הרשמה

ביקורת: AOC Q27G2U

מסך ה-1440p הקציבי של AOC נחת אצל אביחי לבדיקה

אביחי יצא בחיפוש אחר השאלה האם יש מסך גיימינג שלא קורע את הכיס?

המסך סופק לנו על ידי AOC ישראל, תודה רבה!

המירוץ למחשב האולטימטיבי תמיד עובר דרך מעבד חזק וכרטיס מסך מרשים. RTX וזכרון מהיר וכל כך הרבה מפרטים טכניים שאנחנו אוהבים לחבר למחשב שלנו. המשחקים נהיים תובעניים יותר והמנועים הגרפיים חזקים יותר (אני ממליץ לכם בחום לקרוא על זה כאן) וכל הגרפיקה הולכת ונהיית ריאליסטית יותר עד שלפעמים קשה להאמין שזה משחק. אבל אם אין בסוף, בקצה הכבל DP ממש שם בפינה מסך טוב שמציג את כל הטוב הזה, אז מה הטעם? פגשתי בחיי אנשים שהחזיקו מכונות חישוב מפלצתיות שאכלו 160FPS לארוחת בוקר, אבל הקרינו הכל על מסך 1080 עם קצב ריענון של ספריה עירונית. לכן מסך הוא האביזר המשלים החשוב ביותר למחשב עצמו (ומייד אחריו עכבר ומקלדת) וחשוב להקדיש לו תשומת לב כאשר משחקים על מחשב ביתי.

התחלה טובה

מסכי מחשב זה לא עסק זול, ולכן שמחתי לשמוע על המסך החדש של AOC שקיבלתי לביקורת ועונה לשם הסקסי AOC Q27G2U (כי סטארלורד כבר תפוס). מדובר על מסך 27 אינץ' עם מפרט מרשים על הנייר ביחס למחיר. רזולוציית QHD כלומר 2560X1440, שלטעמי היא רזולוציה מצוינת למה שצריך היום, אני אישית לא חסיד גדול של 4K ומעדיף קצב ריענון גבוה על חשבון רזולוציה גבוהה, 4K זה למצב צילום, לא לגיימינג. למסך יש קצב ריענון של 144Hz, וזמן תגובה של 1ms. אתם מהנהנים כעת מול המסך תוך כדי שאתם אומרים לעצמכם "מה זה זמן תגובה?" מעולה, אז אני אסביר בזריזות כי יש עוד ביקורת שלמה לכתוב. זמן תגובתיות הוא הזמן שלוקח לפיקסל בודד להחליף צבע משחור ללבן או מאפור חזרה לאפור. כלומר, כמה מהר מגיב הפיקסל הבודד לשינויים במשחק. זה כמובן מסונכרן עם קצב הריענון, אבל אני לא אחפור לכם על זה. בגדול, ככל שזמן התגובה מהיר יותר תוכלו לראות יותר דברים בזמן אמת.

המסך עצמו דק, ובעל שוליים קטנים. הזרוע שלו מתחברת ללא מברגים, פליירים או מפתח אלן. הכל מתחבר ביד ובקלות. למסך עצמו שלושה צירים כאשר הראשון בסיבוב כלפי מעלה, השני הוא צידוד ימינה ושמאלה ביחס למעמד והשלישי אשר שולט על הגובה של המסך מהשולחן. לבסוף, ניתן לסובב את המסך על צירו עם כיוון השעון ל-90 מעלות ובכך להפוך את המסך לאנכי לחלוטין. אני לא ממש מצליח לחשוב על שימוש לזה בעיקר בגיימינג אבל אם מצאתם אחד, אשמח אם תספרו לי. יחד עם האריזה הגדולה, מצורף למסך כבל DP, וכבל HDMI יחד עם כבל החשמל, לא רע בכלל. למסך יש כניסת DP אחת, ושתי כניסות HDMI. בנוסף יש לו כמובן 3 כניסות USB-3 ויציאה לאוזניות. המסך עצמו מתחבר עם כבל USB-C למחשב כדי לתמוך בכל הטוב הזה.

חד וחלק

כמובן שרצתי לבדוק את המסך עם משחקי Shooter ומיד הדלקתי את Destiny 2, כי אין על משחקי ירי בשביל לבדוק קצב ריענון ותגובתיות. בתחילה קיבלתי קצב ריענון מזעזע שעמד על 60Hz לכל היותר, כמובן שזה בגלל שהגדרות הבסיס הם 60Hz אלוהים יודע למה. אחרי שהבחנתי בזה שיניתי מהר את ההגדרות והמשחק רץ ממש חלק. בדקתי אותו גם עם Outriders ומשחקי RPG וסימולטורים ואינטרנט ומה לא. המסך מגיב מצוין ומצליח לעמוד בעומס של המשחק. טוב, לרוב, מידי פעם שמתי לב למריחות קלות ולטשטוש קל בחלקים מהמסך אמנם זה היה בקושי מורגש, אבל מבחינים בזה בסוף. נכון, זה לא נורא בכלל ובקושי שמים לב לזה, אבל צריך לדעת שזה קיים מידיי פעם ובמשחקים מסויימים. לא פיצחתי את הנוסחה באילו משחקים בדיוק. המכשיר תומך ב-Adaptive Sync שזה נהדר, זה מתאם את קצב הריענון בין המסך לכרטיס ומונע חוסר סינכרון ביניהם שעלול לגרום למעין קרעים בתמונה אבל כניראה שהוא לא עובד מספיק טוב.

הצבעים של המסך עצמו מאוד כהים, גם כשהעלתי את הבהירות למאה וגם כשניסיתי לשחק עם הניגודיות לא הצלחתי להגיע לצבעים עזים. אני לא יודע אם זה מתוכנן אבל זה גורם לכמה דברים. ראשית, השחור נראה טוב יחסית למה שאפשר להוציא מהמסך. מהצד השני, זה לא מאפשר לקבל ממש לבן. איך שלא ניסיתי לא הצלחתי להגיע ללבן בהיר וצח כשלג. ללבן תמיד יש אפרפרות קלה שיושבת על הצבע. זו אולי הנקודה שבאמת הפריעה לי במסך, כי אני אוהב בהירות גבוהה במשחקים שלי וניגודיות חזקה. כאשר אין ממש לבן, אז גם אין ממש ניגודיות, ופה זה מפספס קצת. כמובן שמדובר בעניין של טעם, אבל אני אישית הרגשתי שחסרה לי כאן בהירות מסויימת. מהצד השני, מקבלים שחור ממש טוב, שזו גם משימה לא קלה בכלל בימינו.

נקודות מגע

לצערי, הממשק הידני של המסך ממש לא נוח. משום מה החליטו ב-AOC לוותר על הסטיק הפופולרי ולהחזיר אותי 15 שנה אחרוה לכפתורים שבתחתית המסך. עכשיו, אם הבנתי נכון הקיצוני השמאלי הוא אחורה / ביטול, מימין לו שני כפתורי ניווט ומימין להם כפתור הדלקה ובחירה. כלומר כל בחירה שלי מתפריטי המסך מאלצת אותי לרוץ ולחפש את הכפתורים השקועים כאשר כל כפתור לא קשור לזה שלידו. בנוסף לכך, כפתור ההדלקה נמצא מתחת לאיזה אייקון כהה ולא ברור בכלל משמאל לנורת החיווי. כל לילה כשרציתי לכבות את המחשב שלחתי את היד מתחת לנורת המדוברת רק כדי לגלות שהכפתור נמצא משמאל. באמת שלא ברור לי הממשק הזה, תחזירו את הג'ויסטיק פליז. לשמחתי, ניתן להוריד את תוכנת G-Menu מאתר החברה ולשלוט על הכל דרכה עם העכבר. הפרופילם המתוכנתים מראש על ידי AOC כמו Gamer 1 ו-FPS נתנו לי צבעים עזים מידי ולא כל כך נעימים, אבל אחרי סידור ידני קל מקבלים תמונה טובה.

המסך מציע מגוון של פיצ'רים כמו מוניטור עצמאי למדידת פריימים , מה שמאוד עזר לי בביקורת והוא מאוד נוח ולא פולשני. התוכנה עצמה מציעה הרבה משחקים בצבע על מנת להקל על קריאה ברשת, להנמיך בהירות ולהקטין את האור הכחול לטובת צפייה בסרטים או קריאה. אהבתי גם את האופציה לשייך HotKey למצבים מסויימים, כלומר לחיצה על שילוב של כפתורים מאפשרת לשלוט על הבהירות, נישתי אך נחמד. סך הכל אפשרויות הקסטומיזציה לא גבוהות אך הן יותר ממספיקות לכל מה שצריך. אני אישית לא משתגע על המסכים שמציעים כל כך הרבה אפשרויות עד שמגיע כאב ראש. אני גיימר, אני רוצה שזה ירוץ טוב ויהיה עם ממשק פשוט, כאן דווקא AOC מצטיינים עם אפשרויות נוחות ופשוטות וממשק נוח (של התוכנה כמובן, אל תנסו כלום דרך התפריטים המובנים במסך).

השורה התחתונה

לאחר עשרות שעות עליו אני יכול לומר שבהחלט מדובר במסך מצוין לקטגוריית המחיר שלו (סביב 1,500 שקלים). הוא מצליח להתמודד עם עומסים גבוהים ברזולוציה של 2K וכמעט ולא ממצמץ. בהתחשב בכך שמדובר במסך שעולה חצי ממסכי העל בקטגוריה שלו, מדובר פה בהרבה תמורה לשקל. על אף מחירו הנמוך הוא נראה טוב, עם גימור נקי ונראה כי לא חסכו עליו. כמובן שבסוף אי אפשר לקבל את המסך המושלם במחיר שלו ולכן נראה פה ושם מריחות קלות, אבל באמת שזה לא נורא. נושא הבהירות מאכזב מעט, אבל ברור לי שבמחיר כזה יש לעשות פשרות ובכל זאת הייתי שמח לראות ניגודיות חדה יותר ובהירות גבוהה יותר. יכול להיות שזה עניין של טעם אבל לי היה חסר לבן בעיניים. מי שמחפש מסך בתקציב שפוי יכול למצוא כאן בהחלט אפשרות מצויינת. ועם מחירי הכרטיסים הגרפיים היום, פתאום הרעיון של מסך בתקציב טוב נראה דיי קורץ.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • בניה וגימור טובים
  • אפשרויות שליטה נוחות
  • מפרט טכני מרשים למחיר

הרע

  • ממשק מקשים לא נוח
  • בהירות וניגודיות נמוכה יחסית

והשמחה הגדולה:

  • רזולוציית 2K בפחות מ-2K שקל ייאייי
אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י