הרשמה

ביקורת: Free Guy - לשחרר את שולי, גרסת המשחקים

גיא יצא לשחרר את גאי וחזר לספר לנו מה הוא חשב עליו

תאריך השקה: 12/08/2021

האם ריאן ריינולדס יצליח לעשות את הבלתי אפשרי?

סרטי קולנוע המבוססים על משחקי מחשב ידועים בכך שמאוד, אבל מאוד קשה להם להיות מוצלחים. יש כמה דוגמאות יוצאות דופן כמו Sonic the Hedgehog או Detective Pikachu - סרטים שהיו מבוססים על זכיונות מוכרים והיה ניתן לראות באופן חד משמעי שהיוצרים מאחוריהם מלאים באהבה לחומר המקור שלהם. בשאר המקרים - Tomb Raider, Assassin's Creed או Mortal Kombat למשל, הנסיונות היו ראויים להערכה, אך הביצוע הסופי היה לוקה בחסר, כשבתחתית ניתן למצוא סרטים כמו Resident Evil או Monster Hunter, בהם כל קשר בין הסרטים למשחקים הוא מקרי לחלוטין.

אבל יש סוג נוסף של סרטי משחקי מחשב: העולמות שלא מבוססים על משחק כלשהו, אלא ממציאים אחד משלהם תוך כדי שילוב אלמנטים מהחיים האמיתיים. לקטגוריה הזו ניתן לשייך את Ready Player One לדוגמה, אשר מציג משחק מחשב כעולם אינטרקטיבי שלקח את כל העולם בסערה. אליו מצטרף כעת הסרט Free Guy, עם עלילה כמעט זהה שאיכשהו מכילה אווירה שונה לחלוטין, בכיכובו של ריאן ריינולדס (Ryan Reynolds). מה חשבתי על "לשחרר את גאי"? בואו נגלה.

איך מתארים את Free Guy? אם תשלבו את סרטי The Truman Show, The Matrix, ו-Ready Player One יחד עם העולם של GTA Online, אתם תקבלו את העלילה של הסרט הזה. עובד בנק בשם גאי, אותו מגלם ריאן ריינולדס, מגלה יום אחד שהוא דמות במשחק מחשב פופולארי בשם Free City אשר כל מטרתה היא להישדד, להידרס, להידקר ולהתפוצץ ע"י השחקנים האמיתיים שנכנסים למשחק. הוא מתאהב במילי, אחת מהשחקניות האלו, אותה מגלמת ג'ודי קומר (Jodie Comer), ובמהרה מוצא את עצמו בקונספירציה שמסכנת את הקיום שלו ואת העולם שהכיר כל חייו.

סך הכל, לא מדובר בעלילה יותר מדי מקורית. ראינו את זה מיליון פעם - המפתחים של המשחק הם אנשים תאבי בצע שלא אכפת להם מההנאה של השחקנים אלא רק מכסף, האנשים הטובים הם השחקנים, והם נלחמים נגד החברות התעשייתיות האלו דרך, ניחשתם נכון, המשחק שהם יצרו. זה משהו שנעשה כבר המון פעמים, ואי אפשר שלא להרגיש שהעלילה הזו קצת לעוסה. למרות זאת, לשחרר את גאי עושה את זה עם הרבה פחות רצינות וכמות לא נורמלית של בדיחות וקריצות על תעשיית המשחקים, רמיזות למשחקים מוכרים ותרבות הפופ, וריאן ריינולדס אחד שסוחב את כל הסרט על הגב.

Free Guy Movie 2020 Wallpapers - Wallpaper Cave

זה אולי משהו שאנחנו רואים הרבה בסרטים, אבל זה עובד כל פעם מחדש - ללהק שחקנים שלא צריכים להיכנס לדמות כלשהי, כי הם פשוט משחקים את עצמם. בסרט הזה זה קורה פעמיים, פעם אחת עם ריאן ריינולדס, שפשוט מביא את האופי הכריזמטי בהגזמה וההומור הקורע שלו בלי להתאמץ יותר מדי, עם ביצוע רובוטי שמתאים לדמות הממוחשבת שהוא מגלם אך עדיין מצליח להציג את עצמו כאדם רגיש עם שאיפות להיות מעבר למה שהמשחק מכריח אותו להיות.

השחקן השני שפשוט רשום לו בתסריט "תהיה עצמך" למשך כל הסרט הוא טאיקה ואיטיטי (Taika Waititi), המגלם את אנטואן, המנכ"ל של חברת המשחקים שאחראית על Free City. מיד אפשר להבין שהדמות שלו היא ביקורת אחת גדולה על ההנהלות הגבוהות של מפתחי משחקים שלא מעוניינים להשקיע יותר מדי מאמץ כדי לרצות את השחקנים ובמקום זה מעוניינים לגרות אותם לבזבז כמה שיותר כסף על המשחק שלהם עם עדכונים, סקינים בתשלום ומשחקי המשך פוטנציאליים. ואיטיטי נכנס לתפקיד הזה בצורה מעולה ומשכנעת, ולמרות שהוא וריינולדס לעולם לא מופעים על המסך באותו זמן, הם השחקנים עם הביצועים הטובים ביותר בסרט הזה.

Free Guy ending explained | The Digital Fix

ג'ודי קומר בתור מילי גם כן מעולה בתפקיד, עם דמות שהיא שילוב מושלם בין מתנקשת חסרת רחמים שמסתובבת ב-Free City ומכירה את הכל בעל פה לבין מתכנתת ענייה וביישנית בעולם האמיתי. באופן מפתיע, היא מצליחה להתמודד טוב מאוד עם ריינולדס, שנמצא במקביל אליה במרבית הסרט, ובהחלט הצליחה לעמוד בזכות עצמה בכל סצינה שהיא הופיעה בה. באופן כללי, כל השחקנים שמשתתפים בסרט נראים כאילו הם עושים חיים משוגעים, בין אם מדובר בראשיים כמו ריינולדס וואטיטי ובין אם במשניים כמו באדי, החבר הכי טוב של גאי אותו מגלם ליל ריי האורי (Lil Rel Howry) או אפילו היוטיוברים שהביאו לסצינות קצרות כמו Jacksepticeye או Ninja.

Shawn Levy, Joe Keery, and Jodie Comer on Free Guy, video games, and Mariah  Carey | GamesRadar+

מעבר להומור הקורע שלו, בלשחרר את גאי יש גם המון סצינות אקשן, והן עשויות פשוט טוב, עם שימוש חכם ב-Power Ups של משחקי מחשב וסצינה יצירתית במיוחד שמוציאה את כל התותחים הכבדים, הסרט הזה לא רק קורע מצחוק, הוא גם משאיר אותנו מעוניינים עם קטעי אקשן שנעים ממעולים למשוגעים. השימוש ב-CGI בסצינות האלו ובבניית העולם של Free City עשוי בטעם טוב ואף פעם לא הרגשתי שיש לי יותר מדי דברים על המסך שמעמיסים אותי ברפרנסים ובקטעי "תראה זה הבחור מפורטנייט!", משהו ש-Space Jam: A New Legacy חטא בו שוב ושוב.

השורה התחתונה

מעל הכל, Free Guy הוא פשוט סרט כיפי. ההומור שלו פשוט לא מפסיק להצחיק, האקשן שלו עשוי טוב עם סצינות מלאות בצבע, אפקטים טובים ורמיזות עדינות למשחקים מוכרים ודמויות מתרבות הפופ. גיימרים יהנו מהסרט הזה ללא ספק, בעיקר אלו שבקיאים קצת יותר במה שהולך מאחורי הקלעים של כמה מהמשחקים האהובים עלינו (ואיך לא תהיו אם אתם קוראים את הכתבות שלנו), ומבינים את הביקורת שהסרט מותח על היוצרים שלהם. גם אם העלילה שלו כבר נעשתה מיליון פעמים על ידי סרטים שונים, ״לשחרר את גאי״ עדיין מצליח לספק דברים חדשים שהופכים אותו לאחד הסרטים הטובים ביותר של שנת 2021.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • הומור קורע,
  • סצינות אקשן מעולות
  • רואים שהשחקנים נהנו בטירוף
  • CGI איכותי

הרע

  • עלילה שכבר נשחקה מזמן

והתרגום:

  • מה כאב לכם לתרגם את הסרט ל-"לשחרר את גיא?"
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י