הרשמה

מיקרוסופט מפרגנת למפתחות המשחקים ותוריד את עמלות המכירה

מיקרוסופט מפרגנת למפתחים המשחקים ובגדול: עמלת המכירה תרד מ-30% ל-12% בלבד!

ורק הענקיות נשארות הרחק מעל כולן

חברת הענק מיקרוסופט הכריזה על שינוי גדול במכירת משחקים ל-PC דרך החנות שלה ה- Windows Store: החל מה-1.8, בעוד כשלושה חודשים, העמלה אותה תגבה מיקרוסופט על כל משחק שנמכר דרכה תעמוד על 12% בלבד- כלומר 88% מסכום העיסקרה ילך ישירות לכיס המפתחים. זהו שינוי ענק, בהתחשב בעובדה שהעמלה הקיימת עומדת על 30%.

"מדיניות" החלוקה של 88\12 תופסת תאוצה בתעשיית המשחקים בזמן האחרון. מפתחים רבים התרעמו כנגד העמלה שלקחה להם 30% מהרווחים ואמרו שאינה מוצדקת. כמו בהרבה מקרים לאחרונה בתעשייה, גם כאן החלוצים היו דווקא Epic Games. אפיק היו הראשונים שנתנו 88% מהרווחים למפתחי המשחקים והשאירו את הרווח שלהם על 12%, כשהשיקו את החנות שלהם המוכרת לנו כיום כ-Epis Store, או בשמה השני, משחקים חינמיים. למרות זאת, החלוקה ל-70\30 היא עדיין הסטנדרט, והיא קיימת בחנויות הדיגיטליות של פלייסטיישן ו-Xbox כאחד.

המהלך של מיקרוסופט בהקטנת העמלות עשוי להיראות מפתיע, אבל למעשה, הוא תוכנן במשך תקופה לא מבוטלת. מסמכים משפטיים שנחשפו במשפט של Apple נגד Epic Games חשפו כי מיקרוסופט התכוננה להשוות את עמלות המכירה שלה לאלו של Epic Games בכל הקשור לחנויות PC ואקס-בוקס. התכנית הייתה אמורה לצאת לפועל בשנת 2021, ע"פ המסמכים, ונראה שזה אכן יקרה אבל עם שינויים קלים.

המגזין The Verge פנה אל מיקרוסופט בבקשה לקבלת תגובה בנושא, ואלו אמרו שהעמלות בחנויות הדיגיטליות של הקונסולות לא יעברו שינוי, ולכן נותר לנו רק להסיק כי התכנית לגבי אקס-בוקס קיבלה דחייה קלה או שמיקרוסופט שינו את דעתם. המסמכים שהועלו במשפט חשפו גם כמה פרטים לגבי משחקים אקסלוסיביים לקונסולת ה-Xbox: כך למשל המשחק Stalker 2 יהיה אקסלוסיבי למשך שלושה חודשים, Tetris Effect: Connected יהיה אקסלוסיבי לשישה חודשים, והמשחק The Gunk יהיה אקסלוסיבי עד להודעה חדשה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

משחקת על: PS4, 3DS

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Mario Kart

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Assassin's creed II, Pokemon Emerald

כשאני לא משחקת אני: מתלוננת שאין לי זמן לשחק;

מסר לעולם: אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה טוב יותר, תוכיח

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י