הרשמה

ביקורת: LG 24GN600

בר קיבל מסך תקציבי של LG - האם אפשר להשאיר כמה שקלים בכיס ועדיין לקבל מסך טוב?

בר אוהב לקרוא למסך הזה: "גיימינג להמונים"

המסך סופק לנו לביקורת על ידי LG ישראל וקבוצת ח.י , תודה רבה!

בחודשים האחרונים ביקרנו כאן באתר לא מעט מוצרי קצה ומוצרי פירמיום מחברות שונות. אחרי אלו קיבלתי לידיי את ה-LG 24GN600, מסך תקציבי מבית LG שממשיך את המגמה שהתחלנו לאחרונה באתר עם הרבה ביקורות תקציביות. אז האם המסך הזה ישלים לנו את ה-Rig הגיימינג התקציבי? יצאתי לבדוק.

מי אתה 24GN600?

כמו שהשם מרמז - מדובר על מסך בגודל 24 אינץ' ברזולוציית Full HD בעל פאנל IPS, קצב רענון של 144Hz עם תמיכה ב-FreeSync, זמן תגובה של 1ms ותמיכה ב-HDR10. על פניו אלו הרבה נתונים מרשימים שאנו רגילים לראות בעיקר במסכים ברמות ובמחירים גבוהים יותר. באריזה נוכל למצוא את סטנד פשוט וקטן שמגיע עם פס קישוט אדום ועוד כבל Display Port. אם הזכרתי אותו אז אפסר שהסטנד של המסך הוא קטן מאוד ונמוך. הוא גם עשוי מפלסטיק זול שמקרקש בכל נגיעה. הוא אינו מתכוונן לגובה וכמובן שאי אפשר לסובב את המסך למצב מאונך, ניתן רק לכוון את הזווית של המסך. כמו כן, אין בו מסילה לסידור כבלים. האמנם זהו מסך תקציב - אבל אני מצפה לקצת יותר בשנת 2021. הסטנד, למרות היותו בצבע מט, רגיש מאוד לטביעות אצבעות.

כמיטב מסורת סדרת מסכי ה-UltraGear, גב המסך כולל בתוכו קישוט עגול ובולט החוצה כשמסביבו צבע אדום- סולידי ונעים. בניגוד לסטנד שמרגיש מאוד זול, המסך עצמו מרגיש מצוין וגם הג׳ויסטיק לשליטה בו (שנמצא בתחתית המסך) מרגיש טוב. גם בסקשן טביעות האצבע איכות הבניה של המסך הייתה עדיפה, למרות שמרגיש כאילו הכל עשוי מאותו הפלסטיק. כן אציין שגב המסך היה יותר רגיש לטביעות אצבע מאשר המסגרת אבל זה הוא לא פרט שצריך להטריד אתכם שכן אתם בכלל לא תראו את גב המסך. אם דיברנו על גב המסך אספר שלמרות שזהו מסך תקציבי, הוא משתדל לא לחסוך כשהוא די נדיב בחיבורים. ישנו חיבור DisplayPort 1.4 יחיד ועוד שני HDMI1.4. כמו כן, ישנו חיבור 3.5mm למי שרוצה לחבר את האוזניות שלו למסך. אם ציפיתם למצוא כאן חיבור HDMI 2.0 אז תתאכזבו לגלות שזה אחד הויתורים שנעשו כדי להוריד את מחיר המסך.

ואיך איכות התמונה?

האמנם ההתחלה לא מבטיחה, אבל מהרגע שחיברתי את המסך לחשמל - הכל השתנה. פאנל ה-IPS מציג צבעים מדויקים ונעים מאוד להסתכל על התמונה של המסך. הוא מספק צבעים מדויקים ותכלס - אפשר להשתמש בו לא רק לגיימינג. עצם זה שזהו פאנל IPS גורם לעיניים להיות פחות עייפות ולכן הצלחתי גם לעבוד איתו ולתכנת קצת (ואף לכתוב את הביקורת הזו). לא ציפיתי ממסך תקציבי בכ-1000 ש"ח לספק לי חוויה כזו. המסך תומך ב-99% מהsRGB והצבעים מצוינים. הם היו מדויקים וחיים גם בתוכן HDR וגם בתוכן רגיל. הודות לפאנל ה-IPS, גם זוויות הצפיה הן מצוינות ועיוות הצבעים מתחיל בזווית די חדה (כ-165 מעלות) שגיימר לא אמור להגיע אליה.

אני רק רוצה לשחק

לפי שם האתר, זהו הנושא העיקרי לו התכנסנו. מדובר פה במסך עם קצת רענון גבוה (144Hz) וזמן תגובה נמוך (1ms), כך שהמשחקים הכי טובים לבדוק אותו בהם הם משחקי יריות מהירים ומירוצים. ב-Ride4, משחק האופנועים הריאליסטי, המסך נתן ביצועים טובים. הודות לקצב הרענון הגבוה לא פספסתי פניות והצלחתי לאמוד את מהירות הרכיבה יותר טוב ממסכים אחרים וגם זמן התגובה שיחק תפקיד חשוב במתי אני סוגר את המצערת ומתי זה הזמן לסחוט את הברקסים. המשחק הבא הוא, כמיטב המסורת, Doom. דום הוא משחק מצוין לבדיקת ביצועי מסך- הוא תומך במגוון מפרטים ב-FPS גבוה ולכן גם מאפשר לבדוק את קצב הרענון. חוץ מזה, הוא כולל בתוכו ניגודיות מאוד גבוהה של סביבות חשוכות ופריטים זרחניים. במשחק הזה דווקא רואים במה המסך פחות טוב- זליגות אור. ישנן זליגות אור גדולות מכל צדדי המסך וזה ניכר, במיוחד בחלקו התחתון.

הגדרות מתקדמות

בניגוד למסכים אחרים שמגיעים עם תוכנה, כאן אין ל-LG תוכנה מצורפת. זוהי בחירה די טובה בתחשב בכך שדרך תפריטי הניווט במסך אפשר לשלוט בכל ההגדרות שלו. הוא מגיע מכויל במצב די נעים כברירת מחדל ולא הרגשתי צורך להתעסק עמו מעבר לכך. בתפריט מנווטים עם ג'ויסטיק קטן שנמצא במרכז המסך (מתחת ללוגו של LG) וקל מאוד למצוא אותו ולהשתמש בו.

ישנם גם ארבעה מצבי גיימינג - Gamer 1 ו-Gamer 2 שלא מיועדים למצב ספציפי ו-RTS ו-FPS. בעיקרון, אני לא מצאתי סיבה להשתמש ביותר ממצב אחד והמצבים המוגדרים כברירת מחדל לא משנים יותר מיד. עדיף להתייחס אליהם כפרופילים לשימושים אישיים. כמובן שניתן לערוך את כל הפרופילים ולהתאימם אישית. לטובת המסך, הוא תומך ב-HDR10 וב-10bit. לעומת מסכים אחרים שבדקתי (ועלו הרבה יותר!) שלא עמדו בתמיכה ב-HDR, דווקא המסך הפשוט הזה מצליח להגיע ל-10bit ביחד עם 144Hz ו-1ms. אני מופתע לטובה, מאוד.

השורה התחתונה

זהו מסך מצוין מבית LG במיוחד בתחשב במחירו שנע סביב 1000-1100 ש"ח. במחיר הזה מאוד קשה למצוא פאנל IPS, בטח עם קצב רענון כלכך גבוה וזמן תגובה נמוך ועל כל זה גם יכולות HDR טובות. הבעיות העיקריות איתו הן הסטנד הגרוע (קיימת גם גרסא עם סטנד טוב יותר בשם 24GN650 שלא קיימת בארץ) וזליגות האור. אך בהתאם למחירו, זוהי קניה בטוחה עבור הגיימר הממוצע ואו החסכן, מסך כזה שגם מסכים יקרים ממנו לא הצליחו לתת תמונה יותר טובה. Value for money במיטבו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה נהדרת
  • קצב רענון וזמן תגובה מהירים
  • מחיר שמספק Value for money מעולה

הרע

  • זליגות אור ניכרות
  • סטנד בסיסי וזול
  • אין מסילה לסידור כבלים

והתוצאה

  • נשארו עוד כמה שקלים בכיס לעוד משחק!
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:36 21.07.2021 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת נהדרת למסך שהוא סבבה לגמרי לדעתי. תודה :)

  2. 2

       | פורסם ע"י