הרשמה

ביקורת: Super Mario 3D All-Stars - אבק כוכבים

שמואל התנסה באוסף משחקי המריו של נינטנדו! בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 18/09/2020

נינטנדו יכלה לעשות יותר כדי לגרום לאוסף הזה להרגיש חגיגי יותר, אבל עדיין מדובר באוסף משחקים פנומנלי שחובבי מריו ומשחקי פלטפורמה חייבים להשיג

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל

מריו בן 35 - הייתם מאמינים? השרברב האיטלקי של נינטנדו סיפק לנו מאות רגעים של שמחה לאורך השנים עם משחקים נהדרים - חלקם נחשבים עד היום לכמה מהמשחקים הטובים ביותר שיצאו אי פעם. הדמות האייקונית התנסתה כמעט בכל ז'אנר מרכזי בגיימינג: ספורט, תפקידים, מירוצים, חידות ועוד - אבל ז'אנר אחד תמיד היה ותמיד יהיה ה-ז'אנר של המותג: משחקי הפלטפורמה. לאורך השנים ראינו שליטה אדירה של מריו בסוגה הזו, כשגם בתחום הדו-מימד מריו מפרק את התחרות ובתחום התלת-מימד הוא פורץ דרך ומשתדל להציג לנו דברים חדשים כל פעם. עכשיו, נינטנדו מביאה לנו את Super Mario 3D All-Stars, אוסף משחקי הפלטפורמה התלת-מימדיים של מריו. האם האוסף הזה יהיה טוב ומשמעותי כמו Super Mario All-Stars האייקוני ל-SNES?

הקרם דה לה קרם

Super Mario 3D All-Stars מכיל את שלושת משחקי המריו הראשיים מכל אחד משלושת הקונסולות התלת-מימדיות הראשונות של החברה: מקונסולת ה-Nintendo 64 מגיע אלינו Super Mario 64 האייקוני, מקונסולת ה-Gamecube אנחנו זוכים לקבל את Super Mario Sunshine, כשזו הפעם הראשונה שהמשחק מגיע רשמית לקונסולה נוספת ומקונסולת ה-Wii מגיע אלינו לא אחר מאשר Super Mario Galaxy - אולי אחד ממשחקי הפלטפורמה הכי טובים שיצאו אי פעם. רבים תהו לגבי החיסרון של Super Mario Galaxy 2, אז בעוד שאני שותף לתהייה הזו, שכן מדובר ב-Super Mario Galaxy על סטרואידים, אני לא חושב שנינטנדו פשוט שכחו מהמשחק הזה ושזו לא הפעם האחרונה שאנחנו נשמע ממנו.

נחזור למה שכן נמצא באוסף. שלושת המשחקים קיבלו מתיחת פנים: Super Mario 64 קיבל טקסטורות טובות יותר והמשחק עצמו נראה חד בהרבה. המשחק עדיין רץ ביחס של 4:3 במקום 16:9 כמו בטלוויזיות של היום, שזה טיפה חבל, בייחוד בהתחשב בעובדה שמדובר באימולציה של המשחק. נינטנדו היו יכולים (ואם להיות כן הם עדיין יכולים בעזרת פאץ'), לשפר את יחס התצוגה ואולי עם עוד טיפה עבודה גם להעלות את הביצועים של המשחק מ-30 ל-60 (בהתחשב בעובדה שכבר קיימים מודים כאלה באינטרנט, לא רואה סיבה שהם לא יעשו את זה). אבל גם עם כל הדברים שהזכרתי קודם, זה היה מדהים לראות עד כמה Super Mario 64 נשאר כיף, גם לאחר יותר משני עשורים. המשחק שהתחיל הכל בהחלט ראוי לשם שלו, כשעיצוב השלבים השונים והשליטה במריו הם פשוט נהדרים.

לעומת קודמו, Super Mario Sunshine דווקא כן קיבל את ה"יחס" שרציתי שהוא ייקבל והמשחק רץ ברזולוציית 1080p מלאה במצב נייח ו-720p במצב נייד. כמו שציינתי קודם לכן, זוהי הפעם הראשונה ש-Super Mario Sunshine מגיע באופן רשמי לקונסולה כלשהי מאז ה-Gamecube ולשמחתי הרבה, הוא כיף בדיוק כמו שאני זוכר אותו. השינוי המשמעותי היחיד במשחק הזה הוא העובדה שהוא לא תומך בשלט Gamecube, אז כבר לא ניתן לשלוט בעוצמת הזרם של מכשיר ה-F.L.U.D.D בעזרת הטריגרים האנלוגים שהיו לשלט ההוא (לשלטי ה-Switch אין כאלה טריגרים, אלו כפתורים רגילים). בפועל זה לא הציק לי, אבל מוזר לי שנינטנדו לא יישמה את הפיצ'ר הזה.

ועכשיו אנחנו מגיעים לדובדבן שבקצפת: Super Mario Galaxy. מדובר בקלאסיקה של ממש ואחד ממשחקי הפלטפורמה הטובים ביותר בשנות ה-2000 (יש כאלו שגם טוענים שהוא הכי טוב בגיימינג, אני ביניהם - לא אפתח את זה לדיון כאן). כדי לטפל בכל הנושא של מתקפות הסיבוב והסמן על המסך מתקופת ה-Wii וההתעקשות שלו על להפוך את המונח של Motion Controls למשהו לגיטימי (פחות הצליח להם), נינטנדו עשו משהו חכם. במצב נייח הנושא קל: אתם יכולים להשתמש בשלט ה-Joy-Con הימני שלכם כסמן על המסך וכדי להסתובב במקום (שלט ה-Pro גם נתמך במובן הזה). במצב נייד נינטנדו החליטה לעשות שימוש במסך המגע שעל הקונסולה כדי להזיז את הסמן ובעוד שבהתחלה זה היה טיפה מעצבן, מהר מאוד הבנתי שמדובר ברעיון גאוני של נינטנדו. הם הצליחו להעביר את החוויה של Super Mario Galaxy גם למצב הנייד של ה-Switch ובכך לנצל בצורה נהדרת את הקונספט של ה-Nintendo Switch.

אם הייתי יכול לשנות משהו, הייתי משנה את בחירת הגרסאות השונות של המשחקים: במקרה של Super Mario Galaxy הייתי בוחר דווקא במשחק השני או משלב בין הפיצ'רים והשלבים בשני המשחקים כדי ליצור מגה משחק גדול, ובמקרה של Super Mario 64, הייתי לוקח את Super Mario 64 DS כבסיס שלי ומשפר אותו. הגרסה הזו הציגה דמויות חדשות ועוד דרכים חדשות לשחק את המשחק, אז אני חושב שהיה עדיף לנו לקבל את הגרסה הזו דווקא. אבל בכל מקרה מדובר באוסף של שלושה משחקים מצוינים, בין הטובים בתחומם, שקיבלו חיים חדשים על הקונסולה החדשה של נינטנדו.

70 מתוך 120

אם אתם לא מבינים את הכותרת של החלק הזה בביקורת, אז הסבר קצר: ב-Super Mario 64 יש 120 כוכבים בסך הכל. להשיג את כולם זו חתיכת עבודה וחלק מהכוכבים דורשים שליטה מצוינת במריו כדי להשיג אותם, אבל כדי לסיים את המשחק אתם לא צריכים 120 כוכבים: לשלב האחרון והקרב האחרון נגד באוזר מספיקים לכם 70 כוכבים בסך הכל. זה אומר שכדי לסיים את Super Mario 64 מספיק שיהיו לכם 70 כוכבים מתוך 120 - כשבאופן מאוד הולם, ככה מרגיש האוסף הזה לפעמים.

נכון, מדובר באוסף של שלושה משחקים פשוט מצוינים, כשהשינויים שנעשו לחלקם גורמים להם לעבוד בצורה טובה מאוד על קונסולת ה-Nintendo Switch, אבל חשוב לזכור: זהו אוסף משחקים שנועד לציין 35 שנה למריו. בהתחשב בעובדה שמדובר באחד האוספים המבוקשים ביותר על ידי שחקנים וכזה שנועד לחגוג אירוע מדהים, ולמעט המשחקים עצמם - אין לאוסף הזה יותר מדי דברים להציע לשחקנים שלו. עכשיו אני מודה ומתוודה, לא סיימתי את המשחקים השונים (יש לי את האוסף רק יומיים, חברים, אני לא Speedrunner), אז אני לא יודע אם יש בונוס שמתקבל כתוצאה מסיום שלהם ב-100 אחוז, אבל גם במידע שקיבלתי מנינטנדו וגם מפרסומים שונים זה נראה שהדבר הנוסף היחיד שהקונים יזכו לקבל הוא האופציה לשמוע את השירים מהמשחקים השונים על המכשיר שלכם.

אני מסתכל על אוסף כמו ה-Kirby's Dream Collection שיצא ל-Wii כדוגמא לאיך אוסף אמור להיראות: האוסף מכיל משחקים נהדרים לצד פיסות מידע שקשורות למשחקים השונים שמופיעים בו ועל המותג עצמו, פיסות אומנות מתהליך הפיתוח של המשחק, מוזיקה, תצוגה יפה ונוסטלגית לכל האוסף וכו'. לעומת ה-Kirby's Dream Collection, האוסף הזה מרגיש כמו Metroid Prime Trilogy. נהדר? כן. האם נינטנדו הייתה יכולה להשקיע יותר? גם כן. האוסף הזה מרגיש כאילו נינטנדו עשתה את המינימום שהיא הייתה צריכה בשביל האוסף הזה והיא נתנה למשחקים לעשות את העבודה הכבדה. יש בזה היגיון בהתחשב בכוח האדיר של המשחקים האלה, אבל עדיין, הייתי שמח לקבל אוסף חגיגי יותר.

השורה התחתונה

האוסף עצמו יכל לעשות עוד כדי להרגיש יותר מרשים ומכבד את המעמד של 35 שנה לשרברב האלמותי של נינטנדו. מצד שני, מדובר באוסף של שלושה ממשחקי הפלטפורמה התלת-מימדים הטובים ביותר שיצאו אי פעם. Super Mario 64 מחזיק מעמד בצורה מעוררת השראה ומרגיש אפילו יותר כיף מבעבר, Super Mario Sunshine מקבל חיים מחודשים ואת הכבוד שאני חושב שהוא יותר מראוי לו ועל Super Mario Galaxy אין על מה לדבר - זהו עדיין משחק שיכול לצאת בכל שנה ולהיות מועמד למשחק השנה. הייתי שמח לעוד שינויים קלים כמו גרסאות שונות של משחקים שנמצאים באוסף, אבל אין לי דרך אחרת לומר את זה: אם אתם מעריצי מריו ונינטנדו או סתם חובבי משחקי פלטפורמה שרוצים לשחק בכמה מהמשחקים הטובים ביותר שיש לז׳אנר להציע - זהו אוסף שפשוט אסור לכם לפספס.

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • שלושה משחקים מדהימים באוסף אחד
  • נינטנדו הצליחו להעביר את המשחקים בצורה טובה ל-Switch
  • פרזנטציה יפה מאוד של האוסף
  • התוספת של הפסקולים של המשחקים היא טובה

הרע

  • נינטנדו יכלו להעצים את החגיגיות של האוסף
  • גרסאות טובות יותר של חלק מהמשחקים הושמטו

והמסע

  • שלושה משחקים, 361 כוכבים - צאו לדרך!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י