הרשמה

ביקורת: Puyo Puyo Tetris 2 - לצבוע בלי לצאת מהקווים

אור יצא לבדוק את משחק ה-Puyo Puyo Tetris השני! בואו לקרוא מה הוא חשב עליו!

  • Nintendo Switch
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 29/12/2020

Puyo Puyo Tetris 2 הוא משחק פאזלינג חביב ביותר, אבל מצבי משחק דלים ובחירות עיצוב הזויות מפריעות לו להיות יותר מזה.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

Puyo Puyo ו-Tetris, שני משחקי פאזל פופולריים שקיימים משנות ה-80 וה-90, יוצאים תחת חבילה אחת באיחוד כוחות בפעם השניה. המשחק הראשון יצא ביפן לראשונה ב-2014 והגיע למערב רק ב-2017. המשחק יצא לרוב לביקורות חיוביות עד כדי הופעה ברשימות שונות של משחקי השנה של חלק מאתרי האינטרנט. בעקבות ההצלחה של המשחק הראשון מסביב לעולם, משחק המשך הוכרז בחודש אוגוסט האחרון לכלל הקונסולות בשוק יחד עם גרסא למחשב שעתידה לצאת בשנה הבאה. כאשר העורך שלח לנו הודעה ושאל אם יש מי שמעוניין לבקר את המשחק השני, חלק מהתגובות היו ציניות, איזו עלילה יש למשחק טטריס? החלטתי להיכנס ל-"גוב האריות" ולבדוק מה המשחק שווה. אז מה המשחק בעצם שווה? בואו איתי לבדיקה.

הצבע האדום פגש בצבע הצהוב

למשחק קיימים מספר מצבי משחק: בשניה שהמשחק נפתח, מקבלים מסך ספלאש פשוט למדי עם הלוגו והקראה שגורמת לי להרגיש כאילו מדובר במשחק טלפון. יש 3 אפשרויות עיקריות למשחק: לשחק טטריס בצורה הקלאסית, לשחק פויו פויו בצורה הקלאסית, או להיכנס לתפריט של Puyo Puyo Tetris 2 המלא. המשחק מורכב ממספר מצבי משחק שונים: Adventure שהוא מצב הסיפור של המשחק, שני מצבי משחק חופשיים נגד המחשב ונגד אנשים באינטרנט (שעליו ארחיב בהמשך), מצב מולטי פלייר שמאפשר לשחק עם שחקנים נוספים באותו החדר (רק אם יש שלט שני מחובר לקונסולה) ותפריט שמלמד על השיטות משחק שונות של Puyo Puyo ו-Tetris ועל ה-Skill battle.

אני בטוח ששמתם לב לצמד המילים "מצב הסיפור" בפסקה הקודמת וכן - יש למשחק עלילה שלמה. העלילה של המשחק לא מתמקדת בדמות בודדת: המשחק מתחיל עם רינגו (Ringo), תלמידת בית ספר משועממת מהחיים הרגועים בתקווה שמשהו מיוחד יקרה. לפתע נופלים מין השמיים יצור לא ברור במיוחד וילד שנראים לרינגו מוכרים... אבל היא לא יודעת מאיפה, שמם מתברר כ-O וטי (Tee), השניים נלחמים בקרב Tetris... מול Puyo Puyo, ואז הם מבינים שהעולמות של Puyo Puyo ו-Tetris השתלבו והם צריכים לגלות איך זה קרה.

המפה של השלבים של העלילה מוצגת בצורה שמזכירה קצת את משחקי המריו הקלאסים וההתקדמות במצב הסיפור מזכה את השחקן במגרשים ודמויות נוספות ועוד בונוסים נחמדים כמו מוזיקת רקע ועוד. הסיפור עצמו אינו מרשים במיוחד, הכתיבה שלו מרגישה ילדותית לרוב, זאת אף על פי שהמשחק מיועד לגילאי 10 ומעלה (לפחות לפי ה-ESRB) מאחר ובדיאלוג קיימים מספר שורות אינואנדו שככל הנראה הוכנסו יחד עם הלוקליזציה של המשחק באנגלית, אבל היות ואינני דובר יפנית או מכיר את הדיאלוג המקורי, אמנע מלהגיב על הנושא. רוב הזמן מצאתי את עצמי מתחיל לדלג על דיאלוגים מסויימים מאחר וכי בשלב מסויים חלקם החלו להיות משעממים והרגישו כמעין גורם מעכב ומאריך זמן של המשחק, יחד עם דמויות שלא באמת מדברות אלא מוציאות צליל שנשמע קצת כמו פוקימון, או לחילופין R2D2 ומשום מה הדמויות הבינו למה הן מתכוונות, אך האפקט של "זה חמוד" פשוט לא קיים.

התגלגלו, התבלבלו, השתוללו כל היום

מעבר למצב ה-Adventure של המשחק, ישנם עוד מספר מצבי משחק שונים, ניתן לשחק מול המחשב, מול שחקן אחר ומול שחקנים ברשת כשמצבי המשחק משתנים לפי סוג היריב שלכם. לדוגמא, אם השחקן משחק סולו מול הקונסולה הוא יכול לבחור להילחם מול יריב אחד על הטוב ממשחק של הטוב מ-3 משחקים, או לחילופין במצב Endurance שבו אחרי שאויב אחד הובס, הבא מגיע מיד אחריו וכן הלאה עד שהשחקן מפסיד.

מצב ה-Skill Battle מאפשר לשחקן לבחור קבוצה של עד 3 דמויות כאשר לכל דמות יש יכולת אחרת שניתן להפעיל במהלך המשחק, כמו מחיקה של שורות בלוח או ריפוי, לכל שחקן יש חיים וכאשר המבנים של השחקן, בין אם ב-Puyo Puyo או ב-Tetris, מגיעים לתקרה, השחקן מתחיל לאבד חיים. המוד הבא הוא מוד ה-Swap, בדומה ל-Versus שבו השחקנים נלחמים אחד בשני, אך הטוויסט הוא שהשחקנים לא בוחרים את המשחק בו הם משחקים, במקום זאת, שני השחקנים מחליפים את המשחק כל חצי דקה.

בשורה התחתונה של מצבי המשחק יש עוד ארבעה מצבי משחק שונים ונחמדים: Party יגרום לכך שאביזרים יפלו באמצע המסך כשכל אחד מהם גורם לאפקט אחר כאשר במקום לנסות לגרום לשחקן השני להגיע לסוף הלוח שלו, השחקנים ילחמו על הניקוד הגבוה ביותר. מצב Fusion יפיל באקראיות חתיכות Puyo Puyo וחתיכות Tetris בסדר רנדומלי כאשר חתיכות ה-Tetris יפלו לחלק הכי תחתון שהן יכולות וידחפו את ה-Puyo Puyo מעליהן. Big Bang נותן לשני שחקנים להתחרות בהשלמת פאזלים כמה שיותר מהר ב-Tetris, צריך להפיל את החתיכות למקום שאליהן יתאימו וינקו את השורות כמה שיותר מהר, מי שמשיג יותר נקודות יותר מהר מנצח. מצב אחד אחרון ונוסף שקיים אך ורק בצורת שחקן יחיד ולא במצב המרובה משתתפים הוא מצב ה-Challenge שבו ישנם 6 מצבים שניתן לשחק על מנת לבחון את היכולות של השחקן.

לא טוב היות הטטרימונו לבדו

הגענו לחלק שבו אני אוהב להתלונן על דברים ולצערי, יש לי תלונה אחת מאוד מרכזית למשחק הזה, או לפחות להחלטה מאוד ביזארית של Sega בנוגע למצב מרובה המשתתפים שלה. אבל שניה אחת לפני שאגיע אליה, רק אציין משהו אחד, למשחק קיים מצב תחרותי שנקרא Puzzle League, יש בו גם ראנקים, ניתן לשחק בליגה ב-Puzzle שזה מצב שבו משחקים גם Tetris וגם Puyo Puyo וגם Skill Battle. אבל (וזה אבל ענק), Sega החליטה להפריד את קהל השחקנים שלה ברשת בין הקונסולות השונות. בשנת 2020, שבה מרבית המשחקים ברשת ניתנים למשחק ב-Cross Play, משום מה, Sega לא מאפשרת את זה.

כאשר קיבלתי את המשחק לביקורת, בין הדברים הראשונים שניסיתי אחרי טיפה משחק ב-Adventure mode היה להיכנס ל-Online, ההתחברות עצמה לפעמים עובדת ולפעמים לא. מה הבעיה האמיתית? אין שחקנים, בכלל. לא רק שקהילת המשחק עצמה קטנה במיוחד מלכתחילה, Sega החליטה להפריד את קהל השחקנים הקטן גם ככה מבלי אפשרות לשחק אחד עם השני, משמע שחקן Switch אינו יכול לשחק עם שחקן Playstation. נכנסתי ל-Reddit על מנת לבדוק את הנושא, כאשר שאלתי אם רק אני סובל מהבעיה הבנתי שככה Sega תכנתו את המשחק וכל מה שנאמר לי זה כי הם מתכננים להוסיף את האפשרות בהמשך מבלי לציין מתי. הבעיה שבעת היציאה של המשחק, קהל ה-PS5 מוגבל לחלוטין, אין שחקנים כמעט בכלל ואני נאלץ לחכות לשחקנים במשך דקות עד שעות מבלי למצוא שחקנים. כל משחק מרובה משתתפים נמצא כמעט מחוץ לשאלה כי למצוא משחק זאת משימה כמעט בלתי אפשרית, הצלחתי למצוא רק 2 במשך שבועיים.

את התלונות האחרות שלי כבר הבעתי לאורך הביקורת: מצב ה-Adventure לא מעניין במיוחד ותצוגת המשחק הקולי של המשחק היא דרמטית יותר מדי. המשחק אומנם מיועד, כמו שציינתי קודם, לקהל צעיר יותר, אבל אי אפשר להתחמק מהדבר גם במצבים אחרים, זאת מאחר ולכל דמות יש את היכולות שלה, מה שמלווה בשחקן קול משלה. המוזיקה עצמה קופצנית וחביבה למדי, אבל אין בה שום דבר מיוחד שאני באמת אזכור בשלב מאוחר יותר או באמת אקשיב לו שוב באופן רצוני מבלי להיכנס למשחק פעם נוספת, דבר שיקרה כנראה רק כשיתקנו את מצבי המשחק מרובי המשתתפים.

השורה התחתונה

Puyo Puyo Tetris 2 הוא משחק פאזלינג חביב ביותר, הוא מהנה אם אתם נהנים לשחק Tetris או Puyo Puyo ומציע ערך מוסף על כל זה. המשחק לא מרשים במיוחד מבחינת הגשה, הוא לעיתים מרגיש יחסית זול לעומת המחיר ומצבי משחק שונים מרגישים לא ברורים במיוחד או שבורים, אבל הדבר שבאמת מחזיק את המשחק מאחור הוא כמות שחקנים מעטה במיוחד. ההחלטה של Sega להפריד את קהל השחקנים שלה בין הקונסולות השונות פגע קשות במה שיכל להיות מהנה יותר, כרגע המשחק לא תחרותי מאוד, במיוחד כי אין כל כך עם מי או נגד מי לשחק, כל שנותר לי הוא לקוות שהמצב ישתנה בקרוב, אחרת קהל השחקנים הקטן מלכתחילה יפרוש הלאה למשחקים אחרים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • Tetris ו-Puyo Puyo הקלאסיים יחד עם קרבות משולבים
  • מצבי שיעור מפורטים וברורים
  • מצבי משחק מרובים

הרע

  • מצב ה-Skill Battle לא מאוזן
  • אין Cross Play ואין מספיק שחקנים בכל קונסולה
  • מצב ה-Adventure לא מעניין במיוחד

Curbuncle ו-O

  • לא יודע מה הם אמרו אבל שאר הדמויות הבינו איכשהו...
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י