הרשמה

ביקורת: מסך גיימינג Gigabyte M27F

גיא קיבל לסיקור את ה-M27F של Gigabyte - בואו לקרוא מה הוא חשב עליו

מסך לכל כיס, אבל בעיקר לכיס של גיימרים

מסך ה-M27F סופק לנו לסיקור על ידי Aorus ישראל, תודה רבה!

בחודש ספטמבר 2020, חברת Gigabyte הכריזה על סדרת ה-M של מסכי הגיימינג שלה. סדרה זו מכילה, נכון לעכשיו, את הדגמים M27F ו-M27Q, שניהם מסכים עם נתונים שונים אבל עם מאפיין אחד שהופך אותם לדומים - ה-KVM או במילים אחרות - Keyboard, Video, Mouse. על הפיצ'ר הזה נדבר בהמשך הביקורת, כי היום קיבלתי את ההזדמנות לסקר דגם ה-M27F של הסדרה החדשה, מסך לביצועים חלקים מאשר איכות תמונה מירבית עם תמיכה ברזולוציה של 1080p במחיר בכלל לא מוגזם. מה דעתי על החדשה של Gigabyte? בואו נגלה.

בא לשכונה בחור חדש

העיצוב של המסך הוא לא משהו מיוחד בשום צורה - אתם לא תמצאו פה צבעים מוגזמים או קימורים, קיעורים ושאר מילים מפוצצות שמלוות כמעט כל מסך גיימינג חדש שיוצא כיום בשוקק מדובר במסך פשוט, בגודל של 27 אינץ' בעל רזולוציית 1920X1080 עם קצב ריענון של 144Hz וזמן תגובה של 1ms, והוא לא מנסה להיות משהו אחר. המעמד של המסך מאפשר לכם להזיז אותו כ-5 מעלות למטה ו-20 מעלות כלפי מעלה, ואם תרצו לתלות אותו תוכלו לעשות זאת בעזרת מעמד ה-VESA שיאפשר לכם להעביר אותו בקלות ולסובב אותו במידת הצורך.

מבחינת חיבורים, יש בשפע - רק תבחרו: בצידו האחורי של המסך תמצאו 2 חיבורי HDMI, בנוסף ל-2 חיבורי USB 3.0, חיבור אודיו (למסך אין רמקולים מובנים), חיבור לחשמל, Display Port אחד וחיבור Type-C. חיבור זה מאפשר לכם לחבר למסך מכשירים שונים כמו טלפון, לפטופ, או מסך נוסף, ולשלוט על כולם דרך סט אחד של עכבר ומקלדת, אותם אתם מחברים למסך עצמו. כך למשל, תוכלו לשחק במשחק בנייד שלכם על מסך ה-27 אינץ' במקום במסך ה-7 אינץ' של הטלפון שלכם, מה שהופך את השימוש במכשירים רבים להרבה יותר קל ונוח.

חיבור האודיו קרץ לי במיוחד מהסיבה שהכבל של האוזניות שלי יחסית קצר, כך שאופציה לחיבור קרוב יותר לאוזניות הוא משהו שהתקבל אצלי בברכה, והוא משהו שלדעתי גיימרים יתחברו אליו במיוחד אם ברשותם אוזניות עם חיבור קצר יותר מהרגיל או אם המחשב שלכם ממוקם רחוק מדי מהשולחן שאתם משתמשים בו.

למסך יש ג'ויסטיק בצד האחורי שלו מצד ימין, שמשמש כנווט העיקרי שלכם בתפריטים השונים. לחיצה על הכפתור האמצעי תפתח את התפריט הראשי ותאפשר לכם לשנות את ההגדרות כפי שתרצו, בעוד שלחיצה על כל אחד מהכיוונים שבג'ויסטיק תפתח תפריט מסוים - לחיצה שמאלה תאפשר לכם לשלוט על הווליום במידה וחיברתם אוזניות או ספיקרים חיצוניים, לחיצה למטה תיתן לכם לשנות את מצבי התמונה אותם תוכלו להתאים באופן אישי ולחיצה ימינה תעזור לכם לעבור בין החיבורים השונים. לטעמי מדובר בדרך נוחה מאוד לניווט בין התפריטים, הרבה יותר נוחה מכפתורים שקצת יותר קשה לזכור איזה כפתור יוביל אתכם לתפריט שאתם רוצים. כאן אתם זוכרים בדיוק איזו לחיצה תוביל אתכם לאיזה תפריט, ויחד עם האפשרות להתאים כל כיוון לאיזה תפריט שאתם רוצים - מדובר בחוויה נוחה למדי.

הבעיה היחידה שהייתה לי עם הניווט במסך היא זמן התגובה האיטי שלו בין כל לחיצה. כל פעם שתלחצו על הג'ויסטיק תצטרכו לחכות שניה ואפילו יותר לפעמים מה שהופך את זמן ההמתנה לדי מעיק כשזה מגיע למצב שאתם צריכים לנווט בין הרבה תפריטים שונים.

מסך לגיימרים, מגיימרים

המסגרת הרחבה של המסך היא בגודל מזערי של 2mm, מה שמעביר את התחושה שהדבר היחידי שאתם מסתכלים עליו הוא המסך ותו לא. תוסיפו לכל העניין מסך נוסף עם מסגרת רחבה בגודל דומה, וקיבלתם חווית גיימינג עם גבולות מאוד מינימליים וכמעט ולא נראים, בעיקר אם אתם גיימרים שמתחברים למשחקי סימולציה. זה אולי נשמע כמו משהו שולי, אבל כשאתם משחקים ומצליחים להיעלם ישר לתוך המשחק בלי לשים לב לגבולות המסך, החוויה רק מתעצמת.

לצד זה, למסך יש מגוון פיצ'רים שמיועדים באופן אקסקלוסיבי לגיימרים. ה-OSD Sidekick מאפשר לכם לנווט בתפריטים של המסך מבלי להשתמש בשום כפתור או ג'ויסטיק, אלא דרך העכבר והמקלדת שברשותכם. מערכת ה-Game Assist מכילה בתוכה כמה יכולות כמו Aim Stabilizer שמפחית מה-Motion Blur שמופיע על המסך, טיימר שמציג כמה זמן אתם משחקים ואפילו Crosshair שימוקם במרכז המסך אותו תוכלו לעצב כדי להעלות את הביצועים שלכם במשחקי יריות מגוף ראשון/שלישי בהם הוא לא קיים. ה-Dashboard נותן לכם נתונים בזמן אמת על המחשב שלכם ומאפשר לכם לראות את הטמפרטורה אליה הגיע המחשב, מהירות המאווררים, אחוזי שימוש בזיכרון וכמות FPS. לבסוף, ה-Black Equalizer מאפשר לכם להאיר אזורים חשוכים במשחקים מבלי להשפיע על איכות התמונה או הצבעים המוצגים, מה שנותן לכם יתרון על שחקנים שכנראה בכלל לא רואים אתכם.

השורה התחתונה

אם יש משהו שהמסך מצטיין בו - זה יהיה הנוחות שלו. הניווט בין התפריטים נעשה בקלות ויעילות, העיצוב שלו לא צעקני בשום צורה והמעמד שלו מאפשר לכם לשנות את זוויות הצפייה בקלות לצד אפשרות תלייה מהירה. כל הפיצ'רים שכלולים בתוכו נועדו להפוך את חיי הגיימרים לנוחים בעזרת מערכות ה-Game Assist, OSD Sidekick ו-Black Equalizer, ועם איכות תמונה של 1080p, ה-M27F לא מתיימר להיות משהו שהוא לא - מסך גיימינג עם איכות תמונה טובה, ביצועים חלקים ומחיר...ניחשתם נכון - נוח מאוד. אם אתם גיימרים מתחילים או חובבי סימולטורים בעלי תקציב דל, זהו המסך בשבילכם.

9
מתוך 10

הטוב

  • מחיר משתלם
  • ניווט נוח וניתן לעיצוב בין התפריטים
  • מערכת ה-KVM נגישה
  • מגוון פיצ'רים יעילים לגיימרים

הרע

  • דיליי במעבר בין תפריטים

והנוחות

  • יש ממנה בשפע
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י