כשטקסטורות חדשות ותאורה נהדרת מכינים את הבמה לפעלולי הסקייטבורד שנבצע במשחק. החידוש נותן לנו לשחק בכל השלבים המקוריים של שני המשחקים הראשונים בסדרת Tony Hawk's Pro Skater, כך ששלבים כמו הקניון ובית הספר מ-Tony Hawk's Pro Skater או חוף ווניס מ-Tony Hawk's Pro Skater 2 מופיעים כאן במלוא הדרן ונראים פשוט פנומנלי. כמו שאני תמיד אומר: העיצוב האמנותי חשוב לעיתים יותר מהיכולות הגרפיות עצמן, ולראות את הצבעוניות והדגש על התאורה הנהדרת בשלבים שבמשחק באמת עשה לי חם בלב.

אגב, השלבים עצמם נמצאים כמו שהם כשהפוטנציאל הגלום בהם סוף סוף מומש לחלוטין. האתגרים כמו איסוף אותיות המילה "Skate", השגת ציון גבוה ומציאת הקלטות הסודיות עדיין כאן, אבל עכשיו בכל שלב גם יש אתגרים חדשים נוספים, כמו ביצוע תרגילים מסוימים במקומות ספציפיים במפה, איסוף של אביזרים נוספים ועוד. האתגרים החדשים במפה מוסיפים עוד שכבת צבע וחיים לשלבים שגם ככה היו סופר מהנים. גם העובדה שהזמן לביצוע המשימות הללו הוא קצר לא כזו נוראית, שכן זה כיף לחזור ולנסות שוב את השלבים השונים ולהכיר אותם על בוריים. זמני הטעינה של השלבים לפעמים יכולים להיות כאב ראש, בעיקר בשלבים היותר מורכבים גרפית כמו ה-Downtown. לא מדובר בדקות ארוכות אבל בואו נגיד שה-PS5 וה-Series X צריכים להגיע כבר כדי שנוכל להשתמש בכונן SSD עם משחקים כאלה.

השיפורים הגרפיים והקפיצה בדורות גם הביאה לשילוב בין-דורי נחמד: המשחקיות עצמה משלבת את האלמנטים הטובים מכמעט כל משחק Tony Hawk שיצא בסדרה, כשהמיותרים הושמטו. טריקים כמו Wallplant מ-Tony Hawk's Underground מופיעים לראשונה בשני המשחקים הראשונים בסדרה, והם מיושמים נהדר ומרגישים ממש במקום. לאלו מכם שרוצים את החוויה האותנטית, המשחק גם מאפשר לכם לשחק עם מערכת הטריקים של שני המשחקים הקודמים, כך שכולם יהיו מרוצים בסופו של דבר.

במהלך המשחק תוכלו לבצע אתגרים מסוימים שייזכו אתכם בכסף במשחק שאיתו תוכלו לקנות ביגוד, טפטים לסקייטבורד שלכם וקעקועים ובנקודות ניסיון כדי שתוכלו לעלות רמות ולפתוח ציוד חדש לדמות שלכם. וכן, אתם מבינים נכון - אין מיקרו רכישות במשחק הזה בכלל: למעט הבונוסים שמגיעים יחד עם גרסת ה-Deluxe, כל ציוד אחר במשחק אפשר להשיג במשחק עצמו. מדובר בעוד דרך נהדרת שבה המשחק מעודד את השחקן ללמוד את מערכת הטריקים והשליטה במשחק כדי להצליח ולהשיג את כל מה שהמשחק יכול להציע לכם. מנגנון האתגרים גם עוזר למשחק להמשיך ולהיות רלוונטי ומעניין גם אחרי שפתחתם את כל הפארקים השונים. זה ועוד שני מצבי משחק נוספים.

לגלוש עם החבר'ה

השיפור גם מבטא את עצמו במערכת יצירת הפארק המשודרגת וביכולת ליצור סקייטר משלכם. מוד Create a Park המשודרג פשוט מדהים ומאפשר לכם ליצור איזה פארק שתרצו: מפארק עם רמפה ענקית בשביל טריקים היסטרים וזמן אוויר משוגע, ועד רפליקה של הפארק שלכם ליד הבית - המשחק באמת נותן לכם יופי של דרך להביע את עצמכם בעזרת המוד הזה. אם כבר הזכרתי הבעה עצמית: בעוד שאתם יכולים לשחק כאחד מהסקייטרים המובילים והמפורסמים בעולם, מוד יצירת הסקייטר שלכם הוא כל-כך טוב, שאני באמת לא רואה סיבה לא ליצור אחד משלכם ולשחק איתו.

עם הביגוד, ההנעלה והסקייטבורדים ש"קניתם" או פתחתם בעליית הרמות שלכם וביצוע האתגרים תוכלו ליצור את הסקייטר האולטימטיבי שלכם, בין אם מדובר בכם או במישהו קרוב אליכם, או סתם דמות אחרת מהחיים שהייתם רוצים לבדוק איך היא תיראה כסקייטר בשנות ה-2000 המוקדמות. כמות הבגדים והציוד היא רבה מאוד וזה ממש יפה לראות מותגים כמו Vans ו-Nike שאני גם לובש ביום-יום נמצאים במשחק ונראים נהדר על הדמות שיצרתי. אתם גם תוכלו לנהל את היכולות של הדמות שלכם, כך שאם אתם רוצים ליצור סקייטר שמתמחה בקפיצות ארוכות וזמן אוויר גבוה עם הרבה טריקים מיוחדים, תוכלו לעשות זאת בקלות. הדמות הזו תלווה אתכם במצב השחקן היחיד, או במולטיפלייר של המשחק.

מצב המולטיפלייר של Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 הוא גם נהדר, על כל רבדיו. אתם יכולים לשחק עם חבר או חברה במצב מקומי או לגלוש עם אנשים רנדומלים לחלוטין ולהתחרות במצבי משחק מוכרים כמו Graffiti מ-Tony Hawk Underground 2 בו אתם צריכים לסמן אזורים שונים במפה בצבע שלכם או Combo Mambo בו אתם צריכים לתת את הקומבו הכי טוב שלכם כדי לנצח את המתחרים. האונליין במשחק עובד מצוין, בין אם בפארטי עם עוד חבר או ברשת עם אנשים רנדומליים. לא נתקלתי בלאגים או קפיצות מיוחדות בסשנים שלי אז כל הכבוד למפתחים על העבודה הטובה בנושא. הייתי שמח ליותר מצבי משחק ואפשרויות למשחק עם עוד אנשים ברשת - אולי אפילו חדרים שאפשר להתחבר אליהם או מצב של King of the Hill שכזה.

המולטיפלייר במשחק הוא בסיסי מאוד, כן, אבל באיזשהו אופן הוא מייצג את המשחק הזה בצורה הטובה ביותר: הוא מאוד פשוט ולעניין ומספק עוד שעות של הנאה שמתווספות לשעות שצברתם במוד השחקן היחיד. יש גם אתגרים מיוחדים למולטיפלייר אז אין לכם תירוץ אמיתי לא לשחק בו, כי הוא גם עוזר לכם להתקדם במשחק והוא גם מהנה.

השורה התחתונה

וזה בעיקרון הדבר הכי חשוב ב-Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - הוא פשוט כיף. מהמשחקיות הנהדרת והמשופרת עד לגרפיקה הצבעונית והמהממת וכלה באווירה עצמה שהמשחק משרה על השחקן. אין משימות דרמטיות, אין מצב סיפור עם דיאלוגים קיטשיים ולא אמינים. זה רק אתם והסקייטבורד. הרימייק עושה צדק עם השלבים הישנים והם נראים פשוט מדהים על ה-PS4 Pro, האפשרות ליצור את הסקייטר שלכם ולשחק עם חברים או אנשים באינטרנט נהדרת ומצב המשחק של יצירת הפארק ידבר לשחקנים היותר יצירתיים שמביניכם. אני מאוד שמח ש-Activision ו-Vicarious Visions לא התפתו לרצון לשים כל מיני מערכות של מיקרו רכישות וקניות בתוך המשחק ובכך חתמו את אחד הרימייקים הכי טובים שקיבלנו בשנים האחרונות בטעם נהדר. רוצו (או החליקו) לשחק, זה באמת שווה את זה.

9
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • השלבים האייקונים חוזרים עם גרפיקה נהדרת
  • פסקול מצוין שמשלב בין החדש לישן
  • אתגרים נוספים ישאירו את השחקנים המנוסים במשחק
  • אין מנגנון של מיקרו רכישות במשחק
  • אפשרויות רבות ליצירת הדמות או הפארק שלכם
  • המולטיפלייר באונליין עובד בצורה טובה מאוד

הרע

  • זמני טעינה טיפה ארוכים על הקונסולות
  • הייתי שמח לעוד כמה מצבי מולטיפלייר

והשיר

  • המשחק הזה הוא באמת סופרמן
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י