הרשמה

שומרת על האינטרסים - סוני גובה כסף על קרוספליי

התכתבות חדשה בין סוני לאפיק חושפת פרטים מעניינים

מפיצות המשחקים משלמות את החשבון על קרוספליי עם קונסולות הפלייסטיישן

כולנו מכירים ואוהבים מאוד את אופציית הקרוספליי המאפשרת לנו לשחק באותו המשחק עם אנשים שונים ללא תלות בזהות הקונסולה, כך ששחקנים בעלי Xbox One למשל יוכלו לשחק עם או מול חבריהם בעלי קנוסולת Nintendo Switch לדוגמא, כשכל אחד משחק באמצעות הפלטפורמה הנבחרת שלו. במשך שנים, סוני החזיקה בעמדה נחרצת ותקיפה לגבי קרוספליי והתנגדה באופן פעיל לשתף פעולה עם הטרנד העולה, על אף לחצים כבדים מגורמים בתעשייה. הדבר התבטא בחסימת קרוספליי במשחקים אהובים ומוכרים כמו Minecraft ו-Rocket League בניגוד לגישה שננקטה ע"י המתחרות מיקרוסופט ונינטדו. גישה זו העלתה את חמת המעריצים, שהרגישו שסוני מונעת מהם לשחק עם חבריהם.

אולם, בשנת 2019 נכנעה סוני לבסוף ללחצים מצד התעשייה והמעריצים והחליטה לאפשר קרוספליי במשחקים מסויימים על קונסולות ה- PS4. אותו פליק-פלאק לאחור במדיניות של סוני תמיד העלה בי תהיות- כיצד ייתכן שהמתנגדת הגדולה ביותר לקרוספליי, והצד שככל הנראה גם ירוויח ממנו הכי פחות, החליטה בין לילה לשנות את דעתה ולתמוך בו?

עכשיו נחשפים מסמכים חדשים שנחשפו במסגרת התביעה של אפיק נגד אפל אשר שופכים אור על התעלומה- נראה שסוני חייבה וככל הנראה עדיין מחייבת מפיצות של משחקי קרוספליי לשלם לה תמלוגים על שחקנים שמשחקים על הפלייסטיישן אך משלמים בפלטפורמות אחרות.

אחד המסמכים המעניינים ביותר שנחשפו הוא התכתבות בין חברת אפיק, לבין סוני בהקשר לקרוספליי. נראה שאפיק הייתה מוכנה להציע הצעות מרחיקות לכת לסוני בתמורה לכך שסוני תאפשר קרוספליי ב-Fortnite, שהיה המשחק המצליח ביותר על הפלייסטיישן באותה התקופה. ההצעות כללו אינטגרציה של כלי הפיתוח של סוני במנוע Unreal של אפיק, אירועי יח"צ משותפים שכל מטרתם היא להציג את סוני כגיבורי השעה, אירוע משותף לשתי החברות על במת ה- E3, התחייבות לפיתוח משחק לדור הבא של ה- PSVR ותוכן אקסלוסיבי שיינתן למשתמשי ה- PS Plus למשך חודש ב-Fortnite עצמו.

התגובה של סוני לכך, הייתה הרבה יותר פושרת ממה שיכולנו לצפות. "משחק חוצה פלטפורמות אינו הצלחה מובטחת, ואין זה משנה באיזה כותר מדובר או מה גודלו", אמרו בסוני. "כפי שאתם יודעים, חברות רבות חוקרות את הנושא ואף אחת עוד לא הצליחה להסביר כיצד הדבר תורם לפלייסטיישן מבחינה עסקית".

אז מה כן גרם לשינוי הגדול במדיניות של סוני? נראה שהתשובה לכך טמונה במסמך נוסף שהוצג, ומתיימר להציג את המודל העסקי אליו מתחייבות המפיצות בתמורה לתמיכה בקרוספליי עבור המשחק שלהן על קונסולות הפלייסטיישן. נראה שסוני הגתה מודל המחייב את המפיצות להעביר לה נתונים מסויימים באשר ליחס בין כמות השחקנים על הפלייסטיישן לעומת כמות השחקנים בכלל הפלטפורמות, וכן בנוגע לרווחים שהמשחק מניב לסוני לעומת הרווח הכללי שהמשחק מניב למפיצה. אם רוב השחקנים משחקים על הפלייסטיישן אך לא משלמים כסף בחנות של סוני - על המפיצות לשלם תמלוגים כדי לפצות על ההפסד.

טים סוויני, מנכ"ל אפיק, התייחס לכך בעדותו במהלך המשפט כנגד אפל ואמר: "אם מישהו היה משחק בעיקר על הפלייסטיישן, אך משלם על דברים באייפון, זה עשוי היה להוות סיבה לפיצוי".

סביר להניח שבמהלך המשפט ייחשפו עוד מסמכים שיחשפו את הפוליטיקה והמהלכים העסקיים העומדים מאחורי ההחלטות הגדולות בעולם הגיימינג. האם זהו צעד לגיטימי שמונע ניצול של השרתים של סוני לרעה, או צעד דרקוני שנועד לסחוט עוד כסף ממשחק רווחי ממילא? ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י