הרשמה

ביקורת: Logitech G733

האם ה-G733 הן האוזניות האחרונות שאי פעם תרכשו?

רועי מחליף אוזניות ופוצח ברומן חדש אחרי שנים ארוכות

המוצר סופק לנו על ידי Logitech ישראל

לפני בערך 8 שנים החלטתי שנמאס לי לשחק על ה-Xbox 360 והלפטופ עגלה שלי והגיעה העת לרכוש מחשב גיימינג אמיתי - משהו שאפשר לקרוא לו באמת ובגאווה PC Master Race. אחרי חיסכון כספי ארוך הגיע הרגע ורכשתי את המחשב המדובר, לצד המחשב החלטתי להשקיע גם באוזניות (שאז חשבתי שהן הכי טובות) ורכשתי את ה-Razer Kraken. אני לא חובב אוזניות גדול ובתכלס, 90% מהזמן אני משחק כאשר אני שומע דרך מערכת 5.1 שמשרתת אותי נאמנה כבר שנים רבות.

אך למרות זאת מאז ועד ממש לאחרונה ה-Kraken שימשו אותי בצורה נהדרת כאשר שיחקתי עם חברים או כאשר הייתי רוצה לחוות את הסאונד "הסגור" יותר שמקבלים מאוזניות. אבל לצערי שום דבר לא נמשך לנצח ואחרי קרעים רבים וריפוד מתפרק הגיע הזמן להיפרד מאותן אוזניות תכולות וותיקות. לשמחתי יום אחרי שהאוזניות שלי החליטו לוותר סופית ולצאת לגימלאות, חברינו ב-Logitech ישראל שאלו אותי אם אני מעוניין לסקר את אוזניות ה-G733 האלחוטיות שלהם וכמובן שקפצתי על ההזדמנות שלא יכלה לבוא אליי בתזמון טוב יותר מזה.

לילך זה שחור החדש

בגלל שלא הכרתי את האוזניות לפני שהן הגיעו, קפצתי לראות את הסירטון של Logitech עליהן ואף על פי שהוא לא היה הסירטון המרשים ביותר בעולם, הוא כן הצליח לעניין אותי. נראה שה-G733 מציינות מגמה אחרת ב-Logitech, מגמה קצת פחות רצינית ויותר כיפית וקלילה, פחות "צבעי גיימרים" קלאסיים כמו שחור ואדום עם RGB צעקני ויותר צבעים עדינים כמו לילך (אם כי עדיין יש אוזניות שחורות) עם תאורת RGB מועטה וסולידית. אריזת האוזניות גם היא יותר מנימליסטית ממה שהתרגלנו כשמלבד האוזניות מקבלים את המיקרופון הנתיק שלהן, כבל טעינה USB-A ל-USB-C ואת הדונגל האלחוטי שדרוש כדי להפעיל אותן.

תמונה1.jpg

מי שעוקב אחריי הביקורות שלי וודאי ידע ששמחתי לראות שהאוזניות נטענות בעזרת חיבור USB-C כמו המון מכשירים אחרים, אך לצערי כמו שאמרתי, כדי להשתמש באוזניות חייב להשתמש בדונגל האלחוטי שמגיע איתן. בגלל עובדה זאת אי אפשר להשתמש באוזניות עם הטלפון וגם כאשר חיברתי את הדונגל אל ה-Xbox One S או אל ה-Switch שלי האוזניות עדיין לא עבדו. אני תוהה מדוע Logitech בחרה ללכת דווקא על פיתרון שכזה במקום שהאוזניות יעבדו על בסיס Bluetooth ויוכלו להתחבר לעוד מוצרים מלבד המחשב וכך גם לחסוך למשתמש את החשש מאיבוד הדונגל.

נוחות ממדרגה ראשונה

גם כשבוחנים את איכות הבניה של האוזניות אפשר לראות את אותו קו מנחה. שני הדרייברים מרופדים על ידי בד ספוגי נוח ואוורירי שאינו אטום כמו עור למשל, כך שהוא אינו מחמם את האוזנייים אבל הוא גם פחות אוטם אותן ומספק ביטול רעשים פאסיבי ירוד יותר. שני הדרייברים מחוברים לקשת על ידי מנגנון שמאפשר לשנות את גובהם כאשר הקשת היא בסך הכל מעט פלסטיק קל שמוגן על ידי רצועת גומי ציבעונית שמרפדת בנוחות את ראשכם ולא גורמות ללחץ מיותר. אם לא אהבתם את צבע רצועת הגומי שקיבלתם או שהיא נקרעה לכם אפשר לשלוף אותה ממקומה ולהחליף אותה בקלות רבה באחת אחרת שאפשר לקנות ישר מהאתר הרשמי של Logitech. על הדרייבר השמאלי נמצא את חיבור המיקרופון, כפתור ההדלקה, גלגלת הווליום (החופשית מידי לטעמי) וכפתור נוסף שניתן להגדרה על ידי המשתמש. על הדרייברים נוכל למצוא גם את פס תאורת ה-RGB ומשקלן של האוזניות מסתכם בכ-278 גרמים שמספקים נוחות רבה גם במשך שעות ארוכות של שימוש.

תמונה2.jpg

איך שומעים אותי?

נוחות האוזניות היא חשובה מאוד אך בסופו של דבר באתם כדי לקרוא את דעתי על איך הן נשמעות. אז אני שמח לבשר לכם שגם כאשר שה-G733 אינן פועלות במצב סראונד ולא מתאימים להן את הסאונד הן נשמעות טובות, אפילו טוב מאוד. הצלילים חדים וברורים בלי עיוותים כאשר חוזקן של האוזניות הוא ללא ספק בטווח הבינוני. זה לא אומר שהבאסים והצלילים הגבוהים שהן מפיקות נשמעים רעים, פשוט לטעמי הבאסים לא עמוקים וחזקים מספיק והגבוהים לא מצליחים לעלות עד לרמה שהייתי רוצה.

תמונה3.jpg

כשבחנתי את האוזניות בשלושת השימושים העיקריים שלי: מוזיקה, גיימינג והקשבה לפודקאסטים, לא הרגשתי לרגע שהן "לא מספקות את הסחורה" כשהן סיפקו צלילים סוחפים לכל אורך הזמן. המיקרופון גם הצליח לעשות עבודה טובה כאשר כל מי שדיברתי איתו העדיף אותו בבירור על גבי ה-Blue Snowball שלי. שני דברים בגזרת הסאונד שאני חושב שחייבים להיכנס כשיפורים ל-G733 2.0 או איך ש-Logitech תחליט לקרוא להן, זה הווליום שתמיד רציתי להגביר אותו רק עוד קצת ולא יכולתי כי כבר הייתי ב-100% ושהמיקרופון יקבל עוד טיפה אהבה או פשוט להוסיף איתו באריזה גם Pop-Filter במקום למכור אותו בנפרד.

התאמה אישית זה כאן

מוקדם יותר ציינתי שלאוזניות יש כפתור שניתן להגדרה על ידי המשתמש. כברירת מחדל הכפתור משתיק את הסאונד של המחשב אבל בעזרת תוכנת Logitech G Hub (המצויינת) אפשר לשנות אותו לכמעט כל דבר שהמשתמש חושק בו. החל מכפתורי מקלדת רגילים וכולל פקודות כמו ALT+F4 או פעולות ייעודיות עובר תוכנות כמו Discord או OBS. מלבד הגדרת הכפתור אפשר גם לשלוט באפקטים של תאורת ה-RGB, לשנות את הגדרות המיקרופון ולהתאים את הסאונד בדיוק לפי העדפתכם.

תמונה תוכנה.jpg

כאן למשל אפשר לשפץ את חוסר הבאס שציינתי קודם לכן, להפעיל מצב שמתאים את הסאונד עבור משחקי FPS ולהפעיל גם מצב סראונד 7.1 וירטואלי שבכנות, עובד הרבה יותר טוב ממה שציפיתי. מלבד אלה, התוכנה תוכל להראות לכם גם את מצב הסוללה וכמה זמן עבודה נשאר לה, כאשר Logitech טוענת שהאוזניות יכולות לעבוד כ-20 שעות עם תאורה וכ-29 שעות בלעדיה ולפי ניסיוני איתן מספרים אלו הם אכן נכונים כשאפילו הצלחתי לחצות את רף 30 שעות העבודה איתן.

השורה התחתונה

אם אתם מסוג שחקני המחשב שאוהב שהציוד שלהם הוא אלחוטי בשילוב נגיעות RGB צנועות, ה-G733 הן בחירה נהדרת. החוזקה הגדולה ביותר שלהן היא הנוחות והקלות שלהן בשילוב עם סוללה מעולה וסאונד טוב ומהנה אשר ניתן להתאמה בקלות גם למי שלא הכי מבין בנושא. זה נכון שיש אוזניות נוחות יותר ויש אוזניות שנשמעות טוב יותר אך ה-G733 מציגות שילוב מעולה בין השניים. אם אתם מסוג השחקנים שרוצה להשתמש באוזניות הגיימינג שלו גם עם המחשב וגם עם מוצרים אחרים, ה-G733 לא יכולות לספק את מבוקשכם וזה פיספוס עצום של Logitech. במחיר של 130$ (כ-440 ש"ח בהמרה ישירה) אני חושב שה-G733 הן אוזניות שאפשר להמליץ עליהן בחום רק לגיימרים שיודעים שהם יהיו שחקני PC בלבד בשנים הקרובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • נוחות וקלות
  • נשמעות מעולה
  • סוללה שמחזיקה זמן רב
  • תוכנה נהדרת

הרע

  • מצריכות דונגל ייעודי
  • עובדות רק על ה-PC
  • ווליום טיפה חלש לטעמי
  • יחסית מעט RGB (לאוהבי הצבעים)

והאוזניות החוטיות

  • זוכרים שפעם כולנו היינו מסתובבים איתן?
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י