הרשמה

ביקורת: Crash Bandicoot 4: It's About Time על ה-Switch - רייג׳ נייד

בואו לקרוא על גרסת ה-Switch של אחד ממשחקי הפלטפורמה הטובים ביותר של 2020!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 11/03/2021

זו לא הגרסה הטובה ביותר של המשחק, אבל גרסת ה-Switch של Crash Bandicoot 4 טובה ומצליחה לאזן בין הרעה בגרפיקה לבין ביצועים טובים

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

ב-2 באוקטובר 2020, הציפייה של מיליוני גיימרים הגיעה לסיומה כש-Crash Bandicoot 4: It's About Time, המשחק הרביעי בסדרת משחקי Crash Bandicoot והראשון מזה 20 שנה לצאת בסדרה, הגיע לקונסולות ה-PS4 וה-Xbox One. אבל עם כל הכבוד לשתי הקונסולות המפוארות הללו, אחת השאלות הפופולריות שכולם שאלו לפני ואחרי יציאת המשחק הייתה: ״אוקיי, זה יפה והכל - אבל מתי המשחק מגיע ל-Switch?״. אז לכל אלו שחיכו וציפו להגעת הבנדיקוט המטורף לקונסולה של נינטנדו - הציפייה שלכם הסתיימה: המשחק הרביעי בסדרה הגיע לקונסולות הדור הבא יחד עם גרסה מסקרנת לא פחות ל-Switch. בעוד שאנחנו יודעים שגרסאות ה-PS5 וה-Xbox Series X|S יהיו מצוינות, זאת גרסת ה-Switch שכולם תוהים לגבי האיכות שלה. האם זו גרסה ששווה לכם לקנות? איך היא משתווה לגרסאות אחרות של המשחק? בואו נצא לבדוק.

*צרחות* בכל מקום ובכל זמן

אני לא אתחיל לדבר על הסיפור של המשחק או המשחקיות עצמה באריכות - עשיתי את זה כבר בביקורת המקורית למשחק, אבל רק כדי להזכיר לאנשים במה מדובר: Crash Bandicoot 4: It's About Time הוא משחק פלטפורמה תלת ממדי ומתפקד כמשחק ההמשך הראשון מזה 20 שנה בסדרת משחקי Crash Bandicoot. המשחק לוקח אותנו למסע בין עולמות ותקופות זמן שונות, כשבמהלך המשחק נוכל לשחק כקראש ועוד דמויות מהסדרה כמו קוקו ואפילו ניאו קורטקס, הנבל הידוע מהסדרה. כשסיקרתי את המשחק בשנה שעברה, דיברתי על כך שבעוד שמדובר במשחק מעולה, עם שליטה מצוינת, עיצוב שלבים משעשע ומעניין, גרפיקה מעולה ועיצוב סאונד פנטסטי, רמת הקושי הגבוהה להחריד כשמנסים להשלים את המשחק ב-100 אחוז ולהשיג את כל הקופסאות, יכולה לתקוע את הזרימה של השלבים השונים. את הסקירה המלאה שלי תוכלו לקרוא כאן בקישור. אז זאת הייתה גרסת ה-PS4 - מה לגבי גרסת ה-Switch?

נתחיל מהברור מאליו: זאת הגרסה הכי מכוערת של המשחק. בעוד שהמשחק אמור לרוץ ברזולוציה דינאמית של 1080p במצב עגינה ו-720p במצב נייד, המשחק ברוב המקרים רץ אצלי ברזולוציה נמוכה בהרבה - יותר קרוב ל-720p במצב נייח. לפי החברים מ-Digital Foundry המשחק רץ באזור ה-540p במצב נייד שזה נמוך מאוד, והמשחק נראה מטושטש יותר בהתאמה. לעומת גרסאות הדור היוצא (ובטח ובטח שגרסאות הדור החדש), המשחק נראה הרבה יותר גרוע, עם פחות אפקטים , תאורה גרועה יותר, מחסור בפיצ׳רים כמו Depth of Field וכמובן, ירידה בביצועים ל-30 פריימים לשנייה. אבל, גם עם כל הדברים הללו שציינתי קודם המשחק עדיין נראה ממש לא רע על ה-Switch.

נכון, אם אני אשים אותו לצד הגרסאות האחרות אתם תראו אוטומטית שזו הגרסה הכי פחות טובה של המשחק, אבל המפתחים ב-Toys for Bob עשו עבודה מעולה בהעברת המראה וההרגשה של העולם של Crash Bandicoot 4 לקונסולה הקטנה של נינטנדו. המשחק עדיין נראה צבעוני, חי, מקסים ומשעשע. ה-Cutscenes בכלל נראים נהדר, ולמרות שהמחסור בחלק מהאפקטים מורגש, כל הסצנות שאני צפיתי בהן נראו נהדר. בכלל - הדמויות השונות יחסית ברורות, האנימציה והמראה של האויבים טוב מספיק והכי חשוב: המשחק עובד כמו שצריך. אם להיות כן, לא באמת היה אכפת לי מהגרפיקה של Crash Bandicoot 4 כמו שהיה לי אכפת מאיך שהמשחק ירגיש וישחק. משחק פלטפורמה שנראה טוב אבל מגיב רע יכול ללכת לפח מבחינתי. שליטה במשחקי פלטפורמה, בעיקר כאלו קשים כמו Crash Bandicoot היא המלכה האמיתית והמפתחים ידעו את זה, כשהתוצאה היא לא פחות ממצוינת.

המשחק רץ ב-30 פריימים לשנייה, אבל כמעט שאין Input Lag בכלל והשליטה ב-Crash ושאר הדמויות מצוינת. המשחק מגיב ללחיצות שלי כמו שהייתי רוצה ובדיוק כמו במשחק המקורי, בו השליטה הייתה מעולה. לאלו מכם ששיחקתם ב-N. Sane Trilogy על קונסולת ה-Switch, איכות השליטה + קצב הפריימים לא צריכים להיות זרים לכם, כך שאם לא שיחקתם את המשחק הזה על 60 פריימים לשנייה, בין אם בגרסאות הדור הבא או על PS4 Pro/Xbox One X, אתם אפילו לא תשימו לב להבדל בין טרילוגיית הרימייקים לבין המשחק הרביעי בסדרה. חשוב לי לציין שעל ה-PS4 וה-Xbox One הרגילים, המשחק רץ בקצב לא אחיד, שבעוד שהוא גבוה מ-30 פריימים לשנייה באופן ממוצע, הגרסה ל-Switch הרבה יותר יציבה כתוצאה מהנעילה הזו ל-30 פריימים לשנייה. זה יתרון שלא ציפיתי לו כשהתחלתי לעבוד על הביקורת הזו.

עוד דבר חיובי שאני יכול לומר על הפורט הזה קשור לזמני הטעינה שלו שהיו סבירים לחלוטין. בעוד ששחקני PC עם SSD ושחקני PS5 ו-Xbox Series X|S יכולים להתפנק עם זמני טעינה מזעריים, זמני הטעינה של המשחק על ה-Switch לא היו נוראיים בכלל ונעו בין 11 ל-25 שניות במקרה הכי גרוע. כמובן שבין כל מוות למוות לא היה שום זמן טעינה כלשהו והמשחק נכנס לצ׳קפוינט האחרון ישר אחרי שנפסלתי. כל אלו סיפקו לי חווית משחק נהדרת על הקונסולה, בעיקר עם הבונוס של משחק בצורה ניידת בכל מקום שאני ארצה.

השורה התחתונה

האם זאת הגרסה הטובה ביותר של המשחק? חד משמעית לא - גרסאות הדור הבא שיצאו יחד עם הגרסה הזו באותו היום לוקחות אותו בהליכה, בין אם מדובר בביצועים או בפיצ׳רים השונים במקרה של ה-PS5. אבל עם כל הכבוד לקונסולות הגדולות, גרסת ה-Switch של Crash Bandicoot 4 לא רעה בכלל. אולי אפילו נזהר ואומר - טובה. הרזולוציה של המשחק נמוכה אבל כל הדמויות עדיין צבעוניות וה-Cutscenes ברורים, הביצועים יורדים ל-30 פריימים לשנייה אבל אין Input Lag והשליטה מרגישה מצוינת ועם כל הכבוד לגרסת הקונסולות הביתיות, זאת גרסה ניידת מוצלחת של אחד המשחקים הטובים ביותר של 2020. אם אתם מתכוונים לשחק את המשחק על הטלוויזיה הגדולה שלכם בבית ויש לכם קונסולה אחרת, זאת אולי לא הגרסה שאתם צריכים לקנות, אבל לכל אלו עם קונסולת Nintendo Switch ובפרט Nintendo Switch Lite - קנייה של הגרסה הזאת תגיע ללא שום רגשי חרטה. לפחות עד לרגע בו אתם תמותו בפעם ה-20 בשלב כלשהו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • המשחק המלא והמצוין של 2020 בכל מקום שארצה
  • השליטה בקראש עדיין מצוינת
  • ביצועים יציבים לכל אורך הדרך
  • זמני טעינה לא נוראיים במיוחד

הרע

  • נחות גרפית מהגרסאות האחרות
  • רק 30 פריימים לשנייה

והקושי

  • שקר החן והבל ה-יופי עוד פעם מתתי.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י