הרשמה

עסקת הרכישה של Zenimax על ידי Microsoft הושלמה - כל המשמעויות וההשלכות

אני טיפה רוצה לומר ״אמרתי לכם״.

גיימרים צריכים לדעת שקונסולות Xbox, המחשב האישי וה-Game Pass יהיו המקומות הכי טובים לחוות את משחקי Bethesda החדשים, אומר פיל ספנסר

רכישת Zenimax על ידי Microsoft, עסקת הענק שדיווחנו עליה לפני כמה חודשים כאן באתר, הושלמה באופן סופי. העסקה עברה את כל האישורים הנחוצים באירופה ובארה״ב וכעת באופן רשמי, Zenimax וכל חברות הבת שמתחתיה שייכות ל-Microsoft ול-Xbox. אז עם כל הכבוד ליום המרגש הזה מה זה אומר לגבי גיימרים ובפרט מעריצי חברת Bethesda ו-id השונים ברחבי העולם? חובבי Playstation, אתם תרצו לשבת לחלק הזה של הכתבה.

בפוסט בבלוג של Xbox בו הוכרז על סיום הרכישה, פיל ספנסר, ראש חטיבת Xbox במיקרוסופט, כתב שהצעד הבא של Xbox יהיה לדאוג לשחקניה, או במילים אחרות: אקסקלוסיביות: ״עם התוספת של הצוותים היצירתיים ב-Bethesda, גיימרים צריכים לדעת שקונסולות Xbox, המחשב האישי וה-Game Pass יהיו המקומות הכי טובים לחוות את משחקי Bethesda החדשים, כולל כותרים חדשים מסוימים בעתיד, שיהיו אקסקלוסיביים לשחקני Xbox ו-PC״.

עוד ב-Vgames:

בנוגע להתערבות של מיקרוסופט ו-Xbox במשחקי Bethesda, ספנסר בחר להרגיע את הגיימרים השונים: ״כמו שציינו קודם לכן, חשוב לנו ש-Bethesda ימשיכו לפתח משחקים באותה הדרך שהם תמיד פיתחו אותם. אנחנו מצפים לחזק את הצוותים האמנותיים של החברה, כדי שיצליחו להגיע לעוד ועוד שחקנים ברחבי העולם, ובכך לעזור למשחק Bethesda להיות הכי גדולים ופופולריים בהיסטוריה שלהם. ל-Xbox ו-Bethesda יש חזון זהה לגבי העתיד של הגיימינג בעולם״. תוכלו לקרוא את הבלוג כאן בקישור.

אז מה זה אומר בפועל? הדבר הראשון והחשוב ביותר: רוב, אם לא כל המשחקים הבאים של Bethesda יהיו אקסקלוסיביים לפלטפורמות של Xbox. לדעתי יהיה מדובר באקסקלוסיביות זמנית, משהו כמו שנה על Xbox לפני ששחקני Playstation יוכלו לשחק במשחקים הללו. זאת לא פרקטיקה חדשה, אבל בהתחשב בעובדה שאנחנו מדברים על משחקי Bethesda הבאים כמו Starfield וכמובן The Elder Scrolls VI, זה נהייה אירוע גדול בהרבה. חשוב לזכור של-Zenimax יש עוד חברות תחתיה, אז יש סיכוי שמשחקים כמו המשחק החדש של Indiana Jones שיפותח על ידי MachineGames גם כן יהיו אקסקלוסיביים אצל מיקרוסופט.

הדבר השני והחשוב לא פחות: משחקי חברות הבת של Zenimax יגיעו כמעט בוודאות ל-Xbox Game Pass. בין אם מדובר על המשחקים החדשים שייצאו בעתיד, כמו Starfield או משחקים קיימים. חלק מהמשחקים כבר נמצאים בשירות - משחקים כמו Doom Eternal, The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition ו-Dishonored 2, אבל עכשיו, כשאין שום בעיות רישיון בין החברות, נוכל לראות משחקים כמו The Evil Within, The Evil Within 2 ומשחקי Fallout על השירות של Xbox.

הדבר האחרון שצריך לציין הוא שלהרבה חברות שהיו תחת Zenimax יהיה גב כלכלי רחב וריפוד שיאפשר להן לצאת קצת מהקופסה ולעשות עוד דברים חדשים, גדולים ומעניינים. Zenimax לא הייתה חברה ענייה במיוחד, אבל אנחנו רואים איך חברות קטנות יותר כמו Insomniac ו-Naughty Dog לדוגמא, פורחות תחת המטריה של סוני. יכול להיות שזה יהיה המצב לגבי חברות שונות כמו Arkane ו-Tango Gameworks למשל.

מה אתם חושבים על העסקה והמשמעויות שלה על מפת הגיימינג העולמית? נשמח לשמוע אתכם בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:43 10.03.2021 | YotiMoti YotiMoti

    בתור שחקן אקסבוקס, אני רוצה לחדד כמה דברים:
    1.הוכרז כבר שכל המשחקים של כל הסטודיואים של זנימקס יגיעו ביום יצאתם לגייםפאס.
    2.השבוע (ביום שישי כנראה) תהיה הוספה של משחקי זנימקס שעוד לא על הגייםפאס לגייםפאס.
    3.אחד הדברים הכי מגניבים שיכולים לקרות כתוצאה מהרכישה הזאת זה Fallout new vegas 2 בגלל שמייקרוסופט כרגע מחזיקה גם בבת'סדה וגם בObsidian שהיא המפתחת של המשחק הראשון , שבעיני רבים נחשב למשחק הפולאאוט הטוב ביותר בכל הזמנים.

  2. 2

       | פורסם ע"י